K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2009, 11:54   #1
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Erklæring om oplysningspligt

Jeg har ligge fået et brev fra kommunen om en sådan en erklæring som skal underskive og tilbagesend inden en uge for ellers. (Trudsel efter min mening)

Mit spørgsmål er det noget forholdsvis noget ny at ledighedsydelse modtager skal sende en sådan erklæring ind.

Jeg kender en sådan en erklærning fra tidliger som bistandsmodtager.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 12:55   #2
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Det er ikke nyt i min kommune (Holbæk) Jeg har siden 2005 hvert år sendt oplysningserklæringer, når de kommer automatisk fra kommunen. Jeg har aldrig selv været på Kh, men på ledighedsydelse direkte fra sygedagpenge. Hvad de bruger sådanne erklæringer til, er en stor gåde....det er jo bare at kontakte SKAT, så du er bestemt ikke alene om at have holdningen, at det er ren trussel....hvis ikke.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 14:29   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg sender også en ind hvert år .. og får mig da lige til at tænke på at jeg ikke har modtaget nogen her i dec som jeg plejer så må vist heller ringe til dem
  Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 16:06   #4
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Jeg har selv en sådan erklæring liggende nede på sofabordet. INGEN PANIK.

Selvom disse erklæringer forekommer selvhøjtidelige i sit udtryk og evt. er proppet med trussels-paragraffer, må myndighederne i praksis ikke foretage sig noget på grundlag af disse (!). De kan kun tjene som udgangspunkt for videre undersøgelse. Erklæringerne er kun en del af den opfølgende indsats.

Jeg kørte selv en klagesag omkring det her for et par år siden. Sagen havnede i Ankestyrelsen. Det skete efter jeg havde afkrydset et skema (på bagsiden af erklæringen) fuldstændig vilkårligt. Den kommunale institution iværksatte sanktioner.

Der er opstillet en artikel om forløbet på...

http://www.fugazi.dk/Themes/default/...ngssedler.aspx

Læs med og slap af bagefter.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 16:56   #5
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
ocay. Er det 1 gang om året eller flere gang, for den gang jeg var på bistandhjælp var det hver 3 månde.

gælder det også for Ledighedsydelse. Jeg kunne jo selv følge spøre men man ved nu ikke om man tør de bliver jo op ilden hvis man næste sidge noget til dem.

Selv om det er vel ment, så kan man faktisk, næste blive anklaget for at være voldige eller en terrioist.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 18-12-2009 kl. 17:07.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 17:49   #6
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Der vil altid være en "slags" opfølgende indsats i spil, uagtet hvilken ydelsestype der er tale om.

Det fremgår af den artikel jeg henviser til, at der er frie rammer for hvordan kommunerne kan tilrettelægge den opfølgende indsats. De såkaldte oplysningserklæringer udsendes typisk hver tredie måned i kontanthjælpssager. De kunne også nøjes med et stks. om året eller hver måned, alt efter temperament. Forvaltningsoven indeholder dog bestemmelser, der sætter grænser for hvor meget myndighederne kan tillade sig at belemre borgerne med erklæringer af den slags, når myndighederne udmærket kan skaffe oplysningerne fra anden side.

Der er ingen formaliserede krav til, hvordan en oplysningserklæring skal udformes og det er netop een af pointerne i artiklen. De tilhørende trussels-paragrafferne kan de til gengæld godt stikke derop hvor solen aldrig skinner. Oplysningserklæringer kan ikke bruges som afgørelsesgrundlag.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 18:29   #7
anetta
Hvor skulle jeg ellers være
 
anettas avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-03 2007
Lokation: Lolland
Indlæg: 127
Styrke: 18
anetta er ny på vejen
helt enig med jer,det er,at gøre grin folk,at sende dette latterlige brev ud ,hver 3 måned med op til 4-5 sider i med lov og § i...med trussler om bål og brændsel ,hvis det ikke bliver afleveret, inden det næsten er landet i ens postkasse...

jeg fik også det åndsvage brev hver 3 måned,da jeg var på kontanthjælp...engang fik jeg en rykker for ikke, at have sendt det retur,men jeg havde ikke modtaget det med posten,så jeg skrev i det skema jeg fik med i rykker,at jeg intet havde modtaget...

det er spild af vores blæk i kuglepennen ,koster penge og tidsspilde i systemet,at sende dette platte brev ud,SKAT har al info,hvis de mangler oplysninger...

Sidst redigeret af anetta; 18-12-2009 kl. 18:31.
anetta er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 19:31   #8
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Er der ikke noget med at kommunen også har skærbet oplysningsplikt over for borgerne. At det også gælder den anden vej. Når de behandler sager som berøre borgerne økonomi mm.

Og er de ikke sådan at hvis der findes fejl i sagsbehandling så har sagbehandler plikt til at ret det op. For vis ikke kan de have konsikvenser for sagbehandlerne ansættelse forhold hvis der sker særlige grove overtædelse i følgende staffe lovgivning.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 20:42   #9
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Da jeg er gift skal min mand også skrive under og jeg skal nærmest "jagte" ham rundt i huset for at få ham til at skrive under.

Jeg synes og så at det er latteligt for de har jo oplysningerne hos skat.

Vi får sådan et "trussels brev" 1 eller 2 gange om året.

Siden sept. 2008 mener jeg dog at vi har skullet skrive under mindst 3 gange.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 21:01   #10
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Jeg vil lige gøre opmærksom på at den SM meddelse Peter Hansen linker til ikke længere er gældende, altså SM-O-27-96
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplysningspligt Livsglad Alt det andet 2 28-06-2012 12:46
Erklæring om oplysningspligt Den smukke vej Alt det andet 10 19-09-2011 11:12
Erklæring om oplysningspligt - hvor ofte? Kanogvil! Alt det andet 13 08-04-2011 09:54
underskrive erklæring om oplysningspligt palette Spørgsmål ang fleksjob 2 23-07-2009 20:12
erklæring om oplysningspligt metsen Alt det andet 10 10-03-2008 20:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension