K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2012, 09:47   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Regeringen vil aflive kommunale lægekonsulenter

Dagens Medicin skriver:

http://www.dagensmedicin.dk/nyheder/...gekonsulenter/

"Regeringens planlagte reform af førtidspensions- og fleksjobsordningen kan blive endestationen for de kommunale lægekonsulenter, som kommunerne hidtil har benyttet til at vurdere, om borgere var berettiget til blandt andet førtidspension.

Dén opgave skal i stedet løftes af sygehusansatte læger, skriver Altinget.dk."

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 22:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja så forstår jeg snart ikke mere....

Jeg har lige siddet og set Mette Frederiksen i et samråd udtale at det fremover skal overtages af kliniske enheder...

Dette skulle være nogle kommunerne opretter....

Så medmindre de opretter dem på sygehusene...ja så er der noget der ikke passer...

Men jeg håber da alvorligt at de stopper med deres "læger unden ansvar" politik...

For hvis det er alm læger....ja så vil de jo høre under lægeansvarsloven...og så kan de stilles til ansvar for det de laver....

Spørgsmålet er om de finder en udvej på dette...så de kan slippe for dette ansvar...

Mette Frederiksen ville nemlig ikke svare på et spørgsmål hun fik stillet flere gange....om hvem der har ansvaret for hvis nu en kommune presser en borger og dette forværre borgernes helbred...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 23:04   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, det smart,at afskaffe lægekunsulenterne ?

Jeg hørte med et halvt øre i tv at man ville oprette Diagnose afd. på hospitalerne ,der skulle så være flere spicallæger tilknyttet afd.

Så kan folk henvises og få diagnose på 3 uger.

jeg er i trivel om det skulle være godt
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 23:17   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja så forstår jeg snart ikke mere....

Jeg har lige siddet og set Mette Frederiksen i et samråd udtale at det fremover skal overtages af kliniske enheder...

Dette skulle være nogle kommunerne opretter....

Så medmindre de opretter dem på sygehusene...ja så er der noget der ikke passer...

Men jeg håber da alvorligt at de stopper med deres "læger unden ansvar" politik...

For hvis det er alm læger....ja så vil de jo høre under lægeansvarsloven...og så kan de stilles til ansvar for det de laver....

Spørgsmålet er om de finder en udvej på dette...så de kan slippe for dette ansvar...

Mette Frederiksen ville nemlig ikke svare på et spørgsmål hun fik stillet flere gange....om hvem der har ansvaret for hvis nu en kommune presser en borger og dette forværre borgernes helbred...
Lige præcis, Web!

Og folk skal da endelig ikke glemme, at lægekonsulenter - som vi kender dem i dag, også kan være sygehuslæger

Så i stedet for at have lægekonsulenter på kommunen, får vi så bare en hel hær af dem samlet under det nye KLINISK FUNKTION som oprettes i alle regioner.

Og som prikken over i'et, så godkender kommunen KUN lægeerklæringer udfærdiget af Klinisk funktion i sager om fleks og førtidspension. Så uden at stirre i min krystalkugle, så kan jeg både se og føle - ret tydeligt endda, at dette vil blive 100 gange værre end en lægekonsulent som vi kender dem i dag......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2013, 15:57   #5
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Og hvad så hvis en lægekonsulent har udtalt sig i ens sag her i 2013 ?
Det forvirre mig lidt om de lægekonsulenter køre på samme måde her i 2013 som i 2012 .......

Måske bruger de lægekonsulenterne indtil den nye kliniske funktion er klar sidst i 2013 men enten skal de bruges eller ikke bruges til at komme med bemærkninger i ens sag her i 2013 og fremad.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 21:18   #6
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
et stort bedrageri

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja så forstår jeg snart ikke mere....

Jeg har lige siddet og set Mette Frederiksen i et samråd udtale at det fremover skal overtages af kliniske enheder...

Dette skulle være nogle kommunerne opretter....

Så medmindre de opretter dem på sygehusene...ja så er der noget der ikke passer...

Men jeg håber da alvorligt at de stopper med deres "læger unden ansvar" politik...

For hvis det er alm læger....ja så vil de jo høre under lægeansvarsloven...og så kan de stilles til ansvar for det de laver....

Spørgsmålet er om de finder en udvej på dette...så de kan slippe for dette ansvar...

Mette Frederiksen ville nemlig ikke svare på et spørgsmål hun fik stillet flere gange....om hvem der har ansvaret for hvis nu en kommune presser en borger og dette forværre borgernes helbred...
"læger unden ansvar" er et begreb som kommunerne selv har opfundet for det findes IKKE i loven! når en læge i en bestemt situation ikke har noget ansvar uanset årsagen så ER han ikke læge i følge loven!,,eneste undtagelse er i nødsituationer, det betyder at ALLE de gange hvor kommunerne har brugt deres lægekonsulent's udtalelser som om det var lægeudtalelser til at afgøre en feks. pensionssag med har kommunerne enten begået bedrageri! eller magtmisbrug hvis konsulentens udtalelse har været til ulempe for borgeren for lægekonsulenter er ikke fungerende læger i følge loven,deres udtalelser er IKKE lægeudtalelser!
jeg vil lige nævne at tilsyneladende så er Patientombuddet med i dette bedrageri og magtmisbrug for
Patientombuddet SKAL føre tilsyn med al form for lægelig virksomhed også hvis det er ulovlig virksomhed!
dvs.hvis en lægekonsulent begynder at diagnosticere og det bliver brugt så SKAL Patientombuddet tage affære for der er enten tale om ulovlig lægevirksomhed eller kvaksalveri og det er deres område!!

Sidst redigeret af einstein; 23-01-2013 kl. 22:15.
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunale lægekonsulenter underkender sygemeldtes egne læger buster Politik og Samfund 3 14-03-2011 12:22
Kommunale lægekonsulenter underkender sygemeldtes egne læger buster Alt det andet 4 23-04-2010 10:39
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension