K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2008, 20:08   #11
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annelarsen Se meddelelser
OKay . så vil jeg prøve det en gang til .
Men hende min kontaktperson elr hvad de kalder det . er ikke særlig god til og være der for mig . når tingene vældter.
er der nogen her der er på kontanthjælp uden børn ? . Fordi min kontanthjlælp hedder - kntanthjælp ung udebodene . men jeg er 20 og har boet alene siden jegvar 15. og betaler alt selv husleje vand varme osv . hvad der ellers er . men er det den rigtigte kontt hjælp jeg får ? - fordi syns ike det stemer nogen steder . iflge hvad andre får i kontanthjælp .
er der forskel på alm kontanthjælp og ung udeboene . fodi jeg er da voksen i føle Systemet . er da 20 nu . så burde den vel ikke hedde ung udebonene .
Jeg mener at det hedder ung udeboende ind til du er 23 og ja det er rigtigt at du får mindre ind hvis du var ældre og på kontanthjælp, det kan du takke den regering der sidder nu, fordi man ville have alle unge på kontanthjælp i arbejde eller i gang med en uddannelse så satte man deres kontant hjælp laver. Ret mig ( nogen) hvis jeg tager fejl er ikke selv inde i kontant hjælps reglerne .

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 20:21   #12
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jf. loven er man ung til man er 25 år. Satserne for kh i 2009 kan ses her i tabel 4.1: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=122170 Du nævnte en psykiater og lykkepiller, så hvis du er psykisk syg, burde du efter tabellen få kr. 9505 pr. måned (Under 25 år, psykisk syg, udeboende)...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 22:10   #13
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hej Annelarsen

du burde kunne få noget hjælp til bolig osv. når du bor alene
her er de forskellige satser http://www.bm.dk/sw23441.asp

og som Risa skriver,
Kontanthjælpssatsen til unge under 25 år med visse alvorlige psykiske lidelser
http://www.ft.dk/doc.aspx?/Samling/2.../L91/index.htm

når den pågældende har en dokumenteret psykisk lidelse, der er diagnosticeret som skizofreni, skizotypisk sindslidelse, vedvarende psykotisk tilstand, korterevarende psykotisk tilstand, skizoaffektiv lidelse, uspecificeret ikke organisk betinget psykose og emotionelt ustabil personlighedsstruktur af borderlinetype

og den kontanthjælp hedder Under 25 år, psykisk syg, udeboende § 25, stk 2, nr. 3
9.219 kr. månedligt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?

Sidst redigeret af Peacock; 28-12-2008 kl. 22:13.
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 22:58   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Peacock, findes der også en lov om det for voksne??

Jeg har jo dokumenterede psykiske lidelser bla tilbagevendende psykotisk tilstand. Men jeg har altid fået den samme ydelse. Nu tænker jeg på om jeg får den rette ydelse, ligesom jeg heller ikke er tilrådighed for arbejdsmarked, aldrig har været det, og heller aldrig bliver det. Men det gælder måske ikke for voksne psykisk syge??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2008, 23:07   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
helenekr nej det var en lov der blev lavet da regeringen blev nød til at indrømme at det ikke var fair at man lod unge psykisk syge som ikke havde en snebolds chance i helvede mulighed for at komme igang med uddannelse eller job ikke engang aktivering og de skulle så klare sig for ca 4700 før skat om måneden.. for de skulle bare tage sig sammen...

Da der var kommet nok historier på bordet og medierne endelig vågnede op lavede man så loven om psykisk syge unge, nu skal det siges at jeg har en nevø der besidder endog mange af de diagnoser som blev fjernet fra sine forældre og var i kommunens (Albertslund) varetægt fra sit 12 år og han kan ikke komme ind under den lov eller få mere selv om det er kommunen selv der har været medvirkende til alle diagnoser blev stillet ...

(endda var han i følge kommunen til fare for andre og var mandsopdækket alle årene alene i et sommerhus med to- tre pædagoger ingen skole eller noget ) og så blev han 18 og vupit det var det der skulle til så var han rask ..

dertil skal det så også nævnes at han har sklerose .. men det stopper ikke kommunen i at give ungydelse til ham ... så han venter bare på at han bliver 25 år og kommer lidt op i ydelse , kommunen hjælper ikke med noget og sylter hans sag hele tiden, vel viden om at hans psykiske sygdomme er så alvorlige at vi som familie ikke kan gøre en disse, for den end dag erkender han selv sine problemer og den næste er det bare en konspiration alle har mod ham .. så det er svært ...

Men loven gælder KUN for de unge , så du har nok fået den rigtige ydelse (og dog du skulle vel have haft førtidspension for mange mange år siden )
  Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 00:44   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hihihi, ja Hejdien, det skulle jeg sgu nok have haft for adskillige år siden!

Men tak for forklaringen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 10:20   #17
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
I forhold til ydelse til unge!
Hvad med de der har fysiske problemer/sygdomme? Kan de ikke få denne forhøjelse?
De har jo i høj grad de samme problemer at slås med!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2008, 17:00   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det kan du da have ret i Pia, den ene sygdom skulle jo helst ikke være mere 'betydningsfuld' end en anden hvad angår ydelser......
Men jeg ved ikke noget om det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 13:00   #19
Annelarsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-12 2008
Indlæg: 13
Styrke: 16
Annelarsen er ny på vejen
Heeej P -:-)

Jeg får noget tilskud til mit værelse på34kvm . huslejen er på 2600.- pluds strøm .
jeg har modtaget et brev fra min kommune om at jeg har fået højerne tilskud til værelset jeg har . før var den på 203.- nu er den på 324..
men hvordan kan jeg vide hvad kommunen har af papirer på mig .
Jeg har været igemmen en masse test osv . men jeg ved ikk hvad jeg har rattinghed til . .
De kaster mig bare rundt .
da jeg mistede min kontaktperson lige inden jeg blev 18 . efter der kom der en anden dame og kørte mig frem og tilbage til de møder jeg går til .men hun er ikk søtteperson ligesom hende jeg havde før jeg var 18 . hun var en støtteperson til mig . som osse snakkede mig mig osv . og je altid kunne ringe til hende .
også nu efter jeg så blev 18 så fik jeg en ny kontaktperson .. Hvordan får jeg alle mine paier fra kommunen så jeg ved hvad jeg har af muligheder for at få det godt igen .
Har gået hjemme siden jeg var 18 . og syns nu det er ved at være på tide og tage de tager sig sammen , og finder ud af hvad de kan gøre for mig - ?
Annelarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 13:54   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Anne du starter med at sende denne her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html til din kommune sådan at du får alle papir de ligger inde med på dig , og så beder du om en tid hos din sagsbehandler hvor du siger at nu skal der gøres noget, du skal igang du skal være selv forsørgende og de skal ikke bare sylte dig i kontanthjælps systemet ..

Min nevø havde også alt den hjælp og støttepersoner som du inden han blev 18 men vupti så blev han noget nær rask da han blev 18 , blev parkeret i en lille lejlighed og der har han været siden ... og der kommer ikke noget hjælp til ham , han skal kæmpe selv men har desværre givet op , så derfor jo hurtigere du kommer i gang jo større chancer er der for at de ikke sylter dig og din sag... så bed om aktindsigt og pres din kommune ..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad skal jeg gøre... Chin Alt det andet 10 05-12-2011 09:30
hvad kan hun gøre ? lung Alt det andet 8 28-07-2011 00:09
hvad skal jeg gøre logan Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-05-2011 15:48
hvad kan jeg gøre?? maxm Alt det andet 2 11-10-2010 11:41
Hvad kan jeg gøre missgreeneyes Alt det andet 7 28-08-2009 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension