K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2011, 22:46   #1
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Så fik hun endelig sparket

Det beviser at vedholdende pres på DYBT usaglige lægekonsulenter virker

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1551381.ece
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 23:07   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak, for link, Twoc.

Hvis tidl. lægekonsulent er citeret korrekt, kan man jo godt forstå vedkommende nu er tidl. Jeg kan ikke erindre, at beksrivelsen af en lægekonsulents rolle går ud på flg.:
Citat:
...folk med småskavanker skal også have mulighed for at arbejde. Så hvis man er en dygtig lægekonsulent, så er man god til at pege mulighederne ud, og det er ikke altid, at folk er enige i de beslutninger, forklarer hun.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 08:57   #3
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
"At være lægekonsulent er en udsat post" udtaler V.M. !!!!

Hvad med de borgere der må overlade " deres videre skæbne" til en kone der åbenbart ikke tåler kritiske spørgsmål ? Og hvem udøver chikane overfor hvem ????

En lægekonsulent der synes at "arbejde er at leve" skulle forsøge sig med lidt empati overfor de borgere der rent faktisk synes det er et job at trække vejret og komme ud af sengen og selv det at brygge en kop kaffe indebærer både smerter og ubehag !

Mon V.M. nogen sinde har prøvet at vente på et tog i 5 år uden at vide om det kommer og hvilket et der kommer - mens man overvejer om man nu også har en gyldig billet hvis der skulle dukke et tog op ???? Nej for konen har jo aldrig måttet leve "under andres bestemmelser" og afgørelser mens økonomien og det sociale liv bare rasler ned i afgrunden ! Hvem har ansvaret for chikanen ? Jeg spørger bare !!!

En tandlægekonsulent nølede i 38 måneder med at bevillige mig en skinne til 2300 kr - skinnen kunne have betydet at jeg kunne spise andet end blendet mad !!!

Jeg fatter ikke at læge- og tandlæge-konsulenter har den suværenitet i systemet at de regnes for den "ypperste ekspertice" - en såkaldt ekspertice som hverken virker logisk - sammenhængende eller hurtigt afklarende !
Hvad er det for en magt der tildeles disse mennesker og føles det rart at banke andre i nød ud over afgrunden ? Hvor er et moderne menneskesyn og værdiggrundlag henne i denne magtudøvelse ? Hvor er den kontrolinstans der sikrer at der for den enkelte borger er rettigheder og et værdigt menneskesyn der hører en civiliseret verden til ????

Ja jeg ved godt jeg gylper i dag - men jeg er bare så pokkers træt af at vente - så K10 er lige min p-plads i dag
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 09:33   #4
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
"At være lægekonsulent er en udsat post" udtaler V.M. !!!!

Hvad med de borgere der må overlade " deres videre skæbne" til en kone der åbenbart ikke tåler kritiske spørgsmål ? Og hvem udøver chikane overfor hvem ????

En lægekonsulent der synes at "arbejde er at leve" skulle forsøge sig med lidt empati overfor de borgere der rent faktisk synes det er et job at trække vejret og komme ud af sengen og selv det at brygge en kop kaffe indebærer både smerter og ubehag !

Mon V.M. nogen sinde har prøvet at vente på et tog i 5 år uden at vide om det kommer og hvilket et der kommer - mens man overvejer om man nu også har en gyldig billet hvis der skulle dukke et tog op ???? Nej for konen har jo aldrig måttet leve "under andres bestemmelser" og afgørelser mens økonomien og det sociale liv bare rasler ned i afgrunden ! Hvem har ansvaret for chikanen ? Jeg spørger bare !!!

En tandlægekonsulent nølede i 38 måneder med at bevillige mig en skinne til 2300 kr - skinnen kunne have betydet at jeg kunne spise andet end blendet mad !!!

Jeg fatter ikke at læge- og tandlæge-konsulenter har den suværenitet i systemet at de regnes for den "ypperste ekspertice" - en såkaldt ekspertice som hverken virker logisk - sammenhængende eller hurtigt afklarende !
Hvad er det for en magt der tildeles disse mennesker og føles det rart at banke andre i nød ud over afgrunden ? Hvor er et moderne menneskesyn og værdiggrundlag henne i denne magtudøvelse ? Hvor er den kontrolinstans der sikrer at der for den enkelte borger er rettigheder og et værdigt menneskesyn der hører en civiliseret verden til ????

Ja jeg ved godt jeg gylper i dag - men jeg er bare så pokkers træt af at vente - så K10 er lige min p-plads i dag
KH
Vibbe
Forstår dig så udmærket Vibbe! Du kunne jo reelt ha´undgået, det "flydende *******", hvis pågældende, ikke skulle have brugt 38 måneder på at, bevillige dig en skinne.
Gu´ved, om de selv har lyst til, at leve livet, på denne måde?
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 09:39   #5
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Jeg ringede jo til tandlægekonsulenten efter at have ventet i 5 måneder på at få en "spiseskinne"
- han sagde : " Jamen jeg kan jo ikke bare bevillige hvad som helst - jeg har jo også et renommé at tage hensyn til ".

Hvorpå jeg svarede : " Hvis din tøven med at tage dine beslutninger alene skyldes din angst for at miste anseelse - så kan jeg dælme ikke forstå at det er mig og ikke dig der hænger ud en gang om ugen hos en psykolog " .....
hvorpå manden smed røret på !!!!
Igen : hvem er det der udføre chikanen ?????

Tak for din støtte Pedro
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 11:22   #6
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Lægekonsulent Vibeke Manniche har set det som sin fremmeste opgave at rive forsørgelsesgrundlaget væk under syge mennesker. Hun ligger i samfundets top med hensyn til indtjening som læge. Hun har ALDRIG prøvet at stå med "hatten i hånden" og været i "systemets vold"....det syntes jeg bare at hun hver eneste dag skal være taknemlig for.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2011, 11:42   #7
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Det findes lidt retfærdighed...trods alt... :/

Så mangler de bare at vågne op i Frederikssund:
http://www.sygifrederikssund.dk/

Via
[http://www.denmarkonline.dk/1/2009-1...egekonsulenter]
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen

Sidst redigeret af FlemmingLeer; 10-05-2011 kl. 11:44. Årsag: glemte noget
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 00:19   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er hun ikke også formand for lægekonsulenterne?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 15:56   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Er hun ikke også formand for lægekonsulenterne?

VH Popiae
http://www.dr.dk/Regioner/Fyn/Nyhede.../03/103933.htm

claus malta nielsen er formand

man kan vil godt forstå min sag er ikke er kommet videre
claus malta nielsen og vibeke manniche
er dem der har kigget på min sag

Ja jeg er super heldig
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 16:35   #10
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg er en af de heldige som har haft både læger og lægekonsulenten på min side.
Jobcenter har forsøgt på alle mulige måder at lægge prass på sin sin egen lægekonsulent i min FTP. Men lægekonsulenten holdt fast ved sit.
Jeg fik kommunens interne dokumenter i min sag, derfor ved jeg alt om hvor perfide mennesker er ansat på jobcentere og hvad de kan finde på.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endelig ! Florken Din historie 9 10-02-2011 10:37
Så kom den endelig hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 29-09-2010 06:51
Endelig ftp !! WilloW Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 31-12-2009 01:22
Endelig Nusli Politik og Samfund 3 16-05-2008 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension