K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2012, 15:24   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Efterløn

nu er jeg jo i afklaring til fleksjob.....som gerne skulle ende ud i ca 15-16 timer.

Har den der efterløns opsparring i 3F .

De kloge hoveder siger at i min alder...lige blevet 53 år...så kan det ikk svare sig at melde sig ud og få pengene nu.

Men som jeg har kunne finde ud af...så skal man jo udskyde sin afgang fra arbejdsmarkedet.....og jobbe nogle bestemte antal timer pr. uge som vist er 20 timer.....eller derover.

så får man en pengebonus......men man blir jo os modregnet 64% i sin efterløn når man selv har den opsparing.

Men hvad med de flekser som jobber de 15 timer pr uge...de kan jo ikke opnå de timer der skal til for at udløse den pengebonus....eller hva ?
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 15:39   #2
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
nu er jeg jo i afklaring til fleksjob.....som gerne skulle ende ud i ca 15-16 timer.

Har den der efterløns opsparring i 3F .

De kloge hoveder siger at i min alder...lige blevet 53 år...så kan det ikk svare sig at melde sig ud og få pengene nu.

Men som jeg har kunne finde ud af...så skal man jo udskyde sin afgang fra arbejdsmarkedet.....og jobbe nogle bestemte antal timer pr. uge som vist er 20 timer.....eller derover.

så får man en pengebonus......men man blir jo os modregnet 64% i sin efterløn når man selv har den opsparing.

Men hvad med de flekser som jobber de 15 timer pr uge...de kan jo ikke opnå de timer der skal til for at udløse den pengebonus....eller hva ?
Du skal ikke melde dig ud af ordningen nu. Bliver du fleksjobber så overgår du til fleksydelsesordningen som er for kun fleksjobbere. Det betyder at hvis du er ledig fleksjobber som 60 1/2 årig, så vil du kunne få fleksydelse, som er efterløn for fleksjobbere ellers overgår du til KH eller ægtefælleforsørgelse. Ledighedsydelse kan max. oppebæres til man er 60 1/2 år.

Du får ikke glæde af diverse bonusordninger, desværre - til gengæld kan du fortsætte på fleksjob frem til folkepensionsalderen, hvis du ER i fleksjob når du bliver 60 1/2.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 15:47   #3
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Uanset timetal i et fleksjob, er man jo stadig ansat (og betalt) for 37 timer, hvis man er fuldtidsansat.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 16:48   #4
granny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
granny er ny på vejen
link til vedtaget lov om ændret fleksydelse

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=139972
granny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 17:11   #5
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Men hvad sker der med en flexjobber som nu er i slutningen af 30'erne. Personen har ikke indbetalt til efterlønsordningen. Hvornår kan denne gå på pension? er det ført som 69 årig? eller er der skrappere krav til flexjobbere. Hvis personen bliver ledig inden pensionsalderen kan vedkommen vel stadig få flexydelse eller?
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 17:31   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasmina Se meddelelser
Men hvad sker der med en flexjobber som nu er i slutningen af 30'erne. Personen har ikke indbetalt til efterlønsordningen. Hvornår kan denne gå på pension? er det ført som 69 årig? eller er der skrappere krav til flexjobbere. Hvis personen bliver ledig inden pensionsalderen kan vedkommen vel stadig få flexydelse eller?
Som jeg har forstået det kan du få flexydelse hvis du har været med i efterlønsordningen, men mener at jeg så et sted at der kunne gives dispensation hvis vi kunne nå at indbetale til flexydelse i 15 år. Der står om det i fleksjob pjecen.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 17:45   #7
granny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2011
Indlæg: 10
Styrke: 14
granny er ny på vejen
Den er godt nok fra Skanderborg men reglerne er jo de samme uanset kommune

http://www.skanderborg.dk/Borger/Yde...eksydelse.aspx
granny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efterløn mrsjette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 12-09-2010 14:49
Ang efterløn lola44 Dit og Dat 3 20-07-2010 07:20
Efterløn xlars38 Alt det andet 2 18-07-2010 14:10
Efterløn Tullee Alt det andet 7 17-04-2010 10:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension