K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2012, 21:32   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det står jo i reformen, fleksere skal stå til rådighed for et fleksjob (fair nok), de skal til møder hver 3. måned hvor de skal bevise og dokumenterer hvor de har søgt fleksjobs, de skal deltage i praktik, (selvvalgt)uddannelse, oprette CV på nettet og være aktive, deltage i kurser mm. De skal revurderes hvert 5 år, og hver 2 år hvis de får et job osv osv.....utryghed hele vejen igennem, som ikke just rimer på hjemmehygge og ferie sydpå.
Der skal knokles for den ledighedsydelse - samtidig må man ikke glemme hvad fleksreformen REELT går ud på:

Reformen af fleksjobordningen medfører ændringer for alle fleksjobbere. Hvis du allerede er ansat i et fleksjob, vil du dog først blive omfattet af de nye regler, hvis du bliver ledig eller skifter til et nyt fleksjob. Ændringerne virker fra den 1. januar 2013. Indtil da er det de nuværende regler der gælder. Hensigten med reformen er at motivere fleksjobberne til at øge den ugentlige arbejdstid – for dermed til sidst at komme ud af fleksjobordningen, hvis det er muligt.

http://www.bupl.dk/loen__og__vilkaar...g?opendocument

Alene sidste sætning får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig. HVIS DET er pointen med reformen, så kan det da umuligt blive en dans på roser - i min verden tangerer det til menneskejagt, da de jo selvfølgelig vil tjekke, dobbelt tjekke og vurderer flekserne konstant i jagten på at få vippet dem ud af ordningen igen....

Eller tager jeg helt fejl?? (den mulighed er det også selvfølgelig)....måske er det slet ikke så slemt som de lægger op til
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 21:39   #12
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det står jo i reformen, fleksere skal stå til rådighed for et fleksjob (fair nok), de skal til møder hver 3. måned hvor de skal bevise og dokumenterer hvor de har søgt fleksjobs, de skal deltage i praktik, (selvvalgt)uddannelse, oprette CV på nettet og være aktive, deltage i kurser mm. De skal revurderes hvert 5 år, og hver 2 år hvis de får et job osv osv.....utryghed hele vejen igennem, som ikke just rimer på hjemmehygge og ferie sydpå.
Der skal knokles for den ledighedsydelse - samtidig må man ikke glemme hvad fleksreformen REELT går ud på:

Reformen af fleksjobordningen medfører ændringer for alle fleksjobbere. Hvis du allerede er ansat i et fleksjob, vil du dog først blive omfattet af de nye regler, hvis du bliver ledig eller skifter til et nyt fleksjob. Ændringerne virker fra den 1. januar 2013. Indtil da er det de nuværende regler der gælder. Hensigten med reformen er at motivere fleksjobberne til at øge den ugentlige arbejdstid – for dermed til sidst at komme ud af fleksjobordningen, hvis det er muligt.

http://www.bupl.dk/loen__og__vilkaar...g?opendocument

Alene sidste sætning får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig. HVIS DET er pointen med reformen, så kan det da umuligt blive en dans på roser - i min verden tangerer det til menneskejagt, da de jo selvfølgelig vil tjekke, dobbelt tjekke og vurderer flekserne konstant i jagten på at få vippet dem ud af ordningen igen....

Eller tager jeg helt fejl?? (den mulighed er det også selvfølgelig)....måske er det slet ikke så slemt som de lægger op til
Ved ikke om du tager fejl, gør du nok desværre ikke. Men vi må se tiden an og håbe på det bedste. Andet kan vi nok ikke gøre, os stakkels flekser, der ikke selv mener vi har noget at tilbyde en arbejdsgiver
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 21:43   #13
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg tror ikke det bliver være at være fleksjobber end det er nu ( hvis vi ser bort fra løn)
ja vi skal lave cv og søge job, lige nu skal vi også søge job og i herning kommune er vi blevet gjort opmærksom på det er en god ide og lægge sit cv ind.
Det tager lidt tid, at lægge det ind, men så er det jo også gjort.

At vi skal søge job, har vi jo skulle hele tiden, hvilket jo er rimeligt nok.

Så lad os nu lige trække vejret og se, hvor slemt det bliver.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 21:43   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis, vi må håbe på det bedste og så se tiden an - jeg tager også udgangspunkt i høringssvarene MOD felksreformen fremsat af Enhedslisten, som jeg faktisk lyttede meget til og var enig i......

Jeg er modstander af utryghed, og jeg synes fleksreformen er meget utryg for i forvejen svagere mennesker - jeg kan hverken finde hoved eller hale i det....og forstår ikke regeringens tiltag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 21:24   #15
Sprite
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad mener I med, at virksomheder ikke 'tjener på det'

Nu får virksomheder 1/2 eller 2/3 i tilskud af midnste overenskomsmæssige løn. Og ja, hvis virksomhed får 2/3 og fleksjobber arbejder 18 timer, så er det rigtigt de 'tjener på det', da tilskuddet dækker helt ned til 12 timer.

Men hvis en fleksjobber arbejder 12 og en halv time(og virksomhed får 2/3 tilskud) eller 18 timer (ved 1/2 tilskud) så tjenes der jo ikke noget.

Fremover skal virksomheden jo bare betale for det de får,- og ikke en fuld løn, og få tilskud retur. . .

Det som jeg ser der er/kan være et problem det er, at hvis man skal bruge en 12 timer om ugen, kan man måske være tilbøjlig til at ansætte en studerende eller en der vil have ekstra job, eller bare vil på deltid i 18 eller 20 timer, - og ikke ansætte en fleksjobber. For så slipper virksomheden for jobcenter der sender breve om 'det går godt' og skal holde møder og evaluere osv.
  Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 21:51   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er lige det der menes, at der frem over ikke vil være en gevinst ved at ansætte en flexsjobber der er ingen ekster gevinst.

Tænker også at kan man klare 12 timer men arbejdsskiveren siger det kun er 8 timer hver det man gør i de 12 timer ,så vil det jo blive den løn man kan få.

Og eftersom der spares i udgifterne mår folk kan nogle timer ,så er det jo bare om at få solgt "slaverne" om ikke andet så til en lav pris .
Så enlig kan der godt tjenes på flexjobberne og snøre systemet,.

Man ja det vil sikkert være langt letter at tage en ungarbejder nogle få timer end en i flex.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 21:38   #17
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
kommer også an på din match gruppe

Kommer an på hvad match gruppe du er i..
det brev jeg selv modtog fra kommunen der tolker de ud fra den nye lov at det er konstant aktivering indtil man er i arbejde...
Og nej de har ikke taget hensyn til nogle skånehensyn eller noget det er standard 25 timers aktivering i et dum i arbejde værksted...
At jeg så må gå hjem efter 10-40min og intet kan derhjemme at all hver eneste dag det er de ret kolde overfor... ifølge den nye lov som de tolker det skal selv de allersvageste nu sparkes igang.. helst helt op på 37 timer hvis det er muligt
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2013, 22:22   #18
Buddha
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2011
Lokation: Jylland
Indlæg: 195
Styrke: 0
Buddha er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Hvorfor mener du det, hvad er det der gør, at du mener vi bliver jaget vildt i det nye år?. Kom lige med noget info istedet for det der skrækscenarie, gerne med link til de skrappere regler du omtaler

Edit: Er det det her du mener ? Forsynes da ikke umiddelbart det er meget anerledes end, de regler der er her nu, måske bortset fra det med MIN SIDE?

Den aktive indsats for ledige fleksjobvisiterede
• Ledige fleksjobvisiterede skal aktivt søge fleksjob.
• De skal have kontaktsamtale hver tredje måned. Ved kontaktsamtalerne skal der
følges op på den aktive jobsøgning.
• De skal have samme mulighed som i dag for tilbud, som medvirker til, at de forbedrer deres muligheder for at få et fleksjob.
• Ledige fleksjobvisiterede har ret til seks ugers selvvalgt uddannelse.
• Fleksjobvisiterede skal via Min Side på Jobnet have adgang til digitale værktø-
jer, som skal understøtte deres aktive jobsøgning og deltagelse i den aktive beskæftigelsesindsats. Der skal fra Min Side være adgang til særligt tilpasset CV,
tilpasset automatch og andre hjælpeværktøjer til jobsøgning. Det skal også være
muligt at kunne se aftaler i jobcenteret, huske-service ift. møder og aftaler med
jobcenteret og at kunne selvbetjene i forhold til fraværsforhold (sygemelding og
raskmelding). Desuden skal der være adgang til relevant information om
fleksjob mv., bl.a. til brug for kontakt med arbejdsgivere.
Alle dine punkter kan besvares med:der var 15.000 ledige fleksjobbere før reformen,nu har man gjort det endnu mindre attraktivt at ansætte fleksjobbere..På Jobnet som er vores officielle jobsøgning-side er der pt. 4 ledige fleksjob i hele Danmark :Ledige Fleksjob
Buddha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 13:52   #19
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Syntes ikke

at man ser job som direkte er slået op som værende fleksjob..og slet ikke efter de nye regler er kommet.

Så hedder det mere deltids.

Guleroden til arbejdsgiverne er jo fjernet...så nu kan de lige så godt bare søge folk til delstids job.

Og er det til 10 timer og mindre...ja så kan de få den der bonus på 25.000 ,- så der skal de jo nok være flekser de skal bruge.

Det blir ikke nemt at finde job...det jo svært nok for folk uden sygdom og andet....Så blr bestemt ikke mere nemt for folk på fleks at finde noget job.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2013, 14:39   #20
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buddha Se meddelelser
Alle dine punkter kan besvares med:der var 15.000 ledige fleksjobbere før reformen,nu har man gjort det endnu mindre attraktivt at ansætte fleksjobbere..På Jobnet som er vores officielle jobsøgning-side er der pt. 4 ledige fleksjob i hele Danmark :Ledige Fleksjob
Ved ikke lige hvorfor du Quoter mig, og det er heller ikke mine punkter, men punkter der står i loven, jeg konstatere bare at jeg ikke synes at der er så meget ændret, som Helena mener, i forhold til den nye lovgivning. var som bare det jeg ville frem til

http://www.ehlers-danlos.dk/index.ph...d=48&Itemid=18

Sidst redigeret af emks; 21-01-2013 kl. 14:42.
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Efter Reformen????? Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2013 23:14
arbejdsprøvning når man allerede er i arbejde sopka Spørgsmål ang fleksjob 54 08-06-2013 08:17
nye regler allerede i brug Sommerfugl77 Politik og Samfund 9 01-10-2012 14:25
Ung mand død efter lykkepiller. Virker de allerede efter 11 dage? Indiansummer Politik og Samfund 35 27-03-2012 20:33
Reform-ide fungerer allerede i praksis Webmaster K10 Nyheder 0 29-02-2012 09:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension