K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2011, 16:43   #31
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Nej pensionsstyrelsen må gerne. Det er som jeg nævnte i tidligere indlæg til Karo, at der er en registerkøring. Der er en lovgivning, der siger, at de må det i pensionsstyrelsen.

Kommunen kan kun med borgeres samtykke. Det skal de nogen gange, hvis en sag handler om økonomi. Og det kan være nødvendig, hvis en borger vil have en ydelse udbetalt, såsom kontanthjælp eller som helbredstillæg, da det her også er en borgers økonomi, det handler om - om hvor meget de har på kontoen.
Det er jo ikke noget med registersammenkøring... lovforslaget går ud på at pensionsstyrelsen (de offentlige myndigheder)... hvis de selv bestemmer at der er mistanke... så kan de gå ind og kigge på oplysninger på kolks konti...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 16:49   #32
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Nej pensionsstyrelsen må gerne. Det er som jeg nævnte i tidligere indlæg til Karo, at der er en registerkøring. Der er en lovgivning, der siger, at de må det i pensionsstyrelsen.
Derfor tror jeg gerne at også andre ydelser, som fks. børnepenge, vil give pensionsstyrelsen en mulighed/adgang til den kontrol.

Men alt i alt så tror jeg, at det er dagpenge- og kontanhjælps modtagere som blive kontrolleret på den måde, samt de førtidspensionister og folkepensionister som bor udenfor EU lande.

Os andre vil høre under en "stikkotrol", lidt som i Lotto.

Dette giver en forklaring:
http://www.penst.dk/da/Om-Pensionsst...sstrategi.aspx

Sidst redigeret af Karo; 08-05-2011 kl. 17:04.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 17:09   #33
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke hvad de har i kikkerten Karo...
men nok nogen af de ting du nævner...

Men det er jo princippet der giver anledning til at datatilsynet er bekymret... for hvad bliver det næste de kan gå ind og snage i .... dette er jo kun begyndelsen på en lang glidebanetur hvor de offentlige myndigheder har direkte adgang til alt....

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2011, 17:18   #34
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
...
Men det er jo princippet der giver anledning til at datatilsynet er bekymret... for hvad bliver det næste de kan gå ind og snage i .... dette er jo kun begyndelsen på en lang glidebanetur hvor de offentlige myndigheder har direkte adgang til alt....

...
Selvfølgelig er det bekymrende. Jeg vil hellere ikke være overrasket hvis det næste blive kommunens/pensionsstyrelsens adgang til lægernes elektroniske journaler med alle helbreds oplysninger. Især førtidspensionister som fik sin pension før 2003 blive tjekket i h.... og r...

"Ved at indsamle og analysere viden om bl.a. pensionisternes adfærd, incitamenter og behov, samt kommunernes praksis og skabes et vidensbaseret grundlag for udvikling af målrettede politiske initiativer."

http://www.penst.dk/da/Om-Pensionsst...sstrategi.aspx

Sidst redigeret af Karo; 08-05-2011 kl. 17:46.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 09:19   #35
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
At bruge medier som sandhedsvidne på virkeligheden, er vidst at skyde over målet, da netop emnet om sociale svindlere, stammer fra VKO.
Medier har ikke resourcer eller vilje til selv at foretage nogen undersøgeler om div påstande fra VKO.

Og meget af kontrollen kan henføres direkte som følge af DFs politik.

De FÅ der svindler med offentlige ydelser, står IKKE mål med omkostninger, eller antal.

Istedet skulle man gå efter storsvindlerne, som er skatteunddragelse, fra virksomheder, og de der tjener mange penge, men LAV skat?

Vedr. kontrol af offentlig myndigheder, er dette netop stikprøver, som UDVÆLGES af kommuner.
De får oplyst en gruppe, feks match 3(fra kontanthjælp), og årgange, derefter Udvælger kommunen selv sagerne.

Min kommune har netop fået godkendelse af SKAT på, at det er OK at de har skrevet at jeg har modtaget et skattefrit pensionsbeløb på 13.050kr?
Fordi det ikke påvirker min årsopgørelses resultat!

Kommunen har anerkendt at jeg IKKE har fået de penge, men de skulle være indtastet som fejl?
Men gad vide hvem der har stukket pengene i lommen?
De skal jo fremgå af et regnskab til risrevision, og det skal jo stemme!
Men det er så OK, at penge åbentbart forsvinder ud af statskassen på denne måde?

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 11:44   #36
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
curls: vi kan IKKE være uenige i, at det er i alles interesse at INGEN snyder!

Personligt kan jeg kun sige, at jeg ALDRIG har oplevet disse snydere(pånær altså dem nord for Whiskybæltet, politikere mv via medierne)

MEN jeg har oplevet en masse mennesker som qua deres sygdom ikke har kunnet få den den hjælp fx de har haft brug for samt manglende info fra det offentliges side, til at få oplyst alt dette.

(apropos vores egen sag, ang udbetaling af ftp/skat = rigtig mange penge som vi er blevet snydt for i næsten 3 år -og skal dertil siges, Sorø Kommune har haft mulighed for at tjekke ALT, vi har intet haft at skjule -men den vej rundt virker det ikke, altså at borgeren kigger systemet over skulderen? Sorry, sidespring )

Det er princippet i det, at regeringen indfører en lov, der tilsidesætter ethvert Retssikkerhedsbegreb for den enkelte og så at sige tramper ind i over en bestemt befolkningsgruppe(mistænkliggørelse!), som nævnt, uf, det gir associationer!

Og nu vil jeg: rest my case (-men håber trods alt, at rigtig mange har fået øjenene op for vores såkaldte "demokrati" og det har givet stof til eftertanke)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 09:16   #37
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Kommune lægger cpr-numre fra klagesager ud på nettet

http://politiken.dk/indland/ECE12774...ud-paa-nettet/

Mon ikke er det en måde at orientere andre borgere om "hvem, hvor, hvad...".
Det er under alt kritik det hier.....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 15:56   #38
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Mon ikke er det en måde at orientere andre borgere om "hvem, hvor, hvad...".
Det er under alt kritik det hier.....
Der står altså, at det er en fejl - det vælger jeg at tro på. Den slags må ikke ske, men sker ikke desto mindre alligevel.
Man skal nok passe på med at se kommunale spøgelser overalt. Det bliver ens færden i systemet ikke nemmere af
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 16:58   #39
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andepigen Se meddelelser
Der står altså, at det er en fejl - det vælger jeg at tro på. Den slags må ikke ske, men sker ikke desto mindre alligevel.
Man skal nok passe på med at se kommunale spøgelser overalt. Det bliver ens færden i systemet ikke nemmere af
Jeg husker at jobcenter i sin tid har påstået både overfor mig og overfor borgerrådgiveren at min ansøgning om førtidspension blev ikke sent videre i systemet ved "en fejl".
Nææ du, det var ikke ved en fejl at disse cpr. nr. blev lagt på nettet, det er jeg sikker på.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må den hekse jagt på kontanthjælps modtagere høre op. Indiansummer Politik og Samfund 37 28-12-2011 20:53
Jagt stop på aktiveringens indre fugl! buster Politik og Samfund 8 24-09-2011 13:52
Beskæftigelsesministerens jagt på socialsvindlere truer privatlivet Webmaster K10 Nyheder 0 06-05-2011 19:10
Startskud til jagt på ftp! buster Politik og Samfund 22 03-02-2011 12:20
Så er jagt sæssonen på flekser sat ind Hejdien Politik og Samfund 13 17-09-2010 14:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension