K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2009, 20:05   #31
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Sender dig et stort Julcha

Øv det var ikke rart, og kan godt forstå du ikke kan overskue det.

Men måske det kunne være godt at lade en mere ejendomsmægler vurderer dit hus.

Jeg håber det bedste for dig.

1000 Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 10:15   #32
Vivi Bech
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2008
Indlæg: 10
Styrke: 17
Vivi Bech er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Julcha Se meddelelser
Du er rask nok til fuldtidsarbejde da du fik en revalidering. Og man kan ikke få revalidering hvis man ikke kan arbejde fuldtids.
Her er der i hvert fald én ting der skal gøres, og det er at få klaget over behandlingen fra denne uvidende person, der laver mange ulykker for folk med sin forfærdelige uvidenhed. Den person skal fyres på gråt papir inden den hærger flere borgeres psykiske helbred som dit er blevet hærget.

Man behøver jo blot at læse, hvad Beskæftigelsesministeriet skriver, med store fede typer, om revalidering, for at forstå, at sagsbehandleren absolut ikke har styr på noget som helst omkring lovgivningen:

"Revalidering er både erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, som kan bidrage til, at fastholde eller hjælpe personer med nedsat arbejdsevne tilbage på arbejdsmarkedet.
Man kan modtage revalidering, hvis man har begrænsninger i sin arbejdsevne".

Fra http://www.bm.dk/sw27978.asp

Jeg ville også klage over at det forværrer sygdomssituationen, når sagen behandles af en, der dels direkte vildleder og dels krænker din retssikkerhed, fordi den ikke ved nok om lovene.

Det er derfor du er totalt drænet for energi. Løgne, fra autoriteter eller embedspersoner, æder ens energi, det ved jeg desværre alt for meget om.
Vivi Bech er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 09:43   #33
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Så er jeg her lidt igen.

Allerførst vil jeg lige stemme i med Viper, det med at hjælpe. Og den gælder jer alle sammen. Jeg er jer evigt taknemmelige over at i gider støtte en fremmede person på den her måde. Jeg tager hatten af for jer. Bare der fandtes flere som jer.

Dernæst, Vivi. Jeg læste godt din historie og jeg er fyldt med beundring over din kampgejst og din jernvilje. Men lige pt er jeg ikke der hvor jeg har overskud til den slags, og ja jeg burde, det ved jeg godt. Men det er ikke en mulighed lige pt. Jeg er nædt til at prioritere andre ting først og sørge for at jeg ikke rygere længere ned, for så går det galt.

Min ressourseprofil læste jeg og godkendte for snart 3,5 år siden. Og jeg har ikke set den siden. Ikke fordi der er kommet noget nyt på,(som der jo skal), der er bare ikke gjort noget ved den, på trods af at jeg har råbt efter det i laaaaaang tid. Og det er bare for dårligt.

Jeg glæder mig til at det her begynder at falde lidt i hak og at jeg måske begyder at få bare lidt medgang. Planen var jo at jeg ville sælge huset pga jeg ikk ehar råd til det og så flytte til en anden kommune, for denne her jeg er i er simpelthen frygtelig. Men det kan så ikke lade sig gøre før om et års tid eller sådan noget. Der i mellem frygter jeg om jeg kan blive ved med at sidde i huset hvis det går som rådgiveren siger til Januar. Men nu har jeg sat min elskede og højst nødvendige bil til salg og hvis den bliver solgt kan jeg klare mig for pengene i et års tid måske. Men uden bil kommer jeg ikke ud. Men sådan er det. Det er vigtigere at jeg ikke får mit hus på tvangsauktion.

Hmm jeg er nu egentlig glad for mit valg af enme til mit bachelor projekt. Det hedder social udstødelse af handicappede. Herunder fra sleve samfundet, det offentlige, venner familie og kollegaer. Tænker lidt på at lægge et spørgeskema herind for at se hvor stort et problem det er, så jeg har konkrete beviser, hvis i selvfølgelig er med på at hjælpe?
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 10:39   #34
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
julcha, du får lige et kæmpe fra mig og dernæst:

du siger bare til så skal du nok få hjælpen, ihvertfald den smule jeg kan give
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 10:56   #35
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jeg vil gerne hjælpe, Julcha, og det tror jeg også der er andre der vil

Har i denne weekend haft lidt travlt, så jeg har desværre ikke fået set dit indlæg om huset før nu

Har bl.a. talt med en ung Borgmesterkandidat, i søndags, om netop udstødelsen af samfundet m.m.

Jeg ved godt det er meget at bede om, når du er så langt nede; men har du slet ingen friværdi i huset, så du kan låne til at renovere facaden?

Fik du at vide hvor meget dit hus ville stige i værdi, hvis du fik renoveret facaden?

Jeg ved godt tiderne har ændret sig drastisk og at huspriserne er faldet; men jeg spørger, fordi min svigerinde sad med en ejerlejlighed i Kbh. år 2006, med utætte vinduer og dermed fugtproblemer osv. ... Vi fik hende overtalt til at tage lån i friværdien, hvilket medførte at lejlighedens værdi oversteg investeringen og hun solgte så sin ejerlejlighed og købte sig et hus, hvor hun nu bor sammen med min bror.

Du skal også se på dit huslån, for jeg hørte den anden dag at renten er nede på ca. 2 ½ % og at mange ville omlægge deres lån .... Måske en mulighed for dig?

Nu kan det jo være at du ikke synes det vedkommer mig eller andre; men jeg vil også bare prøve at give dig nogle idèer, hvis du ikke lige skulle have tænkt over det.

Men du er selvfølgelig også velkommen til at skrive en pm til mig eller Viper.

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2009, 11:07   #36
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
sekundering

Jeg skynder mig at sekundere Hyannas sidste indlæg her og foreslå dig at gøre følgende:

Sæt lige salget af bilen i bero indtil du har gjort sådan her:
1. Find ud af hvor meget friværdi du har i huset, og hvor meget huset stiger i værdi ved en facaderenovering.

2. find dernæst ud af hvor meget en facaderenovering vil koste. Få uforpligtende tilbud fra flere firmaer, for de kommer gerne ud og beser hvad der skal gøres og hvad prisen så bliver hos dem, også selv om de ikke får ordren i sidste ende da det jo er deres levebrød.

3. Snak så med dem du har lånet hos og få beregnet om det kan svare sig for dig at omlægge lånet og få forøget det med det beløb det vil koste at renovere facaden, og om det kan gøres så du bibeholder nuværende udgiftsniveau eller endog få et lavere niveau.

Disse ting skulle du gerne kunne finde ud af i løbet af max et par uger. Jeg håber så selvfølgelig at du kan klare det økonomisk i den periode.

Fidusen er at du så har et realistisk bud på om du kan redde situationen og komme ud af det med skindet på næsen og bilen i behold.

Når du snakker med mægleren om hvad det kan ende med skal du så lige gøre ham meget kraftigt opmærksom på at du ønsker at få virkelig realistiske tal på bordet og ikke nogle forkerte tal som han tror du ønsker at høre. Kontakt gerne andre mæglere i omegnen og få deres bud også, for det vil give et bedre bud over en realistisk pris ved en sammenligning. Eller en større sandsynlighed for at tallene holder vand, om du vil.

Kan det lade sig gøre at gennemføre det her skal du så selvfølgelig straks få ordnet omlægningen af lånet, få de penge udbetalt du skal bruge til renoveringen og træffe aftale med det firma du i så fald vælger til at udføre arbejdet. En forsigtighedsregel jeg dog lige vil råde dig til at følge er at få et stykke papir fra banken/kreditinstituttet som du kan vise murerfirmaet, og så gøre det helt klart at de ikke får en rød reje før arbejdet er afsluttet og at der ikke kan blive tale om at han pludselig ændrer ved prisen til et dyrere resultat. Kan han ikke gå med til dette er han ikke den rigtige mand til opgaven. Dette skal selvfølgelig med i den kontrakt i laver, eller hvis det er en standardkontrakt skal der laves en tillægskontrakt med de her nævnte punkter som skal underskrives FØR standardkontrakten underskrives.

En mulighed for dig?

Mega herfra. Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 22-09-2009 kl. 11:28. Årsag: mangler i forklaring
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 16:28   #37
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Buster: Tusind tak skal du have :-)

Hyanna og Viper: Værdien på huset efter facaden bliver lavet, vil betyde at jeg lige har til at betale ejendomsmægler salæret og resten af gælden. Så det betyder at jeg kommer ud med et 0. Det er så det jeg stiler efter nu. Men har som sagt ikke råd til det, og årstiden er ikke til at få det gjort nu. Så er nødt til at vente til næste år.

Mht friværdi. Der er desværre ikke noget. Der var lidt, for 1 år siden, som jeg var nødt til at hæve, for at have noget at leve for, og betale et lån ud i banken, så jeg ikke skulle betale af der til. Så det er desværre ikke en mulighed. Der er intet at hente.

Jeg har haft fat i banken for at se om det kunne betale sig at omlægge mit lån. Men det kunne det desværre ikke. Jo, hvis det havde været på længere sigt, men da jeg er igang med at ville sætte det til salg, kunne det ikke betale sig.

En mulighed kunne være at leje huset ud, og så få dække udgifterne til det på den måde, og så finde et billigt hus at leje. Men der er bare så mange risikoer ved. Så det er jeg ikke sikker på at jeg tør.

Den eneste mulighed er, hvis jeg får solgt bilen, så kan jeg klare mig i et godt stykke tid, og så må jeg finde en bil der lige kan holde i de to år indtil næste syn og så krydse fingre for at der snart kommer til at ske noget.

At tage lån i banken er heller ikke en mulighed, da jeg ikke har penge til at betale af på det.

Underligt nok har jeg egentlig en utrolig sund økonomi. Det er bestemt ikke fordi jeg ødsler med pengene. Jeg købte min hus alene dengang og jeg har klaret det hele selv. Jeg har ingen gæld, undtagen til min mor. En lille kassekredit og så ellers mit hus. Det er bare min situation, der gør at det hele er ved at smulre.

Hvis jeg kommer ud og får fleksjob, er der heller ingen problemer. Der vil jeg kunne tage et lille lån til at få lavet det der skal laves og sagtens vil kunne betale af på det. Men siden hende der (/&%¤#¤&/ tog alt håb fra mig ser det sort ud. glæder mig til at høre fra de forskellige jeg har taget fat på, for at se om de kan hælpe.

Endnu en gang tusind tak. Hvor er det dejligt at kunne dele lidt med andre, så man ikke føler jeg står med det hele selv.

Håber bare snart det er noget der vender.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2009, 16:51   #38
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Åh Julcha, det er en træls situation at være i. Jeg håber godt nok du finder en løsning.

Sender dig en masse gode tanker og

Og lad ikke kommunen få dig ned med nakken, selvom alt ser håbløs ud. De skal ikke have lov at vinde. Op på hesten igen.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 07:45   #39
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Du er så sød Suncil. Ja det er i alle. Jeg er virkelig rørt over jeres hjælp alle sammen. Det er utroligt at have oplevet den mørke side af mennesker i form af udstødelse, harme, mistro, nedværdige kommentarer osv, og så komme hernd til jer. I fortjener alle et kæmpe knus og et stort klap på skulderen. Håber jeg vil kunne komme til at hjælpe bare en smule herinde.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2009, 09:03   #40
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Det kommer, Julcha, det kommer; men lige nu, skal du bruge al din energi på ikke at opgive, og kæmpe kampen om eksamen, dit helbred, kommune og økonomi, så du har mere end rigeligt at se til og kæmpe med. Lige nu er det dig der har brug for al den hjælp og støtte der kan skrabes sammen til dig

Ja, det er utroligt at de sagsbehandlere som skulle hjælpe os syge borgere, er dem der volder os de største kvaler, ved siden af sygdommen/sygdommene med deres trækken sagerne i langdrag og mistænkeliggørelse af os ... som om det ikke er logik for perlehøns at ingen frivillig vil nøjes med en overførselsindkomst, hvis man er i stand til at arbejde, for satsserne, selv på sygedagpenge er sq snart kun det halve af, hvad jeg kunne tjene som socialpædagog

Glæder mig til at høre, om DUKH kan gøre noget i din sag, samt 'hjælpe' den sagsbehandler til at forstå din sygdoms karakter og alvor, så du slipper for hendes mistænkeliggørelse af dig

Mange varme tanker og fra Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere!!! paw thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 67 27-03-2010 00:18
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension