K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2011, 22:29   #1
Anitadp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Anitadp er ny på vejen
Piskesmæld - Neurologisk undersøgelse via Arbejdsskadestyrelsen

Hej.

Jeg var impliceret i færdselsuheld i feb 2010 og fik derved piskesmæld. Jeg har stadig store gener og problemer med smerter i nakke/hofte, hovedpine, koncentrations- og hukommelsesproblemer samt træthed.

Jeg er stadig fuldtidssygemeldt, og der er ikke sket det store med min sag i arbejdsskadestyrelsen.

Det nye er dog at jeg skal til en neurologisk undersøgelse/vurdering, og vil derfor høre om I har erfaring hermed???

Samt om I har kendskab til nogle af disse læger som jeg kan vælge imellem:
Overlæge Peter Høgh, Roskilde sygehus
Overlæge Helle Thagesen, Roskilde sygehus
Speciellæge Ole Køhler, Algade Roskilde.

Og hvis der er nogle der har gode erfaringer med behandlere/behandling hører jeg også MEGET gerne om det.

Hilsen Anita
Anitadp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 00:02   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Helle thagesen har jeg også været ved..

syntes ikke hun skrev en særlig god rapport.. der kom ting i den jeg slet ikke kunne genkende.. desværre vidste jeg ikke på det tidspunkt at jeg skulle have forsøgt at korrigere det.
hun tog også tlf imens jeg var der.. ikke særlig høfligt..

Mener også en anden herinde har skrevet om Helle Thagesen.. prøv at skrive alle navnene i søgefeltet.. et af gangen...
eller også på google.

sig til hvis der er flere spørgsmål..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 17:48   #3
Anitadp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
Anitadp er ny på vejen
Hey Hulda.

Så vil jeg undlade at vælge Helle - tak.

Hvordan foregår den undersøgelse og hvad omhandler rapporten??

Jeg har ikke rigtig kendskab til det, og min umiddelbare tanke er at de ikke vil gøre så meget ud af rapporten når jeg stadig er fuldtidssygemeldt, og derved "bare" henlægge sagen i yderligere nogle måneder???
Anitadp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 18:00   #4
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
jeg var til en undersøgelse på fyn (husker ikke lægens navn)....

men den var faktisk så OVERFLADISK.... at min hjem-kommune ikke længere ønsker og benytte ham i sygedagpengesager....... jeg var inde ved medicinmanden nøjagtigt 12 min......... thats it....

dette fortalte jeg min sagsbehandler... og han agerede derefter......(klog behandler forresten)....... regningen var jo immervæk på godt 4 tusinde, oh kommunen fik HAT for disse skillinger........

mvh eders ace dk......
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 22:29   #5
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
De undersøger om du kan gå og stå.. bukke og bøje.. om der er normale reflekser, og sådan.. lytter til dine forklaringer omkring smerter og andet ubehag..
til det vil jeg anbefale at du nævner det som når det er værst og ikke som når det er lidt tåleligt.

skriv evt ned hjemmefra alle dine problemer, smerter og andre ubehag, for det er nemt at glemme lidt af det når man sidder der.

og optag gerne forløbet på din mobil tlf eller andet, og tag gerne en med som kan huske dig på det du glemmer og lytte med på lægens ord..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 09:16   #6
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
Hey

Så vidt jeg husker kan man også selv vælge/foreslå en neurolog.

Jeg var hos Marianne Mikkelsen - Roskilde :-) hun var omhyggelig.

Har for nylig læst om denne: http://privatsyn.dk/index.php?option...d=14&Itemid=18
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 13:03   #7
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej....

Øv jeg bliver da lidt ærgelig over at finde ud af, at jeg måske kunne have bestemt en neurolog selv? Har man krav på det? Jeg er selv fra Roskilde kommune, men der valgte de en til mig, inde fra PTU i Hvidovre ( mener jeg). Hanne Schaldemose hed hun...

langt hen ad vejen er det fint nok det hun har skrevet, men i konklusionen skriver hun dælme, at jeg skulle sygemeldes ½ år, herefter noget med måske fleksjob en periode, hvorefter fuldtidsjob! Havde ikke engang fuldtidjob inden jeg kom til skade, pga andre ting! Jeg forklarede om alle de rædsomme smerter jeg har og havde, og dette mente hun var en følge af stress, ligesom mine meget nedsatte kognitive funktioner er det. Hun anbefalede fysisk træning, samt kognitiv træning af min hjerne. Godt så....2 uger efter fik jeg konstateret fibromyalgi af betydelig sværhedsgrad, så fysisk træning er en by i Rusland! Den kognitive træning, er ikke blevet til noget, pga et henvisnings spørgsmål, kommunen vil/kan/må vist ikke sende mig til noget, der koster kassen for dem. Men er noget spændt på, om denne uafprøvede mulighed for bedring ( som de påstår), vil spænde ben for mig, når jeg skal ansøge pension senere...

KORS, hvor er det system altså bare tungt.. Hver gang en ny skal skrive noget om en, skriver de som vinden blæser, og lægger derved måneder eller år til ens sag, som ellers virker soleklar.

Nå, det var vist et sidespor alt det her, sorry!

Dorte, jeg håber du finder en god en til at undersøge dig, held og lykke på din vej

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 17:51   #8
DortheJ
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2009
Indlæg: 43
Styrke: 15
DortheJ er ny på vejen
Alle behandlingsmuligheder skal være udtømte når man søger pension ellers gives afslag.
DortheJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Neurologisk undersøgelse Hvidtjørnen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 12-10-2011 23:15
Neurologisk test Asaasa Alt det andet 21 09-08-2011 22:56
Neurologisk undersøgelse - erfaringer søges FacingTrouble Alt det andet 28 30-05-2011 08:30
Neurolog med piskesmæld-kendskab til udarbejd. af neurologisk speciellægeerklæring?? Anitadp Dit og Dat 7 13-01-2011 14:00
Neurologisk speciallægeerklæring cherie Alt det andet 3 25-02-2008 16:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension