K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-01-2010, 19:58   #1
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Nogen der har været i min situation?

Hej

Jeg er kommet til skade i fritiden, hvordan vil jeg helst ikke komme nærmere ind på. Jeg er off. ansat og er p.t. på deltid, 20 timer er sygemeldt op til 37.

Nu er det sådan at jeg faktisk har været i arbejde siden skaden dog med løbende fravær både fysisk/psykisk. Men har måtte erkende at det at holde sig kørende på piller, for at holde ud at være på arbejde i 37 timer det kan jeg bare ikke mere. Kan man søge et fleksjob? Nogen der ved hvordan man skal forholde sig og hvad proceduren er? Kan man fx. kalde den tid jeg har forsøgt at arbejde , for arbejdsprøvning? Eller hvad gør jeg*?
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 20:19   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er din 'fritidsskade' varig?

Hvis skaden er af sådan et omfang, at du ikke længere vil kunne arbejde hverken fuldtid eller deltid (og dermed blive selvforsørgende eller delvist selvforsørgende), jamen så kan man søge fleks.

Din læge - eller anden behandlende netværk, skal skrive at du ikke længere kan blive selvforsørgende, og så skal de dokumenterer at skaden er varig, og er af sådan et omfang/karaktér at der heller aldrig sker en bedring.

Om du kan bruge nuværende stilling som en arbejdsprøvning, er noget du skal have talt med en sagsbehandler om. Nogen går med til det, og andre gør ikke (hvor i forskellen ligger, ved jeg ikke).

En arbejdsprøvning mht fleks, skal nøje beskrive din arbejdsevne, skånebehov mm.

Det er ikke unormalt at man skal ud i en arbejdsprøvning der ikke har noget med ens eget job at gøre. Dette gør de for at finde ud af, om du kan bevare din arbejdsevne hvis jobbet bliver et andet....

Håber flere kan spæde til.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 20:24   #3
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
kunne jo bare smide håndklædet i ringen og sige jeg vil på deltid, hvis jeg evt. kunne klare det bedre. Men er p.t. deltidsyg og vil da ikke smide min løn væk hvis jeg kunne være berett. til fleksjob.
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 20:29   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
arbejdede også på deltid til sidst og måtte opgive.
men det hedder desværre pension
har desværre ikke hørt om nogen som er kommet fra sit arbejde og direkte over på flex.

for at få flex skal alle behandlingsmuligheder være udtømte, det skal man have lægepapir på. Så det kan være en meget lang vej i dag.

Men det første jeg selv vil gøre, det var at snakke med din fagforening. Der findes også nogle andre ordninger, men dem er jeg ikke inde i

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-01-2010 kl. 20:32.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 20:40   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
kunne jo bare smide håndklædet i ringen og sige jeg vil på deltid, hvis jeg evt. kunne klare det bedre. Men er p.t. deltidsyg og vil da ikke smide min løn væk hvis jeg kunne være berett. til fleksjob.
Lønnen vil nok ikke kunne række til en flekssag, sådan en sag kan tage år at udrede. Det er desværre ikke bare noget man er berettiget til, der skal jo indsamles dokumentationer, lægeerklæringer mm der siger at du ikke kan blive selvforsørgende eller delvist selvforsørgende via deltidsjob...
Og de er strikse mht fleks, det er enormt svært at få fleks i dag, det har vi rigtig mange historier om herinde. Afslag på afslag, selvom folk hverken kan krybe eller gå. Og det er endda folk der ikke har et arbejde.
Så du skal kæmpe endnu hårdere med at overbevise kommunen om, at du aldrig kan blive selvforsørgende, eller kunne bestride et deltidsjob...når du netop ér i arbejde og har omkring 20 timer.
Dén vil de med garanti skulle synke et par gange.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 21:34   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kan sige så meget at du,skal tænke dig godt om inden du går ned i tid hvis du er i a-kassen for bliver du berattede til flex vil du få ledigheds ydelse ,men hvis du vælger at gå ned på del tid,og det viser sig sener at du skal have flex så bliver din ydelse altså laver....selv var jeg delvis sygemeldt i flere månder inden jeg blev fyret ,komunen ville ikk se på om jeg var flex beratigede før jeg blev fyret...da jej blev det gik jeg i a-kassen og sagde jeg ikkk kunne 37 timeer mere og så blev det hele sat igang, med undersøgelser ,arbejdsprøvning....Men hvis du ikk kan klare mere nu så skal du vel sygemeldes helt...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2010, 22:17   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du kan tjekke flere forskellige ting her på siden:

Sygedagpengestop, hvor du måske kan få nogle ideer.

Smertedagbog - der findes et skema du kan printe ud.

OG ellers skrive dagbog over, hvad du magter til hverdag, nattesøvn, træthed, opgaver du må opgive, det huslige osv. osv.

Og så tag efter cirka 14 denne dagbog med til lægen og få en god snak med lægen om fremtiden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Incita, nogen med erfaring der har været der? Evaave Politik og Samfund 42 11-09-2017 16:56
Savner nogen at snakke med i samme situation.... LHE De Unge 1 19-12-2012 15:06
nogen der kender til denne situation fortune Alt det andet 3 28-07-2012 11:28
Nogen der har været hos neuropsykolog? ayla Spørgsmål ang fleksjob 27 23-04-2009 07:21
Ikke nogen stor sympati for Charlotte situation J.B. Dit og Dat 26 02-04-2009 02:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension