K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2011, 16:34   #21
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
er glad for jeg har fået diagnoser på jeg er Psykisk syg
er glad for jeg har været indlagt i flere måneder
da det forklare en masse ting, jeg har været igennem hele mit liv
er dog også fysisk syg, men en del symptomer kunne ikke forklares
nu er kommunen begyndt og tage min sag seriøst
flere i min famille er Psykiske syg, så det gør det noget nemmere at forklar
er ved at blive indstillet til bosted, det glæder jeg mig lidt til
er netop også social isolerede.
samt man skal kæmpe mod kommunen om pension
det er ikke nemt og være syg i Danmark

men hvis du har fået det bedre, kan man jo få et skånejob
Jeg er faktisk også glad for at være indlagt, er faktisk stadigvæk indlagt.

Nu er jeg så godt nok "kun" på sygedagpenge og ser bestemt frisk og sund ud. Men hvis nogen spørger, hvorfor jeg er sygemeldt, så plejer jeg at rulle med øjnene og og prikke mig selv i panden.

Det lyder nemt, men jeg tror det handler om at kunne acceptere sig selv og sine særheder.

Du er jo god nok, du har bare en sygdom i hjernen.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 09:50   #22
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Hej alle sammen =)

Jeg har selv en psykisk diagnose...

Jeg flyttede til Fyn for ca 7 år siden fra København pga en kæreste.. forholdet holdt i 2 år hvorefter jeg var alene et par år.. i de år voksede mine symptomer helt vildt jeg var godt klar over at jeg fejlede noget men ikke at det var så slemt og endte med at have selvmordstanker og lukke mig selv inde...

På et tidspunkt begynder jeg at komme på et værested for psykisk syge i Odense og til et julearrangement møder jeg en sød tyrkisk kvinde og vi aftaler at gå i byen sammen efter arrangementet er overstået.. det ender i en i lille flirt den aften og udvikler sig så til et forhold der varede i ca 2 år..

Nu er jeg så alene igen og har fået FP da en psykolog tilknyttet kommunen tilfældigvis så min sag og åbenbart syntes den var interessant det tog 3 konsultationer hos denne psykolog og så var jeg indstillet til FP og 4 måneder senere var den tilkendt..

Jeg var så lykkelig for endelig kunne jeg få den ro jeg altid havde haft brug for omkring mig selv MEN nu er jeg så endt i mit eget FP fængsel jeg kommer stort set aldrig ud mere og når jeg kommer ud er det kun for at handle... jeg har ingen venner i Odense og da jeg ikke kommer ud finder jeg jo heller ingen kæreste =(

Jeg ved ikke hvorfor jeg er endt som jeg er for jeg har alle mulige ideer og drømme om hvad jeg vil men det er bare som om min krop ikke kan eller vil de ting min hjerne vil og jeg er ved at blive SINDSYG af det =) jeg troede at det bare var en fase jeg var inde i efter jeg havde fået FP men nu er der snart gået 2 år siden jeg fik den tilkendt så mon ikke det er noget andet der trykker...

Måske er det simpelthen bare fordi jeg ingen venner eller kæreste har at jeg ikke føler at det giver mening at komme ud ? for jeg har aldrig oplevet at det var så slemt som det er lige i disse tider... jeg er intelligent og følger med i hvad der sker i verden fra mit flyverskjul og skriver på flere medier omkring og om politik og hvad der ellers rør sig i verdenen =P men verdenen er åbenbart ikke interessant nok til at jeg selv vil ud i den...

Er så træt af at være alene !!!
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2012, 23:13   #23
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
jeg er holdt op med at forklare for føler ikke folk der ikke selv har prøvet det forstår.

er begyndt at svare- jeg er hjemmegående grundet en ARBEJDS Skade - og så snakker vi om andre ting.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2012, 20:04   #24
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
hej..

måske du skal gribe det an på en anden måde mht at fortælle folk om det du fejler..

jeg er f.eks blevet tvangsfjernet hjemmefra som 15 årig - men det er bestemt ikke noget jeg fortæller folk ansigt til ansigt.. Fordi der er to muligheder - enten kommer folk med medlidenheds ansigtet og nååå det er synd for dig eller også tænker de så er jeg halv sær og små kriminel.. meget få jeg har mødt er med på at mange er som alle andre men at ens forældre bare ikke har opfyldt opgaven som forældre tilfredsstillende... min veninde jeg har boet på ungdomspension med fortalte hende barn børnehave at barnet havde en slags autist træk - men at han var under udredning.. og at hun har haft en tumult barndom og at hun har boet på børne hjem hele hendes liv.. det resulterede i at børne haven så hende som en uegnet og dårlig mor.. hun er den bedste mor jeg kender..
men det gir igen en forklaring på at hele sandheden ikke altid er en god vej..

jeg har selv diagnoser som PTSD, socialforbi, depression og evt personlighedsforstyrelse.. derudover har jeg fibromyalgi, psoreasis-gigt, kronisk hovedpine/migræne, piskesmælds skader og et ødelagt korsbånd i det ene knæ som ikke kan laves..
Det er mange ting at skulle sige når folk spørger om hvorfor jeg er syg.. jeg fortæller somregel kun folk at jeg har depression, og socialforbi.. og nogen gange PTSD - for at forklare min lidt mærkelige adfærd.. fordi at folk kan forholde sig til depression og nogenlunde til socialforbi..

men fortæller jeg at jeg er mistænkt for at have en personlighedsforstyrelse så løber de jo skrigende bort.. fordi de ikke forstår hvad det betyder - men straks tænker på psykopater som er desiderede farlige for deres omgivelser..

nogen gange fortæller jeg også folk hvad jeg har af problemer i dagligdagen f-eks ifht PTSD'en og så fortæller dem at det er PTSD netop for at de hører hvad problemerne er inden de hører diagnosen - for at de ikke misforstår eller ikke helt ved hvad det er..

Jeg er selv næsten 26 og har meget svært ved at forstå jeg ikke kan det alle andre kan.. eller det som jeg altid har troet og villet.. jeg kæmper nu for at komme i arbejdsprøvning så jeg kan komme lidt videre.. men er virkelig nervøs for om jeg kan stoppe inden det går helt skævt.. netop fordi jeg ikke kan holde til det.. det er noget som kræver bearbejdelse og tid.. længere er den ikke.. nogen kan affinde sig med det med det samme og for nogen tager det år..

så tålmodighed er en dyd.. som de siger..

undskyld det blev så langt.. håber ikke det var vulapyk...
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syg? Så er du nok terrorist! Calem Politik og Samfund 82 18-08-2013 18:58
er du blevet psykisk syg/mere psykisk syg siden du blev sygemeldt Tzari Dit og Dat 15 30-10-2011 20:43
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08
hvordan ser en kommene på en psykisk diagnose MTVRV1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 08-04-2011 15:53
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension