K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2014, 11:44   #1
Cap
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Cap er ny på vejen
Sygedagpenge

Hej her på forummet

Jeg har virkelig brug for noget hjælp i forhold til sygedagpenge, min historie kort

Feb.2013 arbejdsulykke der medføre brud i ryg på L2 , bliver først diagnostiseret som lændehold, henvist til fys med bøj drej og vrid intet har effekt og efter 2½ måned bliver jeg endelig scannet og der konstaterer man at jeg har et brud der nu er helet op, men skævt op

Jeg forsøger virkelig at passe mit arbejde, men har dog i hele 2013 noget fravær og i januar 2014 bliver jeg deltidssygemeldt og er nu på arbejde halvtid, dette frem til 1/6 hvor jeg får en fyreseddel, på trods af at jeg i den periode hvor jeg har været deltidssygemeldt ikke har haft en eneste dag hvor jeg ikke var på arbejde, pr 31/10-2014 overgår jeg til sygedagpenge på fuldtid og er det stadig ( den gamle ordning) skal revurderes den 28/2-2015

Kommunes lægekonsulent og speciallæge udtaler begge

Der vurderes at være behov for varige skånehensyn i form af fritagelse fra rygbelastende jobfunktioner
Desuden er der skånehensyn i form af reduceret arbejdstid, hvor meget er dog vanskeligt at sige
afklaring af timetallet må bero på en funktionsevneafklaring i en periode under optimale skånehensyn.

Første afgørelse på min arbejdsskade er kommet, og kan derfor ikke forlænges på at der køre en arbejdsskade

? Hvad gør jeg for at få forlænget mine sygedagpenge,

? Jeg tænker selv at jeg burde kunne efter (§ 27, stk. 1, nr. 2), kan kommunen nægte at gøre det efter denne regel, på trods af de lægelige udtalelser

? Jeg har en lumsk mistanke om at de vil forsøge at stoppe dem

? Pr. 5/1-2015 skal jeg starte i praktik i kommunes mentorkorps 3 dage om ugen af 2 timer ( Skal denne praktik hedde noget bestemt)

Dette var en lang smøre men håber at i har forstået problematikken


Mvh. Cap
Cap er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension