K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2014, 10:49   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Den hellige grav er ikke vekforvaret blot fordi, man sætter et beløb ind på en kreditorbeskyttet konto. Hvis erstatningen ikke opfylder betingelserne, er det spild af energi.
Opfyldes betingelserne er det afgørende med kontoen, at din erstatning ikke bliver sammenblandet med din øvrige formue og indtægter.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 19:24   #12
Koneko
På vej til at lære K10
 
Konekos avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2014
Lokation: Slagelse
Alder: 36
Indlæg: 9
Styrke: 0
Koneko er ny på vejen
Jeg var i banken i dag.. Men bankmanden sagde at jeg skulle bruge et brev fra en advokat.. Kan det virkelig passe at man skal have fat i en advokat for det.. For det er jo dyrt..
Koneko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 19:36   #13
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg skulle bare vise brevet fra arbejdsskadestyrelsen om at der kom erstatning og i brevet stod efter hvilken lov erstatningen stammede fra. Et ligende brev fra forsikringsselskabet må kunne gøre det
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 20:25   #14
3050
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
3050 er ny på vejen
da jeg blev kørt ned skulle jeg ikke leve af hverken min egen ulykkesforsikring eller bilens.
men du skal være klar over at der bliver udbetalt renter af beløbet du får renter fra 2011,og renter bliver modregnet i alle ydelser,boligsikring og andet økonomisk hjælp,dog bliver der ikke modregnet i kontanthjælp.

jeg viste det ikke og skulle betale 21 mdr boligsikring tilbage (
3050 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 21:28   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Koneko Se meddelelser
Jeg var i banken i dag.. Men bankmanden sagde at jeg skulle bruge et brev fra en advokat.. Kan det virkelig passe at man skal have fat i en advokat for det.. For det er jo dyrt..
Det er kun erstatninger fra arbejdsskadestyrelsen der ikke modregnes i Kh. Så hvis din er fra en privat pensionsordning bliver den modregnet kh. ved mdr. ydelser. Er der tale om et engangsbeløb kan du få oprettet en kreditor beskyttet konto, hvorpå de kan indsættes men ikke benyttes før du er ude af systemet.

Jeg kender ikke så meget mere til det, men ovenstående skulle være facts. Det med en advokat, tror jeg heller ikke på. Prøv at slå andre tråde op herinde omkring kreditor beskyttet konto, forsikrings udbetaling eller lign. Alternativt, kommer der måske andre til med samme erfaring og ellers har vi jo google som dog også ofte viser tilbage til K10
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 09-04-2014 kl. 21:47.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 21:40   #16
Perfektionisten
Ved at vænne sig til K10
 
Perfektionistens avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2012
Alder: 33
Indlæg: 13
Styrke: 12
Perfektionisten er ny på vejen
Erstatning

Méngradserstatninger må kommunerne altså heller ikke røre ved.

Jeg ved ikke hvor man kan finde loven om det, jeg fik det oplyst ved Økonomisk Sikring, da jeg var på kontanthjælp 2. gang jeg fik den udbetalt
Perfektionisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2014, 21:45   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Fino, har ikke læst hele denne sag, så godt du byder ind, der burde dog være et regel sæt man kunne bruge til noget et sted!!?

Flg. stammer fra "Samspillet med sociale ydelser" under K10´s nyttige links - dog tilbage fra 2009 http://www.k10.dk/media/sociale_ydelser_2009.pdf :

Samspillet med forsikringsydelser Tab af erhvervsevne
Udbetaling af ydelser ved tab af erhvervsevne fra forsikringsselskab eller pensionskasse betragtes som løbende indtægt eller formue. Beløbet indgår derfor, når kommunen beregner kontanthjælpen.
Er der derimod tale om erstatning for tab af erhvervsevne efter arbejdsskadeforsikringsloven, påvirkes kontanthjælpen ikke
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 09-04-2014 kl. 21:47.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2014, 13:06   #18
3050
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2012
Indlæg: 60
Styrke: 13
3050 er ny på vejen
jeg har da fået erstatning for tab af erhvervs evne og tabt arbejds fortjeneste(ja,den er god nok da jeg kom ud for ulykken dagen efter jeg var blevet fyret og ikke havde mulighed for at søge job,valgte de at køre sagen som om jeg stadig var på arbejds market)

jeg overgik til kontanthjælp imens sagen stod på og jeg var sygemeldt og også da jeg gik og ventede på fleks afgørelse,fik jeg kontanthjælp uden at blive modregnet.
3050 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension