K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2009, 18:55   #1
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
ADHD hvor store sandsyndlighed for en pension

Hejsa
Jeg ville lige høre om hvor stor sandsyndlighed det er for at man ville havne på pension frem for at for blive i fleksjob systemet.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 03:04   #2
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hejsa

Det er jo meget svært at svare på med så få oplysninger. Men som udgangs punkt er ADHD ikke ensbetydende med pension, tvært i mod.
Der findes en meget god mentor ordning som kan være med til at kunne klare en hverdag på arbejdsmarkedet. Desværre er den vist ikke ret udbredt.

Er selv ftp med kroniske smerter og ADD og her var min ADD med i den samlet vurderinge og blev vægtet.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 10:19   #3
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
ADHD er meget svært og 'få' pension på... Det er en lang opslidende kamp...

Men mulighederne er mange for at få skånehensyn og hjælpemidler osv- og som nævnt mentor.

Pension er slet ikke lykken.
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 15:56   #4
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Nu var det ikke et spørgsmål om det er lykken eller ej at blive pensioneret, Men mere om man har gode muligheder for det hvis der ikke kan findes andre løsninger, eller at man har vurdere at man kan være for farlige sådan sikkerheds mæssigt at have ADHD'er ansat. Og at selv samme ADHD'er først har fået dianosen som 35 årie.

Og at man der udover har været igennem en til flere afklarnings kurser og efter følgende har haft et job i 5 år med groft mobming tilfølge fordi ingen og mig selv incl. Ikke har vist af at jeg skulle have ADHD.

Og med det helbred følger som depration, blødningsforstyrelse, blodmangle, nedsatstofgifte.

Og som miste sit job på grund af samarbejdesvanskligheder, dog skal det sigdes at både arbejdes kollegaer og chefterne og fleksjoberne selv ikke har været klar over at der er ADHD indblandet i det.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 09-12-2009 kl. 20:53. Årsag: første indlæg var ikke til at se
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 21:55   #5
Supercarla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Lokation: Hedensted
Indlæg: 172
Styrke: 16
Supercarla er ny på vejen
Det var ikke ment nedladende- det var bare egen erfaring

Med alle dine andre skavanker er chancen i hvert fald større...

Jeg fik i sin tid afvide, at man ikke kan få pension pga ADHD- ved ikke om 'tiderne'- læs kommunen- har ændret sig, men der er nogle der har fået det. Men det er et fåtal...

Som 'regel'( ingen regel uden undtagelse) får man ikke pension pga ADHD.
( Min erfaring)
Supercarla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 23:06   #6
rose
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2008
Indlæg: 283
Styrke: 16
rose er ny på vejen
Hej UllaCliffshads

Jeg har en søn med ADHD. Jeg kan om nogen godt forstå at i bliver slidt op, altid at skulle kæmpe, ikke kun med Kommunen, men også med den gave i har fået.

Min søn er meget følsom, vil alle mennesker det bedste, men alle de år med ADHD, det blev føst konstateret da han var 35 år, har gjort at han ikke kan klare mere pres fra kommunen.

Kommunen har nu på hans 35 år indset, at de nok må opgive at få ham i arbejde, så man har indledt en ansøgning om pension. Han har en person som er ansat til at tage sig at de lidt mere komplicerede mennesker med ADHD: så de mødes ude i byen og det er gået fint.

Han ønsker sig om nogen pension og jeg som mor håber han får det, så han kan leve sit liv som er han bedst til.

Håber snart der kommer en afgørelse.
rose er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 02:19   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kommunen SKAL lave opfølgning på ledige fleksere med jævne mellemrum, og der skulle arbejdsevnen så vise, OM man kan magte et fleksjob eller ej.

Hvis arbejdsevnen er under cirka 12 timer, bliver det svært at blive selvforsørgende i fleksjob.

Det er ikke diagnosen, der afgør, om man får pension, men arbejdsevnen.

Og ALT skal være afprøvet, før der tilkendes pension.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2009, 04:13   #8
senseo72
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
senseo72 er ny på vejen
Lightbulb Kære UllaCliffshads

Kære UllaCliffshads

Udgangspunkt, er det ikke handicapet som gøre at du er berettet til pension i dag, men din arbejdsevne, når man taler om en psykisk handicap, som ADHD, så er man ikke berettet til førtidspension.

Hvis du ikke udtømmer dine jobs muligheder, og det bliver derved, vurderet at du ikke har nogen arbejdsevne tilbage, så får du ikke førtidspension.

Så mit råd, det er forsæt med at prøve fleksjob, indtil at det bliver sagt til dig, at de vil råde dig til at søge pension, før vil det ikke betale sig. Ellers for du ikke pension.

Der ingen som får pension i dag, hvis man ikke bliver vurderet, til at få højeste pension, før 2003, det vil sige, at det er ikke let i dag, at få pension.

/senseo
senseo72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2010, 22:58   #9
mugge
Hvor skulle jeg ellers være
 
mugges avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Indlæg: 187
Styrke: 17
mugge er ny på vejen
Arbejds evnen - ja det er den gummiparagraf som kommunen dækker sig ind under når de vil sylte en sag. Så sparer de lidt basører, men hvad med dem af os, der ikke kan komme udenfor en dør uden at skade sig selv eller sine omgivelser?

Kommunen har fået invitation til at møde mig på min bopæl, men de turde ikke selv komme. Istedet sendte de en psykiater Henrik Day Poulsen, som bestilte 2 bevæbnede politifolk som kom og hentede mig på min bopæl. Godt at jeg ikke var aggressiv den dag, så havde jeg nok lidt samme skæbne som ham her:

http://sondagsavisen.dk/453/010152532/
mugge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 18:39   #10
GitteElisabeth
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 6
Styrke: 0
GitteElisabeth er ny på vejen
ADHD på pension

Hej

Jeg er på pension pga ADHD og periodiske depressioner.
Først og fremmest er det den nedsatte funktionsevne jeg har pga ADHD det gør at jeg er kommet på pension.
Jeg fik pension i maj 2008 i en alder af 28.. Fik diagnosen da jeg var 25. Jeg var sygemeldt i de 3 år og var i arb prøvning osv.

"Bare" fordi jeg er på pension er det jo ikke ensbetydende med at jeg ikke laver noget.. Jeg arbejder som frivillig på rigtig mange projekter.. Dette kan jeg gøre, fordi jeg selv kan styre hvor meget jeg kan og hvornår.. Det kunne jeg ikke på arbejdet.. og jeg har mange dage hvor jeg slet ikke kan rumme at skulle tage stilling til noget som helst.. og nogle dage hvor jeg bare føler jeg løber rundt om mig selv..

Men for mig var pension altså lykken.... Min kontakt til systemet var enormt opslidende... Nu er der meget mere ro på...

Håber på du finder det der er bedst for dig

Mange hilsner Gitte
GitteElisabeth er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension - lønsedlen fåes hvor? Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-01-2012 21:00
Hvor store er chancerne nu? Spunk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 26-07-2011 12:54
Politikerne får store summer i pension fra de bliver 60 buster Politik og Samfund 4 25-11-2010 08:24
hvor store er chancerne for ftp?? kakaoko24 At søge førtidspension 9 03-04-2010 22:55
Hvor er jeg bedst stillet med pension ? marlin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 26-06-2007 21:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension