K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2012, 14:35   #11
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
det simpelthen vanvittig hvordan folk bliver behandlet i dette land efterhånden! de driver jo folk til selvmord! dem på musvågevej lyder jo helt vanvittige, syntes det er noget svineri der skal være sådan en forskel på komunernes behandling! sidder vidst selv i en skrap en. men 12 år uden hjælp det er IKKE iorden. som om garvede sagsbehandlere med tiden bliver kolde, kyniske og nogle rigtige møgdyr! æv! i holbæk kommune har jeg hørt de skåler når en af de 10 dyreste borgere dør! hvor er vi så snart henne... nazi tiden siger jeg bare.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 15:08   #12
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Som jeg ser sagen, så den eneste mulighed som du har tilbage er retsvæsnet. Hvis du har en indboforsikring, læs den igennem, der står alt om retshjælpsdækning.

Men husk, at der skal fremgår fra stævningen, at der forelægger en tvist mellem dig og kommunen. Tvisten er førtidspension.

Og derfor hvis du vil bruge din forsikring så det er ikke nok med, at kommunen vil ikke indstille dig til FP, du skal have konkret afgørelse i form af et afslag på førtidspension, som dokumenterer tvisten mellem dig og kommunen.

Ellers forsikring vil ikke betale retshjælpsdækning.

Vedr. Advokater, så dem skal man virkeligt passe godt på, mange påtager sig sager mod kommuner i sociale sager fordi de ved, at sagerne trækker i årevis.

Kommuner kender loven, de har jo jurister som hjælper dem i at bedrage borgerne.
Jeg læser ret så ofte om, at kommuner vil ikke behandler ansøgninger på foreliggende grundlag.

De vil det ikke, fordi de skal komme med en afgørelse som kan netop bruges i retssager mod dem selv.

Sidst redigeret af Karo; 29-01-2012 kl. 15:19.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 19:27   #13
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jonas Se meddelelser
Jeg har tidligere skrevet dette indlæg omkring tvangsaktivering:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=18917

Jeg valgte at søge om FP selv, men fik efterfølgende afslag hvor det er tydeligt, at Jobcentret fuldstædigt ignorerer al dokumentation.

Jeg har efterfølgende fået dokumentation fra speciallægen på, at jeg ikke må hverken aktiveres eller arbejdsprøves yderligere da det vil forværre min sygdom betydeligt, men Jobcentret har skiftligt udmeldt, at "vi er således uenige med speciallægen og mener godt, at der kan aktiveres et længerevarende arbejdsprøvningsforløb.."

Her er det så at jeg siger STOP!

Nu vil jeg ikke være med længere!

Jeg kan ikke og vil ikke gå med til at blive behandlet på denne måde, og jeg kan IKKE affinde mig med den følelse af afmagt man sidder tilbage med.

Der er INGEN tvivl om at Jobcentrene er med til at gøre en mere syg end man er i forevejen, og dermed permanent ødelægge hvad eventuelt liv man har tilbage i kroppen.

Jeg har klaget til samtlige instanser, og har været hele møllen igennem i de snart 12 år min sag har varet - flere gange!

Jeg bliver nød til at gøre noget drastisk, da jeg bare ikke kan gå med til det her!

Hvis det er den uretfærdighed og ydmygelse de ansatte på jobcentrene byder os - befolkningen - som de er ansatte til at hjælpe, og hvor det er OS der giver dem løn, så må de også selv på egen krop føle konsekvensen af deres beslutninger!!

Ingen gør noget alvorligt!

Klager.. Tre ringbind fyldt med klager der blot er blevet ignoreret eller fejet af bordet!

Klageinstanser i Danmark er til for at give folk et falsk håb om, at den uretfærdighed de bliver udsat for kan kommes til liv!

Nuvel.. Jeg vælger nu at sige STOP og tage sagen i egen hånd!

De kan stikke deres førtidspension, kontanthjælp og hele ****et skråt op!

For guds skyld giv ikke op, kom og stå sammen med os andre, som er i samme situation og har været behandlet efter samme ulovlige faste procedure de kører i systemet.

Det er mere end på tide at alt dette komme for dagens lys, vi er mange der har fået nok nu kan du tro!!!!!!!!!

Den grove kriminalitet fra systemets side lever stadig sit liv i mørkets skumle korridorer, og det helt oppe på toppen - det er topstyret kriminalitet, og har derfor kunne fortsætte så længe som det har gjort.

Ja advokater gør sjældent den store forskel, men står vi sammen og klager så mange som muligt sammen, så kan vi få det stoppet, det er jeg sikker på - også fordi vi så kan få bred pressedækning og også bevise, at der ikke er tale om enkeltsager, men om en helt fast kriminel procedure, fra systemets side.

Vi er to som sammen har klaget over BAN, og sendt vores klage til en masse ministre, og jo flere vi er jo bedre.
Min medklager fik ingen ministersvar, da han klagede alene, men vi har fået to svar allerede, nu hvor vi har klaget sammen.
Vi kan KUN få systemet og deres kriminalitet stoppet på én måde, og det er ved at stå sammen om klager og en eventuel politianmeldelse, for dernæst at briefe pressen om hele dette organiserede mafiaregime.

Vi har også i støbeskeen, at oprette en blog med alle ulovlighederne samlet på bloggen og briefe pressen og relevante politikere og ministre om bloggen.
På bloggen holder vi os ikke tilbage for at nævne alle de kriminelle ved navn, da vi har vores dokumentation i orden, det gælder såvel diktafonoptagelser, som dokumenter fra det kriminelle system.

Jeg har også tit været meget tæt på bare at give op, men det er jo også hvad de håber på, at vi bare lægger os til at dø, men så vinder de jo netop og sparer dejlige penge §§§
Systemet er blottet for empati!!!

Kommenterer lige her på det du skriver i din anden tråd også, så bliver mit indlæg lidt mere sammenhængende.
Hedder den psykiatriske lægekonsulent i din sag også Mikkel Hermann?

Han er nemlig ret cool, for han gider og vil IKKE "lege med" på Blytækker og co's, små luskede forsøg på at plante psykiske komponenter hos udelukkende fysisk syge borgere.
En sjælden ærlig og redelig lægekonsulent, de er ellers en sjælden vare i det regi skal jeg da lige love for.

Mikkel Hermann, skrev direkte til visitatonsteam, at min sag måtte være lagt forkert, da han intet psykisk kunne finde i sagen, og hvis han mod al forventning skulle gå ind i sagen alligevel så skulle han have et udførligt notat som argumenterede hvorfor, og det notat kom jo aldrig, da det jo ikke fandtes.

Da jeg fik aktindsigt efter ca. 2 md. venten, og Borgerrådgiver måtte indrages, så kom aktindsigten, hvor psykiatrisk lægekonsulents notat var fjernet, bare for groft!!!
Blytækker og co. forsøgte nemlig stadig at køre den ud af psykisk spor.
Men de havde så glemt at fjerne notatet, fra sagen til Socialforvaltningen, hvor jeg også søgte aktindsigt, derfor jeg fik kendskab til notatet fra Mikkel Hermann.

Det er en rigtig skurkebande med Blytækker i spidsen, både Musvaagevej og Nyropsgade - rent terrorregime.
Lars Blytækker skulle være bandt de største psykopater, også derfor har jeg i flere tråde spurgt om ikke vi skulle lave en fællesklage over ham.

Da jeg endelig gennem Borgerrådgiveren, fik navne på medlemmerne af visitationsteamet på Musvaagevej, viser det sig ud over Blytækker-idioten, at banden også består af en flok studerende.
Det er dem som oftest underskriver diverse kriminelt vrøvl, som sendes ud til de syge borgere, ret smart, så kan de gemme sig bag de studerende.
Efter jeg fik navnene oplyst blev min sag flyttet tilbage til Nyropsg., uden jeg fik det oplyst, fik bare pludselig en indkaldelse til en jobsamtale hos "torturcenter" Nyropsgade, som nu fortsætter psykisk terror på mig.

Jeg har klaget til Ankestyrelsen over, at studerende er fuldbyrdige medlemmer af visitationsteamet på Musvaagevej, da jeg på ingen måde kan se de har kompetencer til at have med så vigtige afgørelser som fleks og førtidspensionssager at gøre.

Du skal huske på frit lægevalg, og det gælder også når det er jobcenter.
De har en udbudsportal, med tilknyttede samvittighedsløse speciallæger, som lægger billet ind på "opgaverne."
Speciellægeerklæringeren udarbejdes i lægernes fritid, hvor de bliver betalt store beløb for at lave de "gode" erklæringer for jobcenter.

Praksis er i strid med Forvaltningsloven om kap.2 §3, om inhabilitet.
Lægerne arbejder for Jobcenter som freelancere og bliver betalt for dette, dvs. de er underlagt Forvaltningsloven når de arbejder for Jobcenter.

Så vil de pludselig indhente yderligere på dig, så husk på du vælger helt selv hvilken læge, og påberåb dig dit frie lægevalg.

Jeg kendte ikke mine rettigheder, da de sendte mig til disse jobcenterlæger, men tog dikafon med, da jeg var MEGET mistænksom, fordi den ene var en Ortopæd i knæ og albuer, og den anden en alm. arbejdsmediciner.
Jeg har en nakkeskade, og på spørgsmålet hvorfor jeg skulle til en ortopæd i albuer og knæ med en nakkeskade var svaret: "Vi forventer du møder op."
...det gjorde jo ikke sagen mindre suspekt.

Det viste sig også at lægen KUN havde én agenda, at trylle mig "syg i roen".
Han sagde sindsyge ting så som bl.a:
"Du har smerter på grund af den du er, du har ondt på grund af din personlighed"
"Sådan er DU er og det kan jeg jo ikke gøre noget ved."
"En fakir kan jo ligge på nåle uden det gør ondt, så smerter ER jo psykiske."
Han hedder Jørgen Friis, og jeg kan kun 100% fraråde ham."

Jeg har optagelse af hele undersøgelsesforløbet som dokumentation.

Derefter arbejdsmediciner Marianne Borrtiz: "Når man har haft smerter så længe som du har, så bliver nerverne i hjernen irriterede, altså vævet i hjernen bliver sådan irriteret, så du oplever stærkere smerteindtryk end du ellers ville have gjort."
Sådan kan vi alle gøres til hypokondere; Kroniske smerter= hypokonder.....fuldstændigt uredeligt

Har også dette på diktafon, og hun lyver derud af, og skriver helt andre ting end hun siger ved undersøgelsen.

Begge læger planter psykiske komponenter i min sygdom, hvilket de jo blev betalt for at gøre.

Jeg var dengang ikke opmærksom på at det er ulovligt for andre end psykologer og psykiatere at stille psykiske diagnoser, så disse konklusioner er ugyldige.


Jeg har dokumentation på alvorlig kronisk nakkeskade som kan ses tydeligt på MR scanninger, og flere lægelige papirer på alvorlig kronisk nakkeskade.
Jeg har også en arbejdsprøvning med tilhørende udførlig progressionsrapport, som påpeger ubetydelig arbejdsevne.

Den er ulovligt underkendt med argumentet, at jeg skal skulle kunne arbejde flere timer end en arbejdsprøvning har vist for ellers gælder arbejdsprøvningen ikke.
Det er vanvid, og Borgerrådgiveren siger også det er ulovligt, at underkende en arbejdsprøvning med tilhørende progressionsrapport - arbejdsevnen er det der står i progressionsrapporten basta!!!!!!
Det er jo grunden til arbejdsprøvning, men jobcenter og BAN påstår, at hvis man ikke kan arbejde nok til ikke at være berettiget til førtidspension, så er arbejdsprøvningen ugyldig - ja man tror det er løgn, al logik er sat ud af spil.

Hele det system er gennemsyret af kriminalitet, og det er en helt fast procedure de kører med alle deres ulovligheder, KUN med det ene formål MONEY, MONEY, MONEY§§§§

KUN penge tæller i det system, så er der altså ikke plads til ord som medmenneskelighed.
Kunne de slippe afsted med at skyde os gjorde de det, så kunne de gøre kort proces og spare endnu flere penge.

Loven siger, at hensyn til kommunens økonomi ikke må være en faktor, men er alligevel den eneste faktor.

Når alt handler om penge er lovgivning sat totalt ud af spil, og kan de slippe afsted med systematiserede lovovertrædelser, så gør de da bare det.
De gør som det passer dem, for det har ingen konsekvenser, idet det jo er deres overordnede som har sat dem til at svinge sparekniven.
De har fået frie hænder til at svinge denne, og det betyder intet hvordan de gør det, lov eller ej, bare de kan spare og hente flest muligt penge hjem så har de gjort et flot job for systemet.

Og klageinstansen, som er sat til at sørge for, at loven bliver overholdt i kommunerne, nemlig BAN, benytter selv en helt fast ulovlig procedure, hvor lægekonsulent Doktor Død aka ortopæd Kim Engfred, bortcensurerer samtlige borgerens diagnoser, og tryller syge borgere raske til ordinært arbejde.

Direktøren for BAN, Niels Preisler skriver selv, at de "her i huset" bruger lægekonsulenten til at vurdere borgerne, og henviser til der ingen bindende regler er på området, altså at han misbruger lægekonsulenten, da vejledningerne ikke er lov og hahahaha
Direktøren mener også at deres lægekonsulent ikke er inhabil i henhold til Forvaltningslovens kap.2 $3, om inhabilitet, og dettte i direkte strid med hvad Ankestyrelsen skriver om netop dette.
Direktøren er også ligeglad med sin etik, da han anfører, at så længe hans lægekonsulent har sin autorisation, så forholder han sig kun til det.

Ovenstående er i henhold til vi påpeger i klage, at BAN's lægekonsulent er drabsmand, og har dom i Patientklagenævnet for ved grov uagtsomhed, at være skyld i en patients død.
Nu forstætter denne livsfarlige læge, som åbenlyst ingen samvittighed har, når han rask væk tryller syge borgere raske til ordinært arbejde og ser bort fra samtlige lægelige papirer i borgerens sag, som påpeger alvorlig sygdom - alt sammen noget lægekonsulent Kim Engfred tryller væk før sagerne ryger ned i nævnet til afgørelse, en afgørelse hvor KUN hans lægeark står for troende, alt andet er ikke en faktor i afgørelserne.
Og her lyver direktør Niels Preisler, da han skriver at lægekonsulentens vurdering indgår sammen med andre lægelige papirer i afgørelserne - vi er to som har beviser på at dette er løgn og latin, da ingen af vores lægelige papirer med vores diagnoser er taget til efterretning eller nævnt overhovedet i nævents afgørelse, som derfor selvfølgelig selvsagt er afgjort på ulovligt grundlag - på grundlag af Doktor Døds, tryllepapirer, hvor sygdom er trylllet hokuspokus væk!!!

Direktør Niels Preisler er også formand for Beskæftigelsesankenævnet, hvilket giver ham en dobbeltrolle og dermed et enevælde i Statsforvaltningen, idet han jo samtidig er sin egen direktør - så vil du klage over BAN er den ansvarlige for dette Niels Preisler, og så kan du klage til hans overordnede over ham, nemlig til ham selv.
Det er også godt skjult på BAN''s side at Preisler også har denne dobbeltrolle.
BAN's procedure er naturligvis ulovlig, da det er groft misbrug af embede og magtmisbrug, og bliver min klage/anke ikke taget til efterretning, ser jeg og mindst en Borger mere, os nødsaget til at politianmelde direktøren for BAN og Doktor Død.

Preisler har i samarbejde med Specielkonsulent Christian Krebs Lange, lavet en undersøgelse, som påpeger at "alt for mange har fået førtidspension på ufuldstændigt grundlag", skræmmende læsning, manden er bindegal, men hans undersøgelse har ført til en vejlening, som nu er udsendt til diverse kommuner, værsgo
Det lader til at være Christian Krebs Langes vejledning de nu følger i henhold til de vil have dig i en længerevarende arbejdsprøvning - det var netop Christian Krebs Lange, der gav mig afslag på førtidspension med præcis samme ordlyd, at jeg skal ud i en længerevarende arbejdsprøvning.
Jeg har også papirer på totalt uarbejdsdygtighed, men det bliver også ulovligt underkendt.

Det er forbudt at sende dig i arbejdsprøvning, når du har papirer på at det vil forværre din tilstand.
Klag straks til Borgerrådgiveren over at de underkender din læges erklæring, og husk at påpege din retssikkerhed, og dine helt basale menneskerettigheder, at disse bliver groft overtrådt i deres afgørelse.

Du kan ikke klage til Borgerrådgiveren over beslutninger, men over selve sagsbehandlingen, derfor jeg påpeger du skal klage over de underkender dine lægelige papirer, og at de behandler sig ulovligt i henhold til din retssikkerhed og menneskeretttigheder.
Det er en sag du med sikkerhed vil vinde hos Borgerrådgiveren.
I din klage skal du ikke give den for lidt, og mangler du love at henvise til, så skriv til mig, jeg har dem liggende.

Det svineri skal stoppes nu!!!

Og du skal ikke være bange for trusler om træk i din kontanthjælp, det kan de nemlig ikke, du har jo lægeligt papir på du ikke kan arbejdsprøves, så det kommer de aldrig igennem med.

Er det Blytækker selv der underskriver, eller er det en af hans studerende fra teamet?

Sidst redigeret af Lotte68; 29-01-2012 kl. 19:59.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 19:55   #14
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg vil ikke sige at du ikke må give op, normalt holder også jeg fast i at man ikke må opgive, men du nævner netop de ting hvor jeg, efter jeg er røget ud af systemet har oplevet en KÆMPE forskel til det bedre altså.

Du skriver ikke, som de fleste at du opgiver fordi systemet er for hårdt, men fordi du ikke magter at være låst fast, fordi du har brug for at få din frihed og vigtigst af alt selvstændighed tilbage, og fordi du bare bliver mere og mere syg for hver kamp og hver dag der går, fordi din psyke ikke magter mere, efter 12 års kamp.

Du beskriver langt mere dit behov for at være menneske frem for en cirkusklovn, end du beskriver system træthed.

Jeg selv er røget ud af systemet, og har absolut INGEN intentioner om at forsøge at komme tilbage, så vil jeg hellere leve i en skraldespand på gaden til jeg dør af det, hvis det er DET der skal til for at slippe.
Ja det ER grotæsk at systemet er sådan at vi er nogen der kommer så langt ud, systemet burde jo være der til at gribe, og ikke til at jokke på dem der ligger ned, men sådan er det nu en gang bare ikke i alt for mange tilfælde.

Jeg blev ØDELAGT totalt af det system, ja selv selvmord har jeg forsøgt fordi jeg ikke magtede det, og lige til det sidste overvejede jeg hver dag at tage mit eget liv. Så røg jeg ud af systemet, og sikke et huld jeg havnede i, det var på en anden måde, langt mere intenst end mens jeg var i systemet, ALT væltede totalt.
Heldigvis har jeg en SUPER veninde der støttede det bedste hun kunne, og på den måde nærmest bar mig i gennem den første måned.

Jule aften, 24 dage senere var jeg alene hjemme i 1½ døgn 100% efter eget valg, uden mand børn osv, sjældent har jeg gjort noget så godt for mig selv, jeg NØD! det, jeg fik ro til at få fundet mig selv, få fundet ro omkring min situation, bare ro og ingen forpligtigelser.
Der fra gik det ekstrem stærkt frem af allerede 14 dage efter kunne jeg ting jeg ikke har kunnet i årevis, nøja´en var nærmest væk.
Jeg har det mange gange bedre i dag end for 1½ år siden, jeg er ikke arbejdsdygtig, det pres vil jeg ikke kunne magte, så jeg er lud fattig, men det vil jeg s q også være hvis jeg kæmpede for at blive i systemet, jeg vil være lige meget på ægtefældeforsørgelse af den grund, der hvor forskellen er, er at jeg ikke behøver frygte hvad den næste trussen indeholder, jeg behøver ikke frygte løgne fra systemet, jeg får ingen ubehagelige breve eller opkald, jeg føler mig ikke længere overvåget, OG jeg kan samtidig gøre nøjagtigt som det passer mig når det passer mig, jeg skal ikke længere spørge pænt om lov, og ingen kan komme og forveksle det mindste jeg foretager mig med noget det ikke er, og bruge det imod mig... jeg er kort og godt fri.

Ikke at jeg er fri for forpligtelser, det er jeg ikke jeg er mor til 3, men det er nu en gang hvad jeg magter for nu af forpligtigelser, plus det løse jeg selv pålægger mig selv, men det er jo netop MIG der påtager det, og ikke noget der forlanges at jeg SKAL, og jeg siger ikke ja til noget hvor jeg ikke kan sige fra igen, hvis det viser sig at jeg har taget mere på mig end jeg magter, forskellen er at det er MIG der afgør hvad jeg magter og hvad jeg ikke magter, det er ikke alle mulige andre.

Jeg tager SELV stilling til mit liv, i det omfang jeg fysisk og psykisk er i stand til det, for som skrevet kan jeg ikke bidrage med økonomien til husstanden (men det har jo altså ikke ændret sig) overskuddet er langt større end det var, jeg er langt galdere jeg har langt mere styr over mine ting, på det led har jeg fået klart mere frihed, frihed til at være mig og gøre det jeg nu kan.

Jeg bidrager så på anden vis, end ved at arbejde, fx ser jeg tit efter en venindes knægt, hvis hun skal arbejde uden for alm pasnings tid, jeg er frivillig i beredskabet når jeg magter det, i det omfang jeg magter det (jeg får ikke en døjt for det økonomisk, men alligevel er der mange mange tusinde mennesker der har glæde af det) og tit sider jeg alene hjemme med ungerne så manden kan arbejde slukke brand sørge for at en flok unge mennesker er væk fra gader og stræder rede fjolser op af fjorden (forbløffende få er kloge nok til at bruge redningsveste) Jeg bidrager ved at gøre en masse hænder frie til at knokle for samfundet, at takken så er temmelig utaknemmelig kan jeg faktisk godt leve med, endda med god samvittighed, hellere det end at være i systemet og være så dårlig at jeg knap kan tage vare på mig selv... Lige nu, hvis jeg tvinges tilbage til systemet, kender jeg mig selv ret, vil det ende med 3 børn bliver moderløs, temmelig hurtigt, jeg magter det simpelthen bare ikke.

At det ER sådan er uhyggeligt, men desværre min og alt for mange andres sandhed (om end vi heldigvis er få)

Så jeg kan ikke sige at du ikke må give op, for du orker ikke mere, af de samme grunde som jeg ikke gør, du forsøger at beskytte dig selv, og kan du ikke det på andre måder end at opgive, så er det DET du skal gøre, hellere det end du kommer så langt ud at du tager dit eget liv. Samtidig har du vitterlig forsøgt at råbe systemet op, du har været alle klagemuligheder i gennem, og du bliver ikke hørt, om så der er et håb, er det for dig meget meget lille.

Jeg har lært at se det lyse og sige tis være med alt det relativt lidt negative der er, for nu HAR jeg lyse ting at se, dem så jeg ingen, absolut INGEN af da jeg var i systemet, det var sort i sort, uden den mindste lysstråle, nu har jeg massere af lys, og kan frit vælge gangene med lys frem for at blive frivilligt tvunget til at vælge dem der er fulde at mørke.

Det er ikke nødvendigvis negativt at opgive, det er hårdt, du må endelig ikke tro det er en dans på roser (jo for de er fulde af torne) man skal ikke opgive bare fordi man kan, men fordi man ikke har andet valg. Er systemet så hård ved en at man kun ser 2 veje, inden at tage sit eget liv eller opgive, så skylder man sig selv at vælge at opgive og se om det kan holde en i live.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 21:35   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Jonas,

Jeg kan ikke læse og overskue Lotte68´s og LUM´s indlæg de er pt. for lange for mig, dog tænker jeg på om det kunne være en idé at involvere overborgmesteren i Kbh. kommune i din sag, hvis det kommer såvidt.

Selvfølgelig skal du ikke flytte kommune, men det er så også vigtigt at du ikke hælder hele skylden over på de "dumme" sagsbehandlere og jobcenteret som sådan.

For at vi kan hjælpe dig, så må vi vide hvad begrundelsen til §17 afslag var, samt hvad din læge og hvilken læge? der har skevet at du ikke bør komme i arbejdsprøvning?? Du har jo lige været det, så hvorfor er det pludselig kontraincideret??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 22:19   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis man er syg, så er man alså syg. system eller ej så opgiver man alså ikke
der er kun en vej og det lægedokumentation på sin tilstand det har taget 11 år for mig, men sådan er det alså, har dog været i arbejde 37 timer 7 år af dem
ting tager tid
har selv været i systemet i 3.5 år og ja et jobcenter er ikke hurtig
men har der imod fået første klasse behandling af social service
omkring mit bosted og har fået egen lejlighed i tilknytning til et andet bosted

så kæmpe din sag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2012, 22:37   #17
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
@ LUM
Jeg kan sagtens forstå dig, og havde jeg den mulighed, gav jeg også systemet fingeren.
Når jeg besøger min mormor på kirkegården tænker jeg ofte, at alle dem der ligger dernede under jorden, dem kan jobcenter ikke nå, så de er heldige.
Det er jo frygteligt, at systemet gør man kan nå helt derud hvor man kan føle sådan, det er et tegn på, at man har fået alvorligt posttraumatisk stress af jobcenter, og et tegn til at man skal passe bedre på sig selv i henhold til deres facon.

Jeg sk*ider hul i dem nu rent ud sagt, for de har ødelagt mit liv med deres konstante jagt på mig, hvor jeg aldrig har fred, jeg får hjertebanken og sveder når jeg hører postbuddet i opgangen putte post i postkasserne, og gruer dagligt når jeg åbner min postkasse.
Det positive er dog, at der skal meget mere til, for at de kan tage kontanthjælpen fra os end de går og påstår.

Der står i loven at man skal udeblive uden grund fra møder og aktivering osv. og i øvrigt varsles før de må trække i kontanthjælpen osv. så det er ikke noget de bare kan gøre hvis man melder afbud og sygemeder sig, og er man for syg til aktivering og har lægeligt papir på det, så kan der ikke trækkes i kontanthjælpen.
Det står også i loven at sanktioner med træk i kontanthjælpen skal have en virkning, hvilket det jo ikke har hvis man er for syg til møder og aktivering idet man ikke bliver rask til hverken fremmøde eller aktivering ved at de trækker i ens kontanthjælp.

Så holder man sig til reglerne kan jobcenter ikke trække i borgerens kontanthjælp.

Men ja jeg ville da ønske jeg kunne gøre som dig, men så ville mit studerende barn blive hjemløs, så den mulighed har jeg bare ikke, desværre.

Da jeg er enlig og ville stå på gaden med mit barn, som er studerende, så det er ikke en mulighed for mig at flytte på gaden, plus at hvis jeg ikke havde råd til mit smertestillende, så ville jeg ikke leve mange dage, så mange smerter har jeg.
Grundet min sygdom tåler jeg ikke kulde, så jeg kan ikke bo på gaden, så for mig er det ikke en mulighed som jeg ville kunne overleve overhovedet.

Sidst redigeret af Lotte68; 29-01-2012 kl. 22:46.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 04:03   #18
jonas
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 25
Styrke: 15
jonas er ny på vejen
Der er kommet mange svar på dette indlæg, også pm, og det er jeg taknemmelig for.

Der er ingen af de ting der er nævnt, som jeg enten ikke har prøvet eller har været igennem.

Min sag har været forbi bogmesteren, ministeren, og jeg ved ikke hvem. Og de skriver selvfølgelig blot, at det ikke er dem der personligt tager sig af den slags sager, og at man blot skal blive ved med at klage.

Som jeg kan se her, er der nogle der har forstået, hvad det egentligt er jeg skriver.

Der skal ske noget drastisk!

Det nytter ikke noget at vi finder os i det, og at vi skriver den ene klage efter den anden eller at vi forsøger at opråbe politikere (der er de selvsamme svin der har gjort, at reglerne er som de er) eller journalister, der ikke reelt er interesseret.

Vi er mennesker med sygdom, og vi lever i et samfund hvor vi alle betaler til at få den hjælp som vi har brug for, men de mennesker vi har ansat til at administrere den hjælp, som vi betaler til hinanden, misbruger deres beføjelser på det groveste.

Jeg kan IKKE deltage i systemet mere!

Jeg kan IKKE stille min krop, mit sind eller mit liv til model for denne behandling.

Jeg vil ikke skrive så meget som en klage mere eller deltage i så meget som et eneste møde mere. Og jeg vil ikke være med til flere arbejdsprøvninger, hvor resultatet blot bliver ignoreret af de mennesker der reelt er nogle af samfundets største forbrydere.

Og når jeg skal være helt ærligt, så synes jeg heller ikke at I skal!!!

Som jeg ser det findes der 2 muligheder:

1. Vold. Det er selvforsvar - uanset hvordan loven vil anskue det.

2. Massenedlæggelse.

Hvis alle k10'ere boykotter deres jobcenter i protest over den behandling der foregår, og hvis alle k10'ere den samme dag indsender en kopi af det samme brev til:

a. sagsbehandleren
b. teamchefen
c. bogmesteren
d. tv2 nyhederne

om, at vi ikke længere kan deltage i de ydmygelser vi bliver udsatte for og derfor bliver væk. Ikke en klage, men en massiv nedlæggelse af deltagelse i systemet.

Så kan det måske være.. men kun måske.. at der reelt vil ske noget seriøst.

Brevet er nød til at indholde nogle kollektive og helt konkrete krav.

Det svarer til en arbejdsnedlæggelse i protest, men mod deltagelse på jobcentrene.

Der skal udpeges en talsmand, der har erfaring med at tale med medierne, og så bliver samtlige syge mennesker i Danmark (k10) væk fra jobcentrene indtil kravene er mødt.

Det betyder at mange mennesker vil miste deres indtægt, men hvis vi ikke gør noget stort, så sker der ikke noget.

Jeg er personligt nød til at handle på en drastisk måde! Jeg må gøre det!

Hvis jeg bliver antastet af en forbryder på gaden der vil stjæle mit levebrød eller på anden måde skade mig, så er jeg tvunget til at forsvare mig.

Der er INGEN forskel, uanset hvad loven så vælger at kalde det!

Torsdag den 1. Marts kl. er 12, det er radioavisen.

Jeg står nu inde foran Christiansborg hvor 4.000 sygemeldte, kontanthjælpsmodtagere og langtidssyge har samlet sig i demonstration imod det de kalder "en elendig behandling på landets jobcentrer".

Demonstrationen holdes i forbindelse med en kollektiv nedlæggelse af landets jobcentrer der starter i dag kl. 12, og Morten Andersen, du skulle i dag have været til samtale på jobcentret?

Morten Andersen: Ja.

Journalisten: Det vil altså betyde at du simpelthen vælger at udeblive, selvom det betyder, at du mister din kontanthjælp!?

Morten Andersen: Ja. Som alle andre der er samlet her i dag, så kan jeg ikke længere deltage i den psykiske terror som vi bliver udsatte for på landets jobcentrer..

Sidst redigeret af jonas; 30-01-2012 kl. 04:18.
jonas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 05:25   #19
Lotte68
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2010
Indlæg: 318
Styrke: 14
Lotte68 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jonas Se meddelelser
Der er kommet mange svar på dette indlæg, også pm, og det er jeg taknemmelig for.

Der er ingen af de ting der er nævnt, som jeg enten ikke har prøvet eller har været igennem.

Min sag har været forbi bogmesteren, ministeren, og jeg ved ikke hvem. Og de skriver selvfølgelig blot, at det ikke er dem der personligt tager sig af den slags sager, og at man blot skal blive ved med at klage.

Som jeg kan se her, er der nogle der har forstået, hvad det egentligt er jeg skriver.

Der skal ske noget drastisk!

Det nytter ikke noget at vi finder os i det, og at vi skriver den ene klage efter den anden eller at vi forsøger at opråbe politikere (der er de selvsamme svin der har gjort, at reglerne er som de er) eller journalister, der ikke reelt er interesseret.

Vi er mennesker med sygdom, og vi lever i et samfund hvor vi alle betaler til at få den hjælp som vi har brug for, men de mennesker vi har ansat til at administrere den hjælp, som vi betaler til hinanden, misbruger deres beføjelser på det groveste.

Jeg kan IKKE deltage i systemet mere!

Jeg kan IKKE stille min krop, mit sind eller mit liv til model for denne behandling.

Jeg vil ikke skrive så meget som en klage mere eller deltage i så meget som et eneste møde mere. Og jeg vil ikke være med til flere arbejdsprøvninger, hvor resultatet blot bliver ignoreret af de mennesker der reelt er nogle af samfundets største forbrydere.

Og når jeg skal være helt ærligt, så synes jeg heller ikke at I skal!!!

Som jeg ser det findes der 2 muligheder:

1. Vold. Det er selvforsvar - uanset hvordan loven vil anskue det.

2. Massenedlæggelse.

Hvis alle k10'ere boykotter deres jobcenter i protest over den behandling der foregår, og hvis alle k10'ere den samme dag indsender en kopi af det samme brev til:

a. sagsbehandleren
b. teamchefen
c. bogmesteren
d. tv2 nyhederne

om, at vi ikke længere kan deltage i de ydmygelser vi bliver udsatte for og derfor bliver væk. Ikke en klage, men en massiv nedlæggelse af deltagelse i systemet.

Så kan det måske være.. men kun måske.. at der reelt vil ske noget seriøst.

Brevet er nød til at indholde nogle kollektive og helt konkrete krav.

Det svarer til en arbejdsnedlæggelse i protest, men mod deltagelse på jobcentrene.

Der skal udpeges en talsmand, der har erfaring med at tale med medierne, og så bliver samtlige syge mennesker i Danmark (k10) væk fra jobcentrene indtil kravene er mødt.

Det betyder at mange mennesker vil miste deres indtægt, men hvis vi ikke gør noget stort, så sker der ikke noget.

Jeg er personligt nød til at handle på en drastisk måde! Jeg må gøre det!

Hvis jeg bliver antastet af en forbryder på gaden der vil stjæle mit levebrød eller på anden måde skade mig, så er jeg tvunget til at forsvare mig.

Der er INGEN forskel, uanset hvad loven så vælger at kalde det!

Torsdag den 1. Marts kl. er 12, det er radioavisen.

Jeg står nu inde foran Christiansborg hvor 4.000 sygemeldte, kontanthjælpsmodtagere og langtidssyge har samlet sig i demonstration imod det de kalder "en elendig behandling på landets jobcentrer".

Demonstrationen holdes i forbindelse med en kollektiv nedlæggelse af landets jobcentrer der starter i dag kl. 12, og Morten Andersen, du skulle i dag have været til samtale på jobcentret?

Morten Andersen: Ja.

Journalisten: Det vil altså betyde at du simpelthen vælger at udeblive, selvom det betyder, at du mister din kontanthjælp!?

Morten Andersen: Ja. Som alle andre der er samlet her i dag, så kan jeg ikke længere deltage i den psykiske terror som vi bliver udsatte for på landets jobcentrer..
Jeg skriver faktisk en del, af det du selv påpeger, vi har faktisk gang i pressen, og det er dem på toppen vi har beviser for dokumenteret organiseret kriminalitet på. Det er jo i toppen, BAN osv. at alle de såkaldte retningslinier til jobcentrene udstikkes, og der de største kriminelle sidder og troner med Doktor Død i spidsen i ledtog med direktør for Statsforvaltningen Niels Preisler.
Ankestyrelsen og de fleste politikere er også med til opretholdelse af dette ulovlige terrorregime.

Skriver pressen ikke historien, så kommer det ud på en blog der når du googler deres navne, vil dukke op hver gang med alle deres kriminelle handlinger.
Lægekonsulenter vil miste samtlige deres patienter på deres daglige arbejde, og ansatte hos Jobcenter og i BAN bliver hængt ud med navn.
Hvis du googler Kim Engfred vil du finde 2 meget dårlige vurderinger af ham på nettet, dem har vi lagt ud, han mister patienter på det tro mig.

Jeg har også lavet en tråd med navne på en del af disse kriminelle, og den faldt i god jord blandt mange, men blev også kritiseret af en del brugere, men tråden blev dog vurderet højt.

På den baggrund har jeg tænkt der muligvis ikke var opbakning til noget større, da jeg fornemmer mange er alt for bange og skræmte af systemet.
Men jeg har ofte tænkt det kunne være eneste mulighed, med et TOTALT boykot af jobcenter, men vi skal altså være sammen om det allesammen, ellers virker det jo ikke som det skal.
Jobcentrene SKAL stå tomme - INGEN sygemeldte møder op derinde, og raske eller delvist syge, som bliver usselt behandlet kan også være med til boykot af jobcenter, selvfølgelig.

Mht. dine forslag:

Nr. 1. Jeg er imod vold, så den går jeg aldrig med på.
Jeg har dog tænkt på, at hvis de tager ens kontanthjælp, så bliver man jo nødt til at stjæle mad i butikkerne, da man jo ellers sulter ihjel.
Det er jeg også med på i værste fald, hvis det bliver nødvendigt, selv om jeg aldrig har stjålet så meget som en hårnål i mit liv, men jeg vil ikke sulte ihjel, men har fandme også fået nok af de svin, hvis du skulle være i tvivl.

Nr. 2. Den er jeg helt med på, og har ofte tænkt at det ville være den eneste løsning, der vil virke.
Men jeg har som nævnt tænkt at mange sygemeldte lader sig tryne og ikke tør, og virker meget skræmte af jobcenter og alle deres tomme ondskabsfulde trusler.

Men jeg skal gerne være den første til at melde mig på banen, jeg er helt med på at boykotte de kriminelle jobcentre - men vi er nødt til at være mange, rigtig, rigtig mange og MENE det!!!!

Så er jeg på, flere????
Og ikke kun København, eller enkelte steder, men HELE landet og samtlige jobcentre skal boykottes, indtil de går med til at respektere vores basale menneskerettigheder.

Jeg kan indtil videre komme på 10 basale krav.
Noget af det er allerede lov som bare bliver overtrådt, der skal hjemmel til bødestraf fremtidigt, og bøder skal falde promte.


1. Syge mennesker skal ikke i tvangsarbejde, slaveri er forbudt.
En arbejdsprøvning må KUN sættes i værk hvis egen læge siger man kan, og det
skal respekteres hvis man ikke kan.
Borgeren kan KUN sættes i arbejdsprøvning én gang og resultatet af denne
SKAL stå for troende og respekteres.
Skulle borgeren derudover selv ønske praktik eller andet, skal det være borgerens
eget ønske, slut med tvang.

2. Sygemeldte skal alle totalt fritages fra jobsamtaler, man er sygemeldt fordi
man er syg, hvis man var rask var man jo ikke sygemeldt.

En jobsamtale er naturligvis kun til for raske jobsøgende borgere.

3. Aktivering af de som kan, skal selvfølgelig udløse løn på alm. vilkår, da
ordinært arbejde på kontanthjælp er slaveri, og der er virksomheder, der lever
af gratis arbejde i form af slavearbejdere rekrutteret fra Jobcenter.

(Fortidens slaver fik også tag over hovedet og et minimum så de kunne få
kalorier nok til at arbejde= kontanthjælpen)

4.Det er forbudt at forfølge mennesker og konstant true med træk i
kontanthjælp hvis borgeren ikke makker ret og gør alt hvad jobcenter dikterer
ligegyldigt hvor syge vi er.

Det er at sidestille med torrur og tortur er forbudt.
Jobcenter kører diktatorisk regime i et demokratisk samfund hvilket er
forbudt.

5. Vi skal behandles menneskeligt og respektfuldt og ALLE vores rettigheder skal
respekteres fremover.

6. Loven skal overholdes i alle aspekter i henhold til vores demokrati og
retssikkerhed


7. Vejledninger omkring lægekonsulenters rolle skal laves om til lovgivning, så
de ikke længere kan misbruges til fusk, eller alternativt skal lægekonsulenter
helst nedlægges.
Egen læge eller speciallæge kan uddybe hvis ansatte i
jobcenter ikke forstår lægelige papirer.

8. Hvis jobcenter ikke overholder loven i henhold til borgerne fremtidigt skal de
straffes med store bøder, hvor deres lovovertrædelser kan dokumenteres.

Deres opførsel har nemlig ingen konsekvenser som det er nu.
Borgerrådgiver løfter pegefingeren, men jobcenter giver ham bare
langefingeren. Borgerådgiveren skal give jobcentrene kæmpe bøder ved
lovovertrædelser og store erstatninger til den borger det er gået ud over.

9. Sagsbehandlingstiden skal fastsættes til max. 3 måneder, dvs. efter
sygemelding og evt. en endt arbejdsprøvning skal afklaring være på færdig
bordet hos Jobcenter.

Er man for syg til personligt fremmøde hos Jobcenter til sygeopfølgning i de 3
måneder, har man ALTID ret til telefonisk opfølgning eller alternativt skriftlig
opfølgning.
Slut med tvang om personligt fremmøde hos jobcenter når man er sygemeldt.
Og slut med syltning af vores sager i årevis, som jeg oplevede fordi der ingen
lovgivning er om sagsbehandlingstid i jobcentrene.

10. Sagsbehandlere må ikke underkende lægelige papirer fra egen læge
eller speciallæge man har konsulteret, og jobcenters ulovlige udbudsportal af
egne betalte speciallæger skal nedlægges.


Ovenstående af det der ikke allerede er lov nu SKAL stadfæstes ved en ny
LOV!!!!

Sidst redigeret af Lotte68; 30-01-2012 kl. 06:20.
Lotte68 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2012, 10:50   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
For at stoppe en aktivering eller afprøvning, som lægen netop fraråder, er det bedste våben, at skrive at Afprøvningsstedet bliver tvunget til at skrive under på erstatningsansvar.

Dette gøre i evt jobplan, eller anden skrivelse som skal underskrives før start.
Her tilføjer man erstatningsansvar med henvisning til lægens udtagelser.

Man skriver dette i hånden v. underskrift eller anden sted i dokumentet, og får selv kopi af dette.

Denne fremgangsmåde er særdelses effektiv, og eneste virkemiddel, når din sag er hvor den er.

Dette udløser, at Arbejdsprøvestedet IKKE vil opstarte dig, fordi de selvsagt kan få en gangse alvorlig skadeerstatningssag på halsen.

Der er ingen forsikring, der dækker forværring af eksisterene lidelser, da man selv har ansvaret.
Dette ansvar bliver i dit tilfælde frataget dig, hvorfor de dermed er erstatningsansvarlig.
Ved at skrive dette, v. underskrift, bliver de MEGET opmærksom på denne riciko, og vil selvsagt IKKE tage denne chance.

Denne fremgangsmåde er effektiv også, fordi du derved IKKE kan miste ydelser/er usamarbejdsvilig, men blåt gør opmærksom på tingens tilstand.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil ikke længere lovpligtig? Svaninden Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 08-04-2013 20:48
Du er ikke længere syg! (Heldige mig O.o) Chilli Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 11-10-2011 20:02
Pensionister kan ikke længere få julehjælp buster Politik og Samfund 1 30-11-2010 10:21
Jeg vil IKKE længere finde mig i Maj-Britt Dit og Dat 27 04-11-2008 18:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension