K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2010, 18:54   #1
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Beskytte konto

har lige brug for nogle gode råd, jeg fik jo en sum ved kritisk sygdom fra pensam, og jeg trode at de stod på en beskytte konto det viser sig at pensam sætte pengene ind på min nemkonto da de kom til ubetaling og min mand talte så med banken som anbefaldet at sætte dem ind på en højrente konto hvor jeg ville kunne hæve fra men ikke sætte ind på......

Nu har vi så fået afvide at det er forkert, min mand har ringet og talt med en i banken bankmanden siger, at de ikke bare kan sætte dem ind på en beskytte konto der skal de først have en udtale fra pensam vi skannet så det brev ind som jeg fik fra pensam i sin tid men det var ikke nok, bankmanden siger også at det ikke er sikkert at beløbet er stort nok til at det vil gøre nogle forskel om de står på en beskytte konto eller en anden konto ...

Jeg har jo læst om det her inde og jeg mener at der bliver anbefalet at de står på en beskytte konto, så hvad gør jeg lige her, skal jeg prøve at tage kontakt til pensam og få dem til at skrive noget til banken om at de penge er sum ved kritisk sygdom??? eller er der nogle af jer der har gode forslag til hvad jeg gør.

fra mig
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 19:15   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg syntes du skal ringe til Pensam som det aller første på tirsdag,så har du gjort hvad du kunne ikk.

Jeg håber du ikke får bøvel med det,og så husk man kan kun se folk til tænderne, lad være med at fortælle andre om den fejel ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 19:23   #3
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg syntes du skal ringe til Pensam som det aller første på tirsdag,så har du gjort hvad du kunne ikk.

Jeg håber du ikke får bøvel med det,og så husk man kan kun se folk til tænderne, lad være med at fortælle andre om den fejel ...

Hej c.l.e.o

Ja det er nok det bedste at få ringet til pensam på tirsdag lige når de åbner, men jeg kan endelig slet ikke forstå at banken ikke fra start af satte den på en beskytte konto min mand sagde at det var sum ved kristisk sygdom, så jeg vil jo mene at banken har begået en fejl, nå men forhåbning kan pensam gøre noget.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 22:10   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
til en anden god gang, er det en god ide selv at kontakte banken om at få en speciel konto til netop den slags hvor beløbet skal være beskyttet.. og selv give det til forsikringen eller pensionskontoret. ikke alle de steder er klar over muligheden underligt nok.
min mand måtte diskutere længe med forsikringen at det altså var vigtigt med at de udbetalte til netop den konto.
for der står et sted at har pengene først været indeover privatkontoen, så er de ikke beskyttet længere.

men forhåbentlig kan du få dine flyttett med henvisning til dårlig rådgivning fra pensam og banken..
pøjpøj
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 22:29   #5
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
til en anden god gang, er det en god ide selv at kontakte banken om at få en speciel konto til netop den slags hvor beløbet skal være beskyttet.. og selv give det til forsikringen eller pensionskontoret. ikke alle de steder er klar over muligheden underligt nok.
min mand måtte diskutere længe med forsikringen at det altså var vigtigt med at de udbetalte til netop den konto.
for der står et sted at har pengene først været indeover privatkontoen, så er de ikke beskyttet længere.

men forhåbentlig kan du få dine flyttett med henvisning til dårlig rådgivning fra pensam og banken..
pøjpøj
Hej Huldra

Ja jeg håber også at de kan blive flytte over på en beskytte konto med henvisning til dårlig rådgivning.

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 22:42   #6
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
hvilke erstatninger kan man få ind på en sådan konto, jeg har en sag kørende mod mit tidligere arbejde hvor jeg kræver svie og smerte samt tabt arbejdsfortjeneste kan jeg oprette sådan en konto til dem
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2010, 22:51   #7
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 16
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Garfield Se meddelelser
hvilke erstatninger kan man få ind på en sådan konto, jeg har en sag kørende mod mit tidligere arbejde hvor jeg kræver svie og smerte samt tabt arbejdsfortjeneste kan jeg oprette sådan en konto til dem
Hej Garfield

Jeg må nok være dig svar skyldig for det ved jeg ikke, de penge jeg har fået er fordi de job jeg havde da jeg fik den meningitis og blodprop, havde tegnet en forsikring på alle medarbejder, jeg er i foa pædagog og der kan man få en sum ved kritist sygdom.

Men du kan du prøve at kontakte din fagforening måske de ved noget?

__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 08:58   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja,Garfild du skal også skynde dig at lave sådanne en konto dog skal du betale tabt arbejdsfortjænste tilbage ,altså noget af det,hvis du i perioden har fået en eller anden overførelse indkomst ,bistand ledighedsydelse sygepeng m.v.
men jeg kender ikk § om det
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 09:32   #9
rts
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2008
Indlæg: 70
Styrke: 16
rts er ny på vejen
Det er sådan at hvis erstatningspengene én gang har været blandet med øvrige midler, som jo vil være tilfældet når de indgår på nemkonto er kreditorbeskyttelsesmuligheden ophævet, og man kan ikke føre pengene tilbage til kreditorbeskyttelse igen - Desværre!

Der har været kørt retssager på dette, og de skadelidte taber hver gang!

Hvis du har anden erstatning på vej, som kan kreditorbeskyttes, vil jeg anbefale allerede nu at give besked om at du ønsker denne udbetaling på check, og så kan du gå ned i banken og få lavet en erstatningskonto, som i øvrigt godt kan være en højrentekonto - Det vigtigste er altså at pengene ALDRIG, må blandes med midler som ikke kan kreditorbeskyttes.
rts er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2010, 11:25   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Det må være bedre at oprette en konto, og så bede om at beløbet bliver overført til netop den konto.
det kan lade sig gøre hvis man står på sin ret.. og ikke lader en uvidende sekretær bestemme...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kreditorbeskyttet konto foetsie Alt det andet 44 12-07-2016 16:48
Trukket fra min konto LOS Alt det andet 11 03-02-2012 22:20
Kreditorbeskyttet konto pia9900 Alt det andet 3 09-03-2011 01:25
kreditorbeskyttet konto bimse45 Alt det andet 2 03-11-2010 23:27
SP-konto og skånejob? Sdrj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 28-05-2009 06:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension