K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2011, 09:51   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal bruge din fagforening til at hjælpe med at klage, og fastholde dine rettigheder.

En afklaring af både dit helbred og din arbejdsevne er altafgørende at nå inden du har været et år på sygedagpenge.

Så det gælder også om, at skubbe på en endelig afklaring hele vejen.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 12:39   #12
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Bortfald af 1/3 tilskud

Hej Nana N

Jeg er helt klar over, at man selvfølgelig skal og er forpligtet til at arbejde så mange timer, som man overhovedet er i stand til, men var lige inde og læse noget, måske brugbart for dig, på HK-bladet, som jeg får elektronisk.

Som jeg forstår det der står på deres side, så er der ikke mere noget der hedder 1/3 tilskud mere i flexjob? Er ikke helt klar over om det er vedtaget eller om der bare er snak om det, men som jeg forstår det er dette tilskud bortfaldet.

Der er så nu 1/2 og 2/3 tilskud tilbage i flexjob ansættelse.

Som de skriver, så vil det betyde at kan man arbejde 20-30 timer, så skal man klare sig selv for det, for der kan ikke opnåes flexjob til over 20 timer mere.

Det er ikke for at skræmme, men min oplevelse med "systemet" er desværre, at der ikke bliver oplyst ret så relevante oplysninger.

Kan godt være du vidste det i forvejen, men jeg har selv lige næsten læst det, og vidste overhovedet ikke at det tilskud skulle være bortfaldet, det vil jo få betydning for ret mange mennesker. Er man højtlønnet kan man jo godt kan klare sig for 20 timer, men feks. nedslidte mennesker er jo ofte blevet nedslidte i lavtlønnede hårde fysiske jobs, så de kan jo ikke klare sig for 20 timer i nutidens Danmark, ligegyldigt hvor kreativ man er for at få pengene til at slå til.

Kender selv til alt alt det med at have tusind spørgsmål om sin egen situation, og det "kører og kører" rundt i ens hovede, og man bliver bare så træt af alt den usikkerhed om ens liv.

__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 14:55   #13
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lotte seiersen Se meddelelser
Hej Nana N

Jeg er helt klar over, at man selvfølgelig skal og er forpligtet til at arbejde så mange timer, som man overhovedet er i stand til, men var lige inde og læse noget, måske brugbart for dig, på HK-bladet, som jeg får elektronisk.

Som jeg forstår det der står på deres side, så er der ikke mere noget der hedder 1/3 tilskud mere i flexjob? Er ikke helt klar over om det er vedtaget eller om der bare er snak om det, men som jeg forstår det er dette tilskud bortfaldet.

Der er så nu 1/2 og 2/3 tilskud tilbage i flexjob ansættelse.

Som de skriver, så vil det betyde at kan man arbejde 20-30 timer, så skal man klare sig selv for det, for der kan ikke opnåes flexjob til over 20 timer mere.

Det er ikke for at skræmme, men min oplevelse med "systemet" er desværre, at der ikke bliver oplyst ret så relevante oplysninger.

Kan godt være du vidste det i forvejen, men jeg har selv lige næsten læst det, og vidste overhovedet ikke at det tilskud skulle være bortfaldet, det vil jo få betydning for ret mange mennesker. Er man højtlønnet kan man jo godt kan klare sig for 20 timer, men feks. nedslidte mennesker er jo ofte blevet nedslidte i lavtlønnede hårde fysiske jobs, så de kan jo ikke klare sig for 20 timer i nutidens Danmark, ligegyldigt hvor kreativ man er for at få pengene til at slå til.

Kender selv til alt alt det med at have tusind spørgsmål om sin egen situation, og det "kører og kører" rundt i ens hovede, og man bliver bare så træt af alt den usikkerhed om ens liv.

Hej Lotte.

Det er ret længe siden, at 1/3 tilskuddet røg sig en tur. Det har ikke eksisteret i de 5 år, jeg har været i fleksjob.
Jeg ved det, fordi jeg startede med at arbejde i 29,5 time, og normalt ville det have udløst 1/3 tilskud, men jeg røg på 1/2, da det var kun var dette, samt 2/3 der eksisterede i 2006.
Jeg er så siden kommet på 2/3 tilskud.

Det lyder for mig som om det andet, du taler om med 20-30 timer, nok drejer sig om regeringens netop vedtagne ændring af fleksjobreglerne..og ja, der kommer rigtig mange i klemme. Og det er godt nok ulykkeligt

De to ting har bare intet med hinanden at gøre..som jeg forstår det..

Mvh. Sanne
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2011, 15:10   #14
onmyway
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2009
Lokation: Århus
Alder: 57
Indlæg: 80
Styrke: 15
onmyway er ny på vejen
Hej sannemus

Ups, jeg er sikker på du har ret, jeg har bare lige først læst det fornylig. Har langvarige depressioner, og følger i disse perioder slet ikke med i noget som helst, men tak for dine oplysninger
__________________
Tot
onmyway er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 23:08   #15
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Tak fordi i vil dele jeres viden med mig. Jeg ved ikke om jeg nævnte det tidligere men er erhvervsomplaceret, da jeg ikke længere kunne klare mit daværende arbejde. Arbejdsgi. ville have mig i flere timer og jeg fik det værre i arbejdsprøvningen. Men nu hedder det ikke længere virksomhedspraktik men vjlednings-afklaringsforløb. Hvad betyder det helt konkret.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 01:12   #16
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Hej Nana

Hvis du kan arbejde 20 timer om ugen kan du ikke blive visiteret til fleks, så er det selvforsørgelse så hvis du ønsker et fleksjob skal du maks på 19 timer ugentligt. Desværre er reglerne blevet sådan og hvor mange kan klare sig med en løn på 20 timer ugentligt

Knus Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 18:14   #17
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Tak I søde mennesker herinde. De 19 timer du nævner, er det med pauser eller uden pauser. Dvs effektiv arbejdstid. Dvs jeg er der i 20 timer men arbejder i ca. 18-19 timer. Bliver det også regnet med. Hvad tæller det som. Jeg ved ikke hvordan jeg skal forholde mig til det, da jeg er bange for at jeg ikke kan beholde det arbejde jeg er i nu. Men på den anden side kan jeg heller ikke klare mig økonomisk med de 20 timer. Reelt er det for mange timer jeg er der, men for frygt for ikke få det arbejde presser jeg mig til mere. Er på herrens magt.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2011, 20:50   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nana M Se meddelelser
Reelt er det for mange timer jeg er der, men for frygt for ikke få det arbejde presser jeg mig til mere. Er på herrens magt.
Du skal huske, at hvis du klarer 18-20 timer i en arb.prøvning, så er det det du bliver bedømt på og så forventes det, at du kan klare det fremover.

Der er stor forskel på, at bide tænderne sammen og give den en skalle i de 3 mdr. en arb.prøvning oftest varer og så på, at skulle klare det samme måned efter måned, år efter år.

Tænk dig rigtig godt om.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 17:07   #19
Nana M
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2011
Indlæg: 54
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Nana M er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar, men jeg er lidt i tvivl. Kender nogen der på 20 timer med fleks. ? hVordan er det så med selvforsørgelse. Er det noget nyt at grænsen går til 19 timer. De der 20 timer er med pauser. Vil det også betragtes som 20 effektive timer, eller beregner man kun de timer jeg reelt arbejder. Håber nogen kan svare på det. Er lidt forvirret, og kan ikke rigtig overskue tingene mere.
Nana M er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2011, 17:19   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er ingen lov om timer
men hvis du har arbejdet fuld tid før du blev syg
så ja får du suppleret op til de 37 timer
kender dog ikke beløbet
alså en arbejdsgiver betaler for de timer som stå som skånebehov
og kommunen betaler resten
det kan dog ikke betale sig for en arbejdsgiver og ansatte en under 12.5 om ugen
så hvis du ligger på mellem 15-20 timer om ugen, er der ingen problemer

din sagsbehandler skriver dette
Men sagsbehandleren nævnte det kort under mødet at det var den rette vej imod revalidering

så er det desværre meget op af bakke

så der mangler måske noget læge dokumentation i forhold til flex

det sidste møde jeg var til, sagde den nye sagsbehandler efter 30 sek, det er en pensionsag

der er en kæmpe forskel på revalidering og flexjob
da en revalidering betyder at du kan uddanne dig til noget andet og som du måske bedre kan klare
Men det er alså meningen at du skal ud på det almindelig arbejdsmarkedet igen

så den skal du tænke godt og grundig over

Sidst redigeret af MTVRV1; 23-06-2011 kl. 17:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål vedr. psykolog seifert Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-08-2013 21:05
Spørgsmål vedr. arbejdsprøvning/flexjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 18 17-12-2011 17:50
Spørgsmål vedr. Atp Supp Harberger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 04-01-2011 18:41
Spørgsmål vedr. kommunens ret sydfyn5700 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 03-03-2010 09:43
spørgsmål vedr. § 18. Buller1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 04-02-2010 12:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension