K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2009, 16:36   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hvor længe må kommunen være om at vurdere en anke?

Jeg modtog brev fra min kommune d. 22.12.08, hvor der står:

'Det skal herved, bekræftiges at Socialcenteret har modtaget din klage og borgervejlederens skrivelse d. 3 december 2008.

Da der er mange forhold i klagen er sagsbehandlingstiden længere. Du kan dog regne med at den vil blive behandlet inden udgangen af januar måned 2009.'

I dag er det så gået 80 dage, siden de modtog den og selvom borgerrådgiveren rykkede for svar i sidste uge, har de stadig ikke ladet høre fra sig.
Det er godt nok meget svært at vente i så lang tid.....
Jeg har fundet den her § i retssikkerhedsloven om genvurdering - men der står ikke noget om, HVOR længe en kommune må være om at svare.
Nogen der ved det?

Pligt til at genvurdere sagen
§ 66. Inden en klage behandles, skal den myndighed, som har truffet afgørelsen, vurdere, om der er grundlag for at give klageren helt eller delvist medhold. Derfor skal en klage først afleveres til den myndighed, som har truffet afgørelsen.
Stk. 2. Kan myndigheden ikke give klageren medhold, sendes klagen med begrundelse for afgørelsen og genvurderingen videre til klageinstansen.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 17:02   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, ja det er da for dårligt, at de er så længe om at genvurdere din sag...

Nu nævner du ikke lige, hvilken sag det handler om, men de har 4 uger til at genvurdere klagesager:

Link dertil: https://www.retsinformation.dk/forms...x?id=20928#K10

Pligt til at genvurdere sagen

§ 66. Inden en klage behandles, skal den myndighed, som har truffet afgørelsen, vurdere, om der er grundlag for at give klageren helt eller delvist medhold. Derfor skal en klage først afleveres til den myndighed, som har truffet afgørelsen.

Stk. 2. Kan myndigheden ikke give klageren medhold, sendes klagen med begrundelse for afgørelsen og genvurderingen videre til klageinstansen.

Klagefrister

§ 67. Klage til det sociale nævn, beskæftigelsesankenævnet og Ankestyrelsen skal ske inden 4 uger efter, at klageren har fået meddelelse om afgørelsen. Anmodning til Ankestyrelsen om optagelse af en sag til behandling efter § 57 skal ske inden for samme frist.

Stk. 2. Formanden for det sociale nævn eller formanden for beskæftigelsesankenævnet og chefen for Ankestyrelsen kan se bort fra, at fristerne ikke er overholdt, når der er særlig grund hertil. Afgørelser om at se bort fra klagefrister og afgørelser om klagefristernes beregning kan ikke indbringes for anden administrativ myndighed.

Der er en link her om klager: http://www.social.dk/netpublikationer/2004/p7klage0110/

Og her kan man klage til ombudsmanden om feks. deres langsommelig sagsbehandlingstid:
http://www.ombudsmanden.dk/om_at_klage/hvad/

Du kan også prøve at klage til borgmesteren.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 17:14   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Kære Mella,

Ja, det er møg frustrerende at vente og vente, så jeg var lige inde og kigge på Retssikkerhedslovens § 3 om afgørelsesfrister, og den fortæller mig at du skulle have haft besked om yderligere forsinkelser med NY tidsangivelse, hvad du jo ikke har fået trods rykkere

Det eneste råd jeg kan give dig er at klage over den overskredede tidsfrist til borgmester samt 'byrødder', og så håbe på at det sætter skred i din sag.

Jeg vil dog liiige prøve at kigge nærmere på nogle afgørelser osv.; men jeg er ikke sikker på at der findes noget som kan medføre en sanktion over for kommunen ... Så meget for borgerrettigheder

Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 17:56   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Mella...

Da de 4 ugers genvurderingsfrist ER overskredet, så kan du betragte det som et afslag, som derfor skal behandles af ankeinstansen.

Det er derfor Beskæftigelsesankenævnet/Det sociale nævn, der skal tage stilling nu.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 19:13   #5
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Tak for Jeres hjælp

- Og sikkert rigtig nok, zuza, men så skal de jo vel skrive, at den er ? sendt eller de vil vidersende den?
Jeg har en hel del klagepunkter og en af dem er, at jeg ikke blev partshørt før afslag på hjælp.
Den må da vel næsten være lige så sikker som amen i kirken?
Et andet punkt er, at jeg ikke mener sagen er belyst nok.
Den er ene og alene foretaget af en visitator som ikke kendte mig og havde et 'interview' med mig.

Denne sag vil skabe precedens, da det er første gang, der bliver anket over at det nu er kommunens sagsbehandlere, der visiterer og vurderer.
Før var det socialpsykiatrien og jeg har læst at retsssikerheden skrider for handicappede pga. manglende viden.
Det er så VISO der skal tilbyde kommunerne hjælp og vejledning, hvor det førhen var de gamle amter.
Kommunerne skal/bør også selv henvende sig der, men mange sagsbehandlere har da vist ikke kendskab til dem og det vil jo nok desværre tage år for VISO, at vejlede alle kommuner

Jeg vil endnu en gang prøve at væbne mig med tålmodighed og synes, jeg har gjort hvad jeg kunne og magtede.
Orker ikke borgmesteren. Der har allerede i 2 andre sager været rettet henvendelse til ham på mine vegne.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 19:18   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Send din klage videre til klagenævnet, som ovenfor.

Og så skriver du dine klagepunkter der og vedlægger diverse bilag.

Det er at betragte som et afslag på hjælp, som du derved kan klage over.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 19:23   #7
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
nu forstår jeg ikke, zuza -
mener du, jeg skal sende den direkte til det Sociale Nævn og begrunde det med, at de ikke besvarer den?
Det har jeg selv tænkt på...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 19:59   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, se, hvad jeg skrev i indlæg nr. 4.

Det er et AFSLAG, når du intet hører, og når der er gået så lang tid.

Fyr du bare den anke videre i systemet, så du ikke skal vente unødigt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 23:31   #9
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Mella.
Det skulle vel ikke være Københavns kommune som er lidt længe om at svare??

Jeg har selv en sag kørende i netop Københavns kommune. Fik afslag i en ansøgning. Indgav en klage som kommunen helt undlod at svare på. Sagen endte i det social nævn uden min klage, som jeg selv måtte fremsende. Det social nævn hjemviste sagen, blandt andet under henvisning til at jeg skulle have svar på mine klagepunkter. Altså min ansøgning blev indgivet i november 07. Afgørelsen fra det social nævn kom august 08. I december indgiver jeg en forespørgsel via Borgerrådgiveren i København, for at vide hvor min sag står. Men på forunderligvis krydser et brev fra sagsbehandleren denne forespørgsel. Socialrådgiveren oplyser at min sag nok først kan nå at blive behandlet i januar 09. Nu er vi snart i slutningen af februar og jeg har stadigt intet svar fået angående klagen. Men har netop modtaget brev fra Borgerrådgiveren at de har videresendt min forespørgsel, og udbedt sig kopi af svar til mig. Som borger i Københavns kommune er det altså om at væbne sig med tålmodighed.

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 10:20   #10
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej velcro.

Nej, det er ikke Københavns kommune.
- Og ja, de har da godt nok været lidt over meget længe om at behandle din
Jeg forstår ikke helt. Sendte kommunen sin afgørelse til det sociale nævn UDEN din anke?? Det lyder vildt... For mig ville det se ud som om, at de ankede over sig selv

Tålmodighed. Jo... Netop den jeg ikke har så meget af. Har fået fp. fordi jeg bla a er 'impulsiv' og det bliver slet ikke bedre af stress.
Lige nu er jeg i 7 sind, om jeg, som zuza er inde på og som jeg selv har overvejet, at sende den direkte.
'Bare' det, at den e r omfattende og der er så mange henvisninger/bilag.
Dem hjalp borgervejlederen mig med at lægge i rækkefølge og nummmere dem og han sendte så anken til Socialcenteret, så jeg har ikke de her nummerede bilag.
- Og i dit tilfælde røg din anke jo også tilbage, netop fordi kommunen ikke havde besvaret dine klagepunkter.
Så er man jo lissom ikke nået et hak længere? Andet end at ventetiden er blevet det?

Så kan man jo henvende sig til medierne, men de ved jo godt, at det gør man m e g e t nødig.
- Men okay. Da de efter et 1/2 år ikke var begyndt at behandle pensionsansøgningen og ikke svarede nogen som helst, mailede jeg til Jobcenteret og skrev, at hvis jeg ikke fik svar, ville jeg gå til TVØst.
Fik svar lige med det samme. 'Bare' en tuff måde at gøre det på...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe kan Arb Sk styrelsen være om privat forsikrings sag? Indiansummer Alt det andet 1 14-06-2011 19:12
Hvor længe kan kommunen trækker en ansøgt merudgiftsydelse ud? Indiansummer Alt det andet 4 07-09-2010 09:51
Hvor længe kan man være nr. 1 i køen på JC. Enteneller Alt det andet 6 14-06-2010 13:11
Hvor længe må kommunen forhale sagen L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-11-2009 22:47
Hvor længe kan man være på ledighedsydelse?? Bitten Spørgsmål ang fleksjob 6 24-09-2006 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension