K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2015, 19:11   #11
peterp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
peterp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af energizer Se meddelelser
Altså, jeg har en kreditorbeskyttet konto, som så har et kreditorbeskyttet depot tilknyttet. Det kom naturligt eftersom jeg gjorde dem opmærksom på at jeg bl.a skulle handle værdipapirer derfra.

jeg ringer på det direkte nummer jeg har til investeringslinjen.

under opkaldet, taster jeg mit cpr nr, på den måde har de allerede mine informationer når den går igennem.

i starten gjorde jeg altid selv opmærksom på hvilken konto det drejede sig om, men det var ikke nødvenigt.

ved køb tager de så beløbet, alt incl. (div. handelsomkostninger osv.) dette kan du vælge at betale fra evt anden konto hvis du ønsker), på den kreditorbeskyttede konto, og værdipapiret bliver dernæst "lagt" i det kreditorbeskyttede depot.

ved salg af et værdipapir sætter de hele beløbet ind på den kreditorbeskyttede konto, hvor de står til næste køb eller hvad du nu på et tidspunkt vælger at gøre med kontoen.
Når du hjemtager gevinsten, og den bliver indbetalt på din kreditorbeskyttede konto, bliver det ikke betragtet som blandede midler?

Sidst redigeret af peterp; 08-04-2015 kl. 19:23.
peterp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2015, 20:02   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det gør det ihvertfald hos min bank. Alt som ikke er direkte indbetalt af gammel arbejdsgiver ifht erstatning både som engangsbeløb og månedlig ydelse gør at kreditorbeskyttelsen forsvinder for det hele.

Så det lyder som om bankerne forvalter det forskelligt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 03:22   #13
klavil
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2015
Indlæg: 4
Styrke: 0
klavil er ny på vejen
Hvis jeg var dig, ville jeg snakke med din bankrådgiver. Du kan få en kreditorbeskyttet konto til din erstatning.
Jeg ville sætte pengene i aktier og obligationer i bankens puljesystem og i risikogruppen som nu passer dig. Den laveste giver ca5-6 % og næstlaveste ca 9-10% mere eller mindre. Du kan altid hæve penge mod en lille omkostning på ca 0,15% af beløbet. Sikkerheden er god og renten har været stabil de sidste år efter finanskrisen.
klavil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 07:33   #14
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg har invistereret mine og de står stadig som kreditor beskyttede .

jeg synes nemlig det var en dårlig ide bare at have dem stående , hvor de stort set ingen renter gav .

jeg har Nordea og der er forskellige grupper for frie midler som det vist hedder , alt efter nerver kan man vælge risiko gruppe .

nogle vælger nordnet , eller selv ligge at købe aktier og obligationer , det har jeg ikke forstand på og foretrækker at lade banken gøre det .
mit hedder basis 3 Nordea hvis jeg husker ret .

pengene er ikke mere låst end de kan fås ud . ca 3 dg vil det tage mig at få mine penge , hvis jeg evt skulle bruge dem -

jeg var til møde ved en rådgiver i sin tid , hvordan og hvorledes jeg kunne tænke mig at gøre , er der hvert år og kan følge det hele på netbank -

jeg er godt tilfreds og har tjent gode penge . husk dog selvom det er frie midler skal man betale skat af det overskud det giver . siger det kun så der ikke kommer en regning man ikke lige er forberedt på .

men glad er jeg for jeg gjorde det og kan se mine penge yngle

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 15:34   #15
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af peterp Se meddelelser
Når du hjemtager gevinsten, og den bliver indbetalt på din kreditorbeskyttede konto, bliver det ikke betragtet som blandede midler?
hej og undskyld den sene respons til det udemærkede ?

hvis det var at betragte som blandede midler, skulle jeg, efter min bedste overbevisning, kunne tage gevinsten ud og anvende den som jeg lyster.

det er imidlertid ikke sådan jeg i start fasen af oprettelsen fik indtryk af at det hang sammen.

Det med rødt markerede er rettet i indlæg #17

det blev gjort helt klart at det kun var den årlige rente indtægt, hvis nogen, af det oprindelige beløb man kunne søge udtaget fra den kreditobeskyttede konto.

men for at få det på det rene, har jeg netop talt med en bankrådgiver, der ville prøve at finde svar idag, hvis muligt, og ellers vende tilbage med noget i morgen.

og lur mig om ikke det først bliver i morgen, på den måde det blev udlagt

jeg skal heller ikke gøre mig klog på om der findes flere forskellige typer kreditorbeskyttede konti at vælge imellem, det tvivler jeg dog på, ligesom jeg også tvivler på at der rent juridisk kan være forskelle på en sådan konto type fra bank til bank. enten er den beskyttet eller også er den ikke. Men det er bare i min termilogi.

jeg vender tilbage når nyt kommer frem.

Sidst redigeret af energizer; 09-04-2015 kl. 16:43.
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 15:54   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af energizer Se meddelelser
hej og undskyld den sene respons til det udemærkede ?

hvis det var at betragte som blandede midler, skulle jeg, efter min bedste overbevisning, kunne tage gevinsten ud og anvende den som jeg lyster.

det er imidlertid ikke sådan jeg i start fasen af oprettelsen fik indtryk af at det hang sammen.

det blev gjort helt klart at det kun var den årlige rente indtægt, hvis nogen, af det oprindelige beløb man kunne søge udtaget fra den kreditobeskyttede konto.

men for at få det på det rene, har jeg netop talt med en bankrådgiver, der ville prøve at finde svar idag, hvis muligt, og ellers vende tilbage med noget i morgen.

og lur mig om ikke det først bliver i morgen, på den måde det blev udlagt

jeg skal heller ikke gøre mig klog på om der findes flere forskellige typer kreditorbeskyttede konti at vælge imellem, det tvivler jeg dog på, ligesom jeg også tvivler på at der rent juridisk kan være forskelle på en sådan konto type fra bank til bank. enten er den beskyttet eller også er den ikke. Men det er bare i min termilogi.

jeg vender tilbage når nyt kommer frem.
Jeg skal lige høre - skal du søge om at hæve fra den kreditor beskyttet konto - jeg hæver nemlig bare selv via netbank - der må bare ikke indsættes penge på kontoen fra andre end erstatning udbetaleren (både engangsbeløb og månedlig betaling)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 16:37   #17
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg skal lige høre - skal du søge om at hæve fra den kreditor beskyttet konto - jeg hæver nemlig bare selv via netbank - der må bare ikke indsættes penge på kontoen fra andre end erstatning udbetaleren (både engangsbeløb og månedlig betaling)
så skete der det utænkelige, de red samme dag de sadlede

@ Gisne: nej det skal man ikke, det var en fejl info fra min bank.

@ peterp: helt frisk fra min rådgiver som lige nærstuderede reglerne.

man får sin erstatning sat ind på kontoen pr. en eller anden dato.
derefter kan der ikke yderligere sættes penge ind på kontoen, medmindre:

det som i Gisne's tilfælde er en fast månedlig udbetaling, eller et yderligere engangsbeløb, f.eks i forbindelse med en forhøjning af mengrad/erhvervsevnetab, fra samme erstatningsudbetaler/e som oprindeligt.

eller:

det er midler der kommer retur i forbindelse med et salg af værdipapirer fra det kreditorbeskyttede depot, der her anses for en "forrentning" af oprindelige midler og ikke for værende et indskud.

når man har oprettet en kreditorbeskyttet konto og har tilknyttet et kreditorbeskyttet depot til denne, anses dette for at være et lukket system.

man kan, som Gisne også antyder, altid hæve fra kontoen.
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2015, 17:52   #18
peterp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
peterp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af energizer Se meddelelser
så skete der det utænkelige, de red samme dag de sadlede

@ peterp: helt frisk fra min rådgiver som lige nærstuderede reglerne.

man får sin erstatning sat ind på kontoen pr. en eller anden dato.
derefter kan der ikke yderligere sættes penge ind på kontoen, medmindre:

det som i Gisne's tilfælde er en fast månedlig udbetaling, eller et yderligere engangsbeløb, f.eks i forbindelse med en forhøjning af mengrad/erhvervsevnetab, fra samme erstatningsudbetaler/e som oprindeligt.

eller:

det er midler der kommer retur i forbindelse med et salg af værdipapirer fra det kreditorbeskyttede depot, der her anses for en "forrentning" af oprindelige midler og ikke for værende et indskud.

når man har oprettet en kreditorbeskyttet konto og har tilknyttet et kreditorbeskyttet depot til denne, anses dette for at være et lukket system.

man kan, som Gisne også antyder, altid hæve fra kontoen.
Tak for in-depth undersøgelse.

Det giver faktisk mening, for det samme gælder for renter. Når der optjenes renter på kreditorbeskyttede konto, bortfalder heller ikke kreditorbeskyttelsen, hvis indskud/gevinsten stammer fra oprindelige midler.

Sidst redigeret af peterp; 09-04-2015 kl. 17:55.
peterp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension