K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2018, 12:42   #1
fatboy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2018
Indlæg: 1
Styrke: 0
fatboy er ny på vejen
Exclamation Ressource forløb

Hej alle i gode mennesker. er der nogen der kan sige mig hvad der sker hvis man dropper ud af et ressourceforløb, jeg har beholdt mit medlemskab af en A-kasse og er Forhåbentlig berettiget til at få arbejdsløsheds dagpenge , hvis altså jeg rask melder mig. Jeg har sammenlagt nu gået 1.5 år på først de 26 uger sygedagpenge derefter Ressourceydelse, så kommer spørgsmålet ?
Hvad sker der hvis jeg Raskmelder mig . og begynder at modtage dagpenge fra A-kassen, men finder ud af at jeg ikke kunne klare det alligevel, kan man så komme tilbage på Ressourceydelse eller hedder det så kontanthjælp.
Mvh. Fatboy.
fatboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2018, 14:33   #2
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Akassen vil nok se beviser for at du kan arbejde 30 timer om ugen. Kan du det?
Og ja det kan være problematisk at blive sygemeldt igen hvis der ikke er sket helbredsmæssige ændringer ift raskmeldingen.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2018, 18:33   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Akassen vil nok se beviser for at du kan arbejde 30 timer om ugen. Kan du det?
Og ja det kan være problematisk at blive sygemeldt igen hvis der ikke er sket helbredsmæssige ændringer ift raskmeldingen.
Spørgsmålet er om ikke a-kassen vil kræve bevis for en arbejdsevne på 37 timer.

Dengang jeg blev sygemeldt og afskediget kontaktede jeg a-kassen for at finde ud af hvordan jeg ville være stillet.
A-kassen oplyste at da jeg var fuldtidsforsikret så skulle jeg som arbejdsløs stå til rådighed for 37 timers job.

Hvis jeg ikke var rask nok til det så var jeg ikke berettiget til at modtage dagpenge.

Hvis jeg kunne arbejde 30 timer kunne jeg dog vælge at skifte til deltidsforsikring, så ville jeg naturligvis gå ned i indtægt men skulle "kun" være rask nok til at arbejde 30 timer.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension