K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2010, 07:23   #11
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Nu er det nok ikke det kommunen har sagt nej.
men at Rosemarianne beholder sin pension og så oven i også får revalideringeydelsen
det kan man ikke
forstå dog ikke hvis man har fået et stort overskud, så må man stille sin i pension i bero
pension er til dem helt uden erhvervsevne og den er varrig resten af livet.
en grund til man vil indfører midlertidig pension.

Jo det er jo lige nøjagtig kommunen der siger nej ! hvor ser du Rosemarianne skrive andet ?
Der står heller ingen steder at Rosemarianne vil have BÅDE førtidspension og revalidering !! som jeg læser det ønsker hun at skifte førtidspensionen ud med en revalidering. Det giver da hamrende god logik ...hvis folk bare skulle sætte pensionen i bero og læse på evt. SU hvor mange tror du så ville slippe ud af førtidspensionens kløer ?
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 08:02   #12
Rosemarianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Rosemarianne er ny på vejen
MTVRV1:

Jeg gør mig lige lidt mere umage for at blive korrekt forstået.
Jeg har været syg siden jeg kom til skade i 1994, jeg har fået pension siden 2004.

Nu er jeg der, efter et langt forløb og med optimal medicinering, efter at være ude af 10 år med et overforbrug af morfin, mine unger er alle flyttet hjemmefra,at jeg kan sige jeg har større overskud fysisk ,psykisk og mentalt, at jeg gerne vil PRØVE at komme tilbage til livet.

Jeg vil gerne FRASIGE mig pensionen og i den forbindelse søge revalidering. Det siger sig selv at jeg hverken ønsker, eller kan få begge dele!!

Problemet er at man ENTEN skal være passiv på pension ELLER rask nok til at "klare sig selv", hvilket for mig vil betyde, at jeg skal læse på SU, og SU er baseret på, at man har arbejde ved siden af, og det kan jeg ikke overkomme. Et studie er et fuldtidsprojekt, og jeg mener ikke med rette at man kan forlange mere end fuld tid af nogen.

Der er flere ting i det:

Der er mange der har det som jeg, de tør bare ikke sige det af angst for:

1)At de alligevel ikke kunne klare det, og dermed får endnu et nederlag

2)At de fratages pensionen, så snart de siger at de gerne vil prøve at vende tilbage til livet

3)At man mistænkeliggøres fra systemets side OG I DEN FORBINDELSE- når ikke engang folk her på sitet tror på det reelle og faktulle i det jeg siger, er der vel heller ikke noget at sige til at raske sagsbehandlere som ikke ved hvordan det er at være "os",ikke gør det?

PAS PÅ MED FORDOMMENE, DE RAMMER OS SELV I NAKKEN!

Jeg mener, at jeg allerede er dømt ude som bidragsyder til samfundet, og derfor har ingen noget at miste ved at give mig et forsøg. Problemet ligger i, at selv om reva og pension er samme beløbsstørrelse, er det to forskellige pengekasser.

Og regeringen siger : Korteste vej til arbejdsmarkedet.

Og regeringen siger: Begræns overførselsindkomster mest muligt.

Men regeringen siger også, at vi mangler folk med de rigtige uddannelser, og at uddannelse er svaret på stort set alt.

Jeg synes det er dybt problematisk både moralsk, menneskeligt og samfundsmæssigt og et paradoks, at har man fået pension, kunne man ligeså godt være død, da man bliver afskrevet som værende andet end en udgift.

Syge mennesker kan søge revalidering, men mennesker der er bevist mere syge, end dem der kun er syge nok til at søge revalidering, kan ikke?!

Jeg hører gerne nogle tanker om dette, for og imod, gerne kvalificerede
da jeg synes, sagen er principiel, og som sådan måske skal behandles i det videre system.

Tak for kommentarer hidtil og en dejlig dag, solen skinner.

VÆR GLAD FOR DET DU HAR, I STEDET FOR AT VÆRE KED AF DET,DU IKKE HAR

Sidst redigeret af Rosemarianne; 22-04-2010 kl. 08:10.
Rosemarianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 08:15   #13
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Kære Rosemarianne

Jeg er rigtig glad for at jeg forstod dit indlæg rigtigt og er for øvrigt 100% enig i dine betragtninger

Hilsen

TWOC

Sidst redigeret af twoc; 22-04-2010 kl. 08:18.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 08:39   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kommunen har vel givet en begrundelse for det.
Når man er tilkendt pension er den jo varrig og resten af livet, grunden til det er hammer svært og få en pension. Måske også derfor en kommune ikke bare sender folk ud igen efter en pension
Men ellers kan du vente og se når der kommer en ny reform.
der kommer nok andre boller på suppen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 08:54   #15
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Problemet er at man ENTEN skal være passiv på pension ELLER rask nok til at "klare sig selv", hvilket for mig vil betyde, at jeg skal læse på SU, og SU er baseret på, at man har arbejde ved siden af, og det kan jeg ikke overkomme. Et studie er et fuldtidsprojekt, og jeg mener ikke med rette at man kan forlange mere end fuld tid af nogen.
Det er jo ikke helt rigtigt det du skriver... Der står ingen steder i loven at du er tvunget til at være passiv på førtidspension...

Tvært imod er der jo åben for at have et lettere job ved siden af og ingen kan da forhindre dig i at læse samtidig ved siden af førtidspension...
Jeg forstår ikke rigtigt at du er så forhippet på at frasige den pension... brug da muligheden til at gøre forsøget på at læse og hvis det lykkes kan du jo når du har fået job frasige dig din pension, eller lade kommunen til den tid tage initiativet til at tage din pension op til nyvurdering...

Hvis det ikke lykkes har du stadig din førtidspension...

Må indrømme jeg ikke helt forstår logikken i at frasige sig den pension for at få en ydelse der er ca. samme størrelse... og det er vel grunden til at kommunen har sagt nej til at bruge sagsbehandlertimer og alt muligt for ingenting...

Ingen hverken loven eller kommunen forhindrer dig i at starte op


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 08:57   #16
Rosemarianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Rosemarianne er ny på vejen
Ja, pension er for livet og det er både godt og skidt.

Godt i den forstand ,at man kan slappe af , og vide at man har en sikker indkomst, det ved jeg selv- om nogen-hvor stor en befrielse det er ,når man er ude af stand til meget andet end at trække vejret.

Skidt i den forstand, at ingen kan spå om fremtiden, der er en rivende udvikling overalt, også i den medicinske verden, nye metoder og ny medicin dukker op hele tiden(man skal selv
tage ansvar for sin egen sygdom og holde sig opdateret) Alle har en teoretisk chance for bedring, og indtræffer den , kan det simpelthen ikke passe, at man ikke kan røre sig ud af stedet!

Man er jo ikke enten syg eller rask, men et sted midt imellem, flex, ja-der er bare ikke nok af de jobs, og jeg vil ikke diskrimineres i forhold til resten af borgerne i dette dejlige land, man har ret til at vælge selv og skal ikke påtvinges hverken job eller pension.

Ja, man kan vælge selv, hvis man kan forsørge sig selv, deri er der god logik. MEN vi har en ordning der hedder revalidering, som er beregnet på ,at folk der af helbredsmæssige eller sociale forhold ikke kan forsørge sig selv med de kvalifikationer de nu engang har, kan tilrettelægge en uddannelsesplan, efter EGET VALG, sammen med en sagsbehandler, der bliver ikke sagt til dem:"Enten er du syg eller rask", det er jo et vanvittigt ultimatum!!

Og jeg forbeholder mig altså retten (og pligten!) til at ville prøve at forsørge mig selv, og få et liv med mere indhold!

Det er tabu, det her, lad os få det frem i lyset!
Rosemarianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 09:03   #17
Rosemarianne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 15
Styrke: 15
Rosemarianne er ny på vejen
HEXI:

Jo, jeg har klart og tydeligt fået at vide at jeg ikke må læse på pension.
Ellers gjorde jeg det selvfølgelig.

Men allerede i det døgn jeg har været her på siden, er det gået op for mig, at det er svært at finde ud af hvad der er min ret og pligt, og at i herinde ved lige så lidt som jeg

Derfor er jeg rigtig glad for at tale med andre om det, jeg tror at mange ville benytte sig af chancen, hvis man ikke skulle være "bange" for konsekvenserne.

Jeg er ikke som sådan forhippet på at frasige mig pensionen, men det er jo alktuelt ift at jeg ikke må læse imens jeg får den.
Rosemarianne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 09:10   #18
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
netop også derfor vil man se en lang række sager med midlertidig pension efter en ny reform. især med folk som har psykiske lidelser.
de er nemlig svære og bedømme som varrig.

Men hvorfor ikke begynde i det små, med et skånejob og nogle aften kursus, mens du er på pension i første omgang. for at teste dig selv. et er 14-30 dage, men hvad sker der efter et halvt eller helt år. for det må du godt på pension.
så er du også bedre rustet til at tage det fulde spring på et tidspunkt

for at modtage revalidering, skal du sikkert også ud i en arbejdsprøvning først.
fordi der skal ske en ny vudere af din arbejdsevne

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-04-2010 kl. 09:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 09:15   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Jo, jeg har klart og tydeligt fået at vide at jeg ikke må læse på pension.
Ellers gjorde jeg det selvfølgelig.
Bed dem om en henvisning i lovteksten til denne påstand...

De vil muligvis tage din pension op til overvejelse på et tidspunkt... men så har du jo egentligt opnået hvad du ville... og hvis de fjerner din pension så bliver det da svært for kommunen at undslå sig revalidering i den tid du læser... fordi du starter op med at læse er jo ikke ensbetydende med at du kan opnå selvforsørgelse på arbejdsmarkedet... og det skal du jo kunne hvis de skal fjerne din pension med loven i hånden...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2010, 09:37   #20
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Det burde simpelt hen være et krav at hvis man som førtidspensionist ville ud af førtidspensionen skulle have omskoling/uddannelse ....hvad er der at tabe ?? at man får en produktiv skatteborger der ikke længere ligger systemet til last ? at man får en person der igen får et væsentligt forøget livsindhold ? jeg tror ikke rigtig at jeg kan se nogen "downsides" ved det og er det for øvrigt ikke det regeringen hele tiden råber om ?
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fra revalidering til førtidspension bachs Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 11-08-2013 08:05
Førtidspension til Revalidering MARKORSK Alt det andet 1 26-02-2013 20:12
Fra revalidering til førtidspension Alvin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-02-2011 14:44
Sygedagpenge-førtidspension-revalidering MineBørnsMor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-07-2009 22:49
Revalidering eller førtidspension CHL Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 22-07-2009 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension