K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2009, 15:21   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, det ville være rart med endnu mere fokus.

Men der er jo et stort behov for individuel hjælp, som ikke fås gratis andre steder.

Mange her på siden har ikke så meget overskud til at kæmpe mere, end der bliver gjort nu.

En del skriver til politikere - og det har i visse tilfælde givet en stor effekt.

Andre skriver i debatter rundt omkring i aviserne.

Så mange bække små... og mange kender efterhånden k10.

Patientforeninger, fagforeninger osv. kæmper også.

Det har vist tidligere været oppe at vende her på siden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2009, 15:32   #12
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Det er ikke ment som kritik, at man gør hvad man kan ,men hverken fagforning,Patientforeninger m.fl ville have noget imod at det kom mere frem i lystet som

EKS: http://www.dr.dk/dr1/kontant

Det kunne eks være et godt fremstød for alle som arbejde for, at for beder tinge for os alle her på K10.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark

Sidst redigeret af UllaCliffShads; 22-08-2009 kl. 15:37.
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2009, 17:46   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er såmænd ikke så nemt at få noget op at stå , der er ikke noget os her på siden vil end at have noget op at stå ...

Men forening det kan vi ikke blive , for dette fodre at der er nogen der kan stå for foreningen , kan organisere det , lave vedtægter osv osv der er rigtig meget at lave og hvem skal lave det ?

Kimse herfra har prøvet at lave en forening og som du selv skriver og andre skriver så sker der ikke så meget der .. nææ men har du skrevet til ham ? har du hørt om der er noget du kan hjælpe med ? er der andre der har skrevet til ham ? er der andre der har spurgt om der er noget de kan hjælpe med ? eller sidder kimse mon bare med det hele selv og har derfor svært ved at få noget i gang og få en forening op at stå ??

Jeg tipper på det sidste

Der er mange her på siden med gode intentioner , da K10 i sin tid blev lavet var det netop for at folk kunne have et sted på internettet at mødes og det går jo fint...

Så har der en enkelt gang været initiativ til en demonstration .. der kom 4 mennesker ... (og så var det altså meget arbejde for den person der havde lavet alt arbejdet snakket med politi osv )

I morgen er der en god adledning til at komme og støtte op om Benny g som guderne skal vide har en hård skæbne , vi må ikke demonstrer derinde men det forhindre os bestemt ikke i at gøre opmærksom på at vi støtter benny og vi ikke kan lide den måde samfundet har behandlet ham på ... men hvor mange mon der kommer ? (skal fortælle dig det i morgen aften )

Vi har lige nu kontakt med cafe sygemeldt som godt kunne tænke sig at lave en stor aktion/demonstration med vores medvirkende (der kommer mere om det på siden snart ) jeg er frisk men er i ??

Problemet er at der er mange mennesker der vil det godt der er mange gode intentioner der er mange gode ideer .. men når dagen kommer så skal der jo også være mennesker der orker og vil være med ...

Så foreninger skal man nok kigge efter uden for K10 men der er jo så fleksjobber ..foreningen ..

Til en start kan jeg da foreslå at man regionalt laver grupper i de socialegrupper , vi har feks vestsjællandsgruppen og vi mødes ca hver tredje måned , der vender vi livet problemerne og hinandens sager og ikke mindst så griner vi meget og møder andre i samme situation som os , så mit klare råd vil være .. få gang i jeres lokal grupper , så er vi et skridt nærmere , lad os så mødes hver i sær og en dag samle ind til et stort fælles møde .. lad os lave en gruppe for alle grupper altså hvor man kan mødes fra de sociale grupper på kryds og tværs med henblik på feks en demonstration/aktion ...


Link til hvor man kan lave de socialegrupper http://www.k10.dk/group.php

Men som det er lige nu må vu jo nok erkende at en forening starter ikke uden en masse aktive mennesker og ønsker man en aktiv forening så skriv til Kimse over på fleksjob foreningen .. en forening kræver trods alt medlemmer .. og aktive mennesker

Og lige til sidst vi har siden 2005 kontaktet gud og hver mand for at få fokus på det her område, og det er lige fra kontant til Praxis til godaften Danmark der er nok ikke den ting der ikke er forsøgt , det eneste vi ind til nu er kommet frem til er at vi har været med i en radioudsendelse men der er åbenbart ikke den store interesse for vores kamp..

Dog fortsætter jeg for mit vedkommen med at kontakte alle jeg kan komme i tanke om , gør alle andre det samme så sker det nok en dag
  Besvar med citat
Gammel 22-08-2009, 23:23   #14
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Hejdien. Det er jo findt de du gør. Min opfording er at vi alle skal gøre det som du gør på en og sammen tid. Jeg tro ikke at kontant o.li ville overhøre vores bøn hvis der er ca. 3000 personer m.fl skriver ind til dem fra den en dag til den anden.

Hvor vi fortæller hvores historie.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 14:20   #15
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Post Fleksjobberforeningen

Fleksjobber drives af frivillige
Således der ikke kan stilles modkrav. Og der skal ikke kun arbejde på, at skaffe fleksjob, det er der nok om derude. Fleksjobber.dk ønsker at give personer med særlige behov, en mulighed for at organisere sig og mødes fagligt.

Fleksjobberforeningen skal sætte spørgsmålstegn ved, om systemet er klædt på til at sagsbehandle sociale sager. Systemet er bygget op, så sagerne løses inden for et ankesystem. Kommunerne skal blive bedre til at overholde lovgivningen, og lovreglerne skal være klare.

Fleksjobberforeningen er klar med vedtægter og Bestyrelses poster, der står åben for den/dem der kunne ønske at blive aktiv i foreningsarbejdet.

Fleksjobberforeningen skal deltage i den offentlige debat om retssikkerhedsmæssige spørgsmål.Det hele handler om en garanti for en retfærdig sagsgang. Garantiforskrifter er sagsbehandlingsregler, der i almindelighed udgør en garanti for, at der altid træffes en lovlig og korrekt afgørelse.

Men foreningen har ikke modtaget tilbud fra medlemmer eller andre personer der gerne vil være aktiv, selvom det er helt gratis at tilmelde sig, eller komme med synspunkter.

Fleksjobber.dk står vagt om retssikkerheden og der kunne oprettes en økonomisk retshjælpsordning via støttebeløb og gavebeløb. Retshjælp til fri proces og omkostninger til stævninger/retssager mod de private aktør og erhvervsdrivende, samt Stat og Kommuner der har myndighedsansvaret for overgreb. Hvor Fleksjobber foreningen samarbejde med de faglige organisationer og deres netværk omkring de retssikkerhedsmæssige spørgsmål.

Støtten bevilliges af Bestyrelsen til medlemmer, og gives efter behov til personer, som er – eller er på vej til at blive - visiteret til et fleksjob. Når og hvor fleks lovgivningen ikke sikrer en fleksjobber, hvis de ansættes på en arbejdsplads uden overenskomst, for så har de ikke ret til en overenskomstmæssig løn, feriepenge, arbejdsmarkedspension m.m.

Ønsker du at hjælpe med noget - kontakt venligst Fleksjobber.dk
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 15:50   #16
jonna
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
jonna er ny på vejen
Wink forening

jeg vil bare gøre opmærksom på at der fornylig blev startet en flexjobber forening i Grenå
jonna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må man være aktiv i en forening når man er FP'er? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 15-11-2011 22:31
Forening: støtte til Handicapbil buster Politik og Samfund 0 09-04-2011 20:05
PTSD - ny forening zuza Et godt link! 1 05-11-2009 11:19
Forening for fleksere og førtidspensionister. Stella Et godt link! 5 02-10-2008 10:15
Forening af fejlbehandlede zuza Et godt link! 4 01-03-2008 21:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension