K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2012, 16:26   #1
oceania1020
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
oceania1020 er ny på vejen
Question Forlængelse af sygedagpenge

Jeg vil høre om nogen har erfaring med forlængelse af sygedagpenge..?
Jeg ledig og sygemeldt fleksjobber, har fået sygedagpenge siden 1/5-2011. Jeg er 57 år.

Min læge og psykriater mener ikke jeg er i stand til at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Pension er kommet på tale men der er ikke rigtigt sket noget fra job-center side.
Nu er jeg blevet i tvivl om hvad der sker med mig når jeg til 1/5-2012, har fået sygedagpenge i 1 år.
oceania1020 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 19:28   #2
Basco
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Alder: 60
Indlæg: 69
Styrke: 14
Basco er ny på vejen
Jeg kom selv på ledighedsydelse da jeg ikke kunne få sygedagpenge mere, men jeg raskmeldte mig og derefter fik jeg en ny sygemelding ,og var blevet afskediget under sygdom så min situation var lidt andreleds...

Måske det var en god ide for dig at du nu tog fat i din sagsbehandler og fik gang i sagen du skal behandles som alle andre på sygedagpenge, det vil sige din ressourceprofil skal opdateres og det skal undersøges om du evt vil kunne overgå til pension, hvis man er på sygedagpenge og man er for dokuemetert for syg til at varetage normalt arbejde , så har man krav på forlængelse af sygedagpenge mens kommunen vudere om det er fleks eller pension ... så mon ikke det er den du skal satse på , men aller bedst for dig ville være ...

1 forlang aktindsigt så du kan se hvad de har om dig
2 bed din sagsbehandler om på skrift at informere dig om hvad planen er
3 bed på skrift om at du får opdateret din ressourceprofil
4 bed sagsbehandler (efter at have forklaret hvad læge osv siger ) om at indhente nye oplysninger på dig (også på skrift)

På den måde vil du også stå stærkere hvis de får ideen at stoppe dine sygedagpegne for så kan du dokumentere at det ikke er dig men kommunen der har skylden for smøl

Og ellers kan jeg kun se at de kan give dig ledighedsydelse hvis du mister dine sygedagpenge, da det jo er sådan at hvis man visiteres til fleks fra sygedagpenge så er det ledighedsydelse og du er jo flekser ...
Basco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2012, 22:59   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af oceania1020 Se meddelelser
Jeg vil høre om nogen har erfaring med forlængelse af sygedagpenge..?
Jeg ledig og sygemeldt fleksjobber, har fået sygedagpenge siden 1/5-2011. Jeg er 57 år.

Min læge og psykriater mener ikke jeg er i stand til at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Pension er kommet på tale men der er ikke rigtigt sket noget fra job-center side.
Nu er jeg blevet i tvivl om hvad der sker med mig når jeg til 1/5-2012, har fået sygedagpenge i 1 år.

Hvis det er pension du evt. tænker på der skal til? Så skal du vide at næsten ingen pensioner bliver godkendt, hvis der ikke har været en arbejdsprøvning. Også selvom du kommer fra fleksjob. Så det skal du også have talt med din sagsbehandler om. De kan ikke nægte dig at få undersøgt/afklaret din arbejdsprøvning, da det er en garanti foreskrift. (Dog kan den selvfølgelig ikke startes hvis dine læger siger nej)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 08:27   #4
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Hvad gør man så??

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Hvis det er pension du evt. tænker på der skal til? Så skal du vide at næsten ingen pensioner bliver godkendt, hvis der ikke har været en arbejdsprøvning. Også selvom du kommer fra fleksjob. Så det skal du også have talt med din sagsbehandler om. De kan ikke nægte dig at få undersøgt/afklaret din arbejdsprøvning, da det er en garanti foreskrift. (Dog kan den selvfølgelig ikke startes hvis dine læger siger nej)
Hej Ricky

Hvad gør man når kommunen hele tiden truer med kontanthjælp??

Jeg har været i en arbejdsprøvning og været rundt om Reva og de alle at de ikke kan pege på et job jeg kan klare, og arbejdsevnen ligger på max. 1-1 1/2 time.. Er visiteret til fleks. pga smerter i arme/skuldre/ryg.. Og fik konstateret fibromyalgi i 2009.
De vil sende mig op til Per Fink på klinikken for funktionelle lidelser..
Havde fået en tid her i feb. hos ham, men den er så lige blevet aflyst da min læge åbenbart har sendt en henvisning om behandling derop.. Det har jeg aldrig bedt om, jeg sagde til lægen at jeg IKKE ville i behandling deroppe..

Og kommunen snakker om at ville sende mig i arbejdsprøvning igen nu her..??
Men forstår ikke det? Når de jo har sendt en partshøring om stop af ledighedsydelse..Men den fik fagforeningen stoppet, da vi bad om en neuropsykologisk erklæring.. Og har fået den.. Og den siger udbrændthed og manglende energi mobilisering??

Ved ikke hvad jeg skal gøre nu?? Overvejer og søge en §17, og så simpelhen opgive det hele..

hilsen Mulle63
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 08:40   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af oceania1020 Se meddelelser
Jeg vil høre om nogen har erfaring med forlængelse af sygedagpenge..?
Jeg ledig og sygemeldt fleksjobber, har fået sygedagpenge siden 1/5-2011. Jeg er 57 år.

Min læge og psykriater mener ikke jeg er i stand til at komme tilbage på arbejdsmarkedet. Pension er kommet på tale men der er ikke rigtigt sket noget fra job-center side.
Nu er jeg blevet i tvivl om hvad der sker med mig når jeg til 1/5-2012, har fået sygedagpenge i 1 år.
Hej oceania,

Som der også skrives indlæggene på din tråd, så må du gå din sagsbehandler på klingen om hvad der skal ske af under din afklaring på sygedagpenge. Tillige kan du bede sagsbehandlere om at undersøge mulighederne i forhold til forlængelse under §27 stk. 1:http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Det skader jo heller ikke at du spørger til evt. indstilling til pension, som de også har snakket om, for her skal du jo være afklart både helbredsmæssigt og arbejssmæssigt, såvidt muligt. Spørg endelig ind til det så der ikke kommer noget bag på dig senere hen.

Muren63, hvis du søger pension iht. §17 og får afslag så ryger du på kontanthjælp selvom du i forvejen var på ledighedsydelse, det er jeg næsten 100% sikker på. Så hellere forfølge en afklaring via jobcenteret så I kan finde ud af hvilken hylde du skal være på.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 08:54   #6
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej oceania,

Som der også skrives indlæggene på din tråd, så må du gå din sagsbehandler på klingen om hvad der skal ske af under din afklaring på sygedagpenge. Tillige kan du bede sagsbehandlere om at undersøge mulighederne i forhold til forlængelse under §27 stk. 1:http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Det skader jo heller ikke at du spørger til evt. indstilling til pension, som de også har snakket om, for her skal du jo være afklart både helbredsmæssigt og arbejssmæssigt, såvidt muligt. Spørg endelig ind til det så der ikke kommer noget bag på dig senere hen.

Muren63, hvis du søger pension iht. §17 og får afslag så ryger du på kontanthjælp selvom du i forvejen var på ledighedsydelse, det er jeg næsten 100% sikker på. Så hellere forfølge en afklaring via jobcenteret så I kan finde ud af hvilken hylde du skal være på.
Problemet er jo at rådgiveren siger der mangler mere lægeligt.. jamen der er jo kun fibroen.. Og det er åbenbart ikke nok??
Og der ligger jo en afgørelse på at man ikke kan miste sin ledighedsydelse..
så ikke rigtigt hvad jeg gør?
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 13:55   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mulle63 Se meddelelser
Problemet er jo at rådgiveren siger der mangler mere lægeligt.. jamen der er jo kun fibroen.. Og det er åbenbart ikke nok??
Og der ligger jo en afgørelse på at man ikke kan miste sin ledighedsydelse..
så ikke rigtigt hvad jeg gør?
Nu ved jeg ikke hvor længe du har været visiteret til fleks, men når en fleks'er har været ledig i 12 ud af 18 mdr. skal vedkommende revurderes, d.v.s. at kommunen skal vurdere, om personen stadig er berettiget til fleks, og under revurderingen skal kommunen overveje fp.

Jeg ved godt, at nogle kommuner bare fortsætter med, at vurdere, at personen er berettiget til fleks, men der er også en del, som ved revurdering indstilles til fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2012, 17:12   #8
Mulle63
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2011
Indlæg: 97
Styrke: 13
Mulle63 er ny på vejen
Jeg er visiteret til fleks og blev det i 2008..
Reva var en vurdering om jeg stod til rådighed?
Og der kom de frem til at det gjorde jeg ikke..
Og har modtaget partshøring på stop af ledighedsydelse..
Men den har vi svaret på..
Og kom efterfølgende til neuropsykolog, og han skriver udbrændthed og nedsat energimobilisering..
Og nu sender kommunen mig så op til Per Fink til speciallægeundersøgelse så de kan få en erklæring derfra..

Rådgiveren siger der ikke er nok til pension.
Mulle63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge forlængelse?? Prinsessejulie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 22-09-2012 17:29
Forlængelse af sygedagpenge. Kid2 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 0 29-08-2012 19:14
Sygedagpenge forlængelse ihogåh Alt det andet 4 19-01-2010 12:52
forlængelse af sygedagpenge Vivian Dit og Dat 4 16-01-2010 21:40
Forlængelse af sygedagpenge velcro Dit og Dat 9 10-07-2008 00:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension