K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-03-2013, 12:28   #41
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jang Se meddelelser
været i arbejdsprøvning på et plejehjem som pendel-medhjælper, som ikke gik ret godt, havde smerter efter dag 1, men holdt ud i 6 uger. ved at forøge min dossereing af mofin-piller og andre smertestillende, da jeg vidste at jobcenteren ikke ville mene at jeg var arbejdsprøvet nok hvis jeg holdte op efter få dage
Hvis du ender med, at skal i en ny afprøvning, så bør du gribe det lidt anderledes an.

først og fremmest, så bør du skrive en udførlig dagbog, som du sender til sb og jobkonsulent hver uge, benyt f.eks. denne model, som jeg selv havde god gavn af: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Lad værre med, at tage mere medicin, medmindre det er aftalt med lægen, og i så fald skal det fremgå af din dagbog hvad du gør.

I stedet for enten at øge medicin eller stoppe helt efter få dage, så bør du møde hver dag, i henhold til jeres aftale, men sig fra og gå hjem når ikke kan klare mere.

Dette skal også fremgå af dagbogen.

Inden man starter i en afprøvning kan det være en god idé, at spørge sb eller jobkonsulent hvad man skal gøre, hvis man en dag ikke kan klare de aftalte timer, så man ikke risikerer, at gøre noget forkert.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 13:28   #42
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hvad med at søge en §17 selv i disse tider

Husker ikke helt om du allerede her søgt en sådan. Det kræver jo at du er rimelig stationær i dine lidelser, men det tænker jeg at du må være siden du har været i arbejdsprøvning? Hvis den viser at du ingen arbejdsevne besidder så er der jo gode chancer og måske et sted at "starte".

Har søgt en §17 (står først i mit indlæg), men her er lidt af det der blev sagt

Kom til høring hos Arbejdsmarkedchefen

Som starter efter 10 sek med at sige til mig

1:
At når jeg selv søger om førtidspension, skal jeg havde en dødsdom hængene over hovedet for at få det
2:
At folk med rygproblemer er deres egen skyld når de går til kiropraktor og fysioterapeuter, som kun gør det værre
3:
Om jeg for ******* troede at kommunen kunne forsørge mig resten af livet med en førtidspension, når sådane rygproblemer plejer at gå over af sig selv
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 13:33   #43
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du ender med, at skal i en ny afprøvning, så bør du gribe det lidt anderledes an.

først og fremmest, så bør du skrive en udførlig dagbog, som du sender til sb og jobkonsulent hver uge, benyt f.eks. denne model, som jeg selv havde god gavn af: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog

Lad værre med, at tage mere medicin, medmindre det er aftalt med lægen, og i så fald skal det fremgå af din dagbog hvad du gør.

I stedet for enten at øge medicin eller stoppe helt efter få dage, så bør du møde hver dag, i henhold til jeres aftale, men sig fra og gå hjem når ikke kan klare mere.

Dette skal også fremgå af dagbogen.

Inden man starter i en afprøvning kan det være en god idé, at spørge sb eller jobkonsulent hvad man skal gøre, hvis man en dag ikke kan klare de aftalte timer, så man ikke risikerer, at gøre noget forkert.
Har lavet en dagbog som du beskriver og den fik sagsbehandleren sammen med progressionsrapport og jeg tror ikke at jeg kommer i flere arbejdsprøvninger, kunne forstå på sagsbehandler at hun mente at det var nytteløs og sikkert også derfor hun mente at jeg skulle havde lavet en afklaring af min arbejdsevne hos lægen, som jeg har fået og er blevet sendt til kommunen
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 15:55   #44
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Jang

Jeg har også haft borgerrådgivningen ind over min sag engang. Det eneste jeg fik ud af det var medhold i klagen, og at det var "beklageligt", det der var sket.

Jeg følte mig total til grin. De giver mig ret, men retter ikke op på fejlen. At sige noget er "beklageligt" kan jeg jo kun bruge til at tørre ... i!

Og så skete der ikke mere der.
Eller jo, der skete selvfølgelig det, at min sag blev total syltet, blev truet med at tage min kontanthjælp, hvis jeg ikke rettede ind, fik en endnu værre sagsbehandler end hende jeg oprindeligt havde klaget over.

Tak for ...., siger jeg bare. Og klage igen, nej, de står jo ikke til ansvar under nogen lovgivning.

I Sverige bliver en sagsbehandler fyret tredje gang personen får en klage.

Så det jeg vil sige er, at Forbundet kan aktivt hjælpe dig, hvor det er mit indtryk borgerrådgivningen er mere passiv.

VH Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 17:27   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jang Se meddelelser
Har lavet en dagbog som du beskriver og den fik sagsbehandleren sammen med progressionsrapport og jeg tror ikke at jeg kommer i flere arbejdsprøvninger, kunne forstå på sagsbehandler at hun mente at det var nytteløs og sikkert også derfor hun mente at jeg skulle havde lavet en afklaring af min arbejdsevne hos lægen, som jeg har fået og er blevet sendt til kommunen
Super fint.

Men hvis et eller andet glipper, så du alligevel skal i en ny afprøvning på et eller andet tidspunkt, så skriv om det herinde, så du er sikker på, at gøre det hele rigtigt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 18:09   #46
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Super fint.

Men hvis et eller andet glipper, så du alligevel skal i en ny afprøvning på et eller andet tidspunkt, så skriv om det herinde, så du er sikker på, at gøre det hele rigtigt.
Det er virkeligt vigtigt at man får skrevet også når man har ondt og er midt i "det". Man er tilbøjelig til at skrive dagbogen senere på dagen eller når det lige passer og så kan man glemme rigtig mange vigtige detaljer. Det lærte jeg i al fald ved mine arbejdsprøvninger og dagbogsskrivninger.

Jang har du været på afprøvning ved et REVA center? Det var "dråben" i min sag, blot med 4 ugers afprøvning..

Kan du ikke lave et kronologisk overblik over din sag og hvor den vitterligt er pt. Ved det er hårdt med det nye regler, men det kunne være rart med et overblik. Husk, du skal ikke holde af dine sagsbehandlere, du skal samarbejde med dem såvidt muligt, men naturligvis også stille krav. Spændende med din sygedagpenge sag (som jeg er lidt god til ;-)) Hvad er status der?

Og Jang, så er vi alle for øvrigt noget klogere end vores læger og sagsbehandlere ikke mindst, men det er dælme dem vi skal få til at forstå os, så husk på at give efter en gang imellem ;-)
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 24-03-2013 kl. 18:23.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 18:26   #47
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frida Se meddelelser
Hej Jang

Jeg har også haft borgerrådgivningen ind over min sag engang. Det eneste jeg fik ud af det var medhold i klagen, og at det var "beklageligt", det der var sket.

Jeg følte mig total til grin. De giver mig ret, men retter ikke op på fejlen. At sige noget er "beklageligt" kan jeg jo kun bruge til at tørre ... i!

Og så skete der ikke mere der.
Eller jo, der skete selvfølgelig det, at min sag blev total syltet, blev truet med at tage min kontanthjælp, hvis jeg ikke rettede ind, fik en endnu værre sagsbehandler end hende jeg oprindeligt havde klaget over.

Tak for ...., siger jeg bare. Og klage igen, nej, de står jo ikke til ansvar under nogen lovgivning.

I Sverige bliver en sagsbehandler fyret tredje gang personen får en klage.

Så det jeg vil sige er, at Forbundet kan aktivt hjælpe dig, hvor det er mit indtryk borgerrådgivningen er mere passiv.

VH Frida
Den borgerrådgiver jeg har i min kommune lyder til at være meget interesseret i min sag, men om han kan gøre noget hvis det går helt skævt med kommunen, ved jeg så ikke

Hvis min kommune begynder at true mig med at jeg skal rette mig ind, så skal de få at se hvad jeg er i stand til, med eller uden ondt i ryggen, men det har de da ikke gjort endnu, men de har forslået mig om jeg ikke bare ville være i fred med min kontanthjælp, men gu vel jeg da ej, når jeg er fuldt ud berettiget til en førtidpension

Men synes ikke rigtig at jeg kan finde et sted hvor det står hvor meget det koster at blive passiv medlem af forbundet?, f,eks 3F, som jeg har været medlem af engang, da jeg arbejdede som katonage-arbejder

Sidst redigeret af jang; 24-03-2013 kl. 18:29.
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 18:37   #48
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Det er virkeligt vigtigt at man får skrevet også når man har ondt og er midt i "det". Man er tilbøjelig til at skrive dagbogen senere på dagen eller når det lige passer og så kan man glemme rigtig mange vigtige detaljer. Det lærte jeg i al fald ved mine arbejdsprøvninger og dagbogsskrivninger.

Jang har du været på afprøvning ved et REVA center? Det var "dråben" i min sag, blot med 4 ugers afprøvning..

Kan du ikke lave et kronologisk overblik over din sag og hvor den vitterligt er pt. Ved det er hårdt med det nye regler, men det kunne være rart med et overblik. Husk, du skal ikke holde af dine sagsbehandlere, du skal samarbejde med dem såvidt muligt, men naturligvis også stille krav. Spændende med din sygedagpenge sag (som jeg er lidt god til ;-)) Hvad er status der?

Og Jang, så er vi alle for øvrigt noget klogere end vores læger og sagsbehandlere ikke mindst, men det er dælme dem vi skal få til at forstå os, så husk på at give efter en gang imellem ;-)
Ja, jeg har været i en forrevalidering på REVA i 4 mdr

Sygedagpenge-sag : Ligger for anden gang hos ombudsmanden, som nu er en kvinde

Jeg skal prøve lidt senere at lave en kronologisk overblik over mit forløb
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 19:17   #49
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jang Se meddelelser
Ja, jeg har været i en forrevalidering på REVA i 4 mdr

Sygedagpenge-sag : Ligger for anden gang hos ombudsmanden, som nu er en kvinde

Jeg skal prøve lidt senere at lave en kronologisk overblik over mit forløb
Jang, hvis du har et problem med kvindelige sagsbehandlere, så må du jo sige til også her, jeg/vi kunne jo være en af dem
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 24-03-2013 kl. 19:27.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2013, 19:32   #50
jang
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-07 2010
Indlæg: 43
Styrke: 14
jang er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jang, hvis du har et problem med kvindelige sagsbehandlere, så må du jo sige til også her, jeg/vi kunne jo være en af dem
Nej nej, det har jeg skam ikke, ville bare påpege at det nu var en kvinde der er ombudsmand nu , den sidste ombudsmand der så på min sygedagpengesag var jo en mand (tror det var, Hans Gammeltoft-Hansen)
jang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension