K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2013, 11:31   #1
ThomasNielsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
ThomasNielsen er ny på vejen
Exclamation Flexjob og firmapension.

Hej.

Jeg var i den situation, at jeg var ansat i flexjob, 25 timer/uge. Jeg gik hen og fik en blodprop i hjertet, det var selvfølgelig frygtelig i sig selv, men da jeg havde indbetalt til en firmapension i godt 14 måneder, der bl.a. havde erstatning ved kritisk sygdom kunne jeg bar vente på en udbetaling...troede jeg. Jeg kontaktede derfor Top Danmark med henblik på udbetaling, og fik så at vide, at jeg slet ikke var tilmeldt ordningen, den ordning jeg havde indbetalt til?? Men for at blive tilmeldt skulle jeg lige pludselig udfylde en 10 årig helbredserklæring og ikke som min brochure over firmapensionen sagde, en 1 årig. Og klart med kendskab på slutningen på historien, nemlig en blodprop i hjertet, så kunne jeg pludselig ikke få alle frønse goderne, nemlig kritisk sygdom, tab af erhvervs evne osv. Så en ulykken kommer sjældent alene. Men kan det være rigtig, at flexjobbere diskrimineres i det omfang de bliver og er der nogen der kende tilsvarende tilfælde??
ThomasNielsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 12:08   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
[QUOTE=ThomasNielsen;286817]Hej.

Jeg var i den situation, at jeg var ansat i flexjob, 25 timer/uge. Jeg gik hen og fik en blodprop i hjertet, det var selvfølgelig frygtelig i sig selv, men da jeg havde indbetalt til en firmapension i godt 14 måneder, der bl.a. havde erstatning ved kritisk sygdom kunne jeg bar vente på en udbetaling...troede jeg. Jeg kontaktede derfor Top Danmark med henblik på udbetaling, og fik så at vide, at jeg slet ikke var tilmeldt ordningen, den ordning jeg havde indbetalt til?? Men for at blive tilmeldt skulle jeg lige pludselig udfylde en 10 årig helbredserklæring og ikke som min brochure over firmapensionen sagde, en 1 årig. Og klart med kendskab på slutningen på historien, nemlig en blodprop i hjertet, så kunne jeg pludselig ikke få alle frønse goderne, nemlig kritisk sygdom, tab af erhvervs evne osv. Så en ulykken kommer sjældent alene. Men kan det være rigtig, at flexjobbere diskrimineres i det omfang de bliver og er der nogen der kende tilsvarende

Hej

Jeg tror det kommer an på hvornår du blev medlem af firmapensionen.

Har du været medlem af firmapensionen fra før du kom i flexjob?
Blev du medlem af firmapensionen samtidig med at du kom i flexjob?

I nogen pensionsordninger (jeg tror de fleste) er det et krav at man IKKKE er bevilget eller har ansøgt om flexjob eller førtidspension ved optagelsen i pensionsordningen. Med andre ord, hvis man ikke er fuldt arbejdsdygtig ved optagelsen, skal det anføres i optagelsesbegæringen.

Blev du rådgivet i forbindelse med optagelsen i pensionsordningen? hvis ja, så må du kontakte rådgiveren, idet denne vejleder med hensyn til at udfylde optagelsespapirer, valg af dækninger m.v. Der kan her være en sag om rådgiveransvar, hvor rådgivningen har været mangelfuld.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2013, 10:53   #3
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ThomasNielsen Se meddelelser
Hej.

Jeg var i den situation, at jeg var ansat i flexjob, 25 timer/uge. Jeg gik hen og fik en blodprop i hjertet, det var selvfølgelig frygtelig i sig selv, men da jeg havde indbetalt til en firmapension i godt 14 måneder, der bl.a. havde erstatning ved kritisk sygdom kunne jeg bar vente på en udbetaling...troede jeg. Jeg kontaktede derfor Top Danmark med henblik på udbetaling, og fik så at vide, at jeg slet ikke var tilmeldt ordningen, den ordning jeg havde indbetalt til?? Men for at blive tilmeldt skulle jeg lige pludselig udfylde en 10 årig helbredserklæring og ikke som min brochure over firmapensionen sagde, en 1 årig. Og klart med kendskab på slutningen på historien, nemlig en blodprop i hjertet, så kunne jeg pludselig ikke få alle frønse goderne, nemlig kritisk sygdom, tab af erhvervs evne osv. Så en ulykken kommer sjældent alene. Men kan det være rigtig, at flexjobbere diskrimineres i det omfang de bliver og er der nogen der kende tilsvarende tilfælde??
prøv at check din fagforening, hvis du er medlem af en sådan, der fik jeg min udbetaling for kritisk sygdom, i forbindelse med blodprop i hjertet.

tror alle forbund har en sådan dækning, den var så "kun" det halve af hvad pensionen ville give, men den var der... jeg er medlem i FOA.
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension