K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2009, 23:32   #11
Peter Hansen
Elsker at være her på K10
 
Peter Hansens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2009
Indlæg: 56
Styrke: 15
Peter Hansen er ny på vejen
Der gennemføres sagsopfølgning når der ydes/modtages kontanthjælp efter Lov om aktiv social politik §25. Reglerne for sagsopfølgning, og indhentelse af oplysninger i øvrigt, er beskrevet i Retsikkerhedslovens §11 (LBK nr 1203 af 10/12/2009) -> sanktionsregime beskrevet i RTL §12.

Ovenstående regelsæt indeholder ikke stipulation, der på afgørende vis ændrer præmisserne for SM-O-27-96 (den er blot +10 gammel og mangler dermed vejledningsværdi i forhold til gældende paragraffer - således formelt skrottet hos Ankestyrelsen, som Systeminvalid ganske rigtig gør opmærksom på).

Men, vi kan jo lade min påstand komme an på en prøve (!). Som nævnt har jeg selv en sagsopfølgning liggende. Skemaet er hermed udfyldt på samme facon og indleveres til den kommunale institution i morgen. Se evt. scannet kopi i pdf-format...

http://www.fugazi.dk/Graphics/ForumG...opfolgning.pdf

Jeg har fortsat et problem med det overordnede spørgsmål: "Er der sket eller forventer du, at der sker ændringer vedrørende". Jeg forventer altid der kan ske ændringer, faktisk i alle forhold. Tilværelsen er ikke garanteret statisk. Jeg er dog svar skyldig m.h.t. hvornår - det ved kun Vorherre. For at skære det ud i pap, har jeg i området Ændringer tilføjet: Der er ikke indtrådt ændringer af betydning for udb. af kontanthjælp efter paragraf 25. Det formodes til gengæld at der en gang i fremtiden vil indtræde ændringer af betydning. Kan ikke svare på hvornår.

Nu må vi se hvordan de reagerer.

Sidst redigeret af Peter Hansen; 18-12-2009 kl. 23:47.
Peter Hansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2009, 23:50   #12
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Peter Hansen,du modig at svare sådanne Jeg blev i tvivel om hvor mit skulle sendes til ,så var på boger servis,de var meget hjælpsomme ,den ene sagde det er altså denslags breve man skal tage en kopi af,jeg sagde ,åhh det skal da også være så besværligt ,hun saged nej det behøver det ikke være ,jeg laver lige en til dig..... det da servis ...
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 01:23   #13
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja som flekser på kontanthjælp, skal jeg underskrive sådan en`erklæring, hver 3die måned, samt sende: husleje, lys, vand og varme regninger, hvert halve år, idet jeg får en § 34 .

Nu er det nye så, at jeg ikke kan nøjes" med at, vise min husleje kontrakt, en`gang om året, hvor der står hvad jeg stiger, men at jeg skal printe mine husleje betalinger ud..Hahaha, for fanden da, jeg fik sq nok ikke regninger på :lys vand og varme, hvis jeg ikke betalte min Husleje!!!

Ja det er så dejligt KOMMUNALT med papirer

Jeg får også 2 breve HVER måned, fra Boligydelseskontoret, på det ene står der : den foreløbige beregning, og på det næste beløbet!!!

LOL, Jeg stiger en gang om året ca. 15 kr. når min husleje stiger med en hund!

Det koster Komm. mange penge i porto hver måned, plus den der printer ****et" ud og sidder og kommer det i kuverter!!!

Jo det går helt fint i DANEVANG

fra Helle.
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2009, 13:53   #14
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
den ene sagde det er altså denslags breve man skal tage en kopi af,jeg sagde ,åhh det skal da også være så besværligt ,hun saged nej det behøver det ikke være ,jeg laver lige en til dig..... det da servis ...
Det klogeste er, hver eneste gang man skal aflevere noget på kommunen, at bede om en kvittering på at det er afleveret.

Oftest laves en kvitt. på den måde, at de sætter deres "MODTAGET" stempel og tager en kopi, som så udleveres til borgeren.

Så har man både kopi og kvittering.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 11:22   #15
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Peter Hansen
Du skriver at du altid forventer at der kunne komme ændring. Det tolker kommunen som at du med sikkerhed ved at det ville ske. Så hvis man ikke ved det med sikkerhed svar man altid Nej.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 22:05   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har sendt de 2, jeg har udfyldt i min tid på kontanthjælp(4år) ind til arbejdsdirktoratet, fordi.
1. Der ligger arbejdsprøvninger, at jeg ALDRIG kan vende tilbage til ordinært arbejde, eller selv på minimum.
2. Der ligger lægeerklæringer som bakker dette op.
3. kommunen har nægtet(har det skriftlig, medsendt) at de IKKE vil lave sygeopfølgningsplan, som loven foreskriver §12b.
4. Der bliver IKKE holdt samtaler, som der skal i forbindelse med disse skemaer.
5. Der er en anden afdeling, som udføre dette pr. automatisk.

Begrundelse er, at jeg ikke vil medvirke til dette bedrageri. Mit navn, person nr. bliver jo brugt.
Kommunen burde ikke kunne få en krone i refusion.

Foreløbig ved de ikke hvad de skal stille op med klagen/forespørgesel, fordi de kun er hyret til at hjælpe kommunerne med at få sanktioneret.
UHM..jo, menneskesyn er sandelig forskelligt.
VHG Popiae

Sidst redigeret af popiae; 20-12-2009 kl. 22:08.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 22:20   #17
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Hansen Se meddelelser
Der gennemføres sagsopfølgning når der ydes/modtages kontanthjælp efter Lov om aktiv social politik §25. Reglerne for sagsopfølgning, og indhentelse af oplysninger i øvrigt, er beskrevet i Retsikkerhedslovens §11 (LBK nr 1203 af 10/12/2009) -> sanktionsregime beskrevet i RTL §12.

Ovenstående regelsæt indeholder ikke stipulation, der på afgørende vis ændrer præmisserne for SM-O-27-96 (den er blot +10 gammel og mangler dermed vejledningsværdi i forhold til gældende paragraffer - således formelt skrottet hos Ankestyrelsen, som Systeminvalid ganske rigtig gør opmærksom på).

Men, vi kan jo lade min påstand komme an på en prøve (!). Som nævnt har jeg selv en sagsopfølgning liggende. Skemaet er hermed udfyldt på samme facon og indleveres til den kommunale institution i morgen. Se evt. scannet kopi i pdf-format...

http://www.fugazi.dk/Graphics/ForumG...opfolgning.pdf

Jeg har fortsat et problem med det overordnede spørgsmål: "Er der sket eller forventer du, at der sker ændringer vedrørende". Jeg forventer altid der kan ske ændringer, faktisk i alle forhold. Tilværelsen er ikke garanteret statisk. Jeg er dog svar skyldig m.h.t. hvornår - det ved kun Vorherre. For at skære det ud i pap, har jeg i området Ændringer tilføjet: Der er ikke indtrådt ændringer af betydning for udb. af kontanthjælp efter paragraf 25. Det formodes til gengæld at der en gang i fremtiden vil indtræde ændringer af betydning. Kan ikke svare på hvornår.

Nu må vi se hvordan de reagerer.
Jeg kan rigtig godt li`dette afsnit, for du har da ret, men kan jo aldrig vide sig sikker.
Men kors hvor jeg grinede.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2009, 23:12   #18
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Og så ved vi jo nu, hvad sagsbehandleren får tiden til at gå med... -og hvorfor de aldrig er til at træffe i deres sparsomme tlf. tid... -fy for en stinker !!!


Ps. Har dog selv kun fået denne erklæring 1/en gang på 3 år.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Oplysningspligt Livsglad Alt det andet 2 28-06-2012 12:46
Erklæring om oplysningspligt Den smukke vej Alt det andet 10 19-09-2011 11:12
Erklæring om oplysningspligt - hvor ofte? Kanogvil! Alt det andet 13 08-04-2011 09:54
underskrive erklæring om oplysningspligt palette Spørgsmål ang fleksjob 2 23-07-2009 20:12
erklæring om oplysningspligt metsen Alt det andet 10 10-03-2008 20:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension