K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2005, 23:24   #31
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Fleksjob og timer ?

Citat:
Hejdien skrev:
Citat:
Stella skrev:

Citat:
Jeg tror der kommer reformer af fleksjobordningen i løbet af de næste par dage.

Og det bliver ikke til det bedre for de der ikke får et fleksjob.

følg med i nyhederne omkring velfærdskommisionens rapport !!!

Jeg er dødtræt af at blive nedgjort af regering og DA...vi burde protestere mod den hetz der har været imod fleksjobbere.:@

Ja det kan godt være nogle mener jeg er grov, men jeg er bitter over den hetz der er mod folk der har gennemgået undersøgelser og faktisk er ude af stand til at arbejde fuldtid og det er rigtigt !

Der er noget helt galt i det samfund der ikke anerkender at en del mennesker blir syge.....!!!!

Jeg går bestemt ikke ind for Hjorts pisk mod dem der har en krop der ikke er så god mere...:@ Jeg er rigtig godt gal på regeringen.

Man kan kun håbe på de selv prøver lidt af deres egen medicin.

Hej Stella..

Jeg forstår om nogen din vrede, der er ikke noget mere dødsygt end at rende hjemme år efter år, eller at se at ens økonomi langsomt og sikkert udhules

Hvis det kan være dig nogen trøst så syntes jeg ikke at du er grov og kan så sandelig godt følge dig i at du er træt af den hetz der køres på fleksjobber pt...

Det kunne være en god ide at følge folketingsdebatterne især når nu velfærdskommisionen kommer med deres udspil her den 7 december, desværre tror jeg at det har været placeret i Claus Hjorts underlige hovde at der skulle gøres noget ved fleksere et stykke tid.....

Jeg syntes også at der skulle gøres noget drastisk ved den store mængde fleksere der er ledige, og mit forslag til regeringen ville helt klart være den at man fik ryddet ud i rækkerne...

Hvad ligner det at der render fleksere rundt der simpelthen er så dårlige at de går i panik om tanken ved job..
Giv dem dog den førtidspension de gerne vil have, og skaf så os andre fleksere et job.
Jeg kunne tænke mig at vide hvor mange ledige fleksere der reelt er ?
og hvor mange der i virkligheden er førtidspensionister på en discount ordning :|

Problemet er nok også at vi ikke er nok fleksere der råber op... se bare på lafs .. der er over 45000 fleksere alligevel har de kun lidt over 1100 medlemmer, hvor er alle de fleksere henne...

Kig på besøgstallet på siden her... behovet for at samle fleksere er enormt...

Tænk dig et problem regeringen ville få. hvis alle de såkaldte svage

Fleksere, arbejdsløse, førtidspensionister, folkepensionister..
Slog sig sammen... Problemet er at når vi sidder og råber op i små fraktioner over hele landet så høres vi ikke...

Vi er ikke nogen trussel for regeringen, vi er bare nogen man kan vade hen over for at få vores højtbesunget velfærdssamfund...

Men undskyld mig, jeg har altid troet at et velfærdssamfund netop skulle hjælpe dem i samfundet der ikke var så heldige at de havde et job, et helbred, og hvad ved jeg....

Men men man kan jo bare håbe at vi en dag bliver så mange der kan finde ud af at råbe op på samme tid.
Og kommer alt igennem som regeringen ønsker så har vi snart også de unge med os....

For nu er det jo deres tur til at stå for skud...
Tre års su også er det slut...

Syntes at vores samfund er ved at udvikle sig og efterhånden er en falliterklæring...

Så jeg forstår din harme... :@:@
Og jeg giver dig helt ret

tak for dit svar...lad os nu se hvad der sker...ville lige sige jeg har læst dit svar B):@
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2005, 23:40   #32
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Fleksjob og timer ?

Citat:
PiaB skrev:
Hej Stella!!

Tror ikke du læste helt hvad jeg mener vedr. personer der gennem sit liv har valgt at forsørge sig på deltid. Jeg taler udelukkende om almindelige raske mennesker også enlig mødre. Nu er jeg selv enlig mor, arbejder 37 timer ugentligt plus jeg arbejder 5 timer om ugen i hjerneskadeforeningen som frivillig (I kan faktisk se mig derinde på hjemmesiden www.hjsf.dk, under om foreningen og derefter under administration, som kommer jeg frem som nr. 3).

Men jeg mener 100% at der skal være forskel på personer der gennem deres liv har valgt at arbejde deltid - skal ikke "belønnes" med at kunne få løn for 37 timer fordi de er blevet syge. Hvis en person har arbejdet 37 timer, bliver syg, vælger at gå ned i tid uden at indblande kommuner m.v. ind i det, og så senere søger et fleksjob, skal der selvfølgelig tages hensyn til dette - ingen tvivl om det.

Men såfremt man gav en person der har valgt deltid hele deres liv - ville en sådan person være bedre stillet end den person der har arbejdet 37 timer hele deres liv - og det synes jeg er uretfærdigt!!

Kh Pia

Jow....hvis det er en person der har arbejder på deltid HELE sit voksne liv på en virksomhed og så bliver ansat i fleksjob med fuldtid i samme sted....måske er der et hul.... ? Men det er forvirrende fordi det ikke siår i loven....endnu ?
Jeg har aldrig hørt om det...B) godt ord igen
Jeg læste om folk der aldrig havde været sygemeldt før de fik et FJ ?
Men det er vel arbejdsgiverne i sidste ende der så bruger den ordning på et lidt falsk grundlag ! Jeg håber bare ikke det skal gå ud over dem der har fysiske problemer og har fået FJ efter lang sygemelding
Pia hvad tror du der kommer fra Hjort der vil ændre ordningen?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2005, 02:46   #33
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fleksjob og timer ?

Ved godt at jeg ikke hedder Pia

Men jeg har hørt en lille fugl synge om at han vil tage hensyn til sådan noget med socialeforhold..

Ergo, kan man bevise at man er gået ned i tid pga helbredet så skal man ikke have løn for deltidsjob men for fuldtids job..

bliver det sådan at ens socialeforhold ændre sig (feks at man bliver skilt) så skal der tages hensyn til det, og det skal kunne medføre at man går op til en fuldtidslønning...

Og se det lyder jo meget godt, men så er det at man igen kan blive nervøs over hvordan det vil blive tolket i de forskellige kommuner
  Besvar med citat
Gammel 30-11-2005, 23:34   #34
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Fleksjob og timer ?

Jeg tror det samme som Hejdien!

At der efterfølgende vil blive taget hensyn til sociale forhold, er jeg dog usikker på, han er jo hård - den kære Frederiksen - men ihvertfald tror jeg at udspillet bliver, at hvis man har arbejdet som deltidsansat uden helbredsmæssige problemer, så skal man også have tilbudt en deltidsansættelse i et fleksjob.

Kh Pia
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2005, 10:28   #35
jcdk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Lokation: silkeborg
Indlæg: 19
Styrke: 19
jcdk er ny på vejen
RE: Fleksjob og timer ?

Hej
Jeg kan se der er meget blandede meninger vedr. flexjob fuldtid/deltid.
Jeg ved at der er mange som vælger at gå ned i tid mens deres børn er mindre for senere at gå på fuldtid igen , hvad nu hvis en sådan person er uheldig at blive syg i den periode, skal vedkommende så straffes resten af livet med kun at kunne få et deltidsarbejde, blot fordi vedkommende tænkte på sine børn mere end sin økonomi ?
Jeg tror ikke at det er så mange der har arbejdet på deltid og kommer på fuldtid i flexjob at det er noget problem, men hvis det skal indføres i flexjob sammanhæng hvad så med førtidspension ? Skal man så kun have en halv pension hvis man har arbejdet deltid ? Hvad med dem som har haft mere end fuldtid før de blev syge ? Er det ikke lige så uretfærdigt ? Jeg hører til den sidste kategori og det kan altså også mærkes økonomisk
Mvh. Jørgen
jcdk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2005, 00:50   #36
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Fleksjob og timer ?

Man kan vel sige, at det at man vælger at arbejde mere end 37 timer, er jo ens eget valg - det er som regel selvstændige der tager dette valg eller valg og valg, det kan jo være nødvendigt når man skal have en forretning op at køre!!
I den gamle pensionslov, fik man pension efter hvor meget man havde arbejdet, det gør man ikke efter den nye pensionslov, der får man et fast beløb.

Men ja, der er nogle der vælger at arbejde deltid pga børn, man kan så sige, at de har gjort det fordi de åbenbart har haft mulighed for det, og det er det valg de har taget. Så er der dem der ikke har haft mulighed for det, og har været nødt til at abejde 37 timer - de bliver jo så "straffet" kan man sige, fordi de ikke har haft muligheden for at gå på deltid - sådan er det både den ene vej og den anden vej!!
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2005, 12:05   #37
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Fleksjob og timer ?

Jeg faldt lige over det her ved et tilfælde det er fra HKs side og nok værd lige at andre ser i denne tråd

Kommunal vejledning om fleksjob undersøges

En højesteretsdom om en kommunes rådgivning af en fleksjobber får nu Arbejdsmarkedsstyrelsen til at bede kommunerne om at undersøge, om der er grundlag for erstatninger i andre sager om deltidsansatte i fleksjob, fordi kommunen ikke har vejledt de pågældende korrekt om, at de havde mulighed for at få et fleksjob på fuld tid.

Reglerne om fleksjob trådte i kraft i 1998. Det betød blandt andet, at personer med nedsat arbejdsevne, som var ansat i beskyttede stillinger med 50 procent af lønnen fra det offentlige, blev omfattet af reglerne om fleksjob.

Som noget nyt fik ansatte i fleksjob ret til et tilbud om fleksjob på fuld tid, selv om de som følge af nedsat erhvervsevne kun kunne arbejde på fuld tid for nedsat kraft eller på deltid for fuld kraft.

Denne mulighed har en kommune undladt at oplyse en person om i forbindelse med, at vedkommende overgik fra en beskyttet stilling til et fleksjob.

Det er ifølge Højesteret ansvarspådragende for kommunen, og den pågældende fik tilkendt en erstatning, som økonomisk stiller vedkommende lige så godt, som hvis kommunen havde vejledt korrekt.

Derfor vil Arbejdsmarkedsstyrelsen nu have et overblik over, hvor mange af den slags sager, der ligger i kommunernes arkiver. Styrelsen har til hensigt at lægge brevet til kommunerne ud på hjemmesiden www.ams.dk
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob på 25 timer? Mani Spørgsmål ang fleksjob 8 02-02-2012 22:33
Fleksjob 20 timer supersus Spørgsmål ang fleksjob 19 10-01-2012 12:48
Fleksjob på 12 timer Anne-Britt Spørgsmål ang fleksjob 26 01-11-2009 20:36
Fleksjob med fx 28 timer? Xeva Spørgsmål ang fleksjob 10 27-01-2009 12:37
fleksjob- timer jamen Spørgsmål ang fleksjob 14 15-11-2008 13:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension