K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2008, 16:45   #1
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Hvor finder jeg mere viden om rettigheder?

Jeg har været så heldig at få tilkendt førtids pension som træder i kraft her fra den 1/1-09. Det hele er stadivæk helt nyt for mig og jeg er til at starte med bare glad for at jeg har fået tilkendt førtids pension. Men min mor har været lidt i gang med at kigge på min situátion og har fundet ud af at jeg kan få pensionist tog kort så jeg kan spare lidt penge der også var det jeg kom til at tænke på om der var andet jeg skulle være opmærksom på? Min farbror (som selv er førtids pensionist) har gjort mig opmærksom på at nogle kan få hjælp til varme regningen eller licensen er det rigtigt? Findes der en hjemme side hvor man kan få oplyst sine rettigheder eller er det noget jeg skal finde ud af selv?
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 17:23   #2
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej Dakota

Aller først tillykke med at du nu har fået din fp, jeg ved ikke hvad man kan få som fp, men et sted her på siden er der lavet en tråd som vidst nok hedder hver at vide når man har fået fp i denne tråd står der en masse om ting man kan søge om så prøv at søge i søge feldtet, hvis jeg finder det sætter jeg det ind til dig,

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever

Så fandt jeg det og linket hedder 65-billetter, "mimrekort", rabat - førtidspensionister så hvis du skriver det i søge så kommer du ind på den

Sidst redigeret af Mai-Britt; 29-12-2008 kl. 17:27.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 17:53   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, som jeg forstår det, er det kun dem, som er blevet førtidspensionister efter den gamle ordning, der kan få personlig tillæg såsom varmetilskud.

Du kan læse mere om det her:

https://www.borger.dk/Emner/Pension/...lordning.aspx?

Men ellers mener jeg, du kan søge at få varmetilskud efter Aktivlovens §82. Man kan kun få det, hvis de skønner, at du i forvejen har svært ved at betale varmeudgifterne. Du kan henvende dig til borgerservice/kommunen for at få et ansøgningsskema.

Held og lykke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2009, 19:09   #4
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg har nu selv undersøgt lidt og samtidig fundet ud af at min farbror er på den gamle ordning så han kan søge om forskellige ting hvor jeg ikke kan - men til gængæld for jeg så også mere udbetalt end han gør.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor finder man en søsser98 Alt det andet 12 15-01-2013 16:18
Har brug for mere viden Mimsemusen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-11-2011 22:30
Hvor finder jeg . . . hobby4me Alt det andet 2 26-10-2010 21:53
Hvor finder jeg denne § kschou Alt det andet 12 02-02-2009 19:50
Hvor finder jeg... Risa Alt det andet 4 27-07-2008 08:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension