K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2009, 15:19   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejdien er i fuld sving med at undersøge det.

Der skulle da meget gerne komme svar fra myndighederne, så borgerne ved, hvad de har at rette sig efter.

Så du må væbne dig med tålmodighed.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 20:06   #12
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hejdien er i fuld sving med at undersøge det.

Der skulle da meget gerne komme svar fra myndighederne, så borgerne ved, hvad de har at rette sig efter.

Så du må væbne dig med tålmodighed.

Det må jeg så førsøge
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 17:00   #13
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
noget nyt Faldt lige over dette

Særlig ydelse - for dem der ikke får ledighedsydelse

Særlig ydelse er for dem, som er visiteret til et fleksjob og ikke har et forsørgelsesgrundlag i form af sygedagpenge, kontanthjælp og lignende, der er større end kontanthjælpssatsen for ikke-forsørgere (for 2007 er det 8.959 kr. pr. måned). Den særlige ydelse beregnes som forskellen mellem personens indtægt og 8.959 kr.

Hvis personen er under 25 år, kommer personen ind under den særlige ungeregel (kontanthjælpssatsen for personer under 25 år). Det betyder, at man først får ret til den særlige ydelse, hvis indtægten for hjemmeboende er lavere end 2.786 kr. og for udeboende er lavere end 5.773 kr. Her beregnes den særlige ydelse som forskellen mellem den indtægt man har og 2.786 kr., eller for udeboende 5.773 kr.

Hvis personen ved uforskyldt ledighed efter et fleksjob ikke har optjent ret til ledighedsydelse, kan personen også i denne situation modtage den særlige ydelse.

Den særlige ydelse er ikke afhængig af en evt. ægtefælles indtægt og formue eller personens egen formue. Ydelsen er almindelig skattepligtig A-indkomst.

Personer, der er visiteret til et fleksjob før 1. juli 2001, vil kunne modtage den særlige ydelse fra 1. juli 2001, hvis de i øvrigt opfylder betingelserne. Det gælder dog ikke i de situationer, hvor en person har mistet retten til ledighedsydelse, fx på grund af ophør i fleksjob før beskæftigelseskravet var opfyldt.

Staten refunderer kommunens udgift til den særlige ydelse med 35%.
--------------------------------------------------------------------------

Nu var jeg jo ansat i fleksjob men kun i 2mdr. så ingen ledighedsydelse til mig. Men som jeg læser dette
"Hvis personen ved uforskyldt ledighed efter et fleksjob ikke har optjent ret til ledighedsydelse, kan personen også i denne situation modtage den særlige ydelse"

Var det så ikke den særlig ydelse jeg skulle have søgt og ikke kontanthjælp, skal dog siges jeg er forsørger så ville være en nedgang i ydelse, men tænker bare, at hvis det skulle gå efter reglerne er det vel særlig ydelse jeg skal have som forsørgelse, eller er det kun hvis man er gift, man kan få denne ydelse?
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2009, 21:03   #14
rikkerehmeier
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Lokation: fredericia
Indlæg: 10
Styrke: 15
rikkerehmeier er ny på vejen
hvad hvis man får en invalidepensions udbetaling, ( 5000,- i måneden ) det er det eneste jeg får bliver den trukket fra § 74i , jeg tror jeg ender med en fleksvisitation, og jeg er gift, så ingen kontant hjælp til mig. job konsulenten sagde at selv om jeg faktisk kun kan arb en time om dagen , og ellers er ødelagt resten af dagen , så var pension faktisk umuligt. men at fleksjob var min. 15 timer om ugen. ja så må det være det jeg skal på, eller kan man få denne ydelse mens man venter på pension også .. ja det koster snart ægteskab og det hele. snøft, jeg er færdig med arbejdsprøvning her den 9 august, og kan kun håbe det bedste,
min jobkonsulent har fået " lov til at gøre min sag færdig, uden om sagsbehandler, er der nogen der har hørt om det før? kan det lade sig gøre ??

Sidst redigeret af rikkerehmeier; 23-07-2009 kl. 21:06.
rikkerehmeier er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 11:59   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
jeps, og det vil jo så også sige man er nødt til at accepterer en nedgang i sin udbetaling så

Men hvilke regler er man så underlagt på særlig ydelse, er det helt de samme regel som dem på ledighedsydelse?
Hov den er smuttet den her tråd

Men bedre sent (meget sent ) end aldrig ....

Hvis man læser loven så er dem på særlig ydelse underlagt det samme som dem på ledighedydelse , men det er ikke lykkedes mig hverken at hive svar ud af politikkere eller kommune...

Og må indrømme at jeg helt har svedt det her ud og ikke har fået rykket men jeg sender i dag spørgsmålet til arbejdsmarkedsstyrelsen og ser om de kan svare...

Dog ved jeg nu så meget at hvis man er på kontanthjælp som flekser så følger man loven for kontanthjælpsmodtagere (selv om man beviseligt har nedsat arbejdsevne ) så jeg ville fraråde enhver kontanthjælpsmodtager visiteret til fleks at gifte sig ene og alene fordi man ikke kan få et klart svar ang den særlige ydelse og der til efteråret bliver pillet yderligt ved fleksloven og ve mig om ikke de laver forringelser i stedet for forbedringer ....



Citat:
Oprindeligt indsendt af rikkerehmeier Se meddelelser
hvad hvis man får en invalidepensions udbetaling, ( 5000,- i måneden ) det er det eneste jeg får bliver den trukket fra § 74i , jeg tror jeg ender med en fleksvisitation, og jeg er gift, så ingen kontant hjælp til mig. job konsulenten sagde at selv om jeg faktisk kun kan arb en time om dagen , og ellers er ødelagt resten af dagen , så var pension faktisk umuligt. men at fleksjob var min. 15 timer om ugen. ja så må det være det jeg skal på, eller kan man få denne ydelse mens man venter på pension også .. ja det koster snart ægteskab og det hele. snøft, jeg er færdig med arbejdsprøvning her den 9 august, og kan kun håbe det bedste,
min jobkonsulent har fået " lov til at gøre min sag færdig, uden om sagsbehandler, er der nogen der har hørt om det før? kan det lade sig gøre ??
Som jeg læser særligydelse så kan du godt risikere at de trækker dine pensions penge fra .. men ok du skriver at du nok ender på fleks men at du ikke kan klare 15 timer om ugen og jobkonsulenten siger at du kun kan arbejde en time (har du det på skrift )

Hvis det forholder sig sådan så skal du have pension og ikke fleks ... men uanset hvad så skal du klart anke en afgørelse om fleks på så lille en arbejdstid ..

Normalt ville jeg sige at kommunen ikke kunne finde på det, men jeg tvivler i dit tilfælde fordi du jo som du selv skriver ikke vil kunne få nogen hjælp fra kommunen af nogen værdi , normalt er det sådan at kommunen mister deres refusion efter et år hvis ikke de har fået dig i job men i dit tilfælde kan de så være ligeglade da de ikke betaler dig noget nævneværdigt beløb så derfor ville det ikke være så stor en økonomisk bet for dem som en førtidspension ...

Så klart du skal klage over et evt fleksjob...

Du skriver mht din jobkonsulent at han/hun har fået lov til at gøre din ressourceprofil færdig det kan vedkommen ikke hvis det bare er en jobkonsulent så har vedkommen intet med din ressourceprofil at gøre og jeg ville allerede nu sende et brev til vedkommen og til sagsbehandler hvor du klager over det og gør dem opmærksom på at i følge loven og sm afgørelser så skal ressourceprofilen laves i samarbejde mellem borger og sagsbehandler og så lægge denne afgørelse ved ...

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri.../P-036-04.aspx

Og her gør du så opmærksom på følgende i denne afgørelse ...

Citat:
Efter arbejdsevnebekendtgørelsen (§ 1, nr. 2, § 6, § 7 og § 8) skal ressourceprofilen udarbejdes af sagsbehandleren i kommunen i samarbejde med borgeren i en fremadrettet proces med henblik på at afdække og udvikle evner hos borgeren, som kan udnyttes til selvforsørgelse.


Da dette ikke var sket, led ressourceprofilen af sådanne mangler, at den ikke kunne bruges som grundlag for en gyldig afgørelse om førtidspension.
Og husk at skrive at det skal lægges ind i din sag , det kan komme til nytte ved en evt anke om fleks kontra førtidspension ....

Du har også muligheden for at søge en pension efter § 17 På forliggende grundlag du vil have alt at vinde og intet at tabe hvis det kommer dertil , du har ingen indtægt nu og du har ikke nogen arbejdsevne ..

Men vil du vide mere om dette så syntes jeg at du skal starte en tråd om det så nogen kan hjælpe dig da du jo kan se at netop denne tråd var smuttet efter princippet ude af øje ude af sind

Og det ikke alt sammen som du skriver om har noget med særlig ydelse at gøre
  Besvar med citat
Gammel 24-07-2009, 19:00   #16
rikkerehmeier
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Lokation: fredericia
Indlæg: 10
Styrke: 15
rikkerehmeier er ny på vejen
tak for svaret , jeg har sendt det link du sendte til jobkonsulenten. jeg har aldrig været til partshøring i nogen af mine resurseprofiler, men jeg takker for de her link , og er spændt på hvad han siger, han havde aldrig hørt om denne § 74i, og havde spurgt en af sine kollegaer, om de kendte den, og det havde de sørme, men jobkunsulenten er ikke socialrådgiver. men jeg går efter en førtidspension, men min arbejdsprøvning slutter først den 9 august, så først når de papir er skrevet kan jeg komme videre, men jeg skriver smertedagbog, og der tegner sig et tydeligt mønster af at jeg intet kan , selv om jeg har presset mig selv til det yderste. så jeg krydser fingre, og holder øje med alle de fantastiske råd herinde, jeg ved slet ikke hvad jeg skulle have gjort uden. ...

KOMMUNEN HAR VISITERET MIG TIL ET PRIVATEJET FIRMA MED SAGSBEHANDLERE, FOR AT FÅ MIG ARBEJDSPRØVET. VISITATIONEN LYDER PÅ 12 UGER, OG DA DER IKKE VAR FUNDET NOGET EFTER 3 UGER FANDT JEG SELV NOGET I ET MOTIONSCENTER, HVOR JEG KAN STÅ I RECEPTIONEN, GØRE RENT, SERVICERER KUNDER SIDDE PÅ KONTOR OSV, SÅ JEG HÅBER PÅ ,AT DET ER RUNDT OM DE FORSKELLIGE ARBEJDSEVNE METODER DER SKAL TIL. hun har været til møde i centret 2 gange til opfølgning.

Sidst redigeret af rikkerehmeier; 24-07-2009 kl. 19:53.
rikkerehmeier er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 22:46   #17
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Så denne § 74 blive anbefalet i et indlæg om GF - syntes den fortjener [B]et come back ...

Vil lige sige, at jeg ikke har undersøgt om den er blevet afskaffet i mellemtiden.

Er det ikke tilfældet er den bestemt en nyhed .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 02:46   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Særlig ydelse findes ikke mere da alle ledige fleksjobbere får ledighedsydelse nu...men nu er det jo også en gammel tråd...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
særlig ydelse alhk Alt det andet 14 04-06-2012 20:11
Særlig ydelse ved fleksjob? Mille3 Spørgsmål ang fleksjob 7 31-05-2011 07:29
Principafgørelse om: kontanthjælp - sygemelding - fleksjob - særlig ydelse Admin Pluto Nyt fra Ankestyrelsen 0 04-08-2007 22:55
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10
særlig ydelse sannesus Spørgsmål ang fleksjob 3 06-04-2006 07:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension