K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2018, 13:10   #11
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Hej Misty. De snakkede om at jeg ville få besked i min eboks og at jeg skulle give besked når legatet bliver udbetalt så kontanhjælpen for måneden kan blive holdt tilbage.
Det er jo ikke over 10.000 kr så jeg forstår ikke hvorfor de vil trække mig i kontanthjælp
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2018, 13:12   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Vi må se hvad de skriver i e-boks

De vil nok holde kh tilbage, så de kan få dokumentation på hvad du hellers har af formue, og beregne hvad anden formue+legatet, overstiger formuegrænsen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2018, 13:40   #13
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Altså jeg får udbetalt 9000 kr i kontanthjælp, og efter faste udgifter plus mad
og husholdning har jeg vel 1500 kr til tandlæge, transport, tøj osv.

Som jeg kan forstå det lægger de de 10.000 kr til hvad jeg måtte have stående på kontoen og trækker mig ud fra det?

Jeg er sku lidt forvirret, for jeg troede slet ikke at de MÅTTE trække mig, i og med at det er under 10.000 kr og skattefrit og er et legat fra en social organisation

Her er hvad de lige har svaret:

Dokumentatiion på udbetaling 28-08-2018
Der er forsøgt telefonisk kontakt til dig d.d.
Vi mangler dokumentation på selve udbetaling af de 10.000 kr. som du har fået fra
senfølgerforeningen.
Din ydelse 31. august er tilbageholdt.
Hvis ikke du har fået udbetalt beløbet endnu, skal du blot besvare denne henvendelse
og oplyse, hvornår du forventer at få den udbetalt.
Indtægter skal modregnes i den måned, de bliver udbetalt.

De har troet at jeg allerede har fået legatet udbetalt, men det kommer først i denne uge.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2018, 13:46   #14
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Den kh du får udbetalt til at skulle leve for den pågældende måned, er IKKE formue.
Så de 9000 kr du får udbetalt til at leve for i september måned, er ikke formue i september måned. Hvis du gemmer 500 kr af dem til oktober måned, vil de 500 kr være formue i oktober måned.

Din samlede formue må ikke overstige 10.000 kr.
Så lad os sige at du i forvejen har en formue på 3000 kr (f.eks. en opsparing), og får en anden type formue på 8000 kr.
8000+3000 = 11.000 kr, så er samlede formue 11.000 kr. Så overstiger du formuegrænsen med 1000 kr.

Så er det selvfølgelig spørgsmålet om de her penge overhovedet skal ses som formue. Men det argumenterer kommunen forhåbentligt for/imod i deres afgørelse. Og denne afgørelse ville du så evt kunne klage over.

MEN lad os nu sige at legatet er f.eks. 8000 kr, og kommunen så via kontoudtog, kan se at du ikke har andet formue. Så må de selvfølgelig ikke modregne noget
Det skal de lige have mulighed for at tjekke op på. Lige nu ved de jo kun at du får legatet. De ved pt ikke om legat+anden formue, gør om du kommer til at overstige formuegrænsen

Hmm de skriver at de ser det som indtægt....

Synes du i dit svar, selvfølgelig først og fremmest, skal fortælle hvornår du får legatet udbetalt.
I dit svar synes jeg også du skal spørge, hvorfor de mener legatet er en indtægt, og ikke formue, da der er tale om et engangsbeløb.

Skal du egentlig betale skat af legatet?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2018, 14:00   #15
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Nej beløbet er skattefrit og til fysioterapeutisk behandling så jeg kan bibeholde min funktionsevne. Men det er kommunen jo nok ligeglade med

Hov, så først lige dit lange svar mht formue/indtægt. Nu føler jeg mig lidt mere sikker på
at de ikke kan trække mig.
kommunen har tydeligvis holdt min kontanthjælp tilbage for september, da de
har haft den opfattelse at jeg allerede har fået udbetalt legatet.
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2018, 14:21   #16
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Har du set den privatbesked jeg sendte til dig?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension