K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2010, 13:07   #11
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Jeg var en tur på Gentofte hospital i mandags, der har jeg en kontakt person tilknytte i forbindelse med min kunstige hørelse, jeg er ude hos hende en gang i mellem hvor vi taler om hvordan det går, og vi taler ikke kun om min kunstige hørelse, men sådan generelt, jeg lufte så min forvirrende omkring det afslag, hun spurte så ind til det fordi jeg jo har gået til hørertræning på CSV og hun under sig over hvad min hørertræning havde at gøre med genoptræning af den senhjerneskade, vi blev så enige om at hun lige skulle ringe der ud mens jeg var hos hende, og hun fik dette af vide,

det var fordi de selv kunne tilbyde en lille del af den genoptræning jeg har behov for, men resten viste de ikke lige hvordan jeg skulle få genoptrænet..... men de ville lige have en hørerpædagog til at teste min ci-hørelse????? det fatter jeg ikke en brik af for min ci-hørelse er så god som den kan blive, ifølge både min hørerpædagog og tekniker + min kontakt person på Gentofte, så har jeg et rigtig godt udbytte af mine ci-ører, mine hovedproblemer er den senhjerneskade jeg fik og ikke har fået genoptræning for…. Men Xxx på CSV ville kalde mig ind til et møde efter efterårsferien, hvor de ville lave den hørertest…..

Jeg har så sammen med min mand, skrevet følgende ned omkring hvordan mit liv er nu, det vil jeg printe ud og tage med, ved ikke om det vil hjælpe på nogle måde...og så tager jeg min mand med som bisidder, for han er rigtig god at have med til sådan noget, fordi han jo kender mig så godt, og ved at jeg glemmer vildt meget....

Citat:
Hvordan har det påvirket mig i mit privatliv at blive syg?
Det har påvirket mig på den måde, at jeg slet ikke kan det samme som før jeg blev syg, jeg har altid været en der kunne have flere bolde i luften, bla. i mit job som pædagog i en børnehave, havde jeg altid gang i noget med børene det kunne være male billeder, løbe rundt mens jeg fortalte eventyr for børnene, jeg var rigtig god til at få børnene til at leve sig ind i eventyret. Osv. I dag kan jeg slet ikke arbejde, min arbejdsevne er 0……

Her hjemme er det min kreativitet der har holdt mig oppe, jeg maler, strikker og filter det er så også ting jeg kan gå til og fra så hvis jeg bliver træt efter at jeg har malet i 15 minutter kan jeg gå hen og lægge mig, og så har jeg støtte af min familie de betyder alt for mig.

Når jeg skal til noget i dag holder jeg max 1½ time så er jeg helt færdig. Når jeg skal ned bus eller tog har jeg det som om min hjerne er sat op på en pind og bare snore rundt meget hurtig, og så følelse det i min hjerne som om jeg er ude i et voldsomt snevejr hvor snefnuggene bare pisker ind i hoved på mig.

f.eks. var vi til mine forældres guldbryllup, og da vi skulle hjem måtte min mand og søn have fat under hver arm på mig, mine ben krydset ind over hinanden og mit hoved rystet fra side til side, ”det er sådan jeg har det når jeg er ude blandt mange mennesker.

Jeg har hovedpine hele tiden, og så får jeg daglig meget voldsomme tinitus anfald som gør at jeg skal lige mindst 1 -1½ time midt på dagen, på grund af mine skader på balance center er jeg svimmel hele tiden. Min hukommelse er bestemt ikke for god.

Men en ting som gør livet rigtig surt er de evindelige kampe med det offentlige system om hvad jeg er berettiget til eller ikke er berettiget til, det kan være hørerhjælpemiddel genoptræning o.s.v.

Hvordan har sygdommen påvirket mit forhold til min mand, børn, familie og venner?
På hjemmefonten var jeg også en der havde flere bolde i luften, jeg har en meget stor familie, vi er 4 søskende og har begge vores forældre, jeg har altid været den der samlede familien, kunne stå i køkkenet hele dagen og lave alle mulige spændene retter til os, jeg er gift med mit livs kærlighed, vi har fra tidligere forhold hver en søn, min søn er i dag 22 år og er handicappet dvs. han har en mindre hjerneskade han fik da han var 3 måneder, han klarer sig fint i dag, min mands søn er 34 år og har altid kaldt mig mor så selvom jeg ikke har født ham er han min søn, han har en kæreste og de har givet os 2 små dejlige børnebørn. Må lige indskyde at vi bor i et stort gammelt hus hvor vores ældste søn, svigerdatter og børnebørn bor på den øverste del, den yngste søn, min mand og jeg bor for neden.

I dag har jeg næsten aldrig familien på besøg, og når det sker, er det eksempelvis kun en familie det kan være min lillebror hans, kone og 2 drenge, og det mad jeg så laver bliver noget meget nemt, for jeg kan ikke stå i køkkende for længe og jeg kan kun lave en ting ad gangen for hvis både jeg skal koge kartofler stege noget lave sovs, og salat så kokser det i mit hoved, og jeg kommer så til at brænde maden på, og så er jeg faktisk ikke til mere, så hvis jeg prøver på at lave noget af det samme i køkkenet som før jeg blev syg, er jeg helt færdig dingler rundt tuder og må bare gå i seng, så i dag når vi får familie eller venner på besøg bliver det noget der kan laves i ovnen og ikke en masse andet. Men nu jeg tænker efter har vi næsten ingen venner tilbage, jeg har slet ikke overskud til det.

Må lige indskyde at min mands og mit forhold er blevet meget tættere i forbindelse med min sygdom. Men forholdet til noget af min familie er ikke så tæt mere som det var før, da de familiemedlemmer har meget svært ved at forstå at jeg ikke er den samme som før.

Hvordan har det påvirket mig psykisk?
Jeg betragter egentlig mig selv som en stærk pige, og det gør jeg stadigvæk, men ja før jeg blev ramt af den meningitis og blodprop i hjernen, var jeg den mine veninder kom til med deres problemer, det kan jeg slet ikke rumme i dag, og der skal heller ikke meget til at vippe mig at pinden, så tuder jeg og bliver forvirret men det skyldes jo den senhjerneskade jeg har fået, men jo det har påvirket mig meget psykisk også fordi jeg ikke har fået noget krisehjælpe, og det har min tætteste familie heller ikke så de er også påvirket af det, skal jo tænke på at jeg var ved at dø…..

Må lige fortælle at mine ci-ører funger fint, ifølge min hørerpædagog og tekniker og kontaktperson på Gentofte har jeg et stort udbytte ud af mine ci-ører, selvfølgelig har jeg hørerproblemer i større forsamlinger og hvis folk ikke kikker på mig når de taler til mig, eller taler til mig bag min ryg, men jeg synes selv at de fungere fint, mine hovedproblemer er den senhjerneskade, balanceproblemer og at jeg bliver så hurtig træt og forvirrede, og husker dårligt, jeg og min familie mener at jeg vil kunne få den bedste genoptræning på center for hjerneskade, fordi de har det hele samlet samme sted, og jeg har meget svært ved at forholde mig til at skulle flere steder til genoptræning, endelig kan jeg/vi ikke forstå at der skal tænkes i kroner og øre i forbindelse med genoptræning af en borge, når der ifølge lovgivningen står følgende:

Social loven Kapitel 16

Personlig hjælp, omsorg og pleje samt plejetestamenter
§ 83. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde
1) personlig hjælp og pleje og
2) hjælp eller støtte til nødvendige praktiske opgaver i hjemmet.
Stk. 2. Tilbuddene efter stk. 1 gives til personer, som på grund af midlertidigt eller varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer ikke selv kan udføre disse opgaver.

Stk. 3. Tilbuddene efter stk. 1 kan ikke gives som generelle tilbud efter § 79.
Stk. 4. Kommunen skal ved tilrettelæggelsen af pleje og omsorg m.v. for en person med en demensdiagnose så vidt muligt respektere dennes vejledende tilkendegivelser for fremtiden med hensyn til bolig, pleje og omsorg (plejetestamenter).

§ 84. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde afløsning eller aflastning til ægtefælle, forældre eller andre nære pårørende, der passer en person med nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne.

Stk. 2. Kommunen kan tilbyde midlertidigt ophold til personer, der i en periode har et særligt behov for omsorg og pleje.

§ 85. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp, omsorg eller støtte samt optræning og hjælp til udvikling af færdigheder til personer, der har behov herfor på grund af betydelig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer.

§ 86. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde genoptræning til afhjælpning af fysisk funktionsnedsættelse forårsaget af sygdom, der ikke behandles i tilknytning til en sygehusindlæggelse.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen skal tilbyde hjælp til at vedligeholde fysiske eller psykiske færdigheder til personer, som på grund af nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer har behov herfor.

§ 87. Kommunalbestyrelsen skal sikre, at de opgaver, der er nævnt i §§ 83-85, i fornødent omfang kan varetages døgnet rundt.

Retssikkerhedslov

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgiven
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Smidt; 15-10-2010 kl. 13:19.
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 14:12   #12
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
formulering og fejl

Kan ikke få lov at Quote med den gule boks, så har kopieret fra trådstarters indlæg:

Tilbud efter lov om specialundervisning for voksne til borge i København gives at Center for Specialundervisning for Voksne. Der gives derfor afslag på anmodning.


Sætningen er simpelthen IKKE dansk, total fejformulering, og stinker derfor af Copy-paste-fejl.

Da det er utrolig ressourcekrævende på alle måder, at klage og vente på svar, er det af og til værd at prøve noget så simpelt som en telefon-opringning, hvor man går direkte i kødet på afsender af den sorte snak.

Når man har DUKH eller andre til at hjælpe sig, bør de prøve at løse den slags åbenlyse fejl, med en opringning først.

"Afslaget" er ikke noget afslag, men en gang himmelråbende sort snak, og den slags skal ikke accepteres, og bruges til at trække tid ud - det er uhyggelig kostbar livskvalitet, der ædes bort på den bekostning, så prøv lige , hvis det overhovedet er muligt, med en opringning først.

"Afslaget" vil iøvrigt være en lækkerbidsken for DR1's Magasinet Penge, der lige nu hjælper OS, ved så sent som igår at påvise i et helt program, hvordan urimeligt lange sagsbehandlingstider indenfor det offentlige, i sidste ende koster hele samfundet millioner mere end nødvendigt.

Millioner, som vi - underhundene - betaler, i form af nedskæringer og afslag.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2010, 15:02   #13
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Kan ikke få lov at Quote med den gule boks, så har kopieret fra trådstarters indlæg:
Tilbud efter lov om specialundervisning for voksne til borge i København gives at Center for Specialundervisning for Voksne. Der gives derfor afslag på anmodning.

Sætningen er simpelthen IKKE dansk, total fejformulering, og stinker derfor af Copy-paste-fejl.
Da det er utrolig ressourcekrævende på alle måder, at klage og vente på svar, er det af og til værd at prøve noget så simpelt som en telefon-opringning, hvor man går direkte i kødet på afsender af den sorte snak.
Når man har DUKH eller andre til at hjælpe sig, bør de prøve at løse den slags åbenlyse fejl, med en opringning først.
"Afslaget" er ikke noget afslag, men en gang himmelråbende sort snak, og den slags skal ikke accepteres, og bruges til at trække tid ud - det er uhyggelig kostbar livskvalitet, der ædes bort på den bekostning, så prøv lige , hvis det overhovedet er muligt, med en opringning først.
"Afslaget" vil iøvrigt være en lækkerbidsken for DR1's Magasinet Penge, der lige nu hjælper OS, ved så sent som igår at påvise i et helt program, hvordan urimeligt lange sagsbehandlingstider indenfor det offentlige, i sidste ende koster hele samfundet millioner mere end nødvendigt.
Millioner, som vi - underhundene - betaler, i form af nedskæringer og afslag.
Hej L,S

Jeg forstår heller ikke den sætning

Citat:
”Tilbud efter lov om specialundervisning for voksne til borge i København gives at Center for Specialundervisning for Voksne. Der gives derfor afslag på anmodning.”
Den giver ingen mening…

Jeg har selv svært ved at ringe i tlf da jeg har kunstig hørelse, men som du kan se så fik jeg en til at ringe til CSV i mandags

Citat:
”Jeg var en tur på Gentofte hospital i mandags, der har jeg en kontakt person tilknytte i forbindelse med min kunstige hørelse, jeg er ude hos hende en gang i mellem hvor vi taler om hvordan det går, og vi taler ikke kun om min kunstige hørelse, men sådan generelt, jeg lufte så min forvirrende omkring det afslag, hun spurte så ind til det fordi jeg jo har gået til hørertræning på CSV og hun under sig over hvad min hørertræning havde at gøre med genoptræning af den senhjerneskade, vi blev så enige om at hun lige skulle ringe der ud mens jeg var hos hende, og hun fik dette af vide,

det var fordi de selv kunne tilbyde en lille del af den genoptræning jeg har behov for, men resten viste de ikke lige hvordan jeg skulle få genoptrænet..... men de ville lige have en hørerpædagog til at teste min ci-hørelse????? det fatter jeg ikke en brik af for min ci-hørelse er så god som den kan blive, ifølge både min hørerpædagog og tekniker + min kontakt person på Gentofte, så har jeg et rigtig godt udbytte af mine ci-ører, mine hovedproblemer er den senhjerneskade jeg fik og ikke har fået genoptræning for…. Men Xxx på CSV ville kalde mig ind til et møde efter efterårsferien, hvor de ville lave den hørertest…..”
Jeg har så også lige skrevet til den rådgiver hos DUKH om hun har fundet ud af noget, og så har jeg fortalt det jeg selv har fundet ud af i samarbejde med min kontakt person på Gentofte, men jeg tror først jeg får mail tilbage på mandag fra DUKH….

Det kunne meget vel være jeg skulle kontakte DR1's Magasinet Penge…….
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 12:00   #14
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Du kan bare tage dig sammen

CSV som hører under kommunen, har trukket en lappeløsning af genoptræning ned over hoved på mig, jeg er SÅ ked af det og føler mig dårligt behandlet, jeg har skrevet om min oplevelse med genoptræning/undervisning på CSV i morges, i min dagbog, sætter det lige ind, lige nu ander jeg ikke hvad jeg skal gøre, og er meget tæt på at opgive kampen om at få genoptræning for den senhjerneskade og skade balancecenter, jeg føler de er alt for store for lille mig......

Citat:
Jeg var blevet kaldt ind til noget undervisning på CSV i dag, i brevet jeg fik i lørdags stod der ingenting om hvad det var, men jeg regnet med at det var noget med genoptræning af min senhjerneskade…..

Jeg må indrømme at det forvirrede mig totalt at de ikke havde skrevet noget om hvad det var.

Jeg havde ringet i mandags til CSV så jeg kunne få kørelse. Kl 8.35 blev jeg hente jeg havde også bestemt mig for at tage til den undervisning med åbent sind.

Kl 8.55 blev jeg sat af ved CSV i Brønshøj, jeg gik ind til receptionen, som der stod i brevet, de henviste mig til at tage op på 1 sal og vente i den røde sofa, så ville underviseren komme og hente mig kl 9. da kl blev 9.15 var hun stadigvæk ikke kommet, først kl 9.20 blev jeg hente.

Min oplevelse af undervisningen som ikke var undervisning men et møde mellem underviseren og mig, er at jeg fortalte at hun var nød til at kikke på mig når vi snakke sammen, da jeg har CI på begge øre, ”det glemmer hun så flere gange” men så fortæller hun at de jo har fået en mail fra min mand, og det bekræfter jeg, jeg fortæller også at det er fordi vi begge er meget forvirret over hele denne lange sagsbehandling og vi ikke føler at vi får en ordentlig behandling.

Hun fortæller så at ind til jul vil jeg skulle komme en gang om ugen i 45 minutter, efter jul kan jeg komme på et hold med flere 2 gange om ugen ad 3 timer fra kl 9 til 12 og så vil timerne blive sat op til, fra kl 9 til 14 hvor vi ville kunne snakke sammen alle om formiddagene og så tage på forskellige ture, jeg fortalte så at det ville jeg have svært ved, for jeg holdt max 1½-2 timer og at jeg ville have brug for hvile pauser hvor jeg så kunne ligge ned, så sagde hun at sådan noget ville jeg jo heller ikke kunne på center for hjerneskade, der skulle jeg jo også være på hold og kunne klare flere timer om dagen, jeg fortalte at det center for hjerneskade ville tilbyde mig var enkelundervisning og 4 timer fordelt på 2 dage, det svaret hun ikke på.

Jeg blev også ved med at påpege at jeg ikke var afvisende over for deres tilbud, jeg ville bare gerne have det sammen som jeg kunne få på center for hjerneskade, jeg spurte så ind til fys. hjælp, der sagde hun at jeg bare kunne tage ud i Grøndalscenter for der træner andre med hjerneskade, jeg spurte så om der ville være fys, nej det ville der ikke jeg skulle bare træne sammen med de andre, og bare samværet med de andre ville jo gøre at vi peppe hinanden op til at kunne noget mere og blev beder, jeg gav så udtryk for at det synes jeg ikke var godt nok, jeg fortalte at jeg ½ år efter jeg blev syg fik fys. behandling i Vanløse fra min læge, men at fys. havde sagt efter 9 måneder, at han ikke kunne hjælpe mig vider i min træning af min balance, så sagde hun at det jo var fint hvis jeg kunne få min læge til at give mig fys gratis, men at jeg jo skulle tænke på at jeg skulle lære at presse mig selv til at kunne mere og mere, det måtte hun jo også gøre….

Jeg må indrømme på dette tidspunkt følte jeg mig så dårlig behandlet og presset unødvendig af den underviser.

Hun blev også ved med at presse mig til at huske hvordan jeg klare min hverdag, på tros af at jeg havde givet hende 3 A4 sider John og jeg har skrevet om hvordan mit liv og hverdag er nu, jeg sagde flere gange at jeg synes hun skulle læse det, for jeg kunne mærke at jeg var ved at gå i sort i min hjerne, men hun fik presset lidt ud af mig, bla. at jeg bruger min mobil til alt jeg skal huske, og jeg fik fortalt lidt om mit system med tavlen i mit køkken og hvordan jeg brænder alt på, når jeg laver mad, men havde fundet ud af at jeg kunne klare det med kun at lave en ting ad gangen, jeg fik også fortalt at jeg ikke kan have mere end en boldt i luften.

Hun spurte også om jeg skulle tilbage til arbejdsmarked, jeg fortalte at jeg var på førtidspension, så sagde hun ”nå så har du jo dit på det tørre" hun spurte så ind til hvad jeg fik min hverdag til at gå med når jeg sådan gik hjemme, jeg fortalte at jeg var en kreativ pige der både maler og laver filte brugskunst, jeg fortalte også at jeg lige havde været med på udstilling med andre CI bruger, men at jeg kun kunne gennemføre det på grund af at min søster tog med som min hjælper hele den weekend, så jeg kunne hvile når jeg havde brug for det, hun så også den taske jeg selv havde lavet, og bruger, den roste hun.

Men hun mener at jeg bare skal presset på alle fonder så vil det hele blive så godt for mig, og så skal jeg presset til at tage bus og tog til alt jeg skal til så jeg ikke er afhænge af min mand.

På dette tidspunkt havde hun talt til mig med ryggen til op til flere gange, til sidste sagde jeg ikke noget for jeg kunne mærke at om lidt ville jeg begynde at tude rigtig meget, jeg følte mig bare så presset, så kom der en og fortalte at der var en taxa for at hente mig.

Jeg holdt tårnene tilbage lige til jeg stod ud af taxaen jamen jeg stor tude, jeg synes at det var sådan en nedværdige oplevelse, jeg havde en følelse af at den underviser tænkte ”hun kan bare tage sig sammen”. Og hendes holdning til center for hjerneskade var helt bestemt at de ikke viste hvad de gjorde, og hun sagde også at det jo var CSV der skulle tage undervisningen af folk med hjerneskader da det var gratis.

Jeg har det sådan at jeg slet ikke har lyst til at skulle udsætte mig selv for at skulle der ud igen, jeg er bare så ked af det, og føler mig så dårligt behandlet
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Smidt; 27-10-2010 kl. 16:53.
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 12:19   #15
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Sender dig et stort

Ja en ubehagelig oplevelse af værste grad, folk der ikke har nogen problemer med hørelsen aner ikke noget om, hvor vigtigt det er man kan se personen og munden der snakker.

Og så er hun da så langt væk fra empati, og det er sikkert det samme hun siger til alle. Læs nu hvad der er med folk og sæt jer ind i deres problemer

Mon hun kender Claus Hjort Frederiksen ( hehe) syntes efterhånden alle forsøger uanset lægepapir osv at overbevise folk om at de kan MEGET mere.... en frygtelig omgang sludder.

Og bare kom ud med det.

Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 16:51   #16
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suncil Se meddelelser
Sender dig et stort

Ja en ubehagelig oplevelse af værste grad, folk der ikke har nogen problemer med hørelsen aner ikke noget om, hvor vigtigt det er man kan se personen og munden der snakker.

Og så er hun da så langt væk fra empati, og det er sikkert det samme hun siger til alle. Læs nu hvad der er med folk og sæt jer ind i deres problemer

Mon hun kender Claus Hjort Frederiksen ( hehe) syntes efterhånden alle forsøger uanset lægepapir osv at overbevise folk om at de kan MEGET mere.... en frygtelig omgang sludder.

Og bare kom ud med det.

Tak for kram Suncil

Ja en meget ubehageligt oplevelse, og bestemt ikke noget jeg har brug for…. Nej der var ingen empati hos hende, kan slet ikke forstå hun arbejder med folk med senhjerneskader på CSV….. jeg har bestemt at jeg slet ikke kan tåle at komme der ud mere, så undvære jeg heller genoptræning.

Men jeg vil få en tid hos min læge og se om jeg kan få noget fys. gennem hende, jeg har fundet en fys i Rødovre som har genoptrænet andre med balance problemer efter blodprop i hjernen, og de vil godt gøre forsøget med at se om jeg kan blive lidt beder….

Jeg skrev så sms til min mor i formiddags, og hun kom så helt nede fra Køge og brugte 3-4 timer på at få mig ned, for jeg var helt psykisk nede over den behandling, og kan godt der ikke skal meget til at vippe mig af pinden....
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/

Sidst redigeret af Smidt; 27-10-2010 kl. 16:54.
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 17:52   #17
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
STOP!!!! Hvad er nu lige det, de har gang i?? Du har jo behov for specialiseret genoptræning. Du har behov for kvalificeret genoptræning udført af kvalificeret personale fys/ergo etc, som har et indgående kendskab til senhjerneskader. De er uden tvivl dygtige til det, de nu udfører på CSV, MEN de er altså ikke en genoptrænende institution, de udbyder special undervisning. Dvs de er det sted, man kommer til, NÅR man har fået sin berrettigede genoptræning. Jeg har kigget på deres hjemmeside, så vidt jeg kan se, har de ikke engang fys/ergo ansat. Det er special lærere og tale- hørepersonale.

Hvor føler jeg bare med dig, at du skal udsættes for denne omgang **** fra kommunens side. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor de stritter sådan imod at du får den specialiserede genoptræning, du har brug for. Jeg ville så gerne kunne hjælpe dig, men jeg har ingen anelse om, hvad dælen man kan stille op og hvem, man skal have fat i. Jeg ved jo også, du har god kvalificeret hjælp fra andre, der ved, hvad de laver.

Jeg vil give dig helt ret i, det bestemt ikke er det rette sted for dig. Jeg ville være alvorligt bange for, at de ville gøre mere skade end gavn.

Puha! Kæmpe krammer til dig!!
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 18:14   #18
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
STOP!!!! Hvad er nu lige det, de har gang i?? Du har jo behov for specialiseret genoptræning. Du har behov for kvalificeret genoptræning udført af kvalificeret personale fys/ergo etc, som har et indgående kendskab til senhjerneskader. De er uden tvivl dygtige til det, de nu udfører på CSV, MEN de er altså ikke en genoptrænende institution, de udbyder special undervisning. Dvs de er det sted, man kommer til, NÅR man har fået sin berrettigede genoptræning. Jeg har kigget på deres hjemmeside, så vidt jeg kan se, har de ikke engang fys/ergo ansat. Det er special lærere og tale- hørepersonale.

Hvor føler jeg bare med dig, at du skal udsættes for denne omgang **** fra kommunens side. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor de stritter sådan imod at du får den specialiserede genoptræning, du har brug for. Jeg ville så gerne kunne hjælpe dig, men jeg har ingen anelse om, hvad dælen man kan stille op og hvem, man skal have fat i. Jeg ved jo også, du har god kvalificeret hjælp fra andre, der ved, hvad de laver.

Jeg vil give dig helt ret i, det bestemt ikke er det rette sted for dig. Jeg ville være alvorligt bange for, at de ville gøre mere skade end gavn.

Puha! Kæmpe krammer til dig!!
malofa. Kan kun give dig ret, jeg ved heller ikke hvad de har gang i……
Det er nemlig specialiseret genoptræning jeg har behov for… og på mig virker det som om den underviser lige skulle markere sig over for mig fordi min mand havde tilladt sig at skrive en lang mail hvor han satte spørgsmål ved dem og den genoptræning de kunne tilbyde mig….

På mig virker det som om de bare spidser mig af med en lappeløsning….. og nej de har ingen fys/ergo ansat…. Efter hendes mening kunne jeg bare selv cykle til Grøndalscenter og træne sammen med andre hjerneskade… Det ville sikkert også være fint hvis jeg havde fået genoptræning, som et sted hvor jeg kunne holde det ved lige….. men efter hendes mening skulle jeg bare presse mig selv, og tage mig sammen, så ville jeg også blive beder…

Jeg kan mærke at dette vil sætte mig langt tilbage, så for at beskytte mig selv skal jeg ikke der ud mere….

Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2010, 19:21   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Vil lige give dig som du kan bruge af, efter behov

-og så kan jeg desværre kun sige: de burde SKAMME dem!

Kan jo forstå at du har proffer indover din sagsbehandling og de af alle burde jo kunne skære igennem, skønt det er svært.

Fandt lige dette link:

Videnscenter for Hjerneskade:
http://www.vfhj.dk/Tilbud_Show_Detai...D=503&Mode=Map
(Lov om social service
(§ § 144 stk. 1 jfr. §107.)
-og bemærker mig hvilke § der nævnt for at komme under denne behandling.
Det er jo ikke sikkert du kan bruge det til noget -men jeg tænker, hvad med at vende det om?

Altså, du går simpelthen hele vejen til toppen i din kommune og beder om et skriftligt svar på flg: Hvem tager ansvaret for mig og mit helbred, hvem kan tage ansvar for en evt forværring når man ikke vil tilbyde den korrekte behandling? -noget a la denne form, hvis du forstår

Og så vedhæfter du en hel masse videnskabelig dokumentation på hvordan netop din skade skal/kan behandles.

Hm, fandt så også dette link fra Information:
"Hjerner i knibe efter kommunalreform"
http://www.information.dk/153116

-og er jo godt klar over at det ikke hjælper dig her og nu, men desværre er det jo nok netop dette du blir ramt af, ØV!

Tilgiv, mig lige et lille sidespring, men man har i mange år tildelt fx hjemmehjælp til den yngre gruppe, der også har brug for dette, efter § som ældre bliver tildelt efter, suk, dette er også ulovligt!
Bare lige for at du véd at du ikke er alene om at blive r......, ja, undskyld mit sprog!

Op på hesten igen ,- de skal ikke have lov at slippe ska de?

(-om ikke andet for din mand og børns skyld)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 12:55   #20
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej buster og

[QUOTE=buster;130529]Vil lige give dig som du kan bruge af, efter behov

-og så kan jeg desværre kun sige: de burde SKAMME dem!

Kan jo forstå at du har proffer indover din sagsbehandling og de af alle burde jo kunne skære igennem, skønt det er svært.[QUOTE]

ja de skal skamme sig..... det med at jeg har proffer indover, synes jeg ikke lige virker i denne kamp, rådgiveren skriver hele tiden "lad os nu se hvad kommunen/csv kan tilbyde........[QUOTE]


Citat:
Fandt lige dette link:

Videnscenter for Hjerneskade:
http://www.vfhj.dk/Tilbud_Show_Detai...D=503&Mode=Map
(Lov om social service
(§ § 144 stk. 1 jfr. §107.)
-og bemærker mig hvilke § der nævnt for at komme under denne behandling.
Det er jo ikke sikkert du kan bruge det til noget -men jeg tænker, hvad med at vende det om?

Altså, du går simpelthen hele vejen til toppen i din kommune og beder om et skriftligt svar på flg: Hvem tager ansvaret for mig og mit helbred, hvem kan tage ansvar for en evt forværring når man ikke vil tilbyde den korrekte behandling? -noget a la denne form, hvis du forstår

Og så vedhæfter du en hel masse videnskabelig dokumentation på hvordan netop din skade skal/kan behandles.

Hm, fandt så også dette link fra Information:
"Hjerner i knibe efter kommunalreform"
http://www.information.dk/153116
Jeg har været inde og læse på de link og printe dem ud, for lige nu har min mand taget over, ellers rygger jeg ned i et mega sort hul......

Citat:
-og er jo godt klar over at det ikke hjælper dig her og nu, men desværre er det jo nok netop dette du blir ramt af, ØV!
Ja det er desværre dette og mange andre med senhjerneskader bliver ramt af....

Citat:
Tilgiv, mig lige et lille sidespring, men man har i mange år tildelt fx hjemmehjælp til den yngre gruppe, der også har brug for dette, efter § som ældre bliver tildelt efter, suk, dette er også ulovligt!
Bare lige for at du véd at du ikke er alene om at blive r......, ja, undskyld mit sprog!
buster det er ok med et sidespring, kommunen bestiller ikke andet en at R******E syge, handicappet og ældre ......

Citat:
Op på hesten igen ,- de skal ikke have lov at slippe ska de?

(-om ikke andet for din mand og børns skyld)
Jo lige nu bliver det min mand der springer op på hesten ...

Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Faldt lige over dette... Faxe kommune mawebbro Politik og Samfund 4 27-07-2013 13:12
Nu fik jeg altså bare lige nok. Dette er uhyrligt. Zastrow Politik og Samfund 22 02-07-2013 10:42
Skal bare lige have luft... Antoniette Dit og Dat 18 08-12-2010 08:58
Prøv lige og læs dette!!!!! Kjersti Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 09-02-2010 23:57
Lægekonsulentens rolle - hvad er lige dette????? lena Lægekonsulenternes Rolle 17 29-08-2008 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension