K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2008, 23:54   #31
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
Hej ved ikke så meget om komunens måde-rekkefølge at gøre tingene på. men jeg har også fået lavet resurseprofil . lavet statusatest ved lægen og jeg har ikke skrevet under på nogen ansøgning endnu.. sagsbehandleren siger at de vil have alle relavante oplysninger inden de sender min sag til FTP . hvad er §17-§18
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 01:50   #32
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Heidi § 17 er hvor du selv søger den på fortliggende grundlag og de derfor ikke indhenter yderligt på dig , en § 18 er hvor de selv mener at der er en mulighed for at du skal have en førtidspension og de derfor undersøger alle muligheder (som de er i gang med hos dig nu ) og de indhenter evt relevante lægepapir...

Til sidst sammenfatter kommunen det og de indstiller dig til en pension hvis de mener at alle muligheder er udtømte (sådan kort fortalt )

Også lige til LOST

Har du været til mødet og hvordan gik det ?
  Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 10:53   #33
Lost
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2007
Indlæg: 18
Styrke: 17
Lost er ny på vejen
Hejdien
Jo, - jeg har været til mødet! Har selv brugt lidt tid på at gennemtænke hvordan det gik.
Og egentlig var det vel ret positivt. Men ingen tvivl, det er ren kassetænkning.
Der var både min sagsbehandler + jobkonsulent med, - godt nok, for jeg var selv helt oppe i det røde felt, og brugte vist vendinger og ord, som ikke egner sig til denne side.

Det vil nu blive undersøgt, hvor langt min tidligere sagsbehandler, nåede med FTP sagen. Allerede om en uge, vil jeg høre hvor langt den er nået (skriftligt).
Er der ikke sket noget, må det blive en klage over at man nægter mig at søge FTP, og der kunne man jo passende vedlægge afslaget fra 1992.
Men er nu kommet lidt i tvivl om, det er klogt at søge efter § 17. Så, på en advokatside, at han aldrig ville anbefale at søge efter § 17, da det næsten altid gav afslag???

Kassetænkning, jo helt sikkert. Der er kommet en ny ordning, så kommunen ansætter fleksjobbere, på kommunale arbejdspladser, og så betaler hele lønnen, (så bevarer de vist tilskuddet fra staten, og det må så bedre kunne betale sig).

Så der vil nu blive oprettet et kommunalt job, men på mine præmisser: Max. 10 km transport, og det bliver på max. 2 timer pr. dag. (det sidste fleksjob jeg havde var nedsat til 3 t. pr. dag, og det kunne jeg ikke klare).

Det har jeg accepteret at prøve, og kan jeg klare de 2 t. er det jo trods alt bedre end få FTP. Og denne gang vil jeg nægte at lade mig presse til mere.

Så tro det eller ej, jeg søger både fleksjob & FTP, samtidig. Og godt nok, man kunne jo bare have smidt mig ud i endnu en arbejdsprøvning, så et ”reelt” job er nu at foretrække, og lykkedes det, får jeg jo fred for div. job / sagsbehandlere.
Lost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 11:01   #34
Lost
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2007
Indlæg: 18
Styrke: 17
Lost er ny på vejen
Hov, - skal da lige tilføje at, jeg allerede skulle have været til jobsamtale, i morgen torsdag på et plejehjem.
Men det bliver aflyst, de har den politik, ikke at ansætte familiemedlemmer, - og min samlever er allerede ansat på stedet.

Ha Ha, de vil ikke give mig førtidspension, - men sender mig direkte på plejehjem, - håber ikke at der findes kommunalt ejede kirkegårde.
Lost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 14:40   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lost Se meddelelser
Hov, - skal da lige tilføje at, jeg allerede skulle have været til jobsamtale, i morgen torsdag på et plejehjem.
Men det bliver aflyst, de har den politik, ikke at ansætte familiemedlemmer, - og min samlever er allerede ansat på stedet.

Ha Ha, de vil ikke give mig førtidspension, - men sender mig direkte på plejehjem, - håber ikke at der findes kommunalt ejede kirkegårde.
Nej Gudskelov! Så var vi nok flere der var parkeret derover, fniis.

Jeg kan slet ikke opverskue de flexregler - først spurgte en sagsbehandler mig om jeg ikke 'bare' kunne arbejde to timer om dagen - da jeg svarede nej, spurgte han ,,jamen hvad så med to timer om ugen''
Jeg har aldrig fattet pointen med dét spørgsmål, for man kan vel ikke som flexer kun arbejde to timer om UGEN?? (det havde ellers været dejligt om jeg kunne), selvom to timer også er urealistisk.

However - som man siger i Ålborg, så er det dejligt at se du har fået lidt humør igen, det varmer helt ud på Amger hvor jeg sidder
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 16:48   #36
Lost
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2007
Indlæg: 18
Styrke: 17
Lost er ny på vejen
helenekr

Mig bekendt er der ikke nogen nedre grænse for timetal for fleksjob, mener endda at der er faldet en dom i det samme spørgsmål.
Men kassetænkning, kassetænkning, kassetænkning, og kun kassetænkning det drejer sig ene og alene om hvad der bedst kan betale sig for kommunerne, og kun det.

Min sagsbehandler ringede kl. ca. 10.30 og beklagede at plejehjemsjobbet var gået i vasken, jeg fortalte hende så, at det vidste jeg allerede, - fra min samleverJ

Nå, men de har nu kontakt med en skole, om at ansætte mig. De ville vende tilbage, når de havde talt med det øvrige personaleJ
Tænk en gang, ledige presses og sanktioneres til at søge alle de stillinger der angiveligt er, der råbes op om mangel på arbejdskraft.
Jamen kommunerne, kan ikke en gang sælge dig som fuldstændig, og aldeles gratis arbejdstager.
Er ikke et øjeblik i tvivl om at, jeg i djævelens vold og magt, skal ansættes, et eller andet sted, og det ligegyldigt hvor, og som hvad. Kun på grund af at, jeg er ved at have gået 18 mdr. på ledighedsydelse, og kommer jeg ikke i ”arbejde” bortfalder tilskuddet fra staten, i, mener jeg 36 mdr.

Har da også tanker om rene mafia metoder, fra kommunens side. Jeg har igennem de sidste 8 år været en torn i øjet på kommunen, samtidig med at jeg har været dem et dyrt bekendtskab.
Starte i sin tid, (nu lukket) en lokalafd: af LA (Landsorganisationen af Arbejdsledige).
Fik lukket et aktiveringssted hernede, med en masse presse og Tv omtale. Vandt en sag, om udbetaling af beskæftigelses tillæg, under lovligt fravær, hvor tvangsaktiverede, fik op til 30.000 kr. udbetalt, da sagen var vundet. + m.m.
Har stadig en erstatningssag, om mangelfulde ansættelses beviser, - der nu ligger til afgørelse ved EU domstolene.
Så jeg kan godt se en rød tråd, med forsvundne akter, misinformation, fejlagtig sagsbehandling, o.s.v. kontra min kamp mod systemet. Kald det bare paranoia, - måske, men jeg tror det ikke.
Lost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 16:54   #37
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Mig bekendt er der ikke nogen nedre grænse for timetal for fleksjob
Men det er svært at blive selvforsørgende for 2 timer pr. uge.

Paranoia er, hvis forfølgelsen kun foregår i fantasien. Ikke, hvis den foregår i virkeligheden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 16:57   #38
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Du skriver


Har da også tanker om rene mafia metoder, fra kommunens side. Jeg har igennem de sidste 8 år været en torn i øjet på kommunen, samtidig med at jeg har været dem et dyrt bekendtskab.
Starte i sin tid, (nu lukket) en lokalafd: af LA (Landsorganisationen af Arbejdsledige).
Fik lukket et aktiveringssted hernede, med en masse presse og Tv omtale. Vandt en sag, om udbetaling af beskæftigelses tillæg, under lovligt fravær, hvor tvangsaktiverede, fik op til 30.000 kr. udbetalt, da sagen var vundet. + m.m.
Har stadig en erstatningssag, om mangelfulde ansættelses beviser, - der nu ligger til afgørelse ved EU domstolene.
Så jeg kan godt se en rød tråd, med forsvundne akter, misinformation, fejlagtig sagsbehandling, o.s.v. kontra min kamp mod systemet. Kald det bare paranoia, - måske, men jeg tror det ikke.

FLOT...

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 19:29   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Du skriver


Har da også tanker om rene mafia metoder, fra kommunens side. Jeg har igennem de sidste 8 år været en torn i øjet på kommunen, samtidig med at jeg har været dem et dyrt bekendtskab.
Starte i sin tid, (nu lukket) en lokalafd: af LA (Landsorganisationen af Arbejdsledige).
Fik lukket et aktiveringssted hernede, med en masse presse og Tv omtale. Vandt en sag, om udbetaling af beskæftigelses tillæg, under lovligt fravær, hvor tvangsaktiverede, fik op til 30.000 kr. udbetalt, da sagen var vundet. + m.m.
Har stadig en erstatningssag, om mangelfulde ansættelses beviser, - der nu ligger til afgørelse ved EU domstolene.
Så jeg kan godt se en rød tråd, med forsvundne akter, misinformation, fejlagtig sagsbehandling, o.s.v. kontra min kamp mod systemet. Kald det bare paranoia, - måske, men jeg tror det ikke.

FLOT...

Også stor applaus herfra Godt NOGEN kan handle!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2008, 19:38   #40
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lost Se meddelelser
helenekr

Mig bekendt er der ikke nogen nedre grænse for timetal for fleksjob, mener endda at der er faldet en dom i det samme spørgsmål.
Men kassetænkning, kassetænkning, kassetænkning, og kun kassetænkning det drejer sig ene og alene om hvad der bedst kan betale sig for kommunerne, og kun det.

Min sagsbehandler ringede kl. ca. 10.30 og beklagede at plejehjemsjobbet var gået i vasken, jeg fortalte hende så, at det vidste jeg allerede, - fra min samleverJ

Nå, men de har nu kontakt med en skole, om at ansætte mig. De ville vende tilbage, når de havde talt med det øvrige personaleJ
Tænk en gang, ledige presses og sanktioneres til at søge alle de stillinger der angiveligt er, der råbes op om mangel på arbejdskraft.
Jamen kommunerne, kan ikke en gang sælge dig som fuldstændig, og aldeles gratis arbejdstager.
Er ikke et øjeblik i tvivl om at, jeg i djævelens vold og magt, skal ansættes, et eller andet sted, og det ligegyldigt hvor, og som hvad. Kun på grund af at, jeg er ved at have gået 18 mdr. på ledighedsydelse, og kommer jeg ikke i ”arbejde” bortfalder tilskuddet fra staten, i, mener jeg 36 mdr.

Har da også tanker om rene mafia metoder, fra kommunens side. Jeg har igennem de sidste 8 år været en torn i øjet på kommunen, samtidig med at jeg har været dem et dyrt bekendtskab.
Starte i sin tid, (nu lukket) en lokalafd: af LA (Landsorganisationen af Arbejdsledige).
Fik lukket et aktiveringssted hernede, med en masse presse og Tv omtale. Vandt en sag, om udbetaling af beskæftigelses tillæg, under lovligt fravær, hvor tvangsaktiverede, fik op til 30.000 kr. udbetalt, da sagen var vundet. + m.m.
Har stadig en erstatningssag, om mangelfulde ansættelses beviser, - der nu ligger til afgørelse ved EU domstolene.
Så jeg kan godt se en rød tråd, med forsvundne akter, misinformation, fejlagtig sagsbehandling, o.s.v. kontra min kamp mod systemet. Kald det bare paranoia, - måske, men jeg tror det ikke.
Ja, det kan godt lyde som om de bare skal have dig afsted i en fart i deres iver for at spare penge.

Jeg har sjovt nok også tit haft dem under mistanke for at anvende mafiametoder, men jeg har også haft dem under mistanke for at få ekstra bonus hver gang de mister en erklæring der er lidt i vejen, eller giver en pensionsberettiget et flexjob istedet, eller fastholde en flexer på kontanthjælp netop ved IKKE at finde dem et job osv. Kombinationerne er næsten endeløse, hvis der er penge at spare.
Og regel nummer et for at sætte sig i stolen BØR da næsten være ''sid på kassen som var det dine egne penge''

....ellers kan jeg altså ikke få tingene til at hænge sammen. Det MÅ være mafia metoder, der må være en højere ide med alt det skidt de render rundt og laver (ellere rette, måske ikke laver), hmmmm
Jeg er overbevist om at vi er forsøgskaniner, kan bare ikke få øje på pointen endnu - men den viser sig vel på et tidspunkt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension