K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2010, 10:11   #1
graver
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
graver er ny på vejen
Industriens Pension nægter at udbetale erstatning

Mit pensionsselskab Industriens Pension (IP) har nægtet mig erstatning for tab af erhvervsevne, selv om jeg pr. 1. april er tilkendt fuld førtidspension.

Selv om jeg er vurderet til at være så ramt af ledegigt, at man ikke mente mig egnet til et flexjob, vil IP ikke anerkende at min erhvervsevne er nedsat med over 50 %
En 6 ugers arbejdsprøvning viste ellers, at jeg kun er i stand til at arbejde 2 timer om dagen.

I forsikringsbetingelserne står bl.a., at man ved tab af mere end 50% af erhvervsevnen har ret til et engangsbeløb på kr. 100.000, men IP har nægtet at betale dette, lige som de ikke vil udbetale mig en månedlig invalidesum på kr. 4000

De skriver direkte, at deres egne læger ikke anerkender kommunens vurdering af min arbejdsevne; selv om de aldrig har set mig eller talt med mig.

Jeg har betalt til Industriens Pension i over 25 år, og er nu selvfølgelig meget skuffet over at de ikke vil betale noget som helst i erstatning for tab af erhvervsevne.

Hvad kan jeg gøre i denne situation?
graver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 10:23   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
der er desværre kun en ting og det at få en advokat på sagen.
for når du har fået førtidspension er din erhvervsevne nedsat med 50%
alså bliver det dit pension selskab som skal bevise du kan arbejde
så en advokat vil helt sikkert også tage din sag


har aldrig hørt om en sådan sag
har selv fået engangsbeløb og løbende udbetaling
mens jeg endnu ikke har fået pension fra kommunen
så min sag er helt omvendt

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-08-2010 kl. 10:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 10:24   #3
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Der må være nogle anke/klage muligheder ...det lyder jo fuldstændig grotesk ! har du ikke en fagforening der kan hjælpe dig ?
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 10:30   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Graver

Du må have en tilknytning til er fagforening, eller ?

Hvis, så skal du få fat i den.

Stort set alle fagforeninger har jurister, der kan trækkes på i sådanne situationer.

Citat:
De skriver direkte, at deres egne læger ikke anerkender kommunens vurdering af min arbejdsevne; selv om de aldrig har set mig eller talt med mig.
Det lyder ULOVLIGT !

Jamen så må de da komme med et bud på næste step ?

Du har måske mulighed for at gå til medierne ?

Ellers er der nok ingen anden udvej, end at finde en advokat, som kan få dem til at slippe slanterne.

Det vil være bedst at få sikret dig, at dine papirer indeholder en passus omkring din resterhvervsevne,

da jeg kan de, at Industriens Pension kræver at den er på max. 1/3 for at du har krav på at få den månedlige invalidepension.

Under alle omstændigheder SKAL de udbetale Invalidesummen !

Helg og lykke med det.

Har lige været inde på din profil, og kan se at du også har haft problemer med at få dine pensionsmidler fra banken.

Hvordan gik det ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 05-08-2010 kl. 10:37. Årsag: Tilføjelse, efter profilkig :-)
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 11:07   #5
graver
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
graver er ny på vejen
Tak...

for jeres respons og positive udmeldinger. Mit indlæg er netop lavet, for at få nogle gode input fra jer.

Jo, jeg er i en fagforening, da jeg har besluttet at fortsætte med at betale til den (3F). Under hele min sag om førtidspension har jeg haft en glimrende bisidder fra 3F ved min side ved samtlige møder i hele processen. Jeg vil bede fagforeningen om et møde med henblik på at køre en ankesag.

Jeg mener, at uanset hvad IP måtte mene om min invalideringsgrad, så skal de da udbetale de 100.000 kr. Når man ved, hvor meget der skal til for at få en førtidspension i dag, er det da grotesk at de mener min arbejdsevne er over 50%...
De skriver tilmed i deres begrundelse, at jeg da må kunne finde noget ikke-belastende arbejde på et kontor... I Guder. Jeg har ingen kontoruddannelse overhovedet og får det næppe heller som 55 årig... Jeg har arbejdet på lager siden jeg var 18 år.

Til dig som spørger til udbetaling af mine pensionsmidler fra banken: Her var der ikke noget at gøre, da de er sat i garanter, men jeg kan opsige garanterne pr. 1. januar 2011 og vil da få pengene udbetalt i maj måned.
graver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 11:13   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Øv da !

Det er jo for sent til julegaverne, men så kan du sikkert komme en tur på ferie for nogen af pengene.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 11:43   #7
graver
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 11
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
graver er ny på vejen
Aktindsigt

Lige noget der faldt mig ind:

Kan man søge, og få, aktindsigt i sin sag hos Industriens Pension?
graver er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 11:53   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
JA, det kan du !

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=105127

1. Loven gælder for alle dele af den offentlige forvaltning.

Stk. 2. Vedkommende minister kan efter forhandling med justitsministeren fastsætte regler om,

at loven helt eller delvis skal gælde for nærmere angivne selskaber,

institutioner, foreninger m.v., som ikke kan henregnes til den offentlige forvaltning.

Det gælder dog kun, hvis udgifterne ved deres virksomhed overvejende dækkes af statslige, regionale eller kommunale midler,

eller i det omfang de ved eller i henhold til lov har fået tillagt beføjelse til at træffe afgørelser på statens,

en regions eller en kommunes vegne.

Vedkommende minister kan herunder fastsætte nærmere regler om opbevaring af dokumenter m.v. og om tavshedspligt.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 13:30   #9
Skade2006
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2009
Indlæg: 166
Styrke: 15
Skade2006 er ny på vejen
Jeg vil også få fat i nogen til at hjælpe mig.

Min mand fik i januar i år tilkendt invalidepension fra dem, vi sendte brevet så de havde det en mandag og torsdag blev vi ringet op, hvor vi fik besked om at han fik penge med tilbagevirkende kraft fra han havde været syg i 3 måneder, dvs et halvt år tilbage og fik også en engangssum på 100.000 kr, pengene stod på kontoen om fredagen.

Han fik først tilkendt pension fra 1/6-10.

Skal du fortsat betale medlemsbidrag til din fagforening ??

Min mand er blevet bidragsfrit dækket, men kan stadigvæk bruge fagforenigen, som køre en del af hans arbejdsskadesag.
Skade2006 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 14:13   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg kender ikke selv til arbejdsskadesager og erhvervsevne... Men jeg spekulerer på om leddegigt er en arbejdsskade?? Leddegigt plejer ellers at være arveligt, eller noget som kommer snigende....

Får man ikke kun erstatning for tab af erhvervsevne, når der er tale om arbejdsskade eller tager jeg fejl??

Invalidepension mener jeg er noget andet?? hmm
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension Danmark. Nægte at udbetale? Mumrik Alt det andet 5 10-02-2013 11:45
industriens pension mand Alt det andet 9 30-04-2012 21:01
nægter at udbetale sygedagpenge Senior Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-09-2011 22:41
hvornår kan man søge om erstatning i industriens pension pedo Alt det andet 4 02-09-2011 09:27
Industriens Pension Udbetaling erstatning?? jyden74 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 10-05-2011 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension