K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2016, 21:54   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Sagsbeh. notatpligt i jobafklaringsforløb

Spørgsmål 1: Hvordan er reglerne for sagsbehandlerens notatpligt i et jobafklaringsforløb i 2016 for sygemeldte.

Jeg har spurgt ca. 10 gange om jeg kan få et referat af opfølgningssamtaler via E-boks og som en naturlig forlængelse af min sag. Intet sker ??

I stedet skal jeg godkende indhold i en jobplan på Jobnet. Den besked får jeg via smsér. Er ikke blevet informeret herom og har frabedt min telefonisk kontakt for lang tid siden og er i øvrigt heller ikke enig i indholdet.

Hvad sker der lige her ??

Spørgsmål 2 : Hvor længe varer vores samtykke til indhentelse af lægelige oplysninger ? Har skrevet under på et samtykke i forbindelse med rehabiliteringsteamet for over et år siden. Ellers har jeg ikke underskrevet noget i over 2 år. Kun mundtligt haft en samtale hvor jeg ikke nægtede ( i sagens natur )

Jeg efterlyser regler der er gældende her i 2016.

Sidst redigeret af de7smådværge; 03-03-2016 kl. 22:10.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2016, 23:39   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Ang spørgsmål 2:
Fra retssikkerhedsloven:
"§ 11 a. Myndigheden kan efter forudgående samtykke fra den, der søger om eller får hjælp, forlange, at andre offentlige myndigheder, uddannelsesinstitutioner, sygehuse, læger, psykologer, autoriserede sundhedspersoner i øvrigt og personer, der handler på disses ansvar, arbejdsløshedskasser, pengeinstitutter, arbejdsgivere og private, der udfører opgaver for det offentlige, giver oplysninger om den pågældende, der er nødvendige for at behandle sagen. Dette gælder også oplysninger om en persons rent private forhold og andre fortrolige oplysninger, ligesom myndigheden kan indhente lægejournaler, sygehusjournaler eller udskrifter heraf. Myndigheden kan forlange, at der optages retsligt forhør i overensstemmelse med retsplejelovens § 1018, hvis oplysningerne ikke videregives. "

Der står ikke rigtigt noget om hvor længe et samtykke "varer".
Men du kan jo trække det tilbage, ved at meddele dem det skriftligt, hvis du ikke vil give dit samtykke mere
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 00:37   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fandt dette i offentlighedsloven

Citat:
Notatpligt

§ 13. I sager, hvor der vil blive truffet afgørelse af en myndighed m.v., skal den pågældende myndighed m.v., når den mundtligt eller på anden måde bliver bekendt med oplysninger om en sags faktiske grundlag eller eksterne faglige vurderinger, der er af betydning for sagens afgørelse, snarest muligt gøre notat om indholdet af oplysningerne eller vurderingerne. Det gælder dog ikke, hvis oplysningerne eller vurderingerne i øvrigt fremgår af sagens dokumenter.

Stk. 2. En myndighed m.v. skal i sager, hvor der vil blive truffet en afgørelse, endvidere snarest muligt tage notat om væsentlige sagsekspeditionsskridt, der ikke i øvrigt fremgår af sagens dokumenter.

Stk. 3. Notatpligten efter stk. 1 og 2 gælder ikke i forbindelse med behandlingen af sager inden for strafferetsplejen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=152299#Kap2

Reglerne er ens uanset om det er jobafklaringsforløb, eller andre forløb...

De skal generelt overholde notatpligten i alle sager..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 00:44   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Min sagsbehandler skriver, nu jeg er bevilliget fleksjob, referaterne i MIN PLAN på jobnet. Jeg får besked både som email og sms om der ligger nyt i min plan, som jeg skal godkende at jeg har læst.

Man godkender ikke det der står i planen ved at kvittere, bare at man har læst det. Hvis du er uenig i det der står må du kommunikere det til din sagsbehandler. Bedst på skrift så du har dokumentation for indsigelsen.

Men du kan jo altid bede om aktindsigt hvis du tror der står mere i din journal end der står i notaterne på Jobnet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 05:59   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Min sagsbehandler skriver, nu jeg er bevilliget fleksjob, referaterne i MIN PLAN på jobnet. Jeg får besked både som email og sms om der ligger nyt i min plan, som jeg skal godkende at jeg har læst.

Man godkender ikke det der står i planen ved at kvittere, bare at man har læst det. Hvis du er uenig i det der står må du kommunikere det til din sagsbehandler. Bedst på skrift så du har dokumentation for indsigelsen.

Men du kan jo altid bede om aktindsigt hvis du tror der står mere i din journal end der står i notaterne på Jobnet.
Spørgsmålet er om det er nyt, at man skal søge aktindsigt ved hver eneste kontakt og om der er sket ændringer så os sygemeldte lige pludselig skal læse ting indenfor en hvis dato på Jobnet.
Har du ( eller andre ) relevant skriftligt info til, at man ikke accepterer indholdet ved at kvitterer for, at planen er læst ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Ang spørgsmål 2:
Fra retssikkerhedsloven:
"§ 11 a. Myndigheden kan efter forudgående samtykke fra den, der søger om eller får hjælp, forlange, at andre offentlige myndigheder, uddannelsesinstitutioner, sygehuse, læger, psykologer, autoriserede sundhedspersoner i øvrigt og personer, der handler på disses ansvar, arbejdsløshedskasser, pengeinstitutter, arbejdsgivere og private, der udfører opgaver for det offentlige, giver oplysninger om den pågældende, der er nødvendige for at behandle sagen. Dette gælder også oplysninger om en persons rent private forhold og andre fortrolige oplysninger, ligesom myndigheden kan indhente lægejournaler, sygehusjournaler eller udskrifter heraf. Myndigheden kan forlange, at der optages retsligt forhør i overensstemmelse med retsplejelovens § 1018, hvis oplysningerne ikke videregives. "

Der står ikke rigtigt noget om hvor længe et samtykke "varer".
Men du kan jo trække det tilbage, ved at meddele dem det skriftligt, hvis du ikke vil give dit samtykke mere
Ud fra min hukommelse mener jeg at det er et år og at det har været oppe på k10 før, men kan selvfølgelig ikke finde noget som helst nu.

Sidst redigeret af Webmaster; 04-03-2016 kl. 19:10. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 08:45   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har en idé om, at det står på samtykke-erklæringen hvor længe den gælder. Men jeg kan huske forkert.

Dette kan tjekkes ved aktindsigt.

I tidens løb har jeg læst om flere, som har bedt om løbende aktindsigt, men ikke har modtaget det.

Mit bedste råd er, at hver gang man skal til møde på kommunen, så gør man en formular til begæring om aktindsigt klar hjemmefra, skriver fra hvilken dato (siden sidst) man ønsker aktindsigt.
Når man så forlader mødet afleverer man begæringen ved skranken. Mod kvittering selvfølgelig.

Denne fremgangsmåde kan måske virke lidt besværlig for borgeren, men den virker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 10:06   #7
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg har en idé om, at det står på samtykke-erklæringen hvor længe den gælder. Men jeg kan huske forkert.

Dette kan tjekkes ved aktindsigt.

I tidens løb har jeg læst om flere, som har bedt om løbende aktindsigt, men ikke har modtaget det.

Mit bedste råd er, at hver gang man skal til møde på kommunen, så gør man en formular til begæring om aktindsigt klar hjemmefra, skriver fra hvilken dato (siden sidst) man ønsker aktindsigt.
Når man så forlader mødet afleverer man begæringen ved skranken. Mod kvittering selvfølgelig.

Denne fremgangsmåde kan måske virke lidt besværlig for borgeren, men den virker.
Eller endnu "sjovere":
Sige at man søger fuld aktingsigt hver gang de ikke giver den løbende :P For jeg tror de får en sur chef på nakken hvis hele stakken skal afleveres hver gang :P
(Hvis man får dem printet ud, og er glad for regnskoven, er det dog nok ikke lige den bedste løsning)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 10:48   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Eller endnu "sjovere":
Sige at man søger fuld aktingsigt hver gang de ikke giver den løbende :P For jeg tror de får en sur chef på nakken hvis hele stakken skal afleveres hver gang :P
(Hvis man får dem printet ud, og er glad for regnskoven, er det dog nok ikke lige den bedste løsning)
Vær varsom med dette. Har man først engang fået agtindsigt, kan de opkræve et gebyr PR. SIDE de skal genudprinte: 10 kr for første side + 1kr pr. Påbegyndt efterfølende sider - helt efter reglerne i forvaltningsloven
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 04-03-2016 kl. 10:53.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 11:01   #9
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Vær varsom med dette. Har man først engang fået agtindsigt, kan de opkræve et gebyr PR. SIDE de skal genudprinte: 10 kr for første side + 1kr pr. Påbegyndt efterfølende sider - helt efter reglerne i forvaltningsloven
Enig. Det kan blive en bekostelig affære. Igen mangler her også info. Hvad siger reglerne omkring intervallet for anmodning om fuld aktindsigt og opkrævning af betaling ? Må man gøre det én gang årligt ect. . ..
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2016, 11:22   #10
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Nej, ifølge forvaltningsloven står der intet om interval, kun er det udleveret en gang kan der kræves betaling

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=57732
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension