K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2010, 11:03   #1
tiny2tkv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Aalborg
Indlæg: 14
Styrke: 15
tiny2tkv er ny på vejen
Unhappy Kan man trække sin ansøgning om kontanthjælp tilbage?

Jeg er 29 år og har siden 2006 været sygemeldt efter et piskesmæld foresaget af en Arriva bus!

Jeg har været i en arbejdsprøvning i 6 mdr, som viste at jeg kun kunne arbejde i 3 timer om dagen

Får ikke ny arbejdsprøvning, da kommunen ikke tror jeg ville komme op på fuld tid. altså jeg er FOR syg?!

Får afslag på flex, da jeg er FOR rask?!

Har en bekendt der er socialrådgiver, hun siger jeg skal søge kontanthjælp.
Jeg ejer en lille bil, da vi bor lidt afsides og skal køre langt med min datter når hun skal i børnehave. Jeg går dårligt og kan ikke slæbe poser fra bussen og hjem(hvis jeg skal handle) men kommunen er ligeglad - siger jeg skal af med bilen fordi jeg selv ejer den - pengene er dog trukket på vores boligkredit - man vi har ikke et billån i banken!

Ville være ked af at skulle af med bilen, den er ikke dyr men har netop kostet mig 7500 kr i reperationer, penge jeg skulle låne!

Kan jeg trække min ansøgning tilbage - få orden på mine ting evt sælge bilen til min kæreste? Eller vil det være registreret til evig tid, at jeg har ejet en bil?

Håber der er nogen der ved noget

mange hilsner og på forhånd tak

Tine
tiny2tkv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 11:18   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det kan jeg ikke se noget galt i, Men Ja de har registreret du har. Men en bil holder ikke til evig tid. Så hvis du ansøger igen har du ingen bil og de skal undersøge det igen.

Men hvis du ikke kan arbejde mere end 15 timer om ugen og kommunen mener du er for rask til flex. har de så snakket om hvad du så skal.

Men for at få flex eller pension skal du have læge erklæring på din tilstand er varig og ingen behandlingsmuligheder.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 11:33   #3
tiny2tkv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Aalborg
Indlæg: 14
Styrke: 15
tiny2tkv er ny på vejen
Kommunens lægekonsulent mener ikke at der er noget galt med mig - de siger at det hele er psykisk, derfor vil de, eller som de siger, skal de IKKE hjælpe mig.

De sagde bare at de stoppede mine sygedagpenge og så kunne jeg jo bare søge et deltidsjob på de 15 timer. De afviste min ansøgning om flex og siden har jeg intet hørt!

MHT bilen, skal der så gå lang tid før jeg kan søge igen? De skal jo have kopier af kontoudtog mv, så min plan var at trække min ansøgning tilbage og så sælge bilen og sætte det ind på vores boligkredit, som er godt i minus, så har jeg jo ingen penge?

Vi bor i et hus, som vi købte før mit uheld og lige p.t så betaler min kæreste for os begge. Det holder ikke i længden,da han heller ikke tjener så meget, men han siger at vi nok i bedste fald ville kunne blive boende i 5 måneder endnu!
tiny2tkv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 11:38   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Fint hvad Kommunens lægekonsulent siger, det kan jeg ikke bruge til noget.


Det som er meget vigtig, hvad siger din egen læge og har du været været hos nogle eksperter på området og som ved noget om piskesmæld.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 12:04   #5
tiny2tkv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Aalborg
Indlæg: 14
Styrke: 15
tiny2tkv er ny på vejen
okay - jeg har 3 udtalelser fra speciallæger, to neurologer. Det er den sidste at lægekonsulenterne slår ned på. Det var en reumatolog i Randers, da skrev at han ikke kunne se noget fysisk ivejen med mig ved undersøgelsen.

Jeg har altid troet at en reumatolog var en gigtlæge?

TUSIND Tak for dine svar.

jeg vil gå til min læge, har lige fået en ny, og se om ikke hun kan hjælpe mig... hun skal altså skrive at jeg er kronisk syg med piskesmæld og der ikke er nogen behandlinger?
tiny2tkv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 12:09   #6
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Hej Tiny2tkv
Vil da lige nævne at piskesmældsforeningen har en afdeling i Aalborg, hvor vi mødes to gange om mdr ude i de frivilligs hus. Du skulle da tag og kigge forbi, hvis du har tid og lyst :O)
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 12:22   #7
tiny2tkv
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-01 2010
Lokation: Aalborg
Indlæg: 14
Styrke: 15
tiny2tkv er ny på vejen
Hej

Jeg troede kun det var een gang om måneden?

Jeg har faktisk prøvet det een gang, men jeg havde det rigtig skidt med mig selv på det tidspunkt, så jeg droppede det igen. Men det kan da være jeg skulle prøve igen
tiny2tkv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 13:46   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvis du har ondt og du kun kan arbejde i 15 timer, så er der også noget galt.
tro mig jeg fik besked i starten eller de første 2 år, at jeg ikke fejlede noget og det hele var psykisk. nu 7 år efter jeg dokumentar for min sygdom og min tilstand er varig og ingen behandlingsmuligheder.
Din egen læge vil ikke bare skrive bare skrive det er du kronisk syg med piskesmæld og der ikke er nogen behandlinger?
Men hun kan sende dig videre i systemet til en neurolog eller anden ekspert.
derefter laver din læge en konklusion og vudere din arbejdsevne.

jeg kan så ikke sige om der er noget psykisk, Men synes også du skulle tage det op med din læge.
det er den eneste vej at gå, for at du kan får dokumenteret din tilstand.
en lægekonsulent kender dig jo ikke, men læser hvad andre læger mener om dig.

Men held og lykke med den nye læge og håber hun kan hjælpe dig videre

Sidst redigeret af MTVRV1; 16-01-2010 kl. 13:49.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 14:28   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har du ikke anket stop af sygedagpenge og har du på skrift at du ikke er berettiget til fleksjob eller er det noget de "bare" siger ...

Hvor længe siden er det at de har stoppet dine sygedagpenge og hvad har de bruget af grunde til at stoppe dem det er ret vigtigt for at du kan komme videre ..
  Besvar med citat
Gammel 16-01-2010, 14:47   #10
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Det er den første og den trejde torsdag vi mødes derude, og hvis du har overskud til det så ved du jo der er nogen der de dage :O)
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning om kontanthjælp. ZikZak Alt det andet 6 25-07-2013 13:50
Kontanthjælp/penge tilbage i skat nielsen34 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 11-03-2013 14:21
At trække af ens kontanthjælp kandelsdorff Alt det andet 12 24-07-2010 21:27
kontanthjælp ansøgning Marolle Alt det andet 21 21-01-2010 11:28
Trække ansøgning om førtidspension - rent juridisk cpw Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 01-12-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension