K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2009, 13:49   #1
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Kampen for vores ret

Det er nu vi skal skrive til dvs aviser/blade/radio/TV stationer.

Omkring vores historie på godt og særlig ondt. Vi skal jo snart have kommune valg.

Og det ville være guf for de lokale nyheders aviser at få sådan nogen historie i avisen.

Og det ville der med få bremset alt det svindel i det offentlige sektor.

Frygt ikke at blive politi anmeldt. Når man evt. bliver anholdt så er der jo en regle om at man skal have en beskidte en avokat. Og hvad kunne vi jo ikke bruge en sådan en til.

De kan jo ikke forhindre og i at fortælle vores historie i retten og både avokaten og politite skal jo undersøge tingen til bunds.

På den måde kan vi sætte både politikerne og vores job-sagsbehandler til dørs.
Og ud manurere lægekonsulenterne.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 14:57   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaaa Ulla, gid det var så vel!!!

Aviserne er ligeglade, for sagerne har ingen nyhedsværdi og læserne orker ikke den slags historier. Der skal lig på bordet hvis den slags skal forventes at have en vis nyhedseffekt - og de kan sælge aviserne.

TV er også ligeglade med den slags sager, og går mere op i forbrugerprogrammer og engelske TV serier.

Enkelte gange har jeg haft held til at samarbejde med Politiken, men ellers er der kun læserbreve, kroniker ect.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 15:17   #3
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Er folk da ikke forarvet over den svindel som der forgår.
Også er setration lidt andreles da sådan et emne ville være meget arktuel i forbindels med en valg kamp.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 18:31   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alle politikkere med respekt for sig selv véd, at det står helt galt til i forholdet, borgere og kommuner. Specielt syge borgere og kommunen.

Men vi bliver meget sjældent nævnt, og de få gange vi endelig bliver nævnt under en valgkamp, så har jeg mere på fornemmelsen det er for at få os til at stemme på dem. For dårligt er valget overstået, så er alle løfter glemt.

Og hvorfor skulle de bruge krudt på at støtte de ressourcesvage, når det er de ressourcestærke samfundet vil satse på?

Det er ganske frygteligt det som foregår, og hvad værre er, at ingen rigtigt gider hjælpe.

Tror jeg har hundrede af breve jeg har skrevet til div medier, politikere mf. Og jeg har mindst lige så mange svar med sætninger som 'jamen det er PRÆCIS dét vi kæmper mod' -'i vores parti er dette netop højprioritet' - 'du kan tro vi tager det op til valgkampen' osv osv.....og så sker der ellers ikke mere.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 22:43   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Et af problemerne er også, at de mennesker som aldrig har været i kontakt med systemet, de tror simpelthen at vi er fulde af løgn eller overdriver.

Da Claus Hjort f.eks. påstod, at der ikke er syge mennesker på kontanthjælp, var der mange der troede på det.
Og når aviserne skriver om, at f.eks. Quick Care (træningscentre som har aftaler med flere kommuner) er dét der skal til for at få sygemeldte mennesker tilbage til arb.markedet, jamen så tror en stor del af befolkningen altså på det.

Men jeg kan da også godt se, at det vil være en stor kamel at sluge, hvis de skulle tro på alt hvad vi siger og skriver, for det vil jo betyde, at det glansbillede de har af hvordan tingene fungerer i Danmark, det vil totalt krakelere.

Og på den baggrund vil jeg give Razmo fuldstændig ret i, at en længerevarende krise, som viser hele den danske befolkning det, som vi længe har fortalt, vil være gavnlig for sammenholdet i Danmark.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 00:26   #6
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
I kan have ret i noget af det men hvad me dokumentionerne. Dem kan man jo ikke bårdt forklar vel. I Kan jo se i denne tråd hvad man evt kunne gøre http://www.k10.dk/showthread.php?t=10164 op til et valg.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 08:16   #7
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Helt klart....

Ulla, er der meget man kan gøre for at gøre omverdenen opmærksom på hvordan tingene står til i Danmark. Men det er ikke noget vi kan gøre alene. Pressen skal være med. Og det er ikke særlig let at råbe pressen op, der skal virkelig noget særligt, som en happening på bordet, enkeltmandshistorier kommer sjældent i avisen.

Jeg håber og beder til at det projekt du henviser til, bliver en stor success, det fortjener det.

Og jeg håber der kommer mange flere ideer og tiltag som dette.

Men som sagt så nemt er det ikke at råbe pressen op.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Så er kampen slut Fodfolket Dit og Dat 75 12-09-2011 12:14
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Kampen om førtidspension. Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 06-08-2010 11:31
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension