K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2012, 13:12   #1
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Reva Center ???

Jeg har lige været til opfølgningssamtale med min chef på praktik stedet og min jobkonsulent - jeg er i afklaring til fleksjob (håber jeg) og klarer 12 timer om ugen (heraf 2 timers pause).

Jeg synes det var et godt møde, men chefen og jk mener lidt jeg snyder mig til at kunne mere end der er realistisk på den lidt længere bane og chefen sagde han han ikke mente fleksjob var realistisk - den slog godt nok hårdt, men han har nok lidt ret.

Vi blev så enige om at jeg skal afklares yderligere på et Reva Center og det tænker jeg er en god ide ???

Jeg ville så selv gerne finde ud af hvor det er nemmest for mig med transport og fik selv lov at vælge et sted, Århus, Randers, Silkeborg eller Viborg.

Kender i nogen af stederne og kan evt. anbefale noget ???

Måske links ??? - jeg kan bare ikke finde nogen hjemmesider
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 18:34   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
forstå overhovedet ikke den udmeldning, når der er langt op til i den nye reform at man kan få fleks ned til 2 timer om ugen. med mindre du har en ubetydelig arbejdesevne kan du godt glemme pension. især i 2013 når reformen helt sikkert bliver vedtaget.
med mindre du ikke kan arbejde overhovedet.

derudover er det kommunen som har pligt til at finde et sted, så din arbejdsevne kan afprøves. det skal man ikke selv rode med, da kommunen netop har deres egen afklaringsted eller en ude fra som de benytter.

men ja ellers er det fint og komme på et reva center
reva center findes kun nogle steder skal du huske
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 18:45   #3
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Jeg skal under ingen omstændigheder på pension - jeg VIL have et fleksjob, så det var ikke lige det jeg ville vide noget om

Jeg ville bare høre om nogen af jer har været på eller kender Reva Centre i Randers, Silkeborg eller Viborg ???

Jeg har ca. lige langt, men har fået lov til selv at vælge, hvor jeg mener det er nemmest for mig mht. transport

Derfor synes jeg det er godt evt. at få lidt anbefalinger med på vejen
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 20:41   #4
vubber43
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
vubber43 er ny på vejen
AArhus

Hejsa

Jeg har gået på Reva i Arhus, og det har jeg været meget glad for, søde mennesker , meget hjælpsomme, så det kan jeg godt anbefale.
:-)
vubber43 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 21:07   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej GitteL,

Hvilken ydelse er du på om jeg må spørge, mere så vi ved hvor travlt du har med afklaring Eller hvor meget kommunen bør tage sig sammen
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2012, 21:13   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmm nææ de er da ikke bare sådan lige at finde...

Fandt denne http://www.jobkompagniet.silkeborgkommune.dk/ i Silkeborg....det må deres Reva....

Fandt denne http://www.cbr-randers.dk/ ...det må være det i Randers...

Det var lige hvad jeg kunne finde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2012, 10:14   #7
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Tak - de 2 lykkedes det mig også at finde, langt om længe

Jeg har været på sygedagpenge siden 1.5.2012 og slutter 3 måneders afklaringspraktik d. 19.12 og det var opfølgning på denne praktik, hvor vi blev enige om at jeg skal på Reva Center.

Jk mener at jeg bla har brug for psykolog hjælp til at acceptere at jeg altså slet ikke bare kan det hele - og selvom jeg har haft problemer med mine arme i 10 år, så har hun ret, det kan jeg ikke ret godt affinde mig med.

Snakken gik på at jeg ikke har brug for at blive godkendt til fleks på 10 timer og så når der er gået 2 måneder så må jeg stoppe, fordi jeg ikke kan klare det alligevel - rettere det var det min chef og jk sagde og jeg må nok indrømme at de har ret.

Med til historien hører at jeg i min nuværende praktik stort set ikke laver noget som helst

Derfor Reva Center så vi kan få en god og grundig afklaring og det tror jeg er en god ide.

Hvis vi ikke bliver færdige inden 1. maj er jeg lidt i tvivl om mine muligheder for forlængelse ?
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Center for sundhed heidi kastrup Dit og Dat 9 16-01-2012 23:13
Smærte Center jeca13 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-08-2011 12:52
En slags reva center Mouse Alt det andet 12 25-02-2010 12:14
Samtale i job-center! A-M U Spørgsmål ang fleksjob 4 25-02-2009 10:59
Erfaringer med reva-center Roskilde Bomi? Ida Alt det andet 0 11-03-2008 16:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension