K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2010, 16:06   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bina Se meddelelser
Det var kommunen selv der gav afslaget...

Det er rigtigt at jeg har anket og at de er ved at kigge på min sag igen (jeg mener at de kaldte det "remonstrere" - er der noget der hedder det?)

Og de vil ikke forlænge mine sygedagpenge, da jeg ikke falder ind under én af de syv punkter i lovgivningen - siger de?!

Jeg har altså fået afslag på flexjob, er for syg til at modtage dagpenge og derfor får jeg nul kroner - Jeg forstår det simpelthen ikke...
Ja det er rigtigt, det hedder remonstrere.... Det er et "fagligt" ord, hvis man skal sige det sådan...

Måske skulle du fortælle dem om helsingør dommen. Print gerne det ud og aflevér til jobcentret... :
http://avisen.dk/_docs/Udskrift-af-dombogen.pdf

Læg mærke til under emnet: Rettens begrundelse og afgørelse.

Sidst redigeret af curls; 22-11-2010 kl. 16:09.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 16:46   #12
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Giraffen: min mand er håndværker og har en ganske almindelig håndværker løn i den lavere ende - dog er den lige akkurat nok til at "det går i nul".
Jeg er i teorien godkendt til kontanthjælp, men skal fremvise min mands lønsedler hver måned - beløbet er ca. 27.000 før skat og det er jo for meget...

Bina: Har du prøvet at få kommunen til at regne på det ??? der er en masse regler som ikke er til at finde ud af for "almindelige" mennesker

Sidst redigeret af giraffen; 22-11-2010 kl. 16:49.
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 16:47   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bina,

Det er noget hø når kommunen stopper sygedagpenge og leger deres leg med at man ikke kan komme under nogle af de 7 pkt.

Hvad siger din læge / psykiater ? Hvilke lægelige dokumenter er der indhentet i din sdp. sag ? Er det din læge der har anbefalet en psykiatrisk special lægeerklæring overfor kommunen ? Skal de ikke have denne under din sdp. sag ? I denne vil det jo sikkert fremgå hvorledes dit funktions niveau er og dette kan være meget afgørende overfor hvilken vej du skal gå.

Er din klage ved kommunen eller BA pt. ? Har kommunen overholdt partshøringen iht. §7a af dig hvor de skal varsle at de stopper dine sygedagpenge og har du haft kommenteret på denne varsling ? Fortsæt din klage og bliv på din tråd.

Jeg vil mene at du skal forlænges iht. §27 stk. 4:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Men jeg kan altså ikke forstå hvad man vil med specialægeerklæringen hvis man bare vil stoppe dine sdp. forinden ??

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2010, 16:49   #14
giraffen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2009
Indlæg: 50
Styrke: 15
giraffen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af giraffen Se meddelelser
Giraffen: min mand er håndværker og har en ganske almindelig håndværker løn i den lavere ende - dog er den lige akkurat nok til at "det går i nul".
Jeg er i teorien godkendt til kontanthjælp, men skal fremvise min mands lønsedler hver måned - beløbet er ca. 27.000 før skat og det er jo for meget...
hmm læser nu du er godtkendt, så har de jo nok regnet på det for dig
giraffen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 01:36   #15
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal bruge kommunens egne argumenter mod dem selv;

De vurderer at du kan arbejde mere end 20 timer?

Men samtidig forvendter de IKKE at du kan tilbagevende til ordinært arbejde?

Derfor skal du jo forlænges efter §27 stk 4; afklaring til fleks eller pension.

du har været på et revalideringsforløb, og derfor er dette ikke mere en mulighed.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 09:09   #16
Bina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Bina er ny på vejen
Hej og tusind tak for feedback!

Jeg fik afslag på flexjob et par uger før mine sygedagpenge stoppede med begrundelsen at min sygdom KAN ses at brænde ud i løbet af 30-40 års alderen. De skrev også at de desuden mente at jeg burde have været "prøvet" på flere timer end 20 - nærmere fuldtid.

De henviser til en statuserklæring fra en psykiater som nævner dét med at sygdommen kan ses at brænde ud.
De fortæller mig at havde ikke dén linje stået i statuserklæringen, havde sagen set helt anderledes ud.

Fakta er dog at INGEN kan spå om den slags, da det er en grundliggende fejl i personligheden. Det giver de mig ret i, men de kan ikke gøre andet end at "gribe bolden" når der nu ligefrem ligger sådan en konkret udtalelse.
De anbefaler i stedet at jeg sendes i job med løntilskud i 2 x 52 uger.

Den afgørelse er anket og jeg har bedt om at der indhentes en RIGTIG speciallægeerklæring.

Jeg har fået en tid i december hvor jeg skal mødes med en psykiater udpeget af kommunen.

De siger at hele min sag står og falder på denne udtalelse (Og så får man jo næsten ikke præstationsangst!!!)

De vil desuden indhente oplysninger fra egen læge igen (og jeg har også en tid dér)


Kan jeg på baggrund af ovenstående argumentere for at jeg hører ind under §27 stk 4 når de egentlig HAR truffet afgørelse om afslag?

Kommunen har overholdt partshøringer mv og jeg har klaget og anket over sygedagpengestoppet.

Sidst redigeret af Bina; 23-11-2010 kl. 09:19. Årsag: PS
Bina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 09:44   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis din sygdom forvendtes at Brønde ud, må de jo tildele dig midlertidig pension.

Alternativt må du anføre at du jo har pligt til at oplyse, såfremt din tilstand bedres.

Og så be om henvisning til at de kan "pakere" syge i systemet i 10år eller mere.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 10:28   #18
6080
På vej til at lære K10
 
6080s avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2010
Lokation: Middelfart
Alder: 63
Indlæg: 11
Styrke: 14
6080 er ny på vejen
Hej Bina.

-Søgt om flexjob pga af diagnose Svær personlighedsforstyrrelse samt periodisk depression.
-Afslag pga tvivl om hvorvidt man kan se bedring af min diagnose inden for 10 år.

...skriver du.
Det forstår jeg bare ikke helt. Så vidt jeg er informeret, er man netop berettiget til fleksjob, hvis man IKKE kan se en bedring inden for de kommende år...???
Eller er det fordi de tror, at du NETOP - måske - kan komme i arbejde inden for 10 år?

Du lider bl.a. af svær personlighedsforstyrrelse og periodisk depression. Når man har haft flere depressioner, er der netop sansynlighed for at få personlighedsforstyrrelser, og som min spykiater fortalte, ser man ikke længere på depressioner som en akut sygdom, men en permanent lidelse, og det man skal undgå er, at få flere depressioner. Hver gang man har det, kan der ske skader i hjernen. Hvordan undgår man så det? F.eks. ved nedsat timeantal, så man ikke bliver overstimuleret eller bliver udsat for stress.

Min psykiater lagde STOR vægt på at gøre kommunen opmærksom på dette, da han godt vidste, de nok ikke sad inde med den "ny viden om depressioner". Jeg har selv været nødt til at fortælle det til de forskellige sagsbehandlere og jobkonsulenter, for det er ikke altid de læser papirerne

Jeg er ikke i tvivl om, at du er selvskrevet til et fleksjob.

Og godt, du får lavet en speciallæge erklæring.

Held og lykke
__________________
Den dag der går med glæde kommer ikke igen med sorg.
6080 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 11:12   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bina,

Det er jo rigtigt godt at kommunen kigger på din sag endnu engang så derfor øjner jeg da en ok mulighed for at du kan komme tilbage på sygedagpenge.

Det bør være iht. §27 stk. 4 at du kan forlænges, har du nedenstånde på skrift eller blot navnet på denne chef, så notér det ned.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bina Se meddelelser
Jeg har talt med en chef i jobcentret som forklarer at man ikke kan forlænge mine sygdagpenge på baggrund af §27 stk 2 da det er en paragraf der bruges kun hvis man forventer at personen (mig!) kan genoptage arbejdet på normale vilkår - og det er jo ikke tilfældet her.
Også den med at de mener at du bør ansættes i job med løntilskud i 2 x 52 uger indikere jo klart at du ikke skal tilbage på det ordinære arbejdsmarked.

Mht. udtalelsen fra den psykiater omkring bedring af din "diagnose" tilstand, så er det selvfølgelig oplagt til midlertidig pension og den kan du jo bruge hvis det kommer "derud". IP hænger dog ikke på træerne i mange kommuner, så jeg ville måske hellere sørge for at have denne udtalelse, rapporter og lign. med til den psykiater du skal til i december. Man kan evt. få ham til at dementere udtalelsen så kommunen ikke bliver ved med at hænge sig heri ?!

Husk også at henvise til §28 som står nederst på siden omkring sygedagpenge stop, kommunerne har det desværre med at "glemme" denne.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2010, 11:50   #20
Bina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Bina er ny på vejen
Hej alle,

Endnu engang tak fordi i gider at kigge med på min sag!

Jeg har nu sendt en mail til den sagsbehandler som havde min sag og som jeg stadig har kontakt til.

Jeg beder om at hun kigger på §27 stk 4.

Mht Speciallægen - har jeg nogensomhelst indflydelse på hvad han skriver?
Når han nu er "ansat" af kommunen - hvis side er han mon så på?

Chefen for Job & helbred (hedder det dét?) siger at lægekonsulenten selvfølgelig er professionel, men jeg er efterhånden derude hvor jeg slet ikke stoler på nogen...

Mht det med bedringen: De siger bare at når der KAN ses bedring er jeg ikke berettiget til Flex.
Jeg har slet ikke tænkt på pension af nogen form...

Jeg har iøvrigt også kontaktet jobcentret og bedt dem lave en plan omkring dette her job med løntilskud, men det eneste de kan tilbyde er enten køkkener, ældrepleje eller at fylde varer oå i Netto. Intet indenfor kontor, som jeg er revalideret til.
Jeg påpegede at jeg jo ikke må bruge mine arme (?) og derfor ikke kunne påtage mig nogle af de foreslåede erhverv. Det resuterede i at de nu har besluttet at "se tiden an"...

mht til depression: Min sagsbehandler har sagt til mig, at så vidt hun vidste kunne man ikke få flexjob pga depression i min kommune.
Hun så derfor ingen grund til at bringe denne sygdom med ind i ankesagen.
Jeg har dog alligevel sendt dem 26 sider med jounalakter fra sidste vinter, hvor jeg bl.a modtog hele 15 ECT-behandlinger!

Nu vil jeg lige prøve a-kassen igen...

Puha - det her er virklig hårdt...

Bina
Bina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengestop USP Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 08-08-2012 15:23
Tolkning af speciallæge konklusion søges. khawk1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-08-2012 01:57
Tolkning af brev fra kommunen :) elana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 05-04-2012 15:55
Tolkning af indkaldelse efterlyses? buster Alt det andet 12 05-01-2011 01:24
Hjælp til tolkning af §7 ifm muligt SDP stop Anne Mette Alt det andet 5 18-08-2010 23:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension