K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2013, 23:45   #11
bruger2013
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2013
Indlæg: 206
Styrke: 12
bruger2013 er ny på vejen
Hvad så hvis man har en del skånehensyn(psykiske så som ingen stress, ansvar, tidspres ) med sig mht arbejdskrafteller antal timer
bruger2013 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 09:10   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Derfor er det vigtigt at det er professionelle der har vurderet arbejdsindsats, forud for godkendelse af fleksjob.

Dette gøres jo bedst i et reva-center hvor den præcice arbejdsindsats kan regnes ud.

Alternativt må man jo prøve sig frem via job/praktik.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 09:32   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.748
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hemmelig og usynlig tråd.....

Kære Popiae

Jeg oplever at din erfaring er på plads i denne tråds spørgsmål.

Kan du ikke hjælpe mig i al hemmelighed? Vi behøver vel ikke at fortælle andre at:

..... jeg forstår ikke en brie at denne problemstilling, overhovedet.

Udgangsspørgsmålet er afslaget og begrundelsen i det oprindelige indlæg, skrevet af en kvinde, der spørger "Mon der er håb for mig?"

Hvor der gives afslag på flexjob bla med noget om 50% uarbejdsdygtig etc.

Når jeg ikke forstår skal det tages bogstavligt. Intet er inde på lystavlen.

Så for at "hente mig op" skal du have fat i en stor saks og meget pap. Jeg skal have det skåret helt ud i pap. Håber du magter opgaven.

Vi fortæller ikke andre, hvor tung jeg er at danse med, vel?

Bedste hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-05-2013, 13:56   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der skal desværre ikke så meget til før man ikke fatter noget i dette system...

Ens arbejdsevne skal være nedsat med ca 50% eller mere for at kunne være berettiget til et fleksjob...

Men dette er ikke det samme som at man kun må kunne arbejde 20 timer og hvis man kan arbejde mere ja så kan man ikke få fleks....dette er der mange som tror...

Feks vil nogle med psykiske sygdomme sagtens kunne arbejde 30 eller 37 timer....men stadig ikke have en arbejdsevne på mere end 50%...

De 50% er de (ankestyrelsen) kommet frem til pga de gamle regler hvor det mindste tilskud var på 1/2....og dette mener de stadig skal være niveauet for at være berettiget til et fleksjob..

Jeg ved ikke om dette var til nogen hjælp...men ellers er jeg sikker på at Popiae snart kommer herind...

Ps..
Jeg fortæller intet til andre Peter ;-)
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 09:19   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg tror at Web har givet en udemærkedet forklaring.

Det er dog ikke sikkert at afslaget for kvinden er korrekt.
For at svare på dette kræves flere oplysninger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fuldt uarbejdsdygtig - stationær Nucca Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 25-02-2012 14:22
arbejdsskadeerstatning/revalidering/uarbejdsdygtig virkelyst Alt det andet 1 27-05-2011 16:24
Kan antidepressiva være en betingelse for at modtage sygedagpenge? Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 15 20-04-2011 15:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension