K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2011, 11:53   #11
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Vil ønske dig en masse held og lykke med mødet idag.

Det er desværre ikke første gang at jeg hører om en flexer på et plejehjem, der fylder mere og mere på så flexéren ikke kan holde til det. Tror at de plejehjem ved for lidt om hvad flex er, og hvad skånehensyn er måske det skulle skæres ud i pap for dem.

De skal overholde dine skånehensyn, og det gør de jo ikke her.

De kan ikke smide dig på kontanthjælp, hende jeg kendte der endte med at stoppe/blive fyret på et plejehjem, hende fandt de et nyt flexjob til. Så kan plejehjemmet ikke acceptere dine skånebehov ja så må jobkonsulenten finde et nyt flexjob til dig.
Det er da en grotesk historie, igen igen... når krybben er tom, ja i kender ordsproget..

Lur mig om ikke der også ligger noget misundelse fra de øvrige ansatte bag.. før har man godt villet hjælpe.. men nu bliver alle presset oppefra, og så er der nogen der finder det urimeligt at vi fleksere får samme løn men har færre timer... øv.. og så går snakken, og typisk er holdningen: når hun/han får det samme som mig så skal de lave det samme..

Står pt. uden mit fleksjob (venter på snarlig operation), men i mit forrige job, var der også den slags fnidder blandt de andre kolleger. Ikke når man spurgte dem direkte, uha nej så var der ikke det de ikke kunne gi' en hånd med hvis det var for tung eller lignende, og jeg var faktisk rigtig mange gange en time ekstra for at få alt til at glide (af ejen vilje, og uden at gi' mig større gener) andre gange fik jeg så en xtra fridag, det fungerede fint, indtil der skal spares, så var der ikke det de andre ikke var utilfredse med, medhensyn til hvad jeg kunne og ikke kunne...

Der kom der da også spydige bemærkninger som f.eks, det med at vi fik samme løn, lige løn for lige arbejde osv. jeg havde fagforeningen ind over, for jeg gider sgu' ikke skulle kæmpe med idioter, ved siden af sygdommen.

pøj pøj, med dit møde, håber din konsulent ikke er af den "medløbende" type, der bare retter ind og taler efter din leder.

Der er alt for mange "konfliktsky" sagsbehandlere, konsulenter osv..

held og lykke

glæder mig til at læse hvordan det gik...
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 15:30   #12
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Tusind mange tak for de pæne ord det varmer virkelig meget,det gik detsværre ikke så godt til mødet i dag jeg døjer meget med min psyke i tiden og faldt grædende sammen pga at de presser mig,og siger at de ekstra stuer de kan ikke tages fra dig og sådan er det bare.kan du ikke klare de ekstra opgaver bliver vi nød til at sige dig op og ja min jobkonsulent snakker virkelig som hun har forstand på åhh gud.

vi skal så have møde igen på Torsdag.

jeg er nået dertil at jeg ikke ved om jeg kan klare at være på arbejdsmarkedet.

knuss og tak for stor forståelse.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 15:33   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Tusind mange tak for de pæne ord det varmer virkelig meget,det gik detsværre ikke så godt til mødet i dag jeg døjer meget med min psyke i tiden og faldt grædende sammen pga at de presser mig,og siger at de ekstra stuer de kan ikke tages fra dig og sådan er det bare.kan du ikke klare de ekstra opgaver bliver vi nød til at sige dig op og ja min jobkonsulent snakker virkelig som hun har forstand på åhh gud.

vi skal så have møde igen på Torsdag.

jeg er nået dertil at jeg ikke ved om jeg kan klare at være på arbejdsmarkedet.

knuss og tak for stor forståelse.
Jeg synes du skal klage over sagsbehandlingen til jobcenterchefen i dit jobcenter! De skal lige passe på med at lade dig overtage flere opgaver.

Og evt. kontakte din centerchef, hvis du kan (ved ikke om du snakker godt med denne)

Det er ikke dig, der er noget galt med... Men det er bare manglende forståelse, det handler om her... Og få fagforeningen med i det her! Evt. tage dem med som bisidder på torsdag! (kan ikke huske, om du er i fagforening).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 15:47   #14
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Tusind mange tak for de pæne ord det varmer virkelig meget,det gik detsværre ikke så godt til mødet i dag jeg døjer meget med min psyke i tiden og faldt grædende sammen pga at de presser mig,og siger at de ekstra stuer de kan ikke tages fra dig og sådan er det bare.kan du ikke klare de ekstra opgaver bliver vi nød til at sige dig op og ja min jobkonsulent snakker virkelig som hun har forstand på åhh gud.

vi skal så have møde igen på Torsdag.

jeg er nået dertil at jeg ikke ved om jeg kan klare at være på arbejdsmarkedet.

knuss og tak for stor forståelse.
Sender lige et stort ♥ i din retning...

Hmm... den jobkonsulent skulle næsten selv ud i arbejdsløshedskøen... nå men det hjælper dig jo ikke lige pt...

Bed din jobkonsulent om at mødes med dig 10 min før mødet på torsdag... og forklar hende så at hun skal sørge for at dine skånehensyn bliver overholdt... og hvis hun ikke gør det, så vil du gå videre med en klage over hende...

Jeg var selv en af dem, som blev alt for længe i mit arbejde.. jeg elskede det... men det var de sidste år, som ikke var gode for mig .. men det er noget jeg kun kan se i bagspejlet.. og så på alle de smerter jeg har i mit skrog.. + stress og udbrændthed...

Jeg ved at det føles som et nederlag at blive fyret.... men hold fast i at du ikke magter at klare de ekstra stuer .. som heller ikke er med i dine skånehensyn... Hvad bliver det næste som de pålægger dig??
Det er ihvertfald ikke ok at du skal blive mere syg af at påtage dig det ekstra arbejde..

Har du en god læge .. så vend hele situationen med vedkommende.. måske er en sygemelding på sin plads...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 16:00   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har du ikke en bisidder der kan tage med dig, så du ikke er så alene??

Meget enig med Curls, få fat i jobcenterchefen, for det her må da bremses.


Aldrig har jeg hørt noget lignende, du kan klare jobbet, du har jobbet, du har arbejdet der i 2 år....og må nu genoverveje arbejdsmarked fordi de presser dig!? Jeg er dybt rystet. Det er dem der er forkert på den, ikke dig!!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 16:10   #16
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Lige et mega for hvad i alverden foregår der lige...

Der er ingen der der får fleksjob med henblik på at ende på et normalt 37 timer job, der må være noget vedkommende slet ikke har styr på.
Har du været ansat i min. 9 mdr. hvad du jo har, så kommer du på ledighedsydelse, den dag du evt. bliver fyret, men siger du selv op uden en meget god og af jobcentret godkendt grund kan du ryge på kontanthjælp.
For mig lyder det som om vedkommende håber på at kunne "true" dig til at arbejde som din arbejdsplads vil have, ved at sige du ryger på kontanthjælp, eller bliver fyret..... prøv ikke at lade dig gå på af dette pjat..
Hvis din arbejdsplads ikke er tilfreds med det du kan, kan de jo bare fyre dig, sværer er det heller ikke, det er ikke det sjoveste, hvis man ellers er glad for sit job, men det kan være den bedste løsning for dit helbred...
Som Lunasdatter skriver, er det måske på tide med en sygemelding, for at du ikke skal helt ned med nakken.
Held og lykke
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 17:48   #17
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Jeg er detsværre ikke med i en fagforening.Har været med i HK forøvrigt en god fagforening men de tager sig jo kun af butik og kontor.

Jeg glemte helt at min kordinator foreslår at vi sammen laver en meget struktureret arbejdsplan til mig men det vil jeg jo så ik kunne se at det vil hjælpe ret meget på de ekstra stuer,men har så ikke prøvet det.
vh Katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 18:19   #18
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Smile Havde møde igen i dag.

og det gik for en gang skyld godt,jeg var ved at give min jobkonsulent grå hår i hovedet tror jeg for hun tro virkelig at hun er så klog det da helt utroligt,vi skulle jo finde en afgørelse i dag og jeg ville da være frygtelig ked af og skulle fyres,jeg fik virkelig sagt min mening om tingene.

Vi nåede så frem til at vi laver helt om i min arbejdsplan så de stuer jeg skal have ekstra de bliver delt ud på en om dagen ekstra istedet for så virker det heller ik så uoverskueligt for mig,så håber virkelig at det kommer til og gå.

Min jobkonsulent bliver jo selfølgelig ved med at jeg skal op på 25 timer igen for så kan jeg bedre nå mine rengøringer,men hun kunne glemme det kunne hun jeg slog i bordet og sagde nej så nu bliver jeg på de 20.

min djobkonsulent ved detsværre alt alt for lidt om flexjob eller os bliver hun presset af chefen ved det ik,men hun sidder og bilder mig alt muligt ind,hvis jeg blev sagt op så røg jeg på kontanthjælp da jeg så ikke længere så stod til rådighed for et flex job hun er bare for meget

lige lidt opdatering her fra
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 18:42   #19
AAA
Afhængigheds tegn af K10
 
AAAs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2011
Lokation: Djursland
Alder: 51
Indlæg: 384
Styrke: 13
AAA er ny på vejen
Hej

Jeg har læst med på sidelinien ... og godt gået du har slået i bordet ..
AAA er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 21:53   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
min djobkonsulent ved detsværre alt alt for lidt om flexjob eller os bliver hun presset af chefen ved det ik,men hun sidder og bilder mig alt muligt ind,hvis jeg blev sagt op så røg jeg på kontanthjælp da jeg så ikke længere så stod til rådighed for et flex job hun er bare for meget

lige lidt opdatering her fra
Send hende en mail og spørg, om du har forstået hende korrekt vedr. hendes påstand om, at du ryger på kh hvis du bliver fyret fra dit fleksjob.

Hvis du så får det på skrift klager du over det til jobcenterchefen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hmmm... Multe Politik og Samfund 8 22-01-2011 15:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension