K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2015, 01:55   #1
Ulykkesfuglen
På vej til at lære K10
 
Ulykkesfuglens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2015
Lokation: Aalborg
Alder: 33
Indlæg: 1
Styrke: 0
Ulykkesfuglen er ny på vejen
Kan jeg blive nægtet sygedag penge fortsat

Hej Forum

Min sag har lidt et andet tvistepunkt,


Jeg blev den 12 juni i sommers kørt ned helt umotiveret på motorcykel på min første feriedag kørt før grænsen i Aabenraa, af en modkørende kvindelig billist som ikke så sig for, da hun svingede til venstre ind over mig som resulterede i at jeg styrtet med ca 70 km/t. Politiet ankom til stedet umiddelbart efter og sammen med 2 vidner tilkendte Politet kvinden skylden.

Siden ulykken, har jeg været tilknyttet først egen læge, efterfølgende indlagt 2 dage senere pga. opkast af blod, hvor jeg CT-skannes og der ikke vises nogen tegn på brud hvorfor jeg godt kan indstilles igennem egen læge til et videre forløb. Ventetiden på sygehuset den Søndag var på over 16 timer, suk

To dage senere møder jeg op på mit daværende arbejde hos Tulip i Aalborg, hvor jeg sygemeldes igen samme dag, og siden har været det indtil at jeg for nylig (3uger) siden modtog en opsigelse.

Jeg blev efter indlæggelsen henvist til en fysio terapeut gennem egen læge og hans opfattelse var hurtigt, at jeg skulle henvises til rømatologisk afd. mhp. udredning,

- Hvorfra jeg sendes op, bliver målt og vejet i alle retninger og man finder det nødvendigt at tilbyde mig materialer som; Glidelagn, Lændebælte, Krykker.

Jeg modtager disse med kyshånd men de udgør ikke den store forskel i min hverdag.

Endvidere er jeg sidste fredag 30/10 2015 blevet MR Skannet, hvor Radiografen (uden at tage hans ord for gode varer) får besked umiddelbart mens jeg ligger i Skanneren, at han har fået øje på en alvorlig diskus prolaps i lænden med udstrålinger til ben og op ad ryggen.

- Det får jeg naturligvis en kopi af på en cd rom


I forvejen uden at tingene skal blive kompliceret, var jeg som 15 årige udsat for et brutalt overfald af 4 somaliere som kostede mit syn på v. øje efter 2 tvangsoperationer med rekonstruktion af venstre øjenhule, (billeder af dengang på sygehuset kan vedhæftes) som jeg i dag, (9 år senere) stadig venter på at få opklaret med mange år hvor jeg er blevet ført bag lyset og ikke har fået den fornødne hjælp som jeg var berettiget til. Det skal oplyses at advokaten for tidspunktet for tilskadekomsten var (beskikket). - I forbindelse med et langt og besværligt forløb var jeg inde over kommunen i 2 år med revalideringscenter, omskoling, Deres projekter osv.

Først efter en tid uden strøm i flere uger i træk, og et hjem af kummerlige forhold gjorde at jeg fik bevilliget nyt depositum af kommunen, og kunne efter flytningen (og næsten 1 mdr. ophold på et herberg) få den lejlighed jeg den dag i dag bor i (40 kvm. er bedre end 7 kvm - sagen er i år blevet anerkendt af min fars tidligere indbos-forsikring idet de grangivelig godt kunne tyde at noget ikke stemmer overens (Det bemærkes, at erstatningsnævnet tager sit afsæt i forholdene) hvilket jeg glæder mig rigtigt meget til at få belyst.


Sagen er den, at alt det jeg har gennemgået indtil nu, ikke er tilstrækkeligt for kommunen og ved ikke om de har fået bonusordninger efter indtrædelsen af de nye reformer med at få hytte overførselsindkomst ud af kommune systemet?

Pointen og det jeg ønsker svar på er:

1. Kan jeg blive nægtet sygedag penge fortsat, hvis jeg er for syg til at komme personligt ned til opfølgningssamtaler og skriver en "rimelig grund" skrifteligt pr. mail, fordi det for kroppen er for belastende?

2. Kan fagforeningen hjælpe mig eller en af advokaterne fra mine sager?

3. Hun insister på, at jeg er allerede er parat til et kommune projekt om at komme 2 timer dagligt fra kl. 9:00 (et fast tidspunkt når jeg får sovepræparat Nozinan) projektet hedder i øvrigt "Profil" og er angiveligvis et rehabilitering forløb?


Til sidst vil jeg kort fortælle hvad jeg modtager af medicin:

Efter uheldet før sygehusets indtræden af egen læge,

Ibumentin 400 mg. 2-3 dagligt
Pamol 6-8 gange dagligt
Dolol retard 200 mg. (depot) morgen og aften
Dolol 50 mg. 6 dagligt (inden dolol retard)
Nozinan 5 mg. Antidepressiv sovemedicin ( 2 stk. inden sengetid

Siden jeg begyndte mit ophold på sygehus blev ibumentin 400 mg skiftet ud med 600 mg, Dolol 50mg ud med Dolol 200 mg Retard, og Nozinan med et nyt præparat som jeg skal hente på apoteket torsdag. Jeg har fået et præparat som hedder "Gapapentin" en form for nervemedicin som jeg også får 6 piller af om dagen ind til videre. Tør snart ikke at tælle dem mere


Min besked efterlader jer sikkert med en masse spørgsmål, skriv hvis min røde tråd er alt for utydelig, er lidt ved siden af mig selv,


Venlig Hilsen


Ulykkesfuglen
Ulykkesfuglen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2015, 23:47   #2
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
kontakt din fagforening

og fortæl dem, at du er ved at løbe sur i kontakten med kommunen i forbindelse med din sygemelding.
De fleste fagforeninger har en socialrådgiver ansat, som kan hjælpe medlemmerne med at afklare spørgsmål om den sociale lovgivning.
Derudover har de ofte mulighed for at tilbyde bisidderassistance, ved møder med kommunen.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2015, 09:06   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
mht spørgsmål 1, om hvorvidt du kan blive nægtet sygedagpenge hvis du ikke kan møde personligt op til opfølgningssamtaler;

ja , det er jeg overbevist om at du kan, det er meget svært at blive fritaget for at møde op. Har du prøvet at foreslå dem at mødet kan foregå over telefonen?

spørg dem på kommunen om en lægeerklæring er nok til at undgå sanktioner, (altså at d e trækker dig i sygedagpenge, ),

vi er mange som forstår dig, for vi er mange som selv har måttet nærmest kravle ind ad døren til jobcentret til disse opfølgningssamtaler.

det samme gælder hvis du ikke mener du kan møde op til deres aktiviveringsprojekter, du skal have en lægeerklæring på at det vil være skadeligt for dig at møde op. så mit råd til dig er at du siger ja til projektet, og forsøger at møde op de dage og i det omfang du kan. så du undgår at de trækker dig i sygedagpenge.

i min tid på sygedagpenge skulle jeg møde op til deres "bevægelsesprojekt" som jeg i starten var meget modstander af, men det viste sig at være ret hyggeligt, vi var mange forskellige nogen med psykiske andre med fysiske skavanker, og man deltog i det omfang man kunne. i min kommune var der et formiddagshold og et eftermiddagshold, kunne du ikke undersøge om der er et hold om eftermiddagen så du ikke skulle så tidligt afsted?

vh og god dag
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension