K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-02-2012, 10:34   #11
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Det er altid en god ide at være medlem af en fagforening men hvad enten man er eller ej så skal fagforeningen med ind over når man ansættes i fleksjob, det er lov bestemt, nogen gør det så mere kreativt end andre, feks der hvor jeg skulle ansættes der var jeg ikke i fagforening så det eneste fagforeningen ville vide var hvad jeg skulle lave nøjagtigt , så de kunne sammenligne det med lønområder inden for det fag, så sendte de en skrivelse til min chef og kommune med hvad mindste lønnen var inden for mit område, jeg valgte ikke at tage jobbet da jeg fik et mere intressant tilbudt, og der meldte jeg mig så i fagforening , det gjorde at de kom ud på virksomheden, snakked accenitet osv med chef og jobkonsulen .. så jeg tror godt det kan betale sig at melde sig ind, men under alle omstændigheder så skal kommunen sørge for at fagforeningen er med indeover..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 10:52   #12
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Det handler om at fagforeningen er den forhandlinges berettigede part, det er fordi man skal forhandle i forhold til at blive indplaceret så der er klart hvad der er grundløn og hvad der er tillæg.
Arbejdsgivers refusion gives kun til grundløn, men fagforeningen skal også sikre at man får sine tillæg og at arbejdsgiver ikke begynder at lønpresse.

Fagforeningen deltager i forhandlingen, lige så meget for deres egen skyld, så der ikke sker et skred i den måde arbejdsgiver generelt aflønner deres medarbejdere på, i forhold til den overenskomst der findes.

Det er ikke nødvendigt at du er medlem af fagforeningen for at forhandle denne løn, du skal melde dig ind hvis du mener der er andre forhold du kan bruge dem til, hvilket jeg mener der altid vil være når man er i fleksjob.

Der er en der skriver at man først kan få hjælp fra fagforeningen efter et stykke tid... jeg tænker det må være "de gule fagforeninger" og de har jo heller ingen forhandlingsret... så under ingen omstændigheder ville det være dem der går ind i forhandlingerne.
Det vil ALTID være den fagforening der dækker området der er med, om man så synes om det eller ej
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 12:13   #13
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annech Se meddelelser
p.s kan se din lokation er aalborg. Der er jeg også fra.

????????????????


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2012, 12:49   #14
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Normalvis ringer jobkonsulent til den fagforening der har overenskomsten på din arbejdsplads og spørger ind til løn mv, for dit arbejdsområde.

Det vil derefter fremgå af din ansættelseskontrakt, hvem der har overenskomsten.

Har arbejdspladsen ikke en overenskomst med en fagforening, betyder det ikke noget for dig. Du er, ved at være ansat i fleksjob, sikret mht. løn og arbejdsvilkår.

Jeg vil dog råde dig til at melde dig i den fagforening, der har dit kommende arbejdsområde. På den måde er du sikret ved en evt. senere lønstridighed, hvor kommunen ikke kan hjælpe dig. 3000 kr af dit fagforeningskontingent, er fradragsberettiget.

Kommunen tjekker ikke om du nu også får de evt. tillæg og overenskomstmæssige lønstigninger.

Kommer du senere og vil meldes ind, hvis du får omtalte problemer, er det sådan i 3f, hvor jeg er medlem, at der vil sku' betales et procentvis beløb af det du har tilgode hos arbejdsgiver. Du skal først betale når sagen er afgjort.

I et ordinær job, vil man vel heller ikke undvære en fagforening. Ved godt der er nogle der fravælger og kun er medlem af A-kassen.

Der kommer mange i låbet af året til min fagforening for at få hjælp i div sager, så de dårlige arbejdsgivere er derude, man ved aldrig om man render i en af dem.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 07:44   #15
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
i 3f skal der betales et procentbeløb.......
Det er forhåbentlig ikke rigtigt !
Det er jo det rene fusk.... fordi !

Enhver sag der vindes af fagforeningen over en arbejdsgiver er en styrkelse af fagforeningens position overfor alle arbejdsgivere.
At fagforeningen går ind i en specifik sag er til gavn for alle medlemmers fremtid, så arbejdsgiverne ikke bare begynder at give løn som vinden blæser og udenom overenskomsten.

Men tak for advarslen, der er åbenbart en fagforening man skal prøve at gå langt udenom.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 09:56   #16
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Det er forhåbentlig ikke rigtigt !
Det er jo det rene fusk.... fordi !

Enhver sag der vindes af fagforeningen over en arbejdsgiver er en styrkelse af fagforeningens position overfor alle arbejdsgivere.
At fagforeningen går ind i en specifik sag er til gavn for alle medlemmers fremtid, så arbejdsgiverne ikke bare begynder at give løn som vinden blæser og udenom overenskomsten.

Men tak for advarslen, der er åbenbart en fagforening man skal prøve at gå langt udenom.
Det er hvis man kommer "fra gaden" UDEN at være medlem. Jeg synes det er ok, da der klart skal være forskel på medlemmer der betaler hele tiden for at være sikret hjælp. Fagforeningen kan jo også sige nej til at hjælpe, hvis de vil.

Man kan jo heller ikke tegne fx en indboforsikring, EFTER huset er brændt. Det er jo medlemmers penge der bruges i div. sager.

Hjalp en god ven for et par år siden. Han havde lønproblemer i hans fleksjob, et job han har haft i 10 år. Der var flere mangler i hans løn. Fik ham meldt ind i den afd. af 3f han hører til. De skaffede ham 180.000 kr. Det var mangler i 5 år. De brugte lang tid på sagen, det tog et år før han fik sine penge. Det kostede ham 19.000 kr. Tvivler på en advokat ku' ha' gjort det billigere.

Sidst redigeret af Pophår; 07-02-2012 kl. 10:03.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 18:46   #17
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Nå, det er hvis man bruger dem uden at være medlem, så fatter jeg det bedre.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 18:53   #18
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Bare ok, tænkte nok også du havde misforstået det . De 2 gange de har hjulpet mig med dårligere arbejdsgivere, har jeg fået ca. 100.000 jeg havde tilgode, det kostede mig intet. Eller rettere, det kostede mig 750 kr til skifteretten, da de sku melde den ene konkurs med min fuldmagt.

Sidst redigeret af Pophår; 07-02-2012 kl. 20:09.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2012, 19:13   #19
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Men jeg vil så lige fortælle hvor ubehjælpelige de er i HK !
I min opsigelsessag har de siddet på hænderne, dog har jeg haft tillidsmanden til at skrive breve for mig, så det så ud som om det var HK der skrev.

I min sag har jeg selv frem gravet alle juridiske dokumenter som indgår i sagen. jeg har været ude og banke alverden op af usynlige huller i jorden, som kunne bruges som skyts overfor arbejdsgiver.

Hver gang jeg kom til hovedorganisationen sagde de vi ikke kunne komme videre, men jeg kom meget længere end det.
Det jeg har brugt HK til, er i praksis deres brevpapir og en tillidrepræsentant.
Ingen juridisk bistand omkring ulovligheder i at fyrre en fleksjobansat uden anden begrundelse end besparelser.

Fakta er at HK er virkelig stolte af den aftale DE har handlet hjem til mig, fakta er bare at de ikke har undersøgt en klingende bjælle og alt jeg har fået er fordi jeg har været om mig.

Mit trumfkort var så en ombudsmands udtalelse om den sag præcis som min, men det var da i hvert tilfælde ikke noget HK kom på bordet med.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2012, 19:01   #20
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Desværre kan/vil jeg heller ikke anbefale medlemsskab af fagforening. De 3/tre gange jeg selv havde brug for støtte, levede de slet ikke op til nogens forventninger... -og desværre kostede det, den ene gang både arbejde og "blacklistning" indenfor erhvervet, pg.a. deres amatøragtige kompetence og sagsgange

Og desværre, er det også dette negative billed, af; manglende kompetent hjælp, der viser sig når jeg kigger på langt de fleste sager i min omgangskreds !!!


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal jeg melde mig ud af fagforening?. vulkankit Dit og Dat 14 13-06-2013 14:32
Flytning til anden kommune, skal man melde det udover borger.dk som ftp? bakken Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 12-06-2013 13:12
Melde fra DR- Igen at melde fra, jeg tør ikke... Enteneller Alt det andet 3 11-12-2010 11:24
melde sin fagforening af pjuske Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 01-12-2008 21:05
Hvad skal jeg melde mig ind i? Adi Spørgsmål ang fleksjob 4 10-05-2006 16:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension