K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2014, 19:06   #51
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Øv hvor træls
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 19:14   #52
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er!!

Men jeg kan da lige poste lidt fra forvaltningslovens §12, så du ved hvad du kan få aktindsigt i....

§ 12, stk. 1.

Interne arbejdsdokumenter, som foreligger i endelig form, er dog i henhold til § 13 omfattet af retten til aktindsigt, når
•dokumenterne alene gengiver indholdet af myndighedens endelige beslutning vedrørende en sags afgørelse
•dokumentet alene indeholder oplysninger, som myndigheden har haft pligt til at notere efter offentlighedsloven, jf. afsnit 9.1.2
•dokumenterne er selvstændige dokumenter, der er udarbejdet for at tilvejebringe bevismæssig eller anden tilsvarende klarhed med hensyn til en sags faktiske omstændigheder.

Retten til aktindsigt omfatter heller ikke visse særlige dokumenter
•statsrådsprotokoller, referater af møder mellem ministre og dokumenter, der udarbejdes af en myndighed til brug for sådanne møder, jf. forvaltningslovens § 14, stk. 1, nr. 1
•dokumenter, der udveksles i forbindelse med, at en myndighed udfører sekretariatsopgaver for en anden myndighed, jf. § 14, stk. 1, nr. 2
•myndigheders brevveksling med sagkyndige til brug i retssager eller ved overvejelse af, om retssag bør føres, jf. § 14, stk. 1, nr. 3.

Desværre er sagsbehandlere, rådgivere, jurister mf en del af sidste kategori.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 15:56   #53
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
De 4 uger er gået hvad nu ?

Der er nu gået 4 uger siden jeg afleveret min anke. Jeg har intet hørt, hvad gør jeg nu ?

Nisten
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 17:44   #54
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kontakter kommunen for at høre hvorfor du ikke har hørt noget..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 21:19   #55
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Det er gjort

Sb var desværre ikke at træffe idag og ingen anden kunne/ville hjælpe så jeg må jo bare prøve igen imorgen og høre hva pokker der sker!

Men tak for svaret Web
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 22:14   #56
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nisten Se meddelelser
Sb var desværre ikke at træffe idag og ingen anden kunne/ville hjælpe så jeg må jo bare prøve igen imorgen og høre hva pokker der sker!

Men tak for svaret Web
Jeg vil anbefale, at du sender en mail. så du kan dokumentere, at du har spurgt til sagen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 22:58   #57
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Dokumentation

Jeg har de sidste to uger forhørt mig skrifteligt 4-5 gange så den dokumentation skulle være der!

Hvergang er svaret fra sb at hun vil hører nærmere så høre jeg enten ikke fra hende eller hun melder tilbage at de lige er gået hjem men snart skulle være klar med et svar!!!

Nu er tiden så gået og jeg har stadig intet hørt.. Hvad hjælper det at have en frist på 4 uger der ikke bliver overholdt og kommunen kan gøre det stille og roligt for der er ingen "straf" til dem

Oven i det hele er vi nu desværre kommet så langt ud at min kone heller ikke kan klare mere!!
Hun er gået ned med stress over at skulle klare alt efter min ulykke og samtidig se/være med til på hvordan hendes mand igennem tre år i systemet er blevet smidt rundt og vi er blevet så dårligt behandlet at ingen rigtig kan tro os

Hvordan skulle hun dog også være i stand til at klare alt i tre år uden at det måtte have en pris!!!!!!!!

Bare ekstra sørgeligt og uforståeligt at det er kommunen der for bærgeret til at flyde over og nu er lykkedes med at trække hele min familie med ned i dette sorte hul

Deres mafia metoder virker men hvad er formålet? Skal min kone indlægges og mine børn bortadopteres og så kan jeg sidde tilbage alene og depresiv

En meget ked og frustreret

Nisten.
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 23:05   #58
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja vi herinde kan jo ikke ændre på hvordan tingene fungere og desværre så kan kommunerne slippe igennem med meget møj...

Man kan kun gøre det man kan...og hvis det ikke hjælper at rykke jamen så send en klage til borgmesteren og hele kommunalbestyrelsen...

Lav evt en klage til ombudsmanden og forsøg den vej..

Det er den eneste måde man kan gøre det på og så selvfølgelig skabe opmærksomhed til problemet som du jo gør ved at skrive om det..

Tingene ville helt sikkert være meget anderledes hvis kommunerne kunne straffes for fejl..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 23:27   #59
Nisten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2013
Indlæg: 49
Styrke: 12
Nisten er ny på vejen
Ombudsmand?

Tak for svaret Web.

Hvad laver en ombudsmand og er der en i alle kommuner?

Nisten.
Nisten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 23:49   #60
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er nok en borgerrådgiver du tænker på der kan være i alle kommuner...men det er ikke alle der har en ednnu

Nej ombudsmanden er en enkelt sted hvor du kan klage over hvordan kommunerne arbejder..

Du kan læse mere her http://www.ombudsmanden.dk

Du kan klage til ham online her http://www.ombudsmanden.dk/klag/

Han bestemmer selv om han vil tage sager op...så det er ikke givet at ens klage bliver taget op..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension