K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2009, 10:12   #41
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Er helt enig i det Hyanna skriver, at det der ødelægger folk er den mistro man bliver mødt med især fra kommunen. Men også andre steder.

Jeg tror faktisk ikke der er nogen herinde, som ikke hellere ville bytte det væk de fejlede og var helt raske. Der er ingen som har bedt om at blive syge. Men man mangler at blive behandlet med respekt fra sagsbehandlerne( selvfølgelig er der nogle som er gode nok), men der er desværre flere der tænker økonomi end på det menneskelige.

Du er så tæt på mål med din uddannelse, så håber du kæmper videre. Vi er mange som vil hjælpe med opmuntring og råd.

For herinde har jeg oplevet at man tager vare på hinanden, man har hjerte og omsorg for andre på det rette sted.

Og Julcha, jeg krydser fingre for alt går til fordel for dig.

1000 Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 16:07   #42
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
I er sku så søde.

Og ja som i begge siger. Man skal da være mere eller mindre "mindre begavet", hvis man tror vi nyder det her... Jeg HAVDE fundet drømmejobbet, jeg HAVDE min fremtid planlagt, og hvor jeg dog glædede mig, jeg HAVDE penge nok. Ja, jeg var så tæt på lykkelig som man turde håbe på. Og BANG. Lige pludselig vælger jeg da selvfølgelig at s... på alt dette og så bare lade som om jeg er syg, bare sådan for sjov skyld... (ironien er ret overbrugt her) Hvad i alverden bilder de sig ind. At straffe folk på denne måde. Få dem til at føle sig så lave, og uværdige i forhold til de "normale" mennesker. FØJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Man må ikke ønske dårlige ting for andre mennesker, men en gang i mellem er der en lille, bitte, bitte stemme inden i mig, der tænker, at de selv skulle prøve at blive syge og have brug for hjælp.

Men for pokker. Lad mig nu bare få en lille bitte smule medgang for en gang skyld. Jeg orker bare ikke mere. Hvor er det unfair at uheld altid skal ramme de samme mennesker igen og igen.

Fx. i dag. Jeg bad jo, til det møde med hende, om at få en kopi af hendes journalnotat, pga aktindsigt. Ydermere afleverede jeg en kvittering for mit abonnement ved kommuneforlaget hvor vi får tilsendt opdateringerne til vores lovsamlinger. Det koster 650 kroner. Mødet var den 3. Jeg har stadig ikke modtaget noget som helst. Skriver en mail i morges og beder om dem. Hun skriver en kort mail tilbage hvor der stod at hun da havde sendt dem i mandags..... LØGN!!!! Jeg ved hvordan posten samt udbetalingerne foregår. Det er da så tydeligt at hun havde glemt alt om det, eller håbet på at jeg havde måske. Nu må vi se om det kommer i morgen.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 17:23   #43
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Ellers send en klage til borgmester og jobcenterchef, for tiden løber og du kan ikke gå og vente for længe på at din sagsbehandler får n.....t sig sammen til at få gjort, hvad hun har lovet dig .... Og ja, sagsbehandlere omgåes ofte sandheden temmelig lemfældigt (har oplevet det på egen krop) .... måske er det derfor de altid er så mistroiske, for "tyv tror jo hver mand stjæler"

Klagen til borgmesteren er fordi han/hun er politisk ansvarlig og så er det jo valgtider og den skal du aflevere personligt i borgerservice. Husk kvittering for at du har afleveret, for ting har det med at forsvinde på kommunerne!

Klagen til jobcenterchefen kan jo bare være en mail og være en kopi af klagen til borgmesteren, for så kan du se om din jobcenterchef er sin opgave voksen! Personligt har jeg oplevet Odsherreds Jobcenterchef sylte mig fra august og frem til sidst i oktober sidste år, da jeg klagede over dårlig sagsbehandling

Man bliver jo klogere, og andre kan lige så godt høste nytten af egne fejltagelser, for det er rædselsfuldt at være vidne til den ene efter den anden ryger på kontanthjælp osv. sådan som vi ser her på siden og ender med social deroute og psykiske problemer, oven i det man slås med i forvejen

Mange tanker og gode ønsker Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 10:34   #44
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Så fik jeg en kopi af vores samtale.......

Det er løgn og latin fra ende til anden. De ting hun skriver deri... Jamen jeg er paf. Fuldstændig. Hun skriver bl.a. at jeg "ikke er så optaget af pengene".... Øhhh kvinde, jeg sad og tudede og sagde at jeg ikke har til at leve og at jeg knapt for mad på bordet hver dag. Jeg sagde også at jeg ser mig nødsaget til at sælge huset for jeg har ingen penge... Men nåårrh nej, jeg er ikke optaget af det.

Hun skriver "xxxx gøres opmærksom på at der er muligheder i lovgivningen for kompenserende ordninger til personer med funktionsnedsættelse, der er i arbejde, og hun opfordres til at undersøge dette nærmere, med henblik på at få et kvalificeret beslutningsgrundlag i forhold til disse problemstillinger. Der henvises til at søge rådgivning om dette i Job- og virksomhedscentret"

Det kan jeg så IKKE huske noget som helst om. Og i hvilken forbindelse??? Aner ikke hvad hun snakker om overhovedet. Det sagde hun aldrig noget om. Jeg snakkede om fleksjob, og der sagde hun " dine almisser fra kommunen stopper til Januar. Så skal du ud og finde et fuldtidsarbejde, da du sagtens kan varetage sådan et." Jamen hvad så med mine 2 diskusprolapser, mislyd på hjertet, store livsvarige skånehensyn, alvorlig b12 vitamin mangel osv osv osv osv.

Hun nævner INTET om at jeg sagde jeg IKKE kunne arbejde fuldtid, hverken nu eller senere, og at jeg sad grædende og fortalt om hvordan jeg har det og knækkede helt sammen. Det eneste hun skriver om fleksjob er dette:

"...UT. informerer om at der ikke p.t kan tages stilling til dette, da der endnu ikke er blevet foretaget en vurdering, jf RTL §7a, i forhold til, om der er behov for yderligee foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet."

Det var mig der sad og sagde at jeg godt vidste at man ikke kunne tage stilling endnu. Men at der var andre ting der kunne startes op på. FX RESSOURCEPROFILEN.......!!!!!!!!!!!!!

Og nu kommer det bedste. En sidste lille bemærkning nederst nede. " ressourceprofilen opdateres"

Jeg SKAL skrive under på den ressource profil, hun må under ingen omstændigheder bare skrive den uden jeg er med i den.

Jeg sad og bad om at få den ændret, det står der intet om. Jeg bad om at få betalt kvittering fra det kommunedata, det står der intet om. Jeg sad og fortalte at jeg har det SÅ skidt og er SÅ ked af det og jeg ikke aner hvordan jeg skal holde sammen. Det står der intet om. Jeg sad og fortalte at huset skulle sættes til salg. Det står der intet om. Jeg sad og fortalte om Morbus Bechterews og hvad den gjorde ved folk, og hvad lægerne havde sagt og hvad deres plan var. Det står der INTET om.

Alle de ting jeg sad og sagde er overhovedet ikke med, og det er ting der er meget vigtige for min sag og videre forløb. Intet står der.

Så nu folkens har jeg godt nok brug for jeres hjælp, for jeg er blevet rasende for at sige det mildt. Jeg er FÆRDIG med bare at sidde og ikke sige noget. Hvad i alverden bilder hun sig ind. Jeg ved hvordan et journalnotat skal skrives, ALT skal med. Og det er det ikke.

1. Jeg skal have formuleret et brev hvori jeg vil gøre opmærkson på de mangler JEG mener der ikke er skrevet i det journal notat. Er det muligt, må jeg det i følge lovgivningen??

2. Jeg vil have en ny rådgiver, hvordan gør jeg dette. Skal jeg skrive det til krampen her, eller skal det være til hendes overordnede? Og igen hvilken lovgivning, har jeg ret til dette?

3. Jeg vil klage over det kvindemenneske. Hvordan gør jeg det og til hvem. Er det borgmesteren jeg skal udfærdige det brev til?

4. I den mail jeg skal have skrevet til hende, skal jeg have gjort opmærksom på at jeg under ingen omstændgiheder er blevet konfronteret med min ressourceprofil og at jeg IKKE har inderskrevet noget som helst, siden 2005. Samt at den, på trods af div. forandringer, ikke er blevet opdateret en eneste gang siden den blev lavet. Er det hende jeg skal skrive dette til eller hvad?

Jeg er selv igang med hele min lovsamling og leder efter diverse love og paragraffer. Men har nok brug for lidt hjælp, fra nogen der har prøvet sådan noget her før.

Sidst redigeret af Stezu; 27-09-2009 kl. 12:38. Årsag: navn fjernet
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 11:22   #45
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Klage

Hej Julcha

S..... til kvindemenneske. Jeg kommer en anden sagsbehandler ihu her på djævleøen som gjorde det samme ved Hyanna sidste år.

Nå, men til sagen. Du kan mere eller mindre slå alle 4 punkter sammen i en og samme skrivelse.

Du skal stile skrivelsen til både borgmester og lederen af den arbejdsmarkedsafdeling som din sagsbehandler sidder i.

I denne skrivelse gør du opmærksom på lige nøjagtigt det du har skrevet i indlægget her, vedlægger dokumentation i form af brevet, og SÅ hamrer du sagsbehandleren en på frakken ved at skrive noget i retning af dette:

Citat:
I lyset af ovenstående hændelsesforløb og den vedlagte kopi af mødereferat ser jeg mig ikke længere i stand til at stole på (din sagsbehandlers navn), da hun virker direkte uvederhæftig hvorfor jeg må forlange at få en ny sagsbehandler.

Jeg skal ydermere forlange fuld aktindsigt i min sag således at jeg kan få rettet fejl i ressourceprofilen som måtte have indsneget sig i denne (se vedlagte ansøgning).

Jeg gør opmærksom på at svarfristen på denne skrivelse er 10 dage jf. gældende forvaltningslov
Du kan finde et udmærket skema til ansøgning om aktindsigt her; http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html Vær lige opmærksom på en skrivefejl i den første del af ansøgningsskemaet

Hverken Hyanna eller jeg kan komme op med en § der giver dig ret til en ny sagsbehandler, men Hyanna forlangte det, OG DET FIK HUN. At han så er et lige så hjernetomt r..hul er så en anden sag (undskyld mit franske).

Hvis du vil have det kan vi scanne Hyannas klage ind så du kan hugge hvad du finder brugbart til din egen klage, og så sende den til dig på en PM.

Èen ting. Husk at aflevere klagen til både borgmester og leder af afdelingen via borgerservice med en underskreven kvittering fra borgerservice på begge.

Skriv til os hvis du har spørgsmål.

Mega Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 11:25   #46
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hold da nu lige helt op... kan sq godt forstå du er gal har selv engang imellem fået nogen jorunal indsigter hvor jeg tænkte øøøhhh var vi til det samme møde men godt nok ikke så greelt som din det skal du bestemt ikke finde dig i jeg tager lige dine spørgsmål her



Citat:
1. Jeg skal have formuleret et brev hvori jeg vil gøre opmærkson på de mangler JEG mener der ikke er skrevet i det journal notat. Er det muligt, må jeg det i følge lovgivningen??
Ja selvfølgelig må du det , det er netop derfor at aktindsigt er så vigtigt (og bisidder )

Du skal skrive til din sagsbehandler og gøre opmærksom på at de ting hun skriver ikke passer med virkeligheden og så skrive til hende hvordan det virkelig forholdt sig og hvem der sagde hvad
Citat:
2. Jeg vil have en ny rådgiver, hvordan gør jeg dette. Skal jeg skrive det til krampen her, eller skal det være til hendes overordnede? Og igen hvilken lovgivning, har jeg ret til dette?
Man kan altid bede om en ny rådgiver men det er ikke sikkert det bliver efterkommet og man har ikke nogen retslig ret til det...

Hvis jeg var dig så ville jeg samtidig med at jeg skrev til sagsbehandler om den jorunal aktindsigt og rettelserne sende et brev med som kopi, et brev hvori du også klager over sagsbehandlingen ...

Dette brev skal du sammen med dine rettelser og den oprindelige jorunal indsigt sende til både borgmester og hendes overordnet som en klage og samtidig en anmodning om en ny sagsbehandler da du efter dette ikke mener at du kan have et fremadrette og konstruktivt samarbejde med den nuværede sagsbehandler

Citat:
3. Jeg vil klage over det kvindemenneske. Hvordan gør jeg det og til hvem. Er det borgmesteren jeg skal udfærdige det brev til?
Kig på ovenstående det er borgmester og din sagsbehandlers leder du skal klage til og du kan feks gøre det som foreslået ovenfor

Citat:
4. I den mail jeg skal have skrevet til hende, skal jeg have gjort opmærksom på at jeg under ingen omstændgiheder er blevet konfronteret med min ressourceprofil og at jeg IKKE har inderskrevet noget som helst, siden 2005. Samt at den, på trods af div. forandringer, ikke er blevet opdateret en eneste gang siden den blev lavet. Er det hende jeg skal skrive dette til eller hvad?
Ja det er hende du skal skrive det til ,og samtidig skal du have det med som et klagepunkt ..

Kan ikke sige meget andet end god arbejdslyst og held og lykke husk kvittering for dine breve og husk altid at optage samtaler og have bisidder med
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 11:32   #47
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Viper du skriver

Citat:
Du kan finde et udmærket skema til ansøgning om aktindsigt her; http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html Vær lige opmærksom på en skrivefejl i den første del af ansøgningsskemaet
Øhhh hvor er skrivefejlen jeg har ikke kunne finde den , kan du ikke lige skrive hvor den fejl er den skal naturligvis rettes hvis der er en fejl

Hejdien
PS send en pb til web med det , det er ikke sikkert at jeg ser tråden igen i dag
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 11:46   #48
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Et lille ekstra

Hej igen Julcha.

Øeh, ang. dit hus og nul friværdi. Jeg er desværre ikke i stand til at give dig yderligere råd om hvad du så gør med huset som sådan, men jeg vil så sige til dig, at ud fra det du skrev er jeg så af den mening at det eneste du kan gøre er en øjeblikkelig sygemelding samme dag som du har været oppe til din afsluttende eksamen. Så er du i det mindste på sygedagpenge og kan være det i op til 3 X 52 uger.

Det skulle så hut jeg hvisker være nogenlunde samme sats som revalideringen. OK, det er ikke bedre, men det er heller ikke værre. Til gengæld vil jeg så lige gentage at vi altid er parat til at svare på spørgsmål som du måtte mene at vi kan svare på, i det mindste i den udstrækning vi er i stand til det.

Take Care og herfra. Viper

Til Hejdien. Det er i følgende del:
Citat:
I henhold til Forvaltningsloven anmoder jeg om aktindsigt i min personlige sag (mangler punktum)

Jeg beder, (mangler et ord, om?) at blive gjort bekendt med alle aktstykker, herunder bl.a. evt. notater, mødereferater og aktens journal-liste, samt skriftlig oplysning om, hvorvidt alle aktstykker i sagen vil blive stillet til min rådighed.
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 26-09-2009 kl. 11:50.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2009, 13:48   #49
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Viper Se meddelelser
Èen ting. Husk at aflevere klagen til både borgmester og leder af afdelingen via borgerservice med en underskreven kvittering fra borgerservice på begge.
Min erfaring er, at borgmesteren overlader behandlingen af klagen til afdelingslederen, og lader denne om at svare borgeren, og sætter så evt. sin underskrift.
Det er det helt tydelige indtryk jeg har fået, efter at have klaget til borgmester og afelingsleder.

Så, ud fra min erfaring vil jeg anbefale, at man også sender kopi af klagen til alle byrådsmedlemmerne, så kan man måske gøre sig håb om, at der er bare een der kan bruge sin sunde fornuft.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2009, 10:13   #50
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Hej igen alle sammen.

Okay, så jeg skal lave et brev med klagen vedr. ressourceprofilen og behandlingen, samt tilføjelserne og anmodningen om ny sagsbehandler, og så selve aktindsigten. Dette brev sender jeg så til både borgmester, afdelingsleder samt selve rådgiveren. Er det korrekt? Eller skal det deles op? Undskyld jeg skal have det skåret sådan ud i pap, men er ikke så god til at fokusere.

Mht aktindsigt, det har jeg egentlig, men har absolut ikke alt. Og det er kun fra Jobcentret jeg har, skal jeg ikke også have fra socialcentret?

Hejdien: Den kvittering du taler om. Får jeg den automatisk eller skal jeg bede om den?

Det største problem jeg kan se her, er at det er jo mit ord mod hendes. Hun kan jo bare nægte alt. Hvis jeg nu mod alle forventninger for medhold i min klage, hvad kommer der så til at ske. Vil jeg risikere at sætte mig selv og min sag i meget dårligt lys, og evt. faktisk få det endnu sværere ved at få min flekstid smat at få et samarbejde op at køre med min kommune? Det er nok min største frygt, jeg vil helst ikke gør noget der kan resultere i at jeg får det endnu sværere. Det er min fremtid det handler om.

Hyanna. Mht at melde mig syg, er helt sikkert. Det er ikke andre muligheder. Men problemet er, at det svarer til højeste dagpengesats. Lige pt får jeg 11.700 udbetalt på revalidering. Sygedagpenge er ca 10.000 udbetalt. 1700 kroner i denne forbindelse er mange mange penge. Men det er da helt sikkert bedre end kontanthjæp, som mange herinde desværre er fanget i. Længe leve DK´s velfærdsstat ( mangler en helt bestemt smiley her)

Puha jeg ved ikke om jeg har kræfter til det her. Ufatteligt at man som menneske kan blive så totalt knækket af selve systemet. Jeg har været i Irak, som bestemt ikke er nogen sommerlejer, og det kunne ikke knække mig, men at skulle kæmpe mod disse ufølsomme, egoistiske og latterlige mennesker kan. Jeg er bare færdig.

Men hold da op jeg er taknemmelig for at have jer herinde. Det er en lettelse ikke at føle at man kæmper alene.

Øhm, jeg er bevet gjort opmæksom på at jeg kom til at nævne mit navn i indlægget, og normalt er der sådan en slette knap. Men den er pist væk. Ikke fordi i ikke må kende mit navn, men som vi blev advaret lidt om, så kan "folk" finde på at tjekke herinde. Hvordan får jeg lige slettet navnet?
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere!!! paw thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 67 27-03-2010 00:18
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension