K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2009, 15:37   #101
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Ja det var lige netop hvad jeg sagde, sad og læste op herinde fra, så jeg ikke glemte noget. Både til ham fra sr og hende fra a kassen. Ham inde fra sr sagde jo at netop fordi jeg var under uddannelse og ikke har arbejdet eller været i praktik i 13 uger inden sygemeldingen, så var der intet at gøre. Men ja du må meget gerne blive ved med at lede for jeg er virkelig på nippet til at give op nu. Jeg aner helt ærligt ikke hvad jeg skal gøre. Og hvad nu hvis de siger at jeg ikke en gang kan komme på kontanthjælp pga huset.... Jamen.....
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 20:32   #102
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
LBK af lov om aktiv socialpolitik

Hej Julcha.

Hyanna og jeg har stået på hovedet i love og §§ hele dagen. Og nu er der vist bingo. Jeg tror at jeg har fundet en redningsplanke.

I lovbekendtgørelse nr. 946 af 01/10/2009 (Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik), ikrafttrådt 01/07/2009, kapitel 6, § 56, stk. 1, står der følgende: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=127214

Citat:
§ 56. Kommunen kan i forhold til den fastsatte tid forlænge den periode, som revalidenden kan få revalideringsydelse i,

1) hvis revalidenden ikke kan gennemføre jobplanen på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller andre helt specielle forhold, eller
Der står intet om varighedsbegrænsning på denne hjælpeforanstaltning.

Hyanna siger: "Skriv et lille pænt brev til borgmesteren om hvor utryg du føler dig ved sagsbehandlerens udsagn om at du skal over på kontanthjælp i din nuværende situation, og at du mangler at få bekræftet din sygdom da det er en ny diagnose (MB)

Tilføj den § jeg har skrevet og bed borgmesteren om at være dig behjælpelig med at få en ordentlig sagsbehandling, da du har problemer nok i forvejen".

Har du ikke hoved til det skriver Hyanna gerne et lille forslag. Bare sig til her på tråden eller på en PM.

Mega knuz og Hyanna og Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)

Sidst redigeret af Viper; 18-11-2009 kl. 22:20.
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 21:10   #103
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Julcha....har lige siddet og læst hele din kamp og hvor er det dog umenneskeligt.

jeg vil lige knytte en lille kommentar til det, at du ikke kan få sygdagpenge da du har været under uddannelse.
Jeg blev selv færdig som pædagog i 2004 og havde kun lidt vikar arbejde derefter frem til 2006, hvor jeg sygmeldte mig. Jeg får nu sygdagpenge efter dimmend (staves ?)satsen hvilket ikke er det store beløb. Så jeg forstår ikke, at du ikke kan få sygdagpenge, men skal på kontanthjælp .

Har nu været i dette lo*** system i over 3 år.....og jeg tror da snart, at jeg må ty til skrappere midler, ligesom du bliver opfordret til her i tråden....Aalborg kommune kan jeg ikke sige noget pænt om.

(mangler altså nogle smiliy....hvor er de ?...he he....skriver herinde for første gang, men har været på sidelinien et stykke tid )
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 23:43   #104
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
rubin21 hvis du trykker på den knap hvor der står http://www.k10.dk/images/buttons/reply.gif så kommer du over i et skrivefelt hvor der ude til højre er smilies , kan forestille mig at du svare i hurtig svar rubrikken ...

Hyanna og Viper skide godt gået og Julcha så er det vist bare med at komme igang med at skrive til kommunen ...

Jeg har en aftale med min veninde i morgen hvor vi skal stå på hovedet i papir i håb om at finde den § mht a-kasse og hvis ikke hun finder den har hun lovet at ringe til sin fagforening og høre dem og hvad det var for en , det var dem der gav hende den...

Men jeg ville klart prøve den fra Hyanna og viper først da det er en lov § og det andet er et tolknings spørgsmål ...
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 09:38   #105
rubin21
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2009
Indlæg: 64
Styrke: 16
rubin21 er ny på vejen
Hejdien Takker ...jeg kunne jo også bare åbne øjene
rubin21 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 10:46   #106
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
rubin21 he he den kan jo gå galt for os alle , der hvor jeg svare skulle der have været et billede af besvar knappen og ikke et link, lagde slet ikke mærke til før nu at jeg havde kvajet mig
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 20:10   #107
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Åhh hvor er i bare så søde at i kigger og hjælper mig så meget. Jeg kan umuligt nogensinde kunne udtrykke hvor stor en hjælp i er, og hvor meget det betyder for mig. Jeg er jer alle SÅ taknemlige.

Men men men men. § 56 gør det kun muligt for dem at forlænge min revalidering såfremt der vurderes at jeg kan komme tilbage og gennemføre uddannelsen på trods af min helbredsmæssige situation. Altså ikke at min revalidering bare kan fortsættes på trods af sygdom. Det er en vurderingssag omkring hvornår jeg kan komme tilbage på uddannelsen.

Fx. per står i samme situation som mig, og er netop blevet sygemeldt, planen er at han vil tilbage på skolen, men desværre står han og skal igennem en operation der vil, sammen med restitueringen, vare over de 6 måneder der er tilladt at være syg i. MEN da han, efter at være kommet til hægterne, KAN komme tilbage på skolen, vurderer de at det er nødvendigt med en forlængelse... Da jeg ikke kan/vil tilbage til skolen og kun venter på at søge om FP, er det ikke en lov jeg kan bruge. Problemet kommer hvis de vurderer at jeg IKKE kan følge jobplanen og at jeg IKKE kan komme tilbage og fuldføre min skolegang. Forstår i eller er jeg for snørklet i min forklaring?? Er nemlig ret træt nu.

Jeg havde jo troet at så længe jeg har været med i a kassen og at jeg nu er sygemeldt, kunne få sygedagpenge indtil jeg skulle søge om FP. Men sådan er det desværre ikke, da jeg ikke har været i arbejde i x antal timer de sidste x antal år. Eller har arbejdet i 13 uger op til syemeldingen.

Jeg har været i gemmerne og fundet vejledningen omkring fravær fra revalideringen. Det står ikke i loven, dette er forbeholdt de enkelte kommuner. Og der står der:

Efter § 54 udbetales revalideringsydelsen fortsat under afbrydelser i revalideringsforløbet hvor disse vurderes at være:

- kortvarige og
- ikke indvirker på gennemførelsen af den fastlagte jobplan, omend nok forsinker den.

Det fremgår af vejl.s pkt. 280, at afbrydelser på indtil 6 måneder er korte afbrydelser.

Sygdom og mangel på uddannelses- eller praktikplads er typiske eksempler på afbrydelse af revalideringen.

Ved længerevarende afbrydelser:
F.eks. pga sygdom, psykosociale problemer eller lign., må revalideringsydelsen enten

- standses og revalidenden overgå til anden forsørelse, typisk kontanthjælp

eller

fortsætte fordi der kan iværksættes relevant anden revalideringsaktivitet (højskole, virksomhedspraktik eller lign.) indtil den oprindelige plan kan genoptages.

Revalideringsaktiviteten skal så vidt som muligt være på heltid.

Så Hejdien, det hele kommer vist an på hvad to finder ud af. For jeg kan bare ikke se en løsning. underligt min akasse ikke har hørt om det. Det kan jeg altså ikke forstå.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 20:13   #108
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Rubin21: Tusind tak for dine ord. Ja at være flink i dette system kommer vist bare tilbage og bider en i r... Det har jeg også erfaret efterhånden. Hvor er det sørgeligt. Håber du snart kommer igennem det hele.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 20:54   #109
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Vent

Hej Julcha

Hæng lige på i et lille stykke tid endnu, for jeg skal lige have en PM igennem til dig

Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2009, 00:16   #110
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Julcha vi kunne ikke finde den har nu skrevet til vedkommen som oprindelig skaffede den til os, men hun ligger på langs men høre fra hende lige så snart hun har det bedre ....

Og har selv prøvet at lede efter den men kan simpelthen ikke huske noget som helst om den og der står ikke noget i min venindes papir (der er lige en sagsbehandler der har glemt sin notat pligt der ) vi har optaget møderne men der er 7 timer i alt , min veninde vil gå igang , men det tager noget tid at lytte det hele igennem , så jeg hælder og håber mest på en der snart bliver rask ..

er der nogen tidsfrist på (andet end den dine dårlige nerver stiller ) der er ikke varslet stop på revalidering endnu vel ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Kan ikke mere!!! paw thomsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 67 27-03-2010 00:18
Kan ikke mere Gizmomis Alt det andet 8 20-02-2009 22:16
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension