K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-06-2010, 19:15   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
skulle de ikke have en erklæring fra din læge eller anden dokumentation om du var rask?
men selvfølgelig hvis man er rask, skal man da også melde sig rask.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 20:03   #12
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Nej, jeg skulle underskrive en tro og love erklæring til a-kassen.

Sidst redigeret af Bassemanden; 22-06-2010 kl. 22:10.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 21:25   #13
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det var da fedt at de gjorde det, det har man ellers ikke krav på!

Men jo, hvis man kommer over til a-kassen så har man ret til sygedagpenge, hvis man ikke overskrider 52 uger indenfor 18 måneder...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 21:35   #14
Bassemanden
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-05 2010
Indlæg: 200
Styrke: 14
Bassemanden er ny på vejen
Helt korrekt med de 18 måneder.

Sidst redigeret af Bassemanden; 22-06-2010 kl. 22:09.
Bassemanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-06-2010, 21:36   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Altså Marolle, hvad sker der lige med dig ?. Melder du dig ledig ?? Hvorfor anker du ikke din sygdagpenge sag til beskæftigelses ankenævnet ? Det med lægekonsulentens mening, det er da absolut værd at følge op på.

Jeg blev selv "smidt" ud af sdp. i 2007, efter et mindre slagsmål med kommunen, forsøgte jeg at melde mig ledig ved HK, men de "opdagede" at jeg også havde haft fat i dem omkring min sag. Endvidere kunne jeg ikke få mig selv til at skrive under på rådigheds erklæringen, da jeg simpelt hen ikke kan stå tilrådighed for arbejdsmarkedet, hverken nu eller dengang.

Skriv igen, vi er her for at hjælpe.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 23:17   #16
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hm, det er da vist på tide min akasse får et par spørgsmål i deres mailboks...

for hvis det er korrekt at man ikke kan gå fra kontanthjælps syg, til akassen igen, uden at optjene nye timer til dagpenge.. så kan jeg da ikke se hvorfor jeg bliver ved med at betale til dem, nu på 4½ år som sygemeldt.. er det ikke dårlig rådgivning, når de nu ved at jeg er syg, de ved jeg slås med kommunen.. og de siger ovenikøbet selv at jeg bare skulle sige ja tak til kontanthjælpen... godt nok var det fagforeningen, men for pokker... de er jo det samme i det store hele.. eller de kender vel i det mindste reglerne..

jeg tror jeg spørger dem ad...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2010, 23:28   #17
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Når nu du "kun" har været syg et årstid - som jeg læser det - så har du stadig muligheden for at have et arbejdskrav (1924 arbejdstimer indenfor 3 (eller er det 5) år) og på den måde KAN du stadig have dagpengeret i a-kassen

MEN

De vil spørge hvornår du er stoppet med at arbejde
Derefter vil de spørge hvad du har lavet i det hul der er fra du stoppede med job og til nu
SÅ vil de sige... nå? Sygemeldt? Hvor længe? Over et år siger du?? Jammen SÅ har vi lige nogle andre spørgsmål

De vil hermed så gå igang med en dicideret rådighedsvurdering. Du skal kan stå til rådighed 37 timer (hvis du er fuldtidsforsikret) og du skal kan stå til rådighed inden for dit fag og indenfor andre fag du "nemt ville kunne overtage"

Og alt afhængig af hvad du fejler (det har jeg ikke lige kunnet læse noget om) er det tvivlsomt om de kan vurdere dig til rådighed for arbejdsmarkedet når du (forstå mig ret) "bare" melder dig rask fordi du ikke orker systemet - for det betyder jo ikke du er rask.

Sååååå njaaaaaaaaaaaa altså du kan godt være heldig at have dagpengeret - sådan rent optjeningsmæssigt - afhængig af hvor længe det er siden du har været på arbejdsmarkedet - men du kan MEGET NEMT risikere at de ikke kan vurdere dig til rådighed for arbejdsmarkedet - jeg mener du skrev at lægekonsulenten har skrevet at du skal være langtidssygemeldt - det harmonere jo heller ikke med at du kan stå til rådighed for arbejdsmarkedet.

Beklager mit måske nedslående svar - men jeg får jo ikke noget ud af at skue dig med hårerne .

Og hvor jeg ved ovenstående fra??? Har været ansat i a-kasse i 17 år...

Håber DU vinder kampen over den kommune.... og at DU Får gejsten til at kæmpe den igen
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 04:38   #18
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Huldra: jeg betalte gladeligt til a-kassen to år efter jeg røg fra sgp til kh, indtil jeg en dag fik fortalt at det var penge lige ud af vinduet.
Jeg gik så til a-kassen og spurgte dem, om jeg ville have ret til dagpenge igen, hvis miraklet skete og jeg blev rask.
Svaret var rungende nej, jeg spurgte så til, hvorfor jeg ikke var blevet informeret om, at det var spild af penge at fortsætte betalingen?, jamen det var ikke deres opgave at oplyse om dette, det var man selv nødt til at finde ud af.
Jeg udmeldte mig med det samme og førsøgte efterfølgende at finde oplysningen på deres hjemmeside, men jeg fandt intet.
De oplyser jo heller ikke om, at det er spild af penge for medlemmerne at være medlem af fagforeningen, når man er alm arbejdsløs, det er jo gratis penge for dem...
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 08:07   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Man kan vel udmelde sig af A-kassen, og beholde fagforeningen, da de vil kunne hjælpe i klagesager.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2010, 08:19   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af mariarolle Se meddelelser
Hej.

Først en et stor varmt tak til dette forum. Det har hjulpet mig en del under mit sygdomsforløb.

Kort fortalt:

Har arbejdet som sygeplejerske, blev sygemeldt, måtte opsige mit job, 1 år på sygedagpenge og nåede varighedsbegrænsningen. Ankede sagen og fik afslag af kommunen (orker ikke kampen med at sende papirer ind igen).

Er nu kommet på kontanthjælp forde lægekonsulenten har vurderet at jeg hverken kan komme i fleks, revalideres, eller noget som helst!.

Er nu pr. 1/7 blevet tvunget ud et kommunalt aktiveringsprojekt, som er fuldstændig værdiløst!. Jeg har jo faktisk en uddannelse og det jeg skal er direkte "dum i arbejde".

Føler mig tvunget til at melde mig ledig på min a-kasse, men så kommer spørgsmålet?

Er jeg overhovedet berettiget til dagpenge fra akassen, når jeg har gået sygemeldt i et år, og dette år var altså uden et ansættelsesforhold, altså tæller det så timer?.
Jeg må indrømme at jeg ikke kender meget til det med at komme tilbage til dagpenge, jeg ved at jeg ikke selv kunne få lov og kan se at mange andre har prøvet at redde trådene ud omkring dette, jeg vil så bare blande mig og prøve at få din tråd tilbage til spørgsmålene og ikke kun at omhandle dagpenge

Hvad ang dagpenge så husk at hvis du melder dig rask og de går med til at du kommer på dagpenge igen så skal du skrive under på tro og love på at du er rask og det kan så blive et problem i din videre sag på kommunen alt efter hvad du fejler og om det er noget du kan helbredes for eller hvad, men husk at skrive under på tro og love er bedrageri hvis ikke du er rask..

Du må prøve at snakke med din a kasse og høre hvad de siger ...

Når du er tvunget ud i kommunal aktivering så skal du huske at du også der har mulighed for at klage over den aktivering men det er mere i forhold til hvis du ikke magter den i forhold til sygdom og ikke fordi du ikke kan lide den, men altid forlang at få på kontrakt hvad formålet er hvad det skal kunne hjælpe og hvordan det skal kunne hjælpe dig tilbage til arbejdsmarkedet igen ...

men igen så er det lidt svært at sige noget uden at vide om det er kronisk sygdom du har og om der er orden i lægepapir og ressourceprofil og hvad der ellers er ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
spørgsmål om relavidering max 20 timer jansørensen Alt det andet 7 28-08-2013 16:15
Sygedagp. / kontanth. / Fp??? Vanilla Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 04-06-2012 13:31
Optjenes feriepenge på sygedagpenge? 13de Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 16-02-2012 01:22
ang sygedagp. ophør Guldfax Alt det andet 20 23-02-2011 23:52
Melde fra DR- Igen at melde fra, jeg tør ikke... Enteneller Alt det andet 3 11-12-2010 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension