K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2011, 15:41   #11
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
ja jeg har venter siden nov2010 med parthøring og har i dag været på kommunen og de har ikke gjort min profil færdig stadig ????????????????
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 15:44   #12
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg vil lige sige, at da jeg selvfølgelig har aktindsigt, spurte jeg efter papirer fra lægekonsulenten, men sagen var ikke fremlagt for en lægekonsulent.
Desuden påpegede jeg, at der ingen notater var fra Frederiksberg Hospital
reumatologisk afd. Tja!!
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 16:38   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
ps: syns lige jeg vil sige at mig bekendt er der netop INGEN lov/§ der siger nøjagtig hvor lang tid kommunenerne giver borgeren frist til en fx partshøring.

Fx står der INGEN steder at der SKAL være 8 dage -men det er netop en kommunal ansvars beslutning(Byråddet) om HVOR LÆNGE man mener der skal gives!

Bare lige for en sikkerheds skyld og nej, her i Sorø Kommune gav man kun 5 dages frist SKØNT manden var indlagt akut på sygehus!

Øhh...anstændigt...døm selv

Held og lykke Isabel
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 17:53   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Det er kun kassetænkning.Indstilles til fleks, om et år kan de sende mig på kontanthjælp.For arbejde får jeg ikke.Så det er vel bare at anke?
PHP-kode:
:mad::mad
Hvis du er berettiget til ledighedsydelse når du bliver visiteret til fleks kan de ikke smide dig på kh blot fordi, at du ikke kommer i job.

Kan skrive mere senere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 18:06   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du er berettiget til ledighedsydelse når du bliver visiteret til fleks kan de ikke smide dig på kh blot fordi, at du ikke kommer i job.

Kan skrive mere senere.
Jo.. når hun fylder 60 år..


"For personer under 60 år er der er ingen fast tidsgrænse for, hvor længe der kan udbetales ledighedsydelse. Er man derimod fyldt 60 år og har nået fleksydelsesalderen, kan man højst få ydelsen i seks måneder, uanset om man har ret til fleksydelse eller ej. Kommunen har dog pligt til at tage stilling til, om der er behov for yderligere indsats for at bringe den ledige tilbage til arbejdsmarkedet.

Forvaltningen har pligt til skiftligt at vurdere, hvad der videre skal ske, før en foranstaltning ophører, eller et forsørgelsesgrundlag stopper.

Indtægten fremover kan blive fleksydelse, hvis man er fyldt 60 år og opfylder betingelserne. Ellers førtidspension eller kontanthjælp.

Der kan eventuelt foretages arbejdsprøvning med henblik på en nærmere afklaring."

http://www.aeldresagen.dk/Medlemmer/...r/Default.aspx
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 18:07   #16
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
jo, vovse.Fordi om et år er jeg 60 1/2 år, og så kan man ikke være på ledighedsydelse mere.Den har de gennemtænkt.
De ved godt de eller jeg ikke finder et job.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 20:47   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
jo, vovse.Fordi om et år er jeg 60 1/2 år, og så kan man ikke være på ledighedsydelse mere.Den har de gennemtænkt.
De ved godt de eller jeg ikke finder et job.
Undskylder meget, havde ikke lagt mærke til, at det var dig.

Jeg reagerede på startindlægget, derfor svarede jeg som jeg gjorde.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 23:08   #18
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
ja vovse, det er den eneste gang jeg er ked af at ligne en ung pige.På nær lige når jeg bevæger mig.

Jeg har talt med flere politiker i dag, fordi jeg var så gal over at blive snydt.
Har jo selv været i politik, for mange år siden.
Tænk de svarede, at i nævnet sad der ingen politiker, at det var rent embedsmandsvælde. Hvad siger i så!!!
Husk lige hvor I sætter kryds næste gang. Nu skal den lige have sådan en ,nu hvor jeg har lært det.

Sidst redigeret af Webmaster; 21-06-2011 kl. 05:01. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug venligst REDIGER funktionen..
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 05:04   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Husk lige at hvis vi skal blive politiske så skal foregå det i de rigtige kategorier http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=12
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-06-2011, 09:15   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Dette er netop et eks på, hvorfor det er så vigtigt at alt foregår på skrift med sagsbehandlere.

Hvis man feks taler med dem i telefor eller møder, sender man EFTERFØLGENDE en mail hvor man kort ref. det aftalte.

Taget fra Ankestyrelsens info:
"VI. Frist for bemærkninger:
Når vi partshører giver vi en frist for bemærkninger. I konceptet er udgangspunktet 2 uger, men der kan gives en kortere eller længere frist afhængig af bl.a. omfanget af oplysningerne.
Se vedrørende praksis Principafgørelse F-5-01.
Hvis parten anmoder om en forlængelse af fristen, skal vi som hovedregel acceptere dette. Dette følger af forvaltningslovens § 21."

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 21-06-2011 kl. 09:23.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
blir jeg snydt? nensypigen Alt det andet 16 24-08-2011 22:59
Er jeg blevet snydt ? køkkenleder Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 11-05-2010 00:12
Borgere med handikap snydt i årevis (København igen-igen) Morgause Politik og Samfund 1 07-09-2009 09:45
Snydt for timer i 7 år..... kirjen Spørgsmål ang fleksjob 8 12-06-2009 15:48
Føler sig snydt i revaliderings sag Holmeren Alt det andet 20 24-03-2009 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension