K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2011, 08:43   #1
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hjælp søges

Hej jeg er i arbejdsprøvning hvor jeg har mulighed for at ligge når smerterne bliver for slemme I mandags blev jeg ringet op af konsulenten der følger op på min sag
hun spurgte: hvordan det gik med at ligge ligger du en halvtime.
jeg svarede: ja jeg ligger også 2 timer det bliver jeg simpelthen nødtil problemet er bare jeg ligger 2 gange dagligt det fik jeg ikke sagt det bliver så til samlet til 2 1/2 - 3 timer og dage jeg har været syg pga. af smerter. Tilsidst sagde hun jeg sender lige et referat til din sagsbehandler jeg bad om et referat inden hun sender det til sagsbehandleren da man meget nemt kan mistforstå hinanden det har jeg så ikke modtaget endnu hvad gør jeg mvh Bobbi

Sidst redigeret af Bobbi; 24-11-2011 kl. 08:46. Årsag: fejl i tekst
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 09:47   #2
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
var i mandags så giv det lige et par dage mere, er det sendt som B brev kan det tage op til 5 dage inden du modtager det, så har du ikke modtaget noget mandag så ryk for det
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 10:03   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Hej jeg er i arbejdsprøvning hvor jeg har mulighed for at ligge når smerterne bliver for slemme I mandags blev jeg ringet op af konsulenten der følger op på min sag
hun spurgte: hvordan det gik med at ligge ligger du en halvtime.
jeg svarede: ja jeg ligger også 2 timer det bliver jeg simpelthen nødtil problemet er bare jeg ligger 2 gange dagligt det fik jeg ikke sagt det bliver så til samlet til 2 1/2 - 3 timer og dage jeg har været syg pga. af smerter. Tilsidst sagde hun jeg sender lige et referat til din sagsbehandler jeg bad om et referat inden hun sender det til sagsbehandleren da man meget nemt kan mistforstå hinanden det har jeg så ikke modtaget endnu hvad gør jeg mvh Bobbi
Om ikke andet kan du bede om aktindsigt i din sag, så kommer du til at se alt i sagen.

Men syntes det er vil at du ligger så meget i din arbejdsprøvning. Det holder ikke helt. Du skal passe på dig selv!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 10:37   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Bobbi, jeg vil kraftigt anbefale dig, at skrive dagbog, evt. denne model: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Skriv dagbog for hele døgnet, så det f.eks. også fremgår om du vågner om natten p.g.a. smerter ell.l.

Dagbogen mailer du til sagsbehandler og jobkonsulent hver uge, med et notat om, at du vil have den lagt i din sag, så er der igen der kan være i tvivl om, hvordan tingene fungerer.

Dagbogen er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 10:42   #5
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej Helle hun har fået min mail adresse og da jeg kom hjem i mandags sendte jeg hende en mail så jeg er sikker på hun har min mail adresse.

Hej Ricky M. Jeg forstår ikke helt hvad du mener - Du skriver : Men syntes det er vil at du ligger så meget i din arbejdsprøvning. Det holder ikke helt. Du skal passe på dig selv!

Jeg er på arbejde 6 timer om dagen og der har været dage jeg ikke har kunne møde pga. smerter

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 10:45   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Hej Helle hun har fået min mail adresse og da jeg kom hjem i mandags sendte jeg hende en mail så jeg er sikker på hun har min mail adresse.

Hej Ricky M. Jeg forstår ikke helt hvad du mener - Du skriver : Men syntes det er vil at du ligger så meget i din arbejdsprøvning. Det holder ikke helt. Du skal passe på dig selv!

Jeg er på arbejde 6 timer om dagen og der har været dage jeg ikke har kunne møde pga. smerter

Mvh Bobbi
Det jeg mente var (og det gik måske lidt hurtigt med søvn i øjnene) var at jeg syntes at det lyder lidt vildt at du ud af 6 timer, skal ligge ned ca. 2½- timer per dag.
Det havde jeg aldrig tilladt dengang jeg sad som sagsbehandler i sygedagpenge. (hvis jeg fik det at vide)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 10:47   #7
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej Vovse

Jeg skriver dagbog og kontakter min læge når det er blevet nødvendigt at melde mig syg

Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 11:00   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Hej Vovse

Jeg skriver dagbog og kontakter min læge når det er blevet nødvendigt at melde mig syg

Mvh Bobbi
Lyder fornuftigt, det er en god idé, at have lægen med på sidelinien.

Men hvis du hver uge mailer din dagbog til sb og konsulent, så kan ingen være i tvivl om hvordan det går.

Så kan de f.eks. se i din dagbog hvor meget du ligger ned.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 11:07   #9
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Hej Vovse

Ja det er en rigtig god ide at sende min dagbog til sagsbehandleren jeg skal bare lige have den skrevet ind på komputeren rigtig god ide Vovse- jeg har helt mistet tilliden til kommunen jeg troede de havde empati - men jeg var nok noget naiv nej de er bare ude på at få en ud af systemet på billigste måde ikke bedste for borgeren


Mvh Bobbi
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 11:22   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bobbi,

Det lyder da som om at det er alt for længe du er i arbejdsprøvning om dagen 6 timer!!?? Udfra dit helbred og behovet for 2½ times hvile undervejs, så kunne det lyde som at det er alt for meget du udsætter dig for. Er det ikke vildt uoverskueligt med 6 timer pr. dag ? Kan du overhovedet hænge sammen når du kommer hjem ?

Er det fordi kommunen har sagt at du SKAL nå et vist antal timer ? Det gør de muligvis, men du skal jo også kunne leve og ikke bare arbejde og hvile i smerte.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Hjælp søges deva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-08-2010 22:03
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension