K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2008, 11:08   #121
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Brutus jeg er sikker på at der nok er nogen af Eva B`s tildliger patienter der nok skal komme og give dig gode råd, de kender damen og de kender turen ..

Jeg kan kun sige at for alt hvad jeg har læst så skal du tage en optager med uden at oplyse hende om det og du skal tage en bisidder med til at høre hele samtalen , som du kan læse i andre indlæg mener damen sig i sin gode ret til at nægte dig en bisidder så derfor skal du tage en lille seddel med hvor på du har lov pargrafen skrevet ned...

og hvad ang optagelse så ville jeg ikke sige til hende at jeg optog , hun optager også dig som det fremgår flere steder i tråden , men du får IKKE en kopi af den, og så skal du ellers være glad for at du har fundet de andre, det vil sige de kan ruste dig INDEN mødet så chokket ikke bliver så stort for dig som det er blevet for andre her på siden ....

Med venlig hilsen og velkommen til

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 25-10-2008, 11:22   #122
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Jeg tilslutter mig

Citat:
Jeg kan kun sige at for alt hvad jeg har læst så skal du tage en optager med uden at oplyse hende om det og du skal tage en bisidder med til at høre hele samtalen , som du kan læse i andre indlæg mener damen sig i sin gode ret til at nægte dig en bisidder så derfor skal du tage en lille seddel med hvor på du har lov pargrafen skrevet ned...
Helt enig - og hvis damen nægter dig bisidder - vil jeg på det grundlag (i påhør af bisidder) - pænt sige, at du ikke vil deltage under disse omstændigheder- vende dig om og gå din vej - herefter skriver du en mail til din socialrådgiver, hvor du fortæller din begrundelse for ikke at deltage i udredningen.

Herefter beder du om en henvisning til en anden læge, da du nu ikke har den nødvendige tillid til overnævnte person.


- Good luck -
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2008, 14:04   #123
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej Brutus!
Først må jeg sige jeg har meget ondt af dig,hvis ikke du kan få en anden tildelt...

Hvis jeg var dig ville jeg kopiere beskrivelsen af Eva Blach her fra siden og gøre din sagsbehandler klart at du er bevidst om hvad det er for en behandling man bliver udsat for hos hende...

Kan du ikke blive fri så insisterer du på at have en bisidder med ind-det siger hun nej til,mød op derude og hvis du bliver nægtet at have din bisidder med ind,så går du igen..

Du er meget velkommen til at skrive til mig så kan jeg give dig et tlf hvor du kan hendvende dig for hjælp...

Eva Blach burde være kendt i Ålborg,troede egentligt at de var holdt op med at bruge hende pga klager...

Det er ikke noget nyt for dem se denne fra 7 januar i år..

http://www.depnet.dk/debatemessage/2780/default.aspx
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 11:04   #124
Brutus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 2
Styrke: 0
Brutus er ny på vejen
Tak for de gode råd. Har taget dem til mig. Håber at "mødet" med EB forløber ok, men har da fået mine bange anelser.
Brutus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 11:57   #125
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
hej Brutus!
Jeg håber at dit møde med EB kommer til at forløbe ok.
Det er sikkert godt at være forberedt.

Håber du lige skriver et par ord efterfølgende om hvordan det er gået...

Og meget gerne hvis det har været posektivt...
Held og lykke herfra
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 17:44   #126
heni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2008
Indlæg: 3
Styrke: 0
heni er ny på vejen
Hej Brutus!

Har du spurgt din sagsbehandler, om du må ha' en bisidder med? Det fik jeg lov til i første omgang, hvor sagsbehandleren havde kontaktet EB.
Da jeg så fik indkaldelsen, stod der, at jeg kun måtte ha' en bisidder med til den sidste 1/2 times konklusion. Det kunne sagsbehandleren ikke forstå, for jeg havde jo fået lov til at ha' en med. Derfor er jeg sluppet i første omgang med at komme til EB, for hun vil ikke se en hvis man har bisidder med.
Så hold fast i at du vil ha' en med. Sig måske at du ikke er så god til at huske.
heni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 17:55   #127
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Afgørelse fra Sundhedsvæsenets Patientklagenævn

Hej Alle
der har været hos Eva Blach og som derefter har klaget til Sundhedsvæsenets Patientklagenævn.

Uskrevet den 20 nov. 2008 og modtaget den 25 november 2008...
sidder jeg nu ...ikke overraskende med en afgørelse fra dette nævn.

Og selvfølgelig bekræftiger de den nævnte psykiater i, at hun har udført pænt arbejde som er velformuleret og velbegrundet.
De ser ingen antydninger af noget af det jeg klager over og mener iøvrigt at JEG har misforstået diagnosen...
Næh...det var kommunens Lægekonsulent der læste det som Asperges eller infantil autisme...hvor efter de sendte mig til et Autisme Center for at blive afklaret med min hjerne skade...
Dette protesterede jeg kraftigt imod og min læge bedyrede at der ingen diagnose var...!!
Jeg fik så kommunen overtalt til en almindelig praktikplads...som jeg endnu ikke har fået ???
Dog er det ganske rart at nævnet understreger at jeg "kun" er personlighedsforstyrret...
Hmmm!?
Iøvrigt refererer de så sagligt som muligt til mit af E.B. opdigtede livsforløb, hvor alt er forkert...både forhold til søskende arbejdspladser, familie..mine kærester og hvad vi har...meget interessant livsforløb...men ikke mit liv de har beskrevet...

At jeg så påstår at jeg er forkert citeret hele vejen igennem ...ser de intet grundlag for (???????)

Man kan ikke klage til en højere instans...men hvis nye oplysninger kommer frem i sagen kan man klage igen.
De henviser iøvrigt til at det hele er normal procedure...
Tjah...det er ihvertfald "ganske normalt" ud ovet det ganske land at psykiatere fortæller opdigtede historier om klienter der passer til deres diagnoser og at detter er bestilt arbejde...

Alle andre lægerklæringer underkendes iøvrigt...

Ikke at det er en overraskelse...jeg tror jeg ville være blevet mere overrasket hvis dette nævn for en gangs skyld tog klientens klage seriøst.

Iøvrigt har de trods forud varslet lang ventetid, i grunden ikke været så længe om at behandle klagen.
Fordelen ved at klage...hvis man skal se på det positive...er at man nu får oversat sin Journal (der er skrevet i lægesprog)...til et almindelig dansk.
Derved står de ubegribelige selvopdigtede beretninger om ens livsforløb...i en langt mere grotesk skarphed...

Om end skrevet i et perfekt sprog og uden kommafejl...har det ikke større lødighed en det skandale-journalister skriver på propertionsforvridende vis for at skabe debat, sensation og formidle et større salg af oplaget...

Jeg syntes bare lige at gruppen herinde skulle vide hvordan det var gået.

Jeg har mest lyst til at kommentere deres arbejde til dem selv...ikke at det hjælper.

I bund og grund skal jeg nu leve med disse løgnagtige stadsfæstelser resten af livet...og høre dumme kommentarer til et liv jeg aldrig har haft.
Det samme kommer til at gælde alle andre...da der åbenbart er dannet præcedens for denne systematik.

Hvor må enhver der deltager i et sådant makværk...gå i seng med en ubegribelig dårlig smag i munden...vel vidende at de grundet deres proffession kan sidde og sværte folks hæder og ære til uden represalier...og ovenikøbet blive bakket op i deres forhavende.
At de hver dag ødelægger andres tilværelse, når de ved deres afsigelse af lægeløftet lovede, at de vil bistå enhver høj eller lav, med deres evner som læge med det formål at forbedre folks situation...
Og hvor må det føles som en falliterklæring...at det er det eneste man kan...
Godt det ikke er mig...

Det må være virkelig flovt.

Meget kan miste her i livet ...og senere få igen bare på anden vis...men hvis man mister sin ære og hæder grundet eget magtmisbrug af ens proffession, så kan man ikke bukke sig ned og samle den op igen...uanset hvor dybt man bukker sig.

Egentlig synd for de øvrige psykiatere...som passer deres arbejde etisk og moralsk korrekt...det må uvilkårligt komme til at smitte af på deres omdømme såvel som det rammer den, der har udført...det vi alle skriver om her...

Desværre er det ikke opløftende for dem der nu skal igennem "maskineriet"...
men kun til almindelig orientering...

Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 01:09   #128
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Hej Dorah!
øv for den,men jeg synes stadig det er fint at du har haft overskudet og har fået klaget..

Det er simpelthen grotesk!
Du skriver at alle andre lægeerklæringer er underkendt..

Kunne man ikke gøre disse læger opmærksom på dette.?

Disse læger må da også have noget at sige ,hvis deres arbejde og deres faglighed bare er fejet til side for en psykiaters mening..

Ganske vist er vi jo alle på det kraftigste belært om når vi endelig kunne få et ord indført at det var Eva Blach der var psykiateren og at det var hende der vidste bedst...


At det er svært at klage og få ret er jeg efter at have været til et fordrag,med en rigtig dygtig psykiater,som systemet også havde forsøgt at knægte,denne psykiater måtte slås i 4 år for at få ret..

Og var endda kendt med dianoser osv..

jeg har selv haft meget svært ved at få klaget,men fik hjælp til at udfylde skemaet til patintklage nævnet..

Uanset hvad Dorah så skal vi ikke lade os kue..
Der bliver holdt et møde i det nye år om nye tiltag..
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 08:19   #129
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Dorah.

Citat:
Man kan ikke klage til en højere instans...men hvis nye oplysninger kommer frem i sagen kan man klage igen.
Var det ikke muligt at din læge henviste dig til en anden psykiater, der kunne redegøre for din situation i henhold til virkeligheden. Det vil jo give dig nye og rigtige oplysninger i forhold til din klage.

At patientklagenævnet tilsyneladende kun ser på den udtagelse fra EB som netop er stridens kerne, virker jo underlig. Som du skriver kan den jo være nok så velformuleret, men det afklare jo ikke om indholdet er ren eventyr,

Velcro.
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-11-2008, 09:49   #130
Lund
Elsker at være her på K10
 
Lunds avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2008
Indlæg: 63
Styrke: 16
Lund er ny på vejen
God ide at forlange seckond oppinion (staves??). Jeg har været til et foredrag med psykiater Ann Hyldested, som fortalte at man skal bede om en "Generalist" dvs. en helt alm. psykiater som ikke er ekspert i somatisering (som Per Fink og EB).

Ann fortalte også at folk som f.eks. har ME/CFS ofte får psykiatriske diagnoser hos de såkaldte somatiseringseksperter, men at de fleste andre psykiatere ikke kender et muk til sygdommen, fordi vi aldrig bliver indlagt eller kommer videre i behandlingsforløb (kun hos klinikken for funktionelle lidelser og des lige) - fordi vi jo ikke er psykisk syge. Men de diagnoser kan vi jo takke TERM for

Så gå til din læge og bed om en vurdering hos en generalist!!

Held og lukke og masser af til dig
Lund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
hjææælp eva blach venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 30-05-2012 07:25
Psykiater Eva Blach nægter bisidder adgang! kurttrold Politik og Samfund 28 15-03-2011 20:23
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension