K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2012, 07:41   #1
Psychocandy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Psychocandy er ny på vejen
Smile Sindslidende og formue.... og julegaver.

Hej, K10

Jeg er en sindslidende, der lige har fået en (tidlig) julegave af min mor i form af nogle tusinde, hun satte ind på min konto, så jeg kunne få mine længe ventede højtalere.

Nu har jeg så en formue på lidt over 10.000 på min konto. Tager kommunen så min kontanthjælp fra mig næste måned? Og er det, jeg har lavet, ulovligt? Jeg er forvirret

K.H
Psychocandy
Psychocandy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 23:27   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
De tager ikke din KHJ, men du risikere at de trækker det beløb du har over 10.000, fra så du får det mindre i januar måned.
Har du fx de 10 + det der svarer til 2 måneders KHJ, vil du ikke modtage KHJ for januar og febuar, har du så du ikke får i en hel måned eller mere skal du sikkert søge KHJ igen når du har levet for de penge.

Men du gør klogt i selv at kontakte din sagsbehandler og oplyse om at du har de penge for meget, gør du det af dig selv (som loven foreskriver at du skal og du faktisk har skrevet under på gentagende gange at du vil gøre) er der en meget større chance for at du kan få lov at slippe for at blive trukket, alt efter beløbets størrelse.

Nej du har IKKE gjort noget ulovligt, med mindre det er længe siden din mor satte de penge ind, så længe du sørger for at kontakte kommunen først kommende åbningsdag, så har du fuldt ud overholdt lovgivningen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2012, 23:51   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan da bare gå ud og købe de højttalere efter jul, længere er den da ikke.....

Og næste gang, så gå ud sammen med din Mor og køb gaverne, så er du helt fri for at der går ''kunstige'' beløb ind som giver bøvl i regnskabet...

Normalt hvis man får en stor én gangs erstatning for fx varigt men, og man er på kontanthjælp, så påvirker det heller ikke kontanthjælpen, blot pengene står på en særskilt konto....så kan beløbet i og for sig være på 2 millioner, uden det har betydning for kontanthjælpen.

Så derfor - skæg og snot for sig!

Og LIDT over 10.000 kr kan du jo heller ikke leve for. De 10.000 kr må du have, de lidt over giver nok heller ikke større kludder i regnskabet.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 00:04   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Gå du ud og køb de højtalere efter jul..

Når man har budgetkonto vil der jo også nogen gange stå over 10.000, da regninger har det med at falde i klumper..

Og de måneder børnepengene kommer ind, kan den også komme over.

God jul.. *S*
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 00:06   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Derudover så har kontanthjælpsmodtagere vel også lov til, at modtage julegaver, uden at kommunen kan forlange, at de skal spises op.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 00:30   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Psychocandy Se meddelelser
Hej, K10

Jeg er en sindslidende, der lige har fået en (tidlig) julegave af min mor i form af nogle tusinde, hun satte ind på min konto, så jeg kunne få mine længe ventede højtalere.

Nu har jeg så en formue på lidt over 10.000 på min konto. Tager kommunen så min kontanthjælp fra mig næste måned? Og er det, jeg har lavet, ulovligt? Jeg er forvirret

K.H
Psychocandy
Psycohocandy, fint navn

Så længe din formue ikke skriger til himlen over at du ikke bør få kh. så tag den med ro, kommunen skal jo nok skride ind hvis det er.

God jul.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2012, 13:55   #7
Psychocandy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Psychocandy er ny på vejen
Tak for svarende
Psychocandy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Formue på 12.000 Valencia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 07-02-2013 13:59
Formue moster0208 Alt det andet 6 23-06-2012 21:31
Sindslidende frygter pensionsreform Thomas1981 Politik og Samfund 5 29-02-2012 19:27
Formue. jose Nyttigt at vide for Førtidspensionister 3 14-04-2009 15:53
Sindslidende skal i skånejob zuza Politik og Samfund 3 12-01-2008 01:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension